Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tomekjx    0

Niestety tez temat 4x4 w jumzie rozpracowywałem a miełem o tyle łatwiej, ze mialem mtz-ta i 2 jumz-y na podwórku i bylo co przymierzac. W tym oknie po lewej stronie jumz-a gdzie w koparce budowlanej jest przystawka do pomp jest tryb posredni który bierze naped z wałka 2 stopnia sprzęgła, obroty na ten tryb idą z pominięciem skrzyni biegów i co za tym idzie nie ma szans by się przód z tyłem zgrał na wiecej niz jednym biegu...

Po prawej stronie za kolumna kierowniczą ten okragły dekiel w jumz-ie to kompletny reduktor w przesówką, łozyskami i dwoma trybami po wewnętrznej stronie i nie mozna go sobie ot tak wywalic i czymś wyfrezowanym naprędce zastąpić. Tryby reduktora i przesówka są osadzone i łożyskowane w odlewie tej pokrywy. I tu jest światełko w tunelu, ze jak by zrobić wycięcie w tej pokrywie i przykręcić "na wierzch" przystawkę napedu od mtz-ta to by coś z tego było. Niestety po przymiarkach mogło by się to udać ale są dwa problemy - moduł zęba w przystawce mtz-ta jest inny niż w reduktorze w jumz-ie czyli trzeba by dorobić nowy tryb do przystawki no i pozbyć się kolumny kierowniczej bo jest dokładnie w miejscu gdzie z przystawki mtz-ta jest wyjscie na wałek...

Reasumując jesli nawet udało by się pokonać trudności techniczne (dostęp do frezarki, podzielnicy) i kupić tanio napęd od mtz-ta to koszt całej zabawy jest na tyle duży, że moim zdaniem taniej i szybciej jest sprzedac jumz-a i kupic w to miejsce mtz-ta z przodkiem. No i niewiadomą pozostaje kwestia zgrania napędu, mozna to zrobić rozmiarem kół ale efekty moga być rózne. Te przednie napędy z ruskiego forum biora napęd z lewej strony czyli z pominięciem skrzyni biegów i bedą się zgrywały tylko na jednym przełożeniu tak więc funkcjonalność tego 4x4 jest taka sobie. Jesli ktoś ma wątpliwości odsyłam do katalogów części obu ciągników lub najlepiej postawić oba ciągniki obok siebie i odkręcić to i owo - sprawa bedzie jasna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    128

też jestem ciekaw jak ten temat sie rozwinie. przeglądając filmiki trafiłem na pierwszy w polsce jumz 4x4 tylko jeszcze przystawka nie założona ale z komentarzy wynika że już jakiś patent jest. wygląda na kawał byka jak to zadziała to będzie rusek sztywniejszy jak putin :D  zalukajcie panowie   :ohttp://www.youtube.com/channel/UCXGBi9PPYWDaOsX8pnjAuDg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zwc18    6

Jest fabryczna przystawka jak w tym filmie powyżej od ZTM 62
Problem tylko z zakupem tego no chyba iż ktoś ma ruski obcykany to znajdzie 

Sam się zastanawiam nad zakupem JUMZa gdyż potrzebny mi ciągnik i ładowacz do obornika i miło by było wiedzieć gdzie dostać graty do ewentualnej rozbudowy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie lepiej kupić od razu ciągnik do którego z częściami kombinować nie trzeba np. mtz 550 80 i ewentualnie do nich z czasem dokupić przedni napęd.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Też jestem tego zdania, ale jak ktoś dbał latami o ciągnik, jest pewny na 100% jego stanu to jak się zmieści w tych kilku tysiącach to jeszcze warto, to w miarę mocny ciągnik i na pewno mu to doda uciągu w robocie. https://www.youtube.com/watch?v=KDeQGH6hjQI&list=PL_UywyqVPAI6daF7oRIh6yJ1fh6SJDU2p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Inwestycja marna.  Te ciągniki są na wyginięciu jest ich coraz mniej. Im mniej użytkowników to mniej części dostępnych. Nikt nie będzie ich sprowadzał po to by nie znalazły klienta. Za kilka lat prawdopodobnie nie będzie nawet połowy tego co jest teraz z nowych części. 

Ten czas jaki chcesz poświęcić na przeróbkę poświęć na zarobienie dodatkowej kasy, pieniądze jakie w niego wrzucisz  dołóż do puli i kup coś normalnego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Akurat niedaleko mnie jest kilka z lat 89-90,kupione nowe na gospodarstwa 15 ha z małym przebiegiem i nikt nie zamierza ich sprzedać bo handlarze dają grosze a rolnicy wolą dać 15 tys za odpicowaną 60-tkę z piątym silnikiem i je tuningować, także części są i będą, mtz-ty to styrane ciągniki, dawniej każdy większy gospodarz miał mtz-a albo ciężkiego ursusa do orki, teraz chodzą z rąk do rąk bo każdemu się sypią 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A no co ty. Jumza nowszego jak 20 lat ze świecą szukać większość przekroczyła poważnie 30 lat, te co są to wychasiane jak diabli. Jest ich coraz mniej do tych kilku sztuk nowych w  skali krajowej nikt części nie będzie trzymał a do starych już z wieloma jest ciężko.  Mtz-ta kupisz ładnego i krajowego i sprowadzanego trzeba tylko poszukać., I masz bez roboty silnik mocniejszy, części każda do kupienia, przedni napęd bez żadnego kombinowania, składania ze starych złomowych części.  Kupowanie starego jumza i zakładanie napędu po prostu się nie kalkuluje w żaden rozsądny sposób. Wolał bym już 60-kę przerabiać bo most do niego kupisz, przystawki na necie jak każda inna część do kupienia,  kupujesz i składasz jak klocki lego. Proste. Złożysz w dwa dni i jedziesz zarabiać a jumza będziesz grzebał miesiące a i tak nie będziesz pewny co się rozleci jak ruszysz w pole. Szkoda zachodu.

 

Zresztą sam widzisz kilka z lat 80-90. Za swojego 92 dałem 25 tyś. Za ile ty kupisz takiego jumza i ile kasy poświęcisz i czasu żeby go przerobić? masę. 

Za to co wyjdzie jumz, przeróbka, czas poświęcony na tą zabawę kupisz starego mtz-ta, wyremontujesz za niewielkie pieniądze, będziesz miał pewny ciągnik, mocniejszy, oryginalna konstrukcja gwarantuje mniejszą awaryjność i większą trwałość, zajmie ci to wszystko 3/10 tego czasu co zabawa z jumzem. W pole i zarabiasz a nie dłubiesz brzy heblu.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Napisałem 89-90, ciągniki na 15 ha plus 60-ka i 30-tka do pomocy  :) Z czasów początku wolnego rynku po upadku komuny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregu1203    0

 mtz-7-01.jpg

Witam mam pytanie odnośnie przedniego napędu do Jumza . Orientuje się może ktoś czy może pasować przedni napęd od MTZ- 7 z 1958 roku który początkowo wychodził z przednim napędem od GAZ-67 a potem GAZ-63

mtz-7-03.jpg

Miał może ktoś do czynienia z modelem MTZ-7 jeśli tak proszę o jakieś informacje . 

belarus-7.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zwc18    6
Napisano (edytowany)

Hey panowie mam pytanie a mianowicie 
Gdzie można dorwać takowe koło pośrednie do napędu przystawki ?
503104528_6_644x461_jumz-4-4-.jpg
503104528_3_644x461_jumz-4-4-czesci-do-m
Przymierzam się do zrobienia takowej z wnętrzności przystawki MTZa co będzie wymagało wykonania nowej obudowy 
Proszę o pomoc w namierzeniu takowego trybu 
Pozdrawiam 

Edytowano przez zwc18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zwc18    6

Do skutku 🙂 jumz w tym roku już z przodem będzie latał

Prace trwają przystawka na most T40 stary Ltz 

IMG_20220712_193013990.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil129    0

Tryb przełożyłeś z górnego okienka na dolne? Z tego co pamiętam po takim przełożeniu powinno pracować normalnie tzn. ze sprzęgłem, nie tak jak ktoś pisał wyżej że z drugim stopniem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz0920
      Witam szukam instrukcji obsługi i katalogu części do case mx 135, sporo szukałem i nic darmowego nie znalazłem. Jeżeli nic nie znajdę będę musiał coś kupić. Może jakiś dobry użytkownik by udostępnił elektroniczna wersję np na Dropbox?
    • Przez damiex90
      Witam, ostatnio ułamała mi się taka dźwigienka przy rewersie w ciągniku same explorer. Pytanie brzmi jak to coś na zdjęciu może się nazywać albo jakiś numer katalogowy..
      1.xps
    • Przez bny
      Witam
      Zakupiłem Koparkę budowlaną Białoruś i mam problem.
      Podczas kopania, po kilku cyklach pracy osprzętem koparkowym, wywala uszczelkę pod główną pompą, która znajduje się od strony zbiornika oleju.
      Czy ktoś się spotkał z takim problemem, bądź ma pomysł co może być powodem?
      Pozdrawiam
      Andrzej
       
    • Przez lukasz248
      Czy wiecie gdzie znajdę w koparce jumz nr ramy , wersja z budowlana z okrągła kabiną
    • Przez ceston
      Witam czy ma może ktoś katalog części do MF 1014 bo nigdzie nie mogę znaleźć chodzi głównie o schematy hydrauliczne.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj