Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kuszt22    0

Mam pytanie zamierzam kupić mf 3060 i są tam

2 rodzaje skrzyni biegów 32x32 i 16x16.Chciałbym się dowiedzieć

czym się one różnią i jakie są koszty ewentualnych napraw.

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Kosztów napraw Ci nie podam bo nie naprawiałem ;) Ja mam 32x32 :) A skrzynie różnią się tym że 16x16 to jest 4 biegi żółw, 4 zając i 1 wzmacniacz na każdym biegu co daje razem 16 (2x4x2 =16) i masz rewers w jednej dźwigni przód / tył . Skrzynia 32x32 różni sie tym , że na dźwigni rewersu są 2 grupy biegów A (wolniejsze) i B ( szybsze) a w każdej grupie jest te 16 biegów czyli 16x2 =32 ;) Mówią że 32x32 awaryjne ale to wiąże się wyłącznie z tym czy poprzedni właściciel umiał jeździć ;) Z A na B nie można przełączać w czasie jazdy a tylko po zatrzymaniu a jeżeli robisz to w czasie jazdy to automatycznie sam sobie robisz koszt bo po paru moze parunastu takich "akcjach" możesz nie mieć biegów :) Skrzynia 16x16 pewnie lepsza ze wzgledu na to że ruszysz z 1 i skończysz na 4 a w skrzyni z 32 biegami ruszyć z 1B przy dobrym obciążeniu wymaga trochę umiejętności a przy dobrych warunkach można nie ruszyć i zmuszonym się jest do grupy A ( wolniejszych ) :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuszt22    0

Dzięki wielkie za odpowiedź

Czy mógłbyś mi powiedzieć ile spali ci taki ciągnik

bo ja szykuje do niego:

kultywator z podwójnymi wałkami dziekan szer. 1.80m

pługi atlas 4x35 zagonowe

prasa john derre 550

Do tego dodam że mam 20 ha 5 klasy ziemi

Także jakiego spalania mógłbym się spodziwać

w takich maszynach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal3050    74

ja mam MF 3050 ja spalanie nie miezyłem ale dużo ci nie spali bo to oszczędne ciągniki i to ci każdy powie kto posiada a ze skrzyniami jest tak jak pisze Lukash3060 ja posiadam skrzynie 32x32 i jestem z niej zadowolony ale to zależy jak ktoszanuje a o MF trzeba dbać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Dokładnie a te maszyny hmm za małe ;) Prasa nie wiem jak ta JD ale mój chodzi w 120x140 łańcuchowej i nie ma różnicy słoma,siano czy sianokiszonka ;) Spalanie bardzo małe i jak bedziesz z głową jeździł to wyjdzie bardzo korzystnie :) Ja tam w orce 2A i bez wzmacniacza ( szybciej) daję w 4x35 , 1700 do 1900 obr/min i jest elegancko a ziemia od IV do VI klasy, ostatnio łąki przeorywałem ilaste (III kl) i dawał radę 1A 4x40 UG TUR 3+1 ;) Więc nie jest tak źle a w spalaniu tak orientacyjnie w 8 się zamkniesz na godzinę a wydajność mam tym swoim 1ha/65min ;) Spalanie koło7 litrów przy takich obr jak wyżej :) PS. Nie bd odpowiadał na zaczepki typu "głupoty gadasz " itp. bo wiem swoje i nikt nie wmówi mi że jest inaczej ;) Sprawdzone z zegarkiem w ręku i miernikiem :P


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    1

Kosztów napraw Ci nie podam bo nie naprawiałem ;) Ja mam 32x32 :) A skrzynie różnią się tym że 16x16 to jest 4 biegi żółw, 4 zając i 1 wzmacniacz na każdym biegu co daje razem 16 (2x4x2 =16) i masz rewers w jednej dźwigni przód / tył . Skrzynia 32x32 różni sie tym , że na dźwigni rewersu są 2 grupy biegów A (wolniejsze) i B ( szybsze) a w każdej grupie jest te 16 biegów czyli 16x2 =32 ;) Mówią że 32x32 awaryjne ale to wiąże się wyłącznie z tym czy poprzedni właściciel umiał jeździć ;) Z A na B nie można przełączać w czasie jazdy a tylko po zatrzymaniu a jeżeli robisz to w czasie jazdy to automatycznie sam sobie robisz koszt bo po paru moze parunastu takich "akcjach" możesz nie mieć biegów :) Skrzynia 16x16 pewnie lepsza ze wzgledu na to że ruszysz z 1 i skończysz na 4 a w skrzyni z 32 biegami ruszyć z 1B przy dobrym obciążeniu wymaga trochę umiejętności a przy dobrych warunkach można nie ruszyć i zmuszonym się jest do grupy A ( wolniejszych ) :)

 

Nieco się kolego mylisz, przesówka zmiany A-B jest synchronizowana, w związku z tym nie ma problemy z przełączaniem w czasie jazdy, tylko trzeba to robić z wyczuciem bo przełącza to olej.

W czasie jazdy nie można przełączaż żółw-zając, tam nie ma synchronizacji (w nowszych skrzyniach już jest), po kilku-kilkuset nieprawidłowych przełączeniach biegi się potrafią zablokować i ciągnik straci napęd, będzie cię czekała naprawa skrzyni, a żółw i zając są dość kosztowne w naprawie, oryginalny kpl kosztował coś ok 12tys zł. (naprawiałem już to)

 

Mimo tego trwirdzę że skrzynie w MF`ah są bardzo dobre, a niszczą się przez niewłaściwe użytkowanie właścicieli, a częściej pracowników.+

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

No masz rację ale z tym przełączaniem A B to też jest limit bodajże z A na B do 10 a z B na A do 5 km/h lub na odwrót a pisałem tak żeby mniej zaawansowani użytkownicy po prostu nie narobili sobie bigosu ;) PS. Nie próbowałem przełączać ale znajomy miał 3095 i po 2 tyg. jazdy w tandemie i przełączaniu z A na B w locie posypała się skrzynia więc coś tam jednak jest z tym postojem ;) Mówię tylko co zaobserwowałem, nie mówię że nie mozna ale sam wychodzę z założenia że na siłę nic nie pójdzie a "z wyczuciem" jak będę coś robił to z ciekawosci sprawdzę delikatnie czy wgl. da się coś takiego wykonać ( może skrzyni nie rozsypię ;) )

Edytowano przez Lukash3060

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

U mnie jest zgrzyt jak tak przełączam nawet jak powoli się toczy więc zatrzymanie jest chyba wskazane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lemysz1    97

Miałem 3060 32 biegi i spalanie to faktycznie malutko palił, ale za to skrzynia się sypała a tam to już gruba kasa leci także co mi po małym spalaniu jak i tak kase wydam na naprawy. Nie kupiłbym już więcej takiego ciągnika no chyba że z 16 skrzynią, bo ergonomia i wygoda obsługi była na wysokim poziomie- po prostu przyjemnie się nim pracowało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    78

Ja posiadam 3060 i mam w nim skrzynie 16x16, ciągnik ma już 11400mth i skrzynia chodzi bez problemu, wystarczy dbac o olej i nie przełączać biegów na siłe, ciągnik ma od nowości tura i rewers jest praktycnie bez przerwy używany, pomimo przebiegu wszystko działa, jak sie używa z głową i dba to nic strasznego nie powinno się ze skrzynia wydarzyc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Dokładnie i tak samo będzie z wersją 32x32 ;) To nie skrzynie są awaryjne tylko ich pierwsi użytkownicy przesiadali się z ciągników często starych ( skoro te MF wchodziły od 87 roku to farmerzy przed nimi mieli jakieś inne ciagniki ;) ) a co za tym idzie uczyli się na nich a teraz u nas przechodzą często to samo ( nie każdy od razu wie co i jak i uczy sie tak jak tamci- na błędach ) a że lata swoje robią ( bo u niemca czy francuza on nie stał tylko robił) to i zaraz siada a to skrzynia a to co innego ;) Mechanik mówił mi to samo - skrzynie są w porządku tylko trzeba z głową użytkować ;) A bywa i tak że już taki sprowadzą, handlarz podreperuje aby było, a potem po miesiącu siądzie i zła opinia się tworzy ;)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    1

U mnie jest zgrzyt jak tak przełączam nawet jak powoli się toczy więc zatrzymanie jest chyba wskazane

 

Jak na moje to masz padnięte synchronizatory przesówki A-B, można ja wymienić bądź zregenerować, a radził bym to zrobić bo zajedziesz przesuwkę, a jak wiadomo, padnie jedno później 2 i tak poleci...

 

Miałem 3060 32 biegi i spalanie to faktycznie malutko palił, ale za to skrzynia się sypała a tam to już gruba kasa leci także co mi po małym spalaniu jak i tak kase wydam na naprawy. Nie kupiłbym już więcej takiego ciągnika no chyba że z 16 skrzynią, bo ergonomia i wygoda obsługi była na wysokim poziomie- po prostu przyjemnie się nim pracowało

 

Na dobrą sprawę to skrzynie 16 i 32 bardzo mało się od siebie różnią, 1 przesuwką i zamieniony jest bieg 3-4, późniejsze skrzynie mają też synchronizacje żółw zając, więc nie jest to taka wielka różnica, co mają powiedzieć użytkownicy np Fergusonów 3125 w których skrzynia jest bardzo podobna do skrzyni 3060, a wiadomo że obciążenia w tym 1 są dużo większe.

Cały czas twierdzę że te skrzynie są naprawdę dobre i wytrzymałe, to ich użytkownicy je niszczą, jedynym słabym miejscem są w zależności od skrzyni 3-4 igiełkowe łożyska, które lubią się poddać, a niszczą wszystko po kolei, a mam wypróbowany sposób na wstępne sprawdzenie skrzyni i jej stany bez rozbierania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

hej

mógłbyś podzielić się tak cenną wiedzą. Napewno posiadacze ferdków chętnie sprawdziliby co piszczy w ich skrzyniach :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    1

Pierwsze co robię przy oglądaniu Mf`a to włączanie po kolei biegów na "sucho", rewers na neutralu i obsłuchiwanie skrzyni po puszczeniu sprzęgła, najlepiej mieć do pomocy osobę która będzie w ciągniku, analogicznie robimy to samo z rewersem (ewentualnie AB jeżeli jest wyposażony, każdy nadmierny szmer i hałas powinien nas zainteresować.

Co zauważyłem ciekawego, jak mamy rozłączone biegi (neutral), a włączymy do przody to po puszczeniu sprzęgła ciągnik nie powinien szarpnąć, jeśli to zrobi to prawdopodobnie rozsypuje się łożysko między wałkami dolnymi, a to jest dość kosztowna naprawa (2 wałki i często przesuwka 3 lub 4 biegu(zależnie od wersji) oraz zająca.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

co do synchronizacji A/B to faktycznie jest tylko taka moja obserwacja: Co z tego że jest tam synchronizator kiedy za zmianę odpowiada siłownik który z w ułamku sekundy doprowadza do ruchu przesuwki. W takim wypadku przy jeździe około 8 km/h nie ma możliwości aby prędkości obrotowe kół się zgrały. Przez co przy przełączaniu grup pierścień przesuwny wali w koło zębate z dużą siłą ząb w ząb. Dopiero po uderzeniu i tak gwałtownym wyhamowaniu dochodzi do pełnego zazębienia. Przy zmianie z A na B cała siła pierwszego uderzenia pierścienia przesuwnego próbuje odsunąć koło zębate (trafia ząb na ząb a przesuwka dalej napiera do momentu zrównania prędkość obrotowych obu elementów) przez co dochodzi do odkręcania lub zrywania nakrętki dolnego wałka.

Natomiast jeżeli robimy to na postoju. Po wciśnięciu sprzęgła przy łączonym biegu i którejś z grup po zatrzymaniu ciągnika automatycznie zatrzymują się wszystkie koła zębate w skrzyni. W tym momencie zmieniając grupę biegów mamy już inną sytuację. Nieruchomy pierścień przesuwny ma się zazębić z nieruchomym kołem zębatym. Nawet jak ząb nie będzie idealnie naprzeciw szczeliny to oba koła mogą łatwo się obracać w dowolną stronę przez co zazębienie przebiega gładko.

Na potwierdzenie tej teorii. Znam wiele osób posiadających MF serii 30xx ze skrzynią z grupami A/B i żaden z posiadaczy, zmieniających grupy jak i kierunek jazdy na postoju nie miał problemów ze wypomnianą nakrętką. Ci którzy uważali że grupy można zmieniać jak biegi... wiedzą jak wygląda ta skrzynia od środka.

A teraz inny test. W moim domu rodzinnym jest MF 3090 od 2004 roku. Do roku 2011 jeździłem nim praktycznie tylko ja zmieniając grupy zawsze na postoju. Zrobiłem w tym czasie 3 tys mth. i nie było problemów ze skrzynią. Później ciągnikiem jeździły rożne osoby i zmieniały grupy jak chciały... w tym roku nakrętka spadła.

Oczywiście kazdy robi jak uważa ale jak dla mnie lepiej się zatrzymać żeby zmienić grupę.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

To samo u znajomego ;) 3095 jak ruszył w qq z tandemem tak 2 tygodnie i po nim :) Zmieniał sobie z 4A na B przy prawie max predkości na tym biegu efekt - nie ma 1 i 3 i jeszcze coś tam ma zaspawane z tego co mi mówił mechanik ( sami chcieli bo nie chcieli dokładać) :) Puki jeździł jego syn, młodszy i wiedział co i jak 3 lata chodził w prasie i ogólnie było ok. Teraz kupili MC i w rok zrobili coś koło 1500 mth (usługi) i chodzi ale już nikt nie siada poza nim ;)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Jak to mowia "nie ma dziewczyn puszczalskich tylko niektóre maja ci..ki łajdaczki " :D :D :D .

Tak samo jest z tymi ciagnikami , nie sa złe tylko skrzynie mają do du..py :D

Miałem ten wynalazek i nikt mnie wiecej na to nie namówi. A co do innych to wyznacznikiem ich niby bezawaryjności niech będzie mnogosć tematów o tych ciagnikach na każdym możliwym forum rolniczym i wszędzie jeden temat a mianowicie SKRZYNIA BIEGÓW. Z tych ciagników ciesza sie tylko mechanicy i właściciele w momencie sprzedaży :D .

Edytowano przez OKEY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

@OKEY są wyjątki ;) Wgl. nie ma się co się sprzeczać i tak jedni będą mówili źle inni będą chwalić. Jak znajdziesz dobry okaz ze zdrową skrzynią i w super stanie to będzie ok , kupisz tańszy w gorszym stanie ( mówie o okazjach typu 3060 a 32 tyś ) to wiadomo że coś jest nie tak i potem nie powinno to nikogo dziwić że coś siadło :)

Edytowano przez Lukash3060

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

No wiadomo ze wszystko zależy od stanu bo wszystkie są używane i wcześniej czy później będa sie psuć jak wszystko ale akurat w tych ciagnikach z góry wiadomo co to będzie :D czyli jednak problem jest. W tych ciagnikach skrzynia jest dosć mocno powiazana z hydraulika i czasami nawet wydawało by sie błachy problem prowadzi do dewastacji polowy ciagnika . Oczywiscie jeśli komus trafił sie zadbany egzemplarz to niech sie cieszy ale jak dla mnie ryzyko awarii jest za duże w porównaniu do innych podobnych ciagników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Tylko czy inny podobny da ci taki komfort jak te maszyny bo z tych lat ciągniki to mało jakie są tak komfortowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ThePerkins    913

No komfort to ma fajny, ja zmieniam z a na b i odwrotnie na postoju, mój Tata z a na b delikatnie się sunie i nie wiem kto robi lepiej?. Mi tarpał jak wkładałem np a jak jeszcze wysprzęglik nie był zrobiony teraz to się uspokoiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal3050    74

ThePerkins oczywiście że ty robisz lepiej bo jak nawet się sunie a zmienia to tak można było jak traktor miał moim zdaniem najwięcej 9 lat jak to mówią przezorny zawsze ubezpieczony ale każdy robi jak chce ja jak jeżdzę to ja zmieniam z a na b (czy odwrotnie) jak traktor stoi w miejscu i dziadek mój tak samo bo to strach bo jak się roz....... to potem koszt jest raz wujowi dałem to on z a na b w trakcie jazdy to się trochę wkur***m bo mu mówiłem żeby tak nie robił potem ja do domu wracałem za kólkiem już mu nie dalem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

W takich sytuacjach podstawowe pytanie : " To co wujek stawiasz remont skrzyni czy coś ? " :D Zawsze działa ;)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Malukry122
      Witam!!
       
      Mam MF 3060 wszystko działa pięknie, za wyjątkiem zółw, zając. Skrzynia 16x16. Jak odpale to zółw, zając działa bez problemu. Po długiej pracy tak jak np. 2 ha, gdy biorę wajhe od biegów w lewo to nic się nie dzieje nawet lampka nieprzeskoczy. Jedyny sposów to złączyć na chwilę drucikem te dwa kabeli przy czujnikuod skrzyni. Próbowałem obejść czujnik od zmiany i na włącznik od trąbienia (c330), to samo. Po złączeniu samych kabelków bez włącznika zmienia się tylko lampka. Co to może być? Proszę o odp!
    • Przez AgroMaciej
      Mam obecnie Zetor 7211 i 3ha ornego i czasem nie daje rady oraz chcę dokupić jeszcze 3ha i moje pytanie brzmi czy opłaca mi się kupić MF 3060 do takiej pracy ponieważ ogólnie mam 15ha i jeszcze mam zamiar część zaorać żeby po dokupieniu dodatkowego pola mieć 8ha oarnego, czy opłaca mi się bo boje się o zetorka, jakbym kupił MF-a to bym go sprzedał?
    • Przez ursus485
      Witam ostatnio pracowałem trochę w lesie MF-em 3060 i podeszła mi gałąź pod spód zahaczając o czujnik ciśnienia oleju. Tu moja prośba o zweryfikowanie czy to jest na pewno czujnik ciśnienia oleju w skrzyni biegów oraz podesłanie linków gdzie można go kupić. Po tym zdarzeniu nie da się zmienić żółw - zając i rozłączyć przedniego napędu . Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi . pod spodem zdjęcia owego czujnika . Pozdrawiam   







×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj