Polecane posty

lukbold    1054

Chodzi mi o boczną pokrywe skrzyni biegów...Czy jak odkręce od tej pokrywy cały ten moduł odpowiedzialny za rewers i przełacznik A-B (przykręcony na kilku śrubach imbusowych) to konieczna będzie regulacja siłownika A-B? Wg ksiązki napraw jakieś narzedzia są potrzebne do tej procedury... Palec który przesuwa widełki A-B ledwie sie trzyma na śrubie, widać że ta śruba była kiedyś wyrwana i ktoś tam poszefcował tak że ta śruba sie rusza i boje że znów sie urwie... Jednej śruby imbusowej mi tu brakuje?

 

W sumie jak widze takie zleksza niefachowe naprawy zastanawiam się czy te przełączanie A-B było dobrze wyregulowane, że ten palec był wyrwany choć na moje oko A-R B-R dobrze wchodzą

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek2575    0

do kamilrudy

 

u mnie sytuacja wygląda tak że jak nie zaskoczy to po prostu nie jedzie na żadnym zakresie, ani A, ani B ani przód/tył.  To możliwe żeby to jakiś tryb się rozsypał, skoro czasami ciągnik pracuje cały dzień i nic się z nim nie dzieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

@lukbold jak to odkręcisz to się nie przestawi bo przechodzi przez wszystko trzpień który to centruje ale możesz przed odkręceniem zarysować rysikiem po bokach dla pewności.

Od A/R i B/R jest górny podwójny wodzik a od A/B dolny na śrubie, jak dobrze wchodziło A/B to musiało być dobrze wyregulowane bo inaczej do dopinało by któregoś przełożenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilrudy    7

 

darek2575 Oj to raczej coś innego u mnie po prostu nie chce czasem załapać do przodu ale do tyłu jedzie, u mnie posypał się tryb. Raczej ci nie pomogę nie jestem aż tak dobrze ogarnięty w tym temacie. :)  Ale są na forum ludzie może ktoś pomoże

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bastekot    0

witam mam problem z masejem 3080. gdy wrzucę bieg szybki na reduktorze przód tył to ciągnik nie rusz tylko zgrzyta i na wstecznym jest to samo.  Na wolnej redukcji jest wszystko ok. co może być przyczyną

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymek123    1

Panowie czym odkręciliście tą nakrętkę od skrzyni biegów na klucz 65 bo nie mogę jej ruszyć kluczem z przedłużką też wam tak ciężko się ją odkręcało ?


Witam Mam na imię Szymon posiadam gospodarstwo ale zajmuję się tym tylko czysto hobbistycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Czy ten zaznaczony pręt to pozostałości po półbiegu? Zastanawiam się czy ktoś w ramach oszczędności wywalił półbieg z tego traktora czy może tak to fabrycznie było... niby klawisza od półbiegu nie ma, ale za to ten od blokady wygląda jakby kiedyś był tym od półbiegu (klawisz blokuje sie po wcisnieciu). Przypadek czy mechanik taki sobie założył jak sie zepsuł? W dodatku blokada podłączana poza kompem wiec taki klawisz jest wymagany ale z racji, że komp sprawny musze to doprowadzić do stanu fabrycznego.... Jak bez rozpołowienia stwierdzić istnienie półbiegu? MF3060 4x2, V max 30km/h Może po numerach seryjnych ktoś potrafi?

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

czyli można sie łudzić że starczy nowy elektorzawór wstawić? ciągne tego pręta, wciskam i nic...

 

Przed chwilą zdjąłem pokrywe wałka WOM... oring na silikonie założony, łożysko made in poland a więc... nasi tu byli :D tylko że nikt nie wpadł na to że simering przed łożyskiem wyszlifował rowki w tulejce na której łozysko osadone... no i sobie cieknie przez te rowki... znów trza pogadać ze ślusarzem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

... Jak bez rozpołowienia stwierdzić istnienie półbiegu? MF3060 4x2, V max 30km/h Może po numerach seryjnych ktoś potrafi?

Naklejkę z prędkościami na prawej szybie masz? W wersji z półbiegiem powinny być ikonki biegnącego i idącego ludzika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

właśnie nie ma żadnej naklejki.... tzn ślad po niej został na szybie.... handlarz głupi nie był :> bajki cisł dobre no ale w sumie do zamiatarki traktor miał byc więc takie bajery jak półbieg zbedne no ale.... ja tam jestem ciekawy. Wykręciłem tego pręta i na końcu jest tak jakby rurka i w nij tloczek chodzi.... tylko że zdaje sie zacięty bo otworów w tej rurce nie zasłania....wchodzi w rurke ze 3-4mm max. Tylko jak by ten elektrozawór był otwarty w tej chwili to półbieg chyba jest wyłączony? Cały czas się łudze że jednak jest włączony że tylko 30km/h jedzie... A te cewke można przełożyć z inego zaworu? Nie przyjrzałem sie temu jak to sie rozbiera

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Jeżeli tym ciąganiem i stukanim po pręcie nie zgiąłeś tego pręta to powinien działać bo nie może być zgięty ni trochę. A z tym że ci jedzie 30 km/h to może mieć takie ustawienie w zależności na jaki kraj szedł ale to da się zmienić przekładając tryby w przyśpieszaczu i będzie 40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

A wiesz jak przełożyć te tryby? na moje oko tam musi być coś walnięte w środku bo pozbybwać sie połowy biegów z powodu braku cewki za 200-300zł to mi się za bardzo nie chce wierzyć.... ale jeśli np w speedshift trzeba wlożyc większą kase to dla zmylenia można mówić że go nie ma i tyle... W przyszłym tygodniu odkrece koledze kompletyny elektrozawór od 3080 i zobaczymy czy u mnie będie działać. Chyba, że ktoś ma potrzbną cewke w dobrej cenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Dokładnie nie wiem ale chyba są one właśnie w tym przyśpieszaczu trzeba rozpołowić ciągnik gdzieś tu na forum czytałem o tym nie wiem w jakim temacie ale da się to samemu zrobić. a cewkę chyba ze swego możesz przełożyć np od hamowania wałka one wszystkie mają takie same średnice trzpienia jak się nie mylę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Dobrze @sznajdik radzi, cewkę możesz wziąć ze swojego ciągnika, wszystkie są takie same a prąd podłączyć na krótko prosto z akumulatora albo nawet z prostownika a nawet załóż cewkę na trzpień który wykręciłeś i podłącz pod prostownik to zobaczysz czy tłoczek się przesuwa, będziesz wiedział czy działa. Możesz wykręcić cały trzpień z innego miejsca pewnie są wszystkie takie same ( nie mam pewności).

Z drugiej strony tak jak mówisz prosta wymiana elektrozaworu pewnie nie pomoże bo w środku pewnie jest coś skopane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymek123    1

Panowie jak wyciągnąć trybo zakresu A bo przeszkadza mi w tym widełka do której normalnie są przykręcone kamienie  trzeba ją demontować ? jak się za to zabrać ?

 

Witam Mam na imię Szymon posiadam gospodarstwo ale zajmuję się tym tylko czysto hobbistycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamol    0

Witam. Panowie proszę o radę, otóż kupiłem 3 miesiące temu Massey 3050. Wiadomo, sprzęt używany, niewiadomego pochodzenia;) Przy zakupie wszystko wydawało się w miarę dobrze poza ciężkim do utrafienia 3 biegiem ale miała to być kwestia wyczucia. W między czasie wyszedł cieknący wysprzęglik-po uszczelnieniu problem zapowietrzającego się sprzęgła minął. W sumie przepracowałem nim ok 40 mth i w poniedziałek wybrałem się w podróż 30 km w jedną stronę i niestety wyszedł kolejny kwiatek-do ciężko wrzucającej się 3 dołączyła 4. W przypadku 3 wygląda to tak, iż trzeba utrafić w odpowiednie miejsce żeby bieg wskoczył, jak się nie uceluje to czuć pod dźwignią opór i trzeba szukać tego punktu wszystko bez zgrzytów szarpań i innych tylko nie chce wpaść-raz wpadnie od razu bez problemu a raz jest ten opór. Za to z 4 żeby ją włączyć trzeba zredukować obroty silnika, inaczej pojawiają się zgrzyty, szarpanie dźwignią zmiany biegów, jak już wskoczy to trzeba tak jakby głęboko pchnąć dźwignię aby nie wyskoczył bieg. Skrzynia biegów to 16x16, bez przekładki A-B. Dolegliwości pojawiają się tylko na zającu, na żółwiu nie ma takich problemów. I moje pytanie czy to kamienie widełek biegu 3 i 4 czy synchronizator biegów czy jeszcze jakieś inne cudo?? Dzięki za ewentualne podpowiedzi i rady. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

A nie masz przypadkiem tych tulejek, dźwigni pod kabina wybitych ? wałek zmiany biegów w pokrywie nie rusza się zbytnio? A sprzęgło dobrze wysprzegla? bo to też biegi ciężko wchodzą jak za słabo wysprzegla.... dobrze odpowietrzyłeś? podobno to trochę oleju musi wylecieć zanim jest dobrze

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    1

Witam. Panowie proszę o radę, otóż kupiłem 3 miesiące temu Massey 3050. Wiadomo, sprzęt używany, niewiadomego pochodzenia;) Przy zakupie wszystko wydawało się w miarę dobrze poza ciężkim do utrafienia 3 biegiem ale miała to być kwestia wyczucia. W między czasie wyszedł cieknący wysprzęglik-po uszczelnieniu problem zapowietrzającego się sprzęgła minął. W sumie przepracowałem nim ok 40 mth i w poniedziałek wybrałem się w podróż 30 km w jedną stronę i niestety wyszedł kolejny kwiatek-do ciężko wrzucającej się 3 dołączyła 4. W przypadku 3 wygląda to tak, iż trzeba utrafić w odpowiednie miejsce żeby bieg wskoczył, jak się nie uceluje to czuć pod dźwignią opór i trzeba szukać tego punktu wszystko bez zgrzytów szarpań i innych tylko nie chce wpaść-raz wpadnie od razu bez problemu a raz jest ten opór. Za to z 4 żeby ją włączyć trzeba zredukować obroty silnika, inaczej pojawiają się zgrzyty, szarpanie dźwignią zmiany biegów, jak już wskoczy to trzeba tak jakby głęboko pchnąć dźwignię aby nie wyskoczył bieg. Skrzynia biegów to 16x16, bez przekładki A-B. Dolegliwości pojawiają się tylko na zającu, na żółwiu nie ma takich problemów. I moje pytanie czy to kamienie widełek biegu 3 i 4 czy synchronizator biegów czy jeszcze jakieś inne cudo?? Dzięki za ewentualne podpowiedzi i rady. Pozdrawiam.

Z Twojego opisu wynika że masz uszkodzone łożysko między dolnymi wałkami, rozbieraj to czym prędzej żeby nie poszło to dalej, bo będzie drogo, oj nawet bardzo. Robiłem coś takiego ostatnio to zakończyło się wymianą skrzyni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamol    0

To mnie kolego Witek88 pocieszyłeś... Jak można awarię tego łożyska sprawdzić, aby mieć pewność, że w nim leży wina bez rozciągania ciągnika. Jak można to zdiagnozować, jaki jescze bedą obiawy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    1

W zasadzie wstępnie możesz zdjąć pokrywę sterowania biegami, sprawdzić czy nie ma nadmiernego luzu przy zębatce zając-4 bieg, ale w zasadzie bez rozebrania mało zobaczysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

Witam

Przymierzam się do zakupu ciągnika Massey Ferguson 3060. Skrzynia 32x32 i byłem dzisiaj zobaczyć i nie dało się wbić szybkich biegów do przodu, do tyłu wchodziły bez problemu, bez zgrzytów. Jaki może być ewentualny koszt naprawy takiego czegoś ? Widziałem że z prawej strony co jest lewarek od przełączania zakresów wypadła taka jakby tulejka.

Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    1

Koszt ciężko określić, od kilku złotych, przez kilkaset na ładnych kilkunastu tysiącach kończąc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

no nie ma co się pakować w MF, w którym podobno tylko pierdoła do naprawy.... tym bardziej że się na tym nie znasz. Ja też miał tulejki przy biegach wywalone a co chwila jakieś kwiatki wychodzą... wydaje mi się że padnięte tulejki przy biegach to już wyższy stopień zużycia całego traktora :P może to mówię tylko na podstawie 2szt MF ale takie coś mi się nasunęło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Malukry122
      Witam!!
       
      Mam MF 3060 wszystko działa pięknie, za wyjątkiem zółw, zając. Skrzynia 16x16. Jak odpale to zółw, zając działa bez problemu. Po długiej pracy tak jak np. 2 ha, gdy biorę wajhe od biegów w lewo to nic się nie dzieje nawet lampka nieprzeskoczy. Jedyny sposów to złączyć na chwilę drucikem te dwa kabeli przy czujnikuod skrzyni. Próbowałem obejść czujnik od zmiany i na włącznik od trąbienia (c330), to samo. Po złączeniu samych kabelków bez włącznika zmienia się tylko lampka. Co to może być? Proszę o odp!
    • Przez AgroMaciej
      Mam obecnie Zetor 7211 i 3ha ornego i czasem nie daje rady oraz chcę dokupić jeszcze 3ha i moje pytanie brzmi czy opłaca mi się kupić MF 3060 do takiej pracy ponieważ ogólnie mam 15ha i jeszcze mam zamiar część zaorać żeby po dokupieniu dodatkowego pola mieć 8ha oarnego, czy opłaca mi się bo boje się o zetorka, jakbym kupił MF-a to bym go sprzedał?
    • Przez ursus485
      Witam ostatnio pracowałem trochę w lesie MF-em 3060 i podeszła mi gałąź pod spód zahaczając o czujnik ciśnienia oleju. Tu moja prośba o zweryfikowanie czy to jest na pewno czujnik ciśnienia oleju w skrzyni biegów oraz podesłanie linków gdzie można go kupić. Po tym zdarzeniu nie da się zmienić żółw - zając i rozłączyć przedniego napędu . Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi . pod spodem zdjęcia owego czujnika . Pozdrawiam   







×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj