Skocz do zawartości

Zdjęcie

Remont silnika


117 odpowiedzi na ten temat

#101 Share MYCIO1

MYCIO1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 65 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Włodawa

Napisany 28 wrzesień 2015 - 10:53

Remont silnika

Witam 

Dziś mój silnik pojechał do naprawy do Zwolenia Koszt od 4000 do 4500 zł. Przyjechali sami wymontowali i mają zamontować. Remont Kapitalny/.

Drogo czy nie.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Dzisiaj, 12:12
  •  

#102 Share rolniku360

rolniku360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 550 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 wrzesień 2015 - 11:19

Remont silnika Drogo czy nie pojęcie względne ponieważ zależy co tam ci wsadza i jak ten remont kapitalny będzie wyglądał bo jeśli jakieś tanie zamienniki to drogo

#103 Share MYCIO1

MYCIO1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 65 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Włodawa

Napisany 28 wrzesień 2015 - 11:29

Remont silnika

w czerwcu robili mi silnik w c 360 pękł blok przez urwaną przeciwwagę.

Pospawane nawet śladu nie ma poza tym dają rok gwarancji. wiec jak by coś miało się dziać to pewnie wyjdzie zaraz. A jak rozmaiłem z zaprzyjaźnionym mechanikiem to mówił ze koszty podobne będą. Pytanie tylko jakie części mi tam wsadzi.

 



#104 Share rolniku360

rolniku360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 550 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 wrzesień 2015 - 13:52

Remont silnika Właśnie o to się rzecz rozchodzi ja jakoś wole sam lub m echanikowi zarobić bo chociaż wiesz co ci wkłada nigdy nie wierzyleM w różnego tego typu regeneracje

#105 Share krzysiek1979

krzysiek1979

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 446 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie okolice Chelma

Napisany 28 wrzesień 2015 - 16:58

Remont silnika

Trzy lata temu robilem kapitalke w kombajnie w Paciorkowej Woli.Silnik VALMET maszyna wykosila grubo ponad 100ha zero problemow nie grzeje sie nie bierze oleju bez przeciekow takze polecam.Po remacie obciazaj po trochu silnik ale nie przeciazaj  zadnego parkotania na biegu jalowym.



#106 Share MYCIO1

MYCIO1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 65 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Włodawa

Napisany 05 październik 2015 - 08:56

Remont silnika

Mam pytanie czy po remoncie kapitalnym silnika trzeba odpowietrzać sprzegło. Dodam ze była wymieniana tarcza sprzęgłowa. Niby sprzęgło jest tylko pedał miękki. A i proszę jeszcze jak ktoś może zeby podesła mi zdjęcie tych bezpieczników przy akumulatorach bo tam się kable po rozłączały chce zobaczyć jak podpiąć


Edytowany przez MYCIO1, 05 październik 2015 - 08:58.


#107 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2244 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 05 październik 2015 - 11:12

Remont silnika

jak jest sprzegło zapowietrzone to trzeba odpowietrzyć... jaki problem? silnik remontować chcesz a sprzegła odpowietrzyć nie umiesz? no bez jaj. Jeśli przewody były rozkręcane to chyba logiczne, że jest w nich powietrze


Edytowany przez lukbold, 05 październik 2015 - 11:15.


#108 Share MYCIO1

MYCIO1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 65 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Włodawa

Napisany 05 październik 2015 - 11:31

Remont silnika

Problem w tym że nie mogę zlokalizować tego odpowietrznika podobno jest gdzies z prawej story ale gdzie to nie wiem.



#109 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2244 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 05 październik 2015 - 11:46

Remont silnika 1cm od wspornika kabiny

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Dzisiaj, 12:12
  •  

#110 Share MYCIO1

MYCIO1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 65 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Włodawa

Napisany 05 październik 2015 - 11:50

Remont silnika

dzięki za informację



#111 Share MYCIO1

MYCIO1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 65 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Włodawa

Napisany 16 październik 2015 - 08:44

Remont silnika

Koledzy ciągnik jest po remoncie po ilu mth mogę jechać w pole tzn chodzi mi o ciężkie prace polowe typu orka ?



#112 Share Expressbau

Expressbau

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Stare Miasto

Napisany 16 październik 2015 - 09:10

Remont silnika

Pisałem wyżej  - zgodnie z instrukcją do MF 3065

Prawie od razu jeżeli jest rozgrzany - obciążenie do 60 % czyli może to być niższy bieg.

Docieranie na postoju to strata paliwa, czasu. 3 -4 godziny by się dogrzał po remoncie, ułożył - potem już praca w obciążeniu.

Ogólnie po 50 Mth zalecałbym wymianę oleju - potem już co 250.

 


Maszyny i urządzenia dla rolnictwa


#113 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2122 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2015 - 09:58

Remont silnika

Nie wiem dlaczego dużo osób twierdziło lub twierdzi że po naprawie głównej silnika należy ciągnik zastawić na wolnych obrotach ( nawet podwyższonych do ok 1000) na dłuższa chwilę. Nie ma nic bardziej błędnego niż takie docieranie.

Prawidłowe docieranie tak jak kolega wyżej napisał - zmiana obrotów ( starać się nie przekraczać obr. dla max. momentu obrotowego ale też nie dusić), zmiana obciążeni ( nie przekraczać tych 60% ale obciążenia zmienne ). Idealnie to na początku trochę nim pojeździć, lekkie prace a później w orkę też można. Bieg niżej lub jeden korpus pługu mniej. Pilnować temperatury i nie przeciążać. 


Edytowany przez akmaly, 16 październik 2015 - 10:00.


#114 Share MYCIO1

MYCIO1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 65 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Włodawa

Napisany 16 październik 2015 - 10:18

Remont silnika

Dzięki za informację juz wszytko wiem po niedzieli zaczynamy powoli orkę ciągnik w tej chwili ma po remoncie zrobione ok 7mtg z pracami lekkimi wiec spokojnie można go powoli obciązać tym bardziej że prace lekkie się skończyły zostały orki zimowe. swoją drogą wolno te w mf-ie mth lecą.



#115 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2244 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 16 październik 2015 - 14:06

Remont silnika

U mnie 100 godzin po partackim remoncie musze zaczynać od początku.. no prawie. Dwie nowe tuleje mi zamontowali, 2 zużyte są ;/ 3 tłoki z jednej prafii, jeden z innej. być może przez to mam drgania na silniku no i konkretne zużycie oleju. Jak sądzicie wymieniać 4 komplety tuleja,tłok pierścienie czy może tylko 2 na których w dolnej czesci tulei są konkretne rysy?

Te 3 tłoki mają na denkach jakieś oznaczenia zgodne na wszystkich temu twierdze że są z jednej parafii. Czy faktycznie ten czwarty może wywoływac drgania na silniku? Tak się zastanawiam, bo może ma np minimalnie inną mase? Jest sens szukać po prostu zgodnego dajmy na to pod względem masy? albo od razu wszystko wywalić i nowe zakładać bez kombinowania? Faktem jest że nie mam zamiaru tam wiecej zaglądać i choc te nowe tuleje wyglądają na nówki po 100h to moga być najtańsze z możliwych, bo żadnej kontroli nie miałem nad tym co tam było wkladane rok temu... eh silnik z wymiany



#116 Share konrad82

konrad82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 972 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 16 październik 2015 - 14:32

Remont silnika

Witam 

Dziś mój silnik pojechał do naprawy do Zwolenia Koszt od 4000 do 4500 zł. Przyjechali sami wymontowali i mają zamontować. Remont Kapitalny/.

Drogo czy nie.

 

4500 z częściami czy bez???



#117 Share Expressbau

Expressbau

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Stare Miasto

Napisany 16 październik 2015 - 18:48

Remont silnika

Lukbold - 

Należałoby sprawdzić po kolei :

- jeżeli szukasz drgań, to zależy czy przy stałych obrotach, czy w sytuacjach przyśpieszania czy zwalniania obrotów - zacząłbym najprościej od sprawdzenia wtryskiwaczy -czy wszystkie dobrze rozpylają przy jednakowym ćisnieniu. Potem - pompa czy daje jednakowe dawki paliwa. Można to pominąć jeżeli oznaki jednoznacznie wskazują na mechanikę.

Jeżeli ukłąd wtryskowy jest ok - to szukanie przyczyn w częściach mechanicznych. 

Co do zużycia oleju - robiłem ostatnio właśnie swojego 3065 - brał sporo oleju - obstawialiśmy po prostu pierścienie - historia ciągnika nie znana - po zakupie zaczęły wychodzić różne kwiatki. Niesamowita ilość dymu i oleju z odmy. O dziwo - to nie były piescienie - tylko głowica - a dokładnie - albo ktoś zapomniał wkręcić - lub się wykręciła śruba ustalająca wałek klawiatury w pozycji przelotowej kanału olejowego - wałek obracał się swobodnie- smarowanie raz było raz nie. Wyklepał się jeden zawór w prowadnicy luz ponad 3 mm - powód - brak smarowania klawiatury - to też brak chłodzenia w górnej części głowicy. 

Założyłem nową głowicę - nie ten ciągnik. Nie omieszkałem sprawdzić szczelności pierścieni - najzwyczajniej moim skromnym sposobem - ustawiam wszystkie tłoki w jednej lini - zalewam olejem napędowym - sprawdzam po godzinie, dwóch, trzech - jeżeli przecieki są porównywalne dla wszystkich nie ruszam. 

Też mnie kusiło żeby wymienić tuleje, tłoki, pierścienie - ale stwierdziłem że całe niedomagania są spowodowane zużytą głowicą, a czas był taki że na ten emont go po prostu nie było. Ciągnik też miał dziwne drgania, praca nie była idealna. Teraz jest po prostu bajka.

Co do drgań -może być naprawdę wiele przyczyn: przeciwwagi czy właśnie nierówny stopień sprężania to najpopularniejsze. Sama różnica w masie części nie rzucałaby się tak bardzo, chyba że byłaby naprawdę duża różnica pomiędzy np korbowodami. Przyjrzyj się -jeżeli ten jeden tłok jest inny - czy wysuwa się na wysokość tak jak inne pozostałe. 

Jeżeli myślisz o remoncie - zrób to porządnie - wszystkie tuleje do wymiany - surowe do roztoczenia pod wymiar, tłoki też nowe - bo nie tylko średnica jest ważna ale także żyżycie rowka pod pierścienie. a tutaj setki sprawiają że zaczyna się szybciej zużywać pierścień - potem zaczyna brać olej.

100 MTh  to jeszcze chyba na gwarancji masz ten silnik - walczyłbym o swoje - bo mimo wszystko kilka tys drogą nie chodzi.


Edytowany przez Expressbau, 16 październik 2015 - 18:50.

Maszyny i urządzenia dla rolnictwa


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Dzisiaj, 12:12
  •  

#118 Share sznajdik

sznajdik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 946 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BBI
  • Zainteresowania:mechanika konstruowanie rolnictwo

Napisany 16 październik 2015 - 18:53

Remont silnika

Ja dostałem właśnie propozycję remontu silnika od mego 3060 za 4,4tyś zapytałem o to jakich części używają to powiedział dobrych, zadzwoniłem do Mariusza Zduna z takim samym zapytaniem o koszt wycenił mi na 5,5 tyś tyle że w najczarniejszym scenariuszu powiedział konkretnie marki części i wszystko co i jak przy okazji przegląd sprzęgła i co tam jeszcze po drodze



Podobne tematy 3060 mf