Skocz do zawartości

Zdjęcie

Remont silnika


117 odpowiedzi na ten temat

#61 Share sznajdik

sznajdik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 945 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BBI
  • Zainteresowania:mechanika konstruowanie rolnictwo

Napisany 23 styczeń 2014 - 17:21

Remont silnika To że drga ciągnik w pewnym momencie przez chwilę to i ja tak mam w swoim i też nie wiedziałem czy to norma czy coś nie tak

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Dzisiaj, 15:50
  •  

#62 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 23 styczeń 2014 - 22:01

Remont silnika Przyznam było coś takiego wcześniej ale nie do tego stopnia i to mnie dziwi. Tamte drgania były delikatne a te wprawiają w drgania praktycznie całą kabinę, wszytsko drzy, robi hałas i ogółem zdaje mi się że coś jest nie tak. Na razie za zimno ale jak sie ociepli biorę się za to, może wyjdzie co to jest i szybko to zrobię :)
Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

#63 Share dawid2m

dawid2m

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 99 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanika rolnicza, silniki i skrzynie biegów ciągników rolniczych

Napisany 25 styczeń 2014 - 20:35

Remont silnika Witam też jestem w trakcie remontu kapitalnego silnika w mf 3070 .W tym modelu przeciwwag na wale niema jakby to powiedzieć odlane są całościa zzwałem .Na temat mojego remontu ;blok ,wał ,głowice ,korbowody odwiozłem do zakładu ,blok bedzie planowany,głowica tez generalny remont a nad wałem miał zdecydować szef zakładu ponieważ nie był w najgorszym stanie.Mam takie pytanie ma moze ktoś schemat rozrzadu do tego ciagnika ? niejestem pewien czy pompa oleju też niepowinna być ustawiona jakoś...troche za szybko sie zabrałem do rozbierania tego bo mogłem sobie poznaczyć wszystko i by było ok ale trudno człowiek uczy sie na własnych błedach jakoś sie dojdzie do tego :D

w 3060 pewnie są te przeciwagi gdzieś tak wyczytałem na forum :D w zakładzie powinni poznaczyc je która na jakie miejsce idzie :rolleyes:

#64 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 26 styczeń 2014 - 16:33

Remont silnika Oj panowie mechanicy. Balansery to potoczna nazwa układu wyrównoważającego składającego się z wirujących przeciwwag. Nie ma to nic wspólnego z wałem korbowym i przeciwwagami na nim. Układ balanserów jest połączony z wałem korbowym kołami zębatymi. I ważne jest aby przy składaniu to wszystko właściwie ustawić jak rozrząd.
Jeśli już coś rozbieracie, ustawiajcie, znaczcie, róbcie zdjęcia a nie tylko aby rozwalić, w drobny mak a potem jakoś to bedzie. W zakładach nic wam nie będa znaczyć. Wkładają tulje, robią osiowanie, inne zlecone prace i guzik obchodzą ich przeciwwagi czy balansery. Poza tym do takich zakładów powinien trafiac goły blok.

#65 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 26 styczeń 2014 - 22:43

Remont silnika Wiesz co.... wielkie dzieki za wyjaśnienie ! :) Jesli chodzi o te trybiki no to znaczyłem własnie i ustawione jest wszstko jak trzeba :) ! A winą na razie obarczam koło zamachowe bo nie było z wałem dawane i raczej jest nie tak przykrecone :) Na razie nie moge odpalić bo aku szlak trafił. 3 letnia centra w nim była chyba 195 Ah. Muszę teraz kupić jeszcze to... No nic ale widzisz rozbierał bym i szukał tam przy wale korbowym bo kompletnie się na tym nie znam :)
Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

#66 Share sznajdik

sznajdik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 945 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BBI
  • Zainteresowania:mechanika konstruowanie rolnictwo

Napisany 27 styczeń 2014 - 08:49

Remont silnika No a w kole zamachowym co może być co powoduje drgania? przecież koło zamachowe też jest na swój sposób wyważone tak jak się wyważa koła w samochodach i nie ma prawa mieć bicia, tak przynajmniej jest w silnikach które robiłem do tej pory a możliwości przykręcenia były zawsze 2 bo przeważnie są kołki ustalające i można jedynie o 180 stopni przekręcić ale i tak jest wyważone a jak jest w MF to nie wiem może ktoś to wyjaśni?

#67 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 27 styczeń 2014 - 16:18

Remont silnika U mnie nie ma właśnie jednego i z tąd moze być zamienione... Myślę że moze to mieć jakieś znaczenie.
Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

#68 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 27 styczeń 2014 - 17:28

Remont silnika Znaczenie może mieć ale myślę że nie aż takie aby wszystko mocno drgało. Koło jest wyważone samo w sobie. wał mniej więcej też. Niby te częsci wyważane są razem ale nie wiem czy zmiana przykręcenia coś zmieni na tyle aby mocne drgania ustały. Mozesz spróbowac przyczyn może być wiele.
Co do rozbierania byle jak nie zrozum mnie xle ale bawią mnie teksty w stylu rozbierałem za szybko nie znaczyłem a teraz nie wiem jak poskładać. To nie są żarty, przez taka lekkomyslnosć można narobić sobie powaznych kłopotów a co za tym idzie kosztów. Na szybkie rozbieranie może sobie pozwolić zawodowy mechanik, który robił wiele takich silników.
Nie wiem czy masz zamiar rozpoławiac ten ciągnik, nie wiem też jak dokładnie wygląda tam sprzęgło. Ale jeśli rozpołowisz zwróć uwagę na coś w rodzaju tarczy jeśli tam jest. Tarcza ta nachodzi na frez zewnętrznego wałka skrzyni biegów jeśli są dwa. Sprawdź czy jest prosta i jeśli robierałeś wycisk/sprzęgło czy jest dobrze założona nie odwrotnie.

Edytowany przez hubertuss, 27 styczeń 2014 - 17:36.


#69 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 27 styczeń 2014 - 19:25

Remont silnika Tak będę rozpoławiał. Nie było rozbierane na szybko tylko źle zrozumiałem pojęcie "balansery" ot cała zagadka :) Wszystko było znaczone i potem złożone wg tego :) Tarcza jeszcze 95 % bo byłem z nią u znajomego, który się na tym zna, to samo docisk - jeszcze jest w dobrym stanie. Ciepło już nadają na początek lutego więc raczej to zrobię ;) PS. Drgania tak jak pisałem i powtarzam po raz kolejny - sa tylko przy penych obrotach, kiedyś były ale dużo słabsze i bd szukał przyczyny. O pompie ktoś wspominał tylko jak pomyśleć to nie da się jej inaczej przykręcić bo jak ? :) Na razie główny podejrzany to te koło zamachowe.
Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

#70 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 27 styczeń 2014 - 20:03

Remont silnika Tu nie chodzi o tarczę sprzęgła. Nie wiem dokładnie jak wyglada sprzegło. ale czy masz dwa wałki po rozpołowieniu jeden w drugim? Jeśli tak sprawdź taarczę która wchodzi na frez zewnętrznego wałka. Nie jest to tarcza sprzęgła.
Jeśli chodzi o pompe inaczej jej nie przykręcisz. Ale jeśli jest połączona z balanserami chodzi o to aby ustawić jej koło zebate z kołem zebatym wału jak rozrząd. Przeciwwagi balansera muszą być zgrane z wałem korbowym. poruszac się w przeciwną strone.
Pompe wtryskową regenerowałeś? przyczyną drgań nie koniecznie musi byc coś krzywego lub xle ustawionego. Może byc zakłócona z jakichś przyczyn praca jednego cylindra na wysokich obrotach? oczywiście to też tylko teoria.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Dzisiaj, 15:50
  •  

#71 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 513 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 styczeń 2014 - 12:09

Remont silnika Miałem się nie odzywać ale cuda już są zbyt wielkie.
Żeby to ustawić po ludzku należy zdjąć pokrywę zaworów, wyjąć wtryskiwacz 1 w kolejności zapłonu cylindra i ustawić tłok w GMP czyli położeniu zapłonu( zawory zamknięte całkowicie, tłok u samej góry). najlepiej włożyć coś w otwór po wtryskiwaczu i obserwować jego ruch. Ciężary na walkach mają być oba na dole a ich górna płaska krawędź równoległa do płaszczyzny ramki mechanizmu wyrównoważającego.na kołach zębatych od strony napędu powinny być kopki, mają tworzyć linię przechodzącą przez środki ich wałków.
Przyczyną może też być luz na wałkach przeciwwag z reguły lekceważony przez przez składających albo ścinanie frezów na wałku napędzającym pompę.

#72 Share konrad82

konrad82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 969 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 28 styczeń 2014 - 12:20

Remont silnika

Tak będę rozpoławiał. Nie było rozbierane na szybko tylko źle zrozumiałem pojęcie "balansery" ot cała zagadka :) Wszystko było znaczone i potem złożone wg tego :) Tarcza jeszcze 95 % bo byłem z nią u znajomego, który się na tym zna, to samo docisk - jeszcze jest w dobrym stanie. Ciepło już nadają na początek lutego więc raczej to zrobię ;) PS. Drgania tak jak pisałem i powtarzam po raz kolejny - sa tylko przy penych obrotach, kiedyś były ale dużo słabsze i bd szukał przyczyny. O pompie ktoś wspominał tylko jak pomyśleć to nie da się jej inaczej przykręcić bo jak ? :) Na razie główny podejrzany to te koło zamachowe.

Kolego a robiłeś cos przy skrzyni czy tylko silnik????

#73 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 28 styczeń 2014 - 15:54

Remont silnika Tylko i wyłącznie silnik. No ok ale Panowie nie denerwować się bo mi nie chodzi o kłutnie i o to kto zna fachowy język tylko o rozwiązanie problemu. To że źle pewne rzeczy odebrałem to moja wina, ale jak by tak przeczytać co pisałem to mozna zauważyć, że wspomniałem o ustawieniu tego wg znaków które sam zaznaczałem ;) Na razie temat balanserów zostawiamy bo to na 90 % nie jest powód drgań. Teraz bardzoej chodzi o to sprzęgło. Dziś zaszedłem i pojawiła sie plama oleju na podłodze czy to coś ma zwiazek z tym o czym wspomina @hubertuss ?
Pompy nie regenerowałem wszystko zostało bo i pompa i wtryski jeszcze są dobre, były sprawdzane.
Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

#74 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 513 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 styczeń 2014 - 16:31

Remont silnika Nie pompy paliwowej tylko olejowej , bo ta posiada wspólny napęd z mechanizmem wyrównoważającym.
Jeżeli to olej ze skrzyni to pewnie uszczelniacz na wałku na stałe zazębionym z kołem zamachowym, tym napędzającym pompy hydrauliczne. Albo wysprzęglik.
Jeżeli silnikowy fragment obudowy z uszczelniaczem wału korbowego.

#75 Share wel

wel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 28 styczeń 2014 - 17:44

Remont silnika Witam wszystkich. Sory że tutaj ale na innych tematach cisza a chcę się dowiedzieć czy układ chłodzący w MF-ie 3060 się jakoś odpowietrza ? Ponieważ wymieniałem płyn. I jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś z was (posiadaczy Mf-ów) ma sprawny przyrząd do dozowania samostartu w areozolu?? (w kabinie jest przycisk od tego) nie mam pojęcia jak to ma wyglądać i działać, z góry dzięki.

#76 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 28 styczeń 2014 - 19:51

Remont silnika Nie nic nie odpowietrzasz samo sie odpowietrzy ;) Mówisz o starcie na eter ? mam to opisane trochę w instrukcji ale nie z budowy a jak tego używać. Wciskasz przycisk kręcisz zapala i wyłączasz ;) Tyle tam wyczytałem. Odnośnie mojej spr. pompy olejowej tez nie ruszałem pod żadnym względem. No to muszę zerknąć na to bo wysprzęglik robiłem rok temu - mówie o tym na górze, pompka i tam zestaw naprawczy kupiłem 110 zł i było oki :)
Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

#77 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 28 styczeń 2014 - 20:43

Remont silnika Jeśli kapiący olej jest ze skrzyni poszło uszczelnienie tejże skrzyni. Winę za to teoretycznie mogą ponosić drgania. Może byc zwichrowana np przy społowianiu tarcza która odpowiada za napęd pomp w skrzyni i womu i jest na stałe połączpona z silnikiem. Wchodzi na frez zewnętrznego wałka. tarcza ta jest z blachy przynajmniej w 4255. nie wiem jak jest w tej serii ale przy społowianiu można ją zwichrować. Oczywiście są to moje sugestje, żeby nie było, że ktoś rozbierze a tarcza prosta. zeby ową tarcze wyjąć należy rozebrać cały wycisk. Ale przed rozebraniem wycisku po rozpołowieniu proponuje obejżec frezy może na nich cos będzie widać.
@mirro jak bys przeoczył @lukash3060 stwierdził kilka postów wyżej, że trybiki przy pompie/balanserach znaczył i jest dobrze. Dlatego podsunołem wątek tarczy skoro chce go rozpoławiać. Zastrzegam, że wszystkie moje teksty to sugestie i nie twierdze, że tak na bank jest.

#78 Share wel

wel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 28 styczeń 2014 - 21:03

Remont silnika
Lukash3060 dzięki za info


#79 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 513 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 styczeń 2014 - 09:54

Remont silnika To że znaczył nie daje nigdy gwarancji poprawnego ustawienia. Z resztą nie ma potrzeby znaczenia bo znaki tam są. Po zaznaczeniu jest to jego ustawienie a nie ustawienie przewidziane dla danego silnika.
Tam nie ma tarczy od napędu pomp, a wałek bezpośrednio zazębia się z kołem zamachowym.
Ot takie tam moje sugestie.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Dzisiaj, 15:50
  •  

#80 Share DEMONxXx

DEMONxXx

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 72 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 luty 2014 - 21:11

Remont silnika Lukash3060

Jak tam poradziłeś sobie z tymi drganiami? Jaka była przyczyna? Skąd plama oleju?

Podobne tematy 3060 mf