Skocz do zawartości

Zdjęcie

Remont silnika


117 odpowiedzi na ten temat

#41 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 512 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 styczeń 2014 - 19:45

Remont silnika Czyli jesteś wyznawcą starożytnej i prawie zapomnianej sztuki "robię to dobrze, bo wiem co robię"? Pozdrawiam.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Dzisiaj, 21:31
  •  

#42 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 17 styczeń 2014 - 16:42

Remont silnika Odświeżam :) Od razu chcę przeprosić że sie nie udzieliłem wczesniej ale nie miałem jak ( internet padł). Odnośnie silnika:
Oddałem do Pułtuska ( w Białymstoku mieli tyle, że sami tu wozili ;) ). Wymienili mi tuleje, szlif wału no praktycznie kapitalka wyszła. Jeden zestaw naprawczy 280 zł ( tuleje Angielskie, tłoki Niemcy). Za wszystko jak policzę z robocizną (bo sam tego nie składam trochę pomaga mi mechanik) Mogę powiedzieć że 5 tyś starczy albo i nie :) Wszystko praktycznie nowe- tłoki,tuleje pierścionki, panewki, zawory itp. Uszczelki kupiłem też oryginalne, olej, filtr, płyn chłodniczy. Jutro jak dobrze pójdzie możliwe że zostanie "ożywiony" :) Jak to powiedział Pan który mi to wydawał - 15 lat bez zaglądania ma chodzić :) Ciekawe jak to będzie. To tyle w temacie ;) Nic żadnymi "chałupniczymi metodami nie robiłem, wszystko jak trzeba :) Trochę kieszeń tylko lżejsza... PS. Niedługo planuje TUR założyć na niego. Jakie macie odczucia względem "Metal-technik" ? Patrzyłem na niego i lekki bo tylko 430 kg sama ramka i cena przystępna jak pytałem w Rol-czarze :)
Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

#43 Share marek3080

marek3080

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 162 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubawa Warmińsko-Mazurskie

Napisany 19 styczeń 2014 - 19:30

Remont silnika Napisz może jak to firma robiła ci to w Pultusku.

Edytowany przez marek3080, 20 styczeń 2014 - 12:10.


#44 Share Winio

Winio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 19 styczeń 2014 - 20:04

Remont silnika

Napisz może jak to firma robiła ci to w Póltusku.


Marek weź się opamiętaj. Pół Tuska to nie to samo co Pułtuska :) A ta firma z Pułtuska, to tak jak wcześniej pisał Łukasz - ROL-CZAR

Edytowany przez Winio, 19 styczeń 2014 - 20:06.


#45 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 19 styczeń 2014 - 20:14

Remont silnika I tu błąd :) To nie oni robili. U nich patrzyłem tylko na tura i nic poza tym ;) Hm na wizytówce jest na ulicy Słonecznej a nazwy nie bd mówił bo nie ma nazwy firmy a mechanika pojazdowa i imie i nazwisko :) Kiedyś robił wujowi w C-360 i ładnych pare lat chodziła, potem sprzedali :) Wizytówke mam jeszcze z lat '90 :)
Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

#46 Share Winio

Winio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 20 styczeń 2014 - 11:30

Remont silnika A to sorry, nie zrozumiałem. A jeśli chodzi o Metal-Technik to mam od nich łyżkę i jest OK, ale ich ładowacze mnie nie przekonują. Jest tu na forum temat o ich ładowaczach. Jak szukałem ładowacza to oglądałem również w Rolczarze Metal-Technika, ale zniechęciły mnie plastikowe tuleje i opinie na forum. Udało mi się znaleźć Trimę zdjętą z identycznego ciągnika jak mój, więc nie było problemu z przerabianiem mocować i zdecydowałem się na niego i jestem zadowolony. Do 3060 powinien być spory wybór używanych ładowaczy z mocowaniami do tego właśnie modelu.

#47 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 20 styczeń 2014 - 15:56

Remont silnika Hmm no zobaczę jeszcze ale dzięki za wskazówki. Do marca mam czas jeszcze poszperam na forum, popatrze, pojeżdżę, wypytam znajomych i cos tam dobiorę ;) Trimę ma znajomy na Zetorze 8540 :) Kupili też używkę, był zgięty to rozcieli i pospawali jak brak i o dziwo 5-6 lat już i chodził ( bo już sprzedali ciagnik). Dziennie 2 belki do paszowozu wkładał, obornika sporo przewalił i ogółem no nie był oszczędzany a chodził więc raczej jest to dobre świadectwo ze to dobre tury :)
Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

#48 Share kalipso156

kalipso156

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie Powiat rycki

Napisany 20 styczeń 2014 - 21:22

Remont silnika witam wszystkich;) także podjołem nie równą walkę z remontem mojego mf 3060... problem był obróconej panewki na korbowodzie po wyjęciu i rozebraniu silnika na części pierwsze okazało się że przypaliło wszystkie korbowodowe a główne są oki. tuleje są w bardzo dobrym stanie są progi ledwo wyczuwalne pod paznokciem więc chyba je zostawię.... wał jest już po pierwszym szlifie a z racji że jes mocno porysowany raczej będzie do wywalenia. glowica do planowania i wymiany zaworow, wałek rozrządu też pójdzie na kupkę złomu, blok do osiowania i korbowody do obróbki bo coś czuję że są jajowate i to one mi załatwiły te panewki... Zerknolem odrazu przy okazji na sprzęgło i stwierdzilem że na 100% było przypalone tarcza ledwo żywa docisk jest oki ale za to koło zamachowe jest spękane ma w 5 miejscach mocne trzaśnięcia raczej je wymienię. tylko zastanawiają mnie te panewki czemu je obróciło?

#49 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 21 styczeń 2014 - 22:30

Remont silnika Panowie cos mi sie z elektronika dzieje a mianowicie żąży sie delikatnie smarowanie silnika ? Mam pewność że jest wszystko ok, silnik zrobiony, pompa olejowa w porządku, oleju stan jak brak, po zgaszeniu i wykręceniu czujnika olej zaczął wypływać ( palcem zatknąłem otwór). Po dotknięciu do masy jest ok. Czy może to mieć związek z alternatorem ? Bo obrotomierz nie działa, a alternator jest zimny ( chyba jesli ładuje to powinien się rozgrzać ?) Jeszcze jedno - a mogli mi uszkodzić ten czujnik na myjce ? bo myli silnik a ja nie wykręcałem czujnika i oni raczej też nie. Po odpaleniu na początku było ok ale po jakichś 30 min tak mi się zaczęło dziać, obrotomierz nie działał od początku a i ta kontrolka przy odpowietrzaniu też tak wariowała. Co to może być ? Jak ktos miał cos podobnego lub wie co to może być to będę wdzieczny bo same schematy kabli nic mi nie powiedzą ( mam na komputerze). :)
Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

#50 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 22 styczeń 2014 - 08:50

Remont silnika Może to byc uszkodzony czujnik lub wina elektroniki. Mozna też zmierzyć ciśnienie oleju aby miec pewność.
Panewki obróciło bo cisnienie było słabe. Przycierały się pojawił się luz i obróciło proste. Trzeba sprawdzić koniecznie korbowody.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Dzisiaj, 21:31
  •  

#51 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 22 styczeń 2014 - 15:41

Remont silnika Nie juz jest ok :) Wina elektroniki.
EDIT : Przy wyższuch obrotach zaczął łapać wibracji... podczas jazdy bo jak stoi troche mniej. Przed remontem tego nie było - czy tak będzie tylko przez krótki czas, aż sie wszystko dotrze jak trzeba czy to coś innego i muszę poprawić ? Wcześniej tego problemu nie było i wszytsko było cichutko a dziś przejechałem się koło 6km i w kabinie ostro drgało wszytsko, o słuchaniu radia nie wspomnę.

Edytowany przez Lukash3060, 22 styczeń 2014 - 17:09.

Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

#52 Share kalipso156

kalipso156

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie Powiat rycki

Napisany 22 styczeń 2014 - 20:46

Remont silnika wiem wiem wszystko wiozę do fachowca na osiowanie i szlify korbowody też. Czyli wychodzi na to że może być że pompa olejowa pada?

#53 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 22 styczeń 2014 - 21:01

Remont silnika Dobrze ustawiłeś tak zwane balansery. Nie powinno być żadnych drgań. Jeśli są coś jest źle zrobione. Nie uszkodziłes wałka sprzęgłowego przy społawianiu.

#54 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 22 styczeń 2014 - 21:03

Remont silnika Jak byś mógł wytłumacz trochę bardziej, nie mam z tym codziennie stycznosci i nic mi to nie mówi. Przy sprzęgle zakładałem nowe uszczelniacze ...
Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

#55 Share sznajdik

sznajdik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 944 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BBI
  • Zainteresowania:mechanika konstruowanie rolnictwo

Napisany 22 styczeń 2014 - 22:16

Remont silnika Balansery to są przeciw wagi na wale korbowym i służą do tego żeby silnik nie drgał tak jakby do wyważenia jak tłok jest w pozycji GMP czyli w samej górze to przeciw waga powinna być idealnie w samym dole to wtedy nie powoduje drgania związanego z ruchem tłoka ku GMP mam nadzieję że w miarę zrozumiałe wytłumaczenie

#56 Share rolniku360

rolniku360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 550 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 styczeń 2014 - 22:25

Remont silnika jeżeli nie przy odkręcaniu nie punktowałeś która gdzie idzie to lipa teraz trochę bo każda musi być na swoim miejscu a odwrotnie jej się nie przykręci bo będzie wystawać albo w ogóle nie dojdzie przynajmniej zawsze tak było,

#57 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 22 styczeń 2014 - 22:44

Remont silnika @rolniku360 nie rozumiem o czym mówisz ? :) Hmm balansery międzyczasie oczytałem i wiem co i jak. Można to sprawdzić bez zdejmowania całej misy olejowej itp. ? Jutro muszę się upewnić jeszcze na 100% i jeśli będzie tak jak dziś to pewnie znów bd musiał rozebrać ... żeby mi się tak chciało jak mi się nie chce!. No nic jak mus to mus ... idzie to jakoś sprawdzić bez rozbierania ? Jak by komuś miało to ułatwic pomoc to moge wrzucić na yt.pl filmik krótki jak z kabiny to wszytsko wygląda.
Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

#58 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 23 styczeń 2014 - 07:28

Remont silnika Poluzuj lekko śruby od przedniej osi tak jak pisałem ci na skrzynke. Powinna wyjśc. Bez rozbierania tego nie zobaczysz.Szkoda, że przy składaniu tego na 100 % nie sprawdziłeś. Tak jak ktoś wyżej napisał. Balansery musza być ustawione względem wału coś jak rozrząd. To, że są na swoim miejscu nic nie daje.

Edytowany przez hubertuss, 23 styczeń 2014 - 07:29.


#59 Share sznajdik

sznajdik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 944 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BBI
  • Zainteresowania:mechanika konstruowanie rolnictwo

Napisany 23 styczeń 2014 - 09:31

Remont silnika rolniku360 pisze że jeśli odkręcałeś te balansery to każdy powinieneś oznaczyć z miejscem w którym był przykręcony żeby nie było tych drgań i żeby wał był wyważony przeważnie robi się to punktakiem oznacza się balanser i wał w miejscu jego przykręcenia taką samą ilością ,,kropek" napunktowań żeby później przykręcić je na swoje miejsce

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Dzisiaj, 21:31
  •  

#60 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 23 styczeń 2014 - 16:22

Remont silnika A czy zmieni cos fakt ze byłą robiona współosiowość ? Bo praktycznie kapitalny remont wyszedł silnika, robili szlif wału. Jesli to nic sie nie ma to będzie problem bo chyba nic znaczone nie było ( bynajmniej nie pamiętam) Ale też już po podpowiedzi @hubertuss na PW mam chyba pewność że to jednak nie balansery bo drgania nie występują na małych obrotach a tylko w pewnym zakresie potem tez giną. Czy koło zamachowe źle ustawione coś moze do tego mieć ? pod zdjęciem w galerii też pisał @marwasz , że może to być wina źle ustawionej pompy oleju, inni pisali że to minęło samo... nie wiem już co robić :)
Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

Podobne tematy 3060 mf