Skocz do zawartości

Zdjęcie

Remont silnika


117 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 17 grudzień 2013 - 22:32

Remont silnika Na razie to i nie mam roboty takiej... szambo przepompować ale to też nie teraz. Bele wstawić , z obornikiem jechać i odśnieżyć jeśli by śnieg kiedyś tam spadł. To trochę na pusto pochodzi sobie ... Jeszcze dużo roboty przede mną jak tak patrzę. Jeszcze filtr wymienić powietrza i oleju silnika, świece płomieniową, pokrywę od klawiatury i jeszcze może coś w praniu wylecieć.
Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Dzisiaj, 19:09
  •  

#22 Share rafal88

rafal88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 394 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 19 grudzień 2013 - 07:54

Remont silnika Lukash3060....ogolnie to tak....jak juz masz rozbebeszyc caly silnik by zawiesc go do przebicia tulei to zrobilbym na Twoim miejscu tez szlif walu, zazwyczaj sa tez do prostowania mostki, do tego perkins wiec i moze bedzie trzeba plaszczyzne bloku pod glowica zrownac, sprawdz tez kolo posrednie na rozrzadzie i ewentualnie klawiature, tzn walek i tul;ejki w dzwigienkach, jak juz wal bedziesz ruszal zdalaby sie nowa pompa oleju-sprawdz stan zaworu przy tym w mechanizmie, ja zalozylem nowa orginalna sprezynke, do tego popychacze i walek rozrzadu-wszystkie elementy gdzie olej moze gubic cisnienie ogolnie na czesciach nie zaluj kasy, pasowaloby i tez korbowody sprawdzic ewentualnie zregenerowac bo co dadza same tloki tuleje jak tu bedzie lipa. Dla przykladu....robilem remont w mf255 jakies 4 moze 5 lat temu, za orginalne angielskie konvcowki wtryskow placilem 90zl nie ma z nimi zadnych problemow a zrobil jakies 3-4 tys motogodzin (musialbym na licznik spojrzec) i jak przez caly rok wezmie 2 litry oleju to wszystko, a lekko nie ma, a straszyli mnie ze po remoncie max 1000mth i bedzie wpieprzal olej. teraz do 3070 tez koncowki wtrysku takie poszly wszystkie tyle ze sztuka 199zl no ale.....w koncu to przelozy sie na zywotnosc. A olej.....turdus nie jest zly sam mam go we wszystkich ciagnikach, tzn. mialem bo po remoncie do 3070 zalalem ambre, niby drozszy....ale w koncu nie wymienia sie go co tydzien :) Ps. 3070 niedawno wyszedl z warsztatu, a teraz mniejszy brat czeka na rozbiorke silnika-pekl wal....
Albo po prostu sam przebij tuleje, zalozysz nowe zestawy naprawcze tylko i zobaczysz co z tego wyjdzie....moze sie akurat uda i bedzie chodzil bez zarzutu, choc to jak wygrana w lotto, dla przykladu znajomi robili remont w 3060 w ten chaupniczy sposob, do tego glowica i ciagle sa problemy, a silnik jak olej bral tak bierze, tylko w mniejszych ilosciach, i problemy z zapalaniem zima jak byly tak sa ;) a u mnie po remoncie z zapalaniem duzo sie zmienilo, przed juz jesienia trzeba bylo troche pokrecic silnikiem, nie mowie ze teraz sa jakies mega mrozy ale np. ciagnik kilka dni stoi na dworze i przy -7 rano zaszedlem bez grzania swiecy obrocil dwa razy i zagadal :) Wybor lezy po Twojej stronie, ale wedlug mnie albo zrobic i miec spokoj.....albo ryzykowac :D mnie remont wyszedl sporo, ale to tez dlatego ze turbina doszla i gora silnika jest troche drozsza tez do turbo, ewentualnie jak sam nie czujesz sie na silach polecam @MariuszZdun co prawda nie mialem przyjemnosci by cos mi naprawial, ale ma naprawde duza wiedze i mysle ze solidnie robi remonty, z reszta mozna sie spotkac z pozytywna opinia jego napraw tutaj na AF :)

Edytowany przez rafal88, 19 grudzień 2013 - 09:40.


#23 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 19 grudzień 2013 - 16:01

Remont silnika Dzięki za cenne uwagi na pewno skonsultuję się z mechanikiem bo sam tego nie robię ( mam dobrego mechanika, serwisant korbanka) i tak jak mówisz z zapalaniem już gorzej było, nie mówię już gdy było przykładowo -10 , na zimnym dawał już z odmy siwą "parą" i duże progi na tulejach. Też tak sądzę że z pieniędzmi no może wyjść grubo ale nie robię tego na rok czy dwa tylko ma służyć jeszcze dobre parę lat ( ja nie wiem czy bd gospodarzem ale tacie na pewno bedzie śmigał). Druga sprawa puki nie ma roboty, jest czas, checi i jakieś środki na to to robię to co jest do roboty bo tak jak mówisz, 20 razy rozbierać i sie bawić z tym. Turdus już miał i C-360 też na nim chodzi a pytałem tylko tak z czystej ciekawości ;) Chyba czytałem gdzieś , moze nawet pod zdjeciem w Twojej galerii o tym remoncie 3070 :) Też myśle właśnie założyć angielskie części ( są tańsze innego pochodzenia ale to jak ze wszystkim ;) ) Dziś spróbujemy delikatnie wyjąć te tuleje jak nie pójdzie to prasa i po nowym roku do Pułtuska ;) A co do @mariuszZdun masz rację dużo rzeczy pisał kiedyś i nadal pisze na forum i w razie czego mozna się do niego zwrócić a wiem, że często można go spotkać nawet na gg ;)
Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

#24 Share rafal88

rafal88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 394 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 19 grudzień 2013 - 20:01

Remont silnika Taniej.....zazwyczaj wychodzi drozej ;)No ja tloki tuleje pierscienie bralem od goscia kory wciskal tuleje, szlifowal wal, itp...Ale z najwyzszej polki. Jesli chodzi o kontakt z @MariuszZdun to ja jak cos po prostu dzwonilem i zawsze pomogl :) Nawet od niegpo bralem turbine i jakies pier**ly :) Ps. stare tuleje "skrusz" w bloku, tak jest najmniej kolizyjnie dla bloku- przynajmniej jak cos ja tak robilem

#25 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 19 grudzień 2013 - 20:33

Remont silnika Dziś próbowałem - zrobiłem taki "ściągacz" i w efekcie gwint na nim zerwałem a nie drgnęły ;) Po nowym roku wizyta w Pułtusku nie unikniona ale wezmę też głowice do planowania, zawory zrobię, wał jest ok, korbowody też nie są "czerwone" i widać że było to robione jeszcze w Irlandii ale lenie nie wymienili tulei a same tłoki i pierścionki patrząc po ich stanie a stanie tulei ;) Teraz zrobię wszystko porządnie tak jak powinno być, kupić muszę nową pokrywę klawiatury bo stara jak plastelina przykręcam a ona odstaje w przestrzeni bez śrub i uszczelki nowe nic nie dają ;) Koszt 50 zł. Tak poza tym mam pytanie jak odkręciłem pompę olejową są tak jak by dwie - jedna ssie tu przez ten filtr a druga pod taką "osłoną" obok filterka jest i od czego ona jest ? Nie ruszam tam nic a pytam z czystej ciekawości :) Części jeszcze sam nie wiem co i jak bo biorę pod uwagę wariant z tym "rozwiercaniem " ( honowanie czy jakoś tak ;) ) Ciekaw jestem w jakiej kwocie się zmieszczę z tym wszystkim :)

Edytowany przez Lukash3060, 19 grudzień 2013 - 20:34.

Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

#26 Share rafal88

rafal88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 394 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 19 grudzień 2013 - 21:16

Remont silnika Jakby dwie?? szczerze to nie moge skojarzyc o czym piszesz ;) a odnosnie korbowodow to niekoniecznie musza byc czerwone :) z reszta widzisz jak co wyglada i sam decydujesz :)

Edytowany przez rafal88, 19 grudzień 2013 - 21:18.


#27 Share rolniku360

rolniku360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 550 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 grudzień 2013 - 21:26

Remont silnika pewnie pompy olejowe ale ja akurat tych mf nie rozbierałem więc się nie wypowiem może to drugie to tlko zawór

#28 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 20 grudzień 2013 - 14:46

Remont silnika Ciężko wytłumaczyć mi tu :) Pytam tylko z czystej ciekawości ;) Znajdę wieczorem sobie konkretnie w katalogu może i opis będzie ;) PS. Cena wybicia tulei, wstawienie nowych i zawory oraz planowanie 1600 zł. w Makowie Maz. :) Rozmawiałem dziś i oni wożą to gdzieś do zakładu aż do Białegostoku :)
Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

#29 Share rafal88

rafal88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 394 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 20 grudzień 2013 - 16:57

Remont silnika To nawet tanio Ci powiedzieli :) a jesli chodzi o ta pompe to jest tylko jedna w mechanizmie :) jesli chcesz wstaw zdjecie to moze bede mogl pomoc :)

#30 Share sznajdik

sznajdik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 948 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BBI
  • Zainteresowania:mechanika konstruowanie rolnictwo

Napisany 20 grudzień 2013 - 17:54

Remont silnika W Białymstoku w ogrodniczkach takie rzeczy robią szlify itp.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Dzisiaj, 19:09
  •  

#31 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 20 grudzień 2013 - 22:47

Remont silnika Jutro zrobię w dzień zdjęcia i wtawię :)


EIDT:
http://naforum.zapod...4e1e08.jpg.html Zdjęcie tej pompki i na czerwono oznaczyłem o co mi chodzi :) Co to jest ? :)

Edytowany przez Lukash3060, 21 grudzień 2013 - 14:05.

Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

#32 Share r13rs

r13rs

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WML
  • Zainteresowania:motoryzacja mechanika

Napisany 23 grudzień 2013 - 13:43

Remont silnika kolego w silnikach perkins bez honowania tulei w bloku nie ma co składać bo za chwilę będzie to samo. przy tak wnikliwym remoncie wchodzi w grę osiowanie korbowodów i planowanie głowicy.widzę że remont kapitalny nie lepiej było oddać do TOR-u w ciechanowie? swojego czasu robili tam dobrze i za rozsądne pieniądze.

było wielu "fachowców" którzy wkładali do petki tuleje młotkiem raz w roku i co 300 godzin i 20litrów oleju rozbierali spowrotem.jeśli silnik ma problemy z paleniem to nie zawsze musi być wadliwy układ paliwowy, bardzo często to zbyt duża różnica ciśnienia sprężania na poszczególnych tłokach. (18,16,11,9-silnik cummins w case)

#33 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 23 grudzień 2013 - 20:03

Remont silnika No nie robię przy tym nic sam także młotki nie będą potrzebne ;) Oddaje tak jak już chyba wspominałem wyżej i będzie gotowe ale to po Nowym Roku ;) Co i jak napiszę jak sie za to wezmę bo na razie Święta i zostawiłem to ( i tak nikt nic teraz nie zrobi) . Napiszę co i jak gdy znów się do tego zabiorę :)
Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

#34 Share rekawek

rekawek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 05 styczeń 2014 - 11:45

Remont silnika Witam.Ja ostatnio robiłem kampletny remont w mf 260 a zaczeł się to od wydmuchanej uszczelki pod głowicą.miało byc tanio i szybko a skończyło sie drogo i długo.poszło wszystko głowica, tłoki, tuleje wał do szlifu i azotowanie, pompa ,wtryski .Nawet nowy filtr powietrza bo do starego nie mogłem dostac wkładów.płyny filtry i olej turdus .w sumie jestem zadowolony bo teraz pali z 1 obrotu. A jak bedzie czas pokarze w polu!!! u mnie mechanik mnie przekonał jak kapitalny to nie ma co oszczedzac!Rozbieranie jedno a nie wymieniona czesc odbije się czkawką!

#35 Share Lukash3060

Lukash3060

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Moje Gospodarstwo
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja MF BMW

Napisany 10 styczeń 2014 - 10:35

Remont silnika U mnie też robi się dużo rzeczy. Tloki, tuleje, zawory, wal, panewki. Jeden zestaw naprawczy 300 zł. Tuleje niemieckie a tloki angielskie (najlepszy zestaw jaki mieli) . Więcej powiem po 17 bo aktualnie nie mam dostępu do sieci

Sprzedam prasę belującą ! http://olx.pl/oferta...57-ID5L1ip.html

Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;)

Dodany obrazek

#36 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2126 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 styczeń 2014 - 11:12

Remont silnika Da się spokojnie wybić tuleje z bloku. Przy odpowiednim oczyszczeniu otworu w bloku odchyłki po wpuszczeniu tulei są bardzo małe. Nie prawdą jest że długo to nie pochodzi. Kwestia tylko samej naprawy, podejścia do tematu, wiedzy i praktyki. Tulei w Perkinsie nie wciska się żadną prasą, można spokojnie ręką wcisnąć tylko trzeba ją zamrozić w suchym lodzie. Od biedy może być spray do zamrażania ( -45*) lub konkretna zamrażarka. Tuleje w A4.248 są dość cienkie, to prawda, ponieważ blok jest ten sam również dla A4.236. Jeśli robisz kapitalny to zrób tak jak ci wyżej doradzają. Oddaj do zakładu który się w tym specjalizuje. Jeśli wyjmujesz wał to daj go już do roboty chociaż bardzo często jest tak że wystarczy wymienić górę, tj: głowica do regeneracji, zestawy + sprawdzenie i regeneracja korbowodów. Rozmawiałem kiedyś ze starym specem z PKS-u co specjalizował się z Leylandach i mówił że taka naprawa bez ruszania dobrego wału ( stwierdził to po pomiarach owalu i chropowatości na czopach) jest porównywalna z nowym wałem a czasami lepsza niż kolejny szlif wału bez azotowania czy innej obróbki.

#37 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2396 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 styczeń 2014 - 09:14

Remont silnika W silniach perkins i lejland z suchą tuleją najlepsze rozwiązanie jest oddać do zakładu żeby wstawili tuleję surową i ją szlifowali ( honowali ) pod wymiar.Taki zabieg eliminuję wszystkie owale bloku i jest bardzo dobrym rozwiązaniem.Mój szwagier robiąc remont silnika z bizona powiedział mi ze jestem głupi i zaprowadził do innego mechanika bo koniecznie chciał chromowane tuleję i długo się nie nacieszył 4 sezony i się dotrzeć nie mógł chlapał oliwę i walił z odmy.Po rozebraniu progów nie było na tulei ale owale na tulei po wpuszczeniu pierścienia to była masakra.Poszły surowe i szlif i drugi sezon bez problemów ale robienie poprawki po jego mechaniku to już nie były tanie rzeczy.

Edytowany przez balcerek1, 12 styczeń 2014 - 09:17.


#38 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2126 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 styczeń 2014 - 10:58

Remont silnika Może i tak było. Ja mierzyłem tuleje po wpuszczeniu i nic złego nie zaobserwowałem. Jeśli wał jest ok to nie ruszam tylko nowe tuleje. No chyba że silnik był przegrzany to tylko tak jak piszesz a i to nie zawsze pomoże.

#39 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 513 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 styczeń 2014 - 12:22

Remont silnika A można wiedzieć jak dokonałeś pomiaru tj. jakimi narzędziami i jakie były odchyłki?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Dzisiaj, 19:09
  •  

#40 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 12 styczeń 2014 - 12:53

Remont silnika Średnicówka i mikrometr.Mierzysz tym stożek,owal i baryłkowatość :)
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Podobne tematy 3060 mf