UrsusFan1222

Ursus C-360 remont ZDJĘCIA

Polecane posty

UrsusFan1222    23

@ Adi 96 poszukaj dobrego ''szpeca'' od naprawy pomp wtryskowych i problem z głowy  ;)

Wybaczcie za brak chronologii w temacie, wstawiam kolejne zdjęcia z cyklu co zostało zrobione. 

Poprzednie tylne felgi były w opłakanym stanie czyli ogromna korozja, pokrzywione brzegi, totalny ''gruz'' złom. Przypuszczam że po piaskowaniu wyglądały by jak durszlak do makaronu :lol:  udało się  uratować tylko ''gwiazdy''  

Nowe felgi kupiłem na lokalnym portalu ogłoszeń po 200 zł sztuka, podobno nigdy nie miały na sobie opony, tyle że leżały gdzieś w szopie  i stąd strupy i delikatne wżery.

post-7742-0-39441200-1444939046_thumb.jpg

 

Rzuty  z bliska dla dociekliwych  

post-7742-0-66045500-1444939119_thumb.jpg 

post-7742-0-32910900-1444939161_thumb.jpg 

Czas na przednie felgi (jeszcze nie zamontowane) 

Pierwotnie był tutaj ''miękki'' przód który był już rozklekotany oraz koła 18, teraz będzie r 16 na sztywno. 

Felgi prawdopodobnie z dawnych czasów produkcji  czekały na odpowiedni moment na strychu. Nie powiem blacha twarda,

ale słabo wykończone, czyli dużo odprysków po spawaniu które musiałem szlifować, oraz ślady po prasowaniu otworów pod szpilki.  

 

post-7742-0-92004600-1444939692_thumb.jpg 

To chyba nazwa zakładu który je produkował FSC Lublin 

post-7742-0-15847800-1444939765_thumb.jpg  

 

Obręcze zostały wypiaskowane, tutaj po malowaniu podkładem. 

post-7742-0-27984500-1444987344_thumb.jpg 

 

Na pomalowanie felg przednich i tylnych poszło  niecałe 1,5 l lakieru poliuretanowego, 

kolor to kość słoniowa  ral 1015.  

post-7742-0-83875000-1444987510_thumb.jpg 

 

Śruby mocujące tarcze do obręczy zmienione z m 18 na m 20, mocowania zostały rozwiercone rozwiertakiem.Na oryginalnych m 18 był strasznie duży luz, nie wiem dlaczego. Większe śruby pozwoliły  wycentrować tarczę względem obręczy, zastosowałem nakrętki samo-kontrujące aby zapobiec w przyszłości luzowaniu. 

post-7742-0-04896000-1444987740_thumb.jpg 

  

Zakładamy opony, jak to zrobić aby nie poobijać?. Płyn do mycia naczyń, zamiast profesjonalnego smaru do montażu opon :D

Drugi rant opony nie chciał wskoczyć bez pomocy łyżki, ale obyło się bez większych odrapań. 

post-7742-0-46635600-1444988257_thumb.jpg 

 

Efekt końcowy, opony to niskobudżetowe bkt jakiś sezon czy dwa jeszcze wytrzymają. Poprzednie opony były łyse oraz spękane. 

 

post-7742-0-31975300-1444988425_thumb.jpg 

 

W okolicznych sklepach nigdzie nie mogłem zdobyć polskiego korka chłodnicy, przy okazji zakupów on-line kupiłem nakrętki tylnych kół.  Podobno krajowa produkcja pom Tyczyn

post-7742-0-59020600-1444988639_thumb.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowano przez UrsusFan1222

W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

a na maske jaki kolor będziesz kładł ?? żółty ?? fajnie by pasował do tej kości słoniowej jakby co to  mogę ci podać RAL jaki mamy w naszym ursusie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheMariko12    437

W jakiej cenie poliuretan, felgi będą dobre,  one są z końca lat 80

 

Do montażu kół, polecam pastę montażową, jest naturalna, dobrze konserwuje, i nie uszkadza gumy, pod żadnym pozorem smarów itp ...

Jak masz jakieś pytania dotyczące części lub lakierów pisz do mnie na PW, chętnie  pomogę

 

Śruby/nakrętki i itp, to polecam z naszej fabryki krajowej z Łańcuta, dokładnie ŁF, jakościowo najlepsze i najtwardsze

Edytowano przez TheMariko12

Nauka--->Praca--->Zabawa--->Długi odpoczynek :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

@Mati8991 prawdopodobnie żółty, piaskowy chciałbym aby był jak najbardziej zbliżony do oryginalnego koloru w jakim były malowane c-360. Mam nawet kawałek kawałek maski w takim kolorze, może uda się coś dobrać w mieszalni lakierów. 

Może ktoś wie jaki to kolor ral w którym były malowane ursusy? 

@TheMariko12 dzięki za oferowaną pomoc :) 

Jeżeli jesteśmy już przy temacie śrub i nakrętek, 90 % śrub nakrętek wymieniłem na nowe klasa 8.8, śruby kupuje w lokalnym sklepie oraz w hurtowni metalowej w Łodzi. 

Poliuretan w cenie 110 zł za litr, czyli lakier + utwardzacz+ rozcieńczalnik.

@Adi96 przednie felgi dostał ojciec od sąsiada które dość długo leżały na strychu.

@Buszido007  nie zajmuje się piaskowaniem, ciężko by było to wszystko ogarnąć. Ale swoją droga czasem by się przydała własna piaskarka. Wszystkie  elementy które trudno doczyścić zawożę do zaprzyjaźnionego człowieka który piaskuje zawodowo. 

 


W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacekMocny    105

Kawał dobrej roboty :-)

Czekam na więcej zdjęć i oczywiście na efekt końcowy! :-)


Sprawdzam, testuję, prześwietlam.

Pozdrawiam,

Jacek Mocny

Znajdź mnie na facebooku i instagramie :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Niby malowali F-208 Tylko ten kolor zgadza się do c-355 a 60-tki miały jaśniejszy kolor cięzko powiedziec malowali co było na składzie najlepiej jak tamty element wypolerujesz  i zawieziesz do mieszalni jak sie da dobrac w ogóle Napisy będziesz robił  chodzi mi o emblemant czy naklejki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

@JacekMocny dzięki 

@Adi96 Postaram się znaleźć odcień jak najbardziej zbliżony do oryginału.Myślałem o lakierze poliuretanowym,Który wychodzi taniej od akrylu. 

Nie mam pojęcia kiedy ruszę temat maski, obecnie jest przymierzona na ciągniku. Trzeba ją porządnie dopracować, mam tutaj na myśli: oszlifowanie spawów, krawędzi, oraz małe klepanie, na koniec trzeba ją koniecznie wypiaskować. Konstrukcja jest bardzo mocna (mam tutaj na myśli grubość  blachy)  po otworzeniu zyskujemy dostęp do całego silnika.Jedyny minus jaki dostrzegam to brak estetyki podczas produkcji.

 

 Stare wsporniki skrzynek akumulatorów udało się uratować, wsporniki starego typu (bodajże od 4011) 

Mocna konstrukcja, pełen pręt stalowy zamiast późniejszych ceowników zimno giętych z blachy. 

Na zdjęciu widać ''podstawki'' pod butlę lpg :D, ogarnia mnie śmiech gdy czytam posty ludzi na forum. Że te ciągniki dużo palą  :lol:

post-7742-0-01872700-1445892455_thumb.jpg  

Na swoim miejscu, weszła na styk.  

 post-7742-0-69146800-1445892749_thumb.jpg 

Zbiornik powstał z połączenia butli po czynniku od klimatyzacji, druga część to butla po gaśnicy. 

Obecnie mam już wspornik oraz podłogę z prawej strony, dodam zdjęcie jak to wygląda w całości gdy pomaluje w kolor. 

Pozdrawiam wszystkich śledzących niekończący się remont  :)

  

 

 


W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość a1fe26c2   
Gość a1fe26c2

Ktoś z kolegów wymieniał wał tylnego koła? Dostałem taki dłuższy o ok. 1 cm i tera mam dylemat - wymieniać go na krótszy, zmieniać dekielek na wyższy, czy może zastosować bardziej radykalne metody?

Kolega ma może zdjęcia z lewym stopniem? W ciągniku mojego dziadka ten stopień urwał się u góry po czym został przyspawany do śruby, następnie spaw pękł i ostatecznie stopień urwał się pod ciężarem kierowcy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheMariko12    437

Kup nową pokrywę w sklepie są one dłuższe niż fabryczne i nie wymyślaj nic innego


Nauka--->Praca--->Zabawa--->Długi odpoczynek :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Ja zmieniałem wał koła w tamtym roku kupiłem z chełmna z szpilkami  rzeczywiście są dłuższe i to dość sporo miałem taki sam problem że dekielek nie chciał wejść.Była myśl żeby ciąć ale jest to troche za twarde więc kupiło się nowy dekielek jest głębszy i sie trafil zapasu.Pytanie na jakiego kija wydłużyli ten wał kola

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość a1fe26c2   
Gość a1fe26c2

Stary dekielek nie bardzo chce przejść pod wspornikiem odciągu, stąd moja obawa, że wyższy nie przejdzie. Chciałbym jednak mieć łatwy dostęp do nakrętek, a nie odkręcać koło i wspornik odciągu żeby wykasować luz.

Mariko12 - gdybym był w gorącej wodzie kąpany, to nie zadawałbym pytań, tylko ciął. :)

I tak musiałem odcinać spawy na starych nakrętkach, bo jakiś orzeł po zerwaniu gwintu dołożył nakrętkę, zespawał z drugą (być może wykasował luz) i na koniec "zabezpieczył" nakrętki zespawując je z wałem...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Witam

 

Ja wymieniałem  ten wał  koła i jest on dłuższy dlatego  aby nakręcić dwie nakrętki i je skontrować. Dekielek założyć dłuższy i spokój na lata nic się nie rozkręca. Zapewne wymieniasz przy prawym kole ?    


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

ja na ori zakręciłem dwie bez problemu, tylko chyba wywalona była podkładka 


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość a1fe26c2   
Gość a1fe26c2

Tak, z prawej strony. Tam się wcześniej rozkręciło. Poprzedni użytkownik zamiast dokonać wymiany pospawał nakrętki. Teraz zrobił się luz i coś niemiłosiernie skrzypiało w czasie jazdy w przód, a w tył już nie. Oleju w zwolnicy było gdzieś 50 - 100 ml i to jakiś przepalony syfol. Zasadniczo ciągnik przedstawia sobą stan opłakany. Chętnie doprowadziłbym go do stanu ze zdjęć kolegi UrusFan1222.

Lewe koło też ma luz i być może znowu trzeba będzie wkładać w ciągnik pieniądze. Z pewnością przy najbliższym remoncie zwolnic będę musiał wymienić prawą obudowę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Ja zmieniałem wał koła w tamtym roku kupiłem z chełmna z szpilkami  rzeczywiście są dłuższe i to dość sporo miałem taki sam problem że dekielek nie chciał wejść.Była myśl żeby ciąć ale jest to troche za twarde więc kupiło się nowy dekielek jest głębszy i sie trafil zapasu.Pytanie na jakiego kija wydłużyli ten wał kola

aby móc nakręcić kontrę ,różnica jest na samym gwincie a sama podkładka zabezpieczająca lubi się zrywac ,zwłaszcza te nowe buble

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

To czemu tyle lat  mam krótszy wał i nigdy się nie zerwało? tak samo u innych przecież tam jest zabezpieczenie koronkowe.Zrywało się dlatego że  zaczęto coraz słabsze materiały dawać i stąd  gwint zrywało 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Nie zrywało tylko sie odkręcały i niszczyly początek gwintu , a rację masz .dopóki robili dobrej jakości to się nic nie dzialo ,a  teraz jak trafisz jedna trzyma a inna nie i robi szkody .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez sidkoz
      Prosze o kontakt z tym Panem od ursusa C360 4x4
       
      Program do doboru kół zębatych:
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/172422-program-do-doboru-z%C4%99batek-w-przystawkach-nap%C4%99dowych/
    • Przez karolas123
      co sadzice o zało0żeniu turbosprężarki do 3p podobno to daje około 10 koni mocy wiecej jak sadzicie czy taka modyfikacja jest opłacalna???
      c60 3p

      :wacko:
    • Przez URSUS52
      Na samym wstępie chciałbym uprzedzić komentarze typu "kup zetora bądź inny zachodni ciągnik" darujcie sobie... 
      Mianowicie szykuje mi się grubszy remont c360 3p i przy okazji remontu zamierzam poprawić to i owo a z racji tego, że ciągnik będzie pracował z turem przydałby się szybszy wsteczny jak np w Zetorze 7211. Przerabiał już ktoś ten temat w c360? 
    • Przez jedrus2020
      Witam słyszałem kiedyś o przeróbce załączania wałka i pompy hydrauliki polegającej na tym, że na pierwszej pozycji chodziła pompa wraz z wałkiem a na 3 sama pompa. Było to zrobione kosztem obrotów zależnych (przez skrzynie). Jak to zrobić?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj