Zaloguj się, aby obserwować  
MrByku

Renault Fructus 140 problem z hydrauliką

Polecane posty

MrByku    0

Witam, mam pewien problem z renią, tzn. po odpaleniu ciagnika wspomaganie nie działa wcale, dopiero po przegazowaniu ciagnika lub po podniesieniu i opuszczeniu podnośnika wspomaganie zaczyna działać, od pewnego czasu podnośnik zaczął opadać przy zgaszonym ciągniku, zalany jest olejem agrol, co może być przyczyną? Z góry dzięki za pomoc;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

na poczatek "olej", jesli mozna tak o tym powiedziec

przez zmiana tez byly takie problemy?


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrByku    0

Olej był wymieniony niedługo po kupnie ciągnika czyli chyba 3 lata temu i od ok. roku występuje ten problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na początek wymiana oleju, na jakiś hydrauliczno - przekładniowy może być np. z granitu, lub mobil 424 (są w dobrej cenie), być może jeszcze pompa nie jest uszkodzona. Agrol nie nadaje się do takich ciągników ze względu na dużą wydajność pompy, pod wpływem temperatury traci swoje właściwości, nie wiem jaki sprzedawca zalecił Ci taki olej do Reni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

...wspomaganie nie działa wcale, ...

zalany jest olejem agrol, co może być przyczyną? ...

Kolejna osoba, która pragnie za wszelką cenę zniszczyć własny sprzęt.

Jaki olej zaleca producent ciągnika - taki należy stosować, żaden inny!!!

Potem problemy a to nie podnosi, a to nie opada, albo nie ma wspomagania. Będą pisać: "Wymień pompę, ja wymieniłem pompę (olej został ten sam) i wszystko działa." Działa do momentu, aż znowu padnie pompa, po roku czy trzech, zależnie od szybkości zmian parametrów oleju.

Wymień, wymień - to prawda, że należałoby wymienić pompę lecz głównym powodem, że pada pompa jest nieodpowiedni OLEJ.

Być może i na "agrolu" hydraulika u kogoś będzie działać, ale nie obciążona więcej niż 1/2 max obciążenia w dłuższym okresie czasu. Wątpię, żeby "agrol" wytrzymał w warunkach ekstremalnych, jeżeli chodzi o przciążenia i temperaturę.

Co ile należy wymieniać olej w hydraulice?

U mnie w Renault 921.4S producent zaleca co 1200 h pracy ciągnika, ale nie rzadziej niż raz na rok (przy normalnych warunkach eksploatacji). Dlaczego należy wymieniać olej dlatego, że pod wpływem temperatury i przeciążeń olej zmienia swoje właściwości - im słabsza klasa oleju tym szybciej się to dzieje.

Czy wymieniać filtry olejowe?

Przy zmianie właściwości oleju wytrąca się osad, który powinien być zatrzymany przez filtry. Po wtóre nie oszukujmy się pompa jest zębata, jeżeli 2 koła zębate trą o siebie to powstają opiłki, które także są szkodliwe dla całego układu. Nie trą o siebie - trą. Jeżeli ktoś pisze, że nie ma wspomagania, czy podnośnik w zimie nie podnosi - zęby w pompie trą o siebie aż do momentu pojawienia się oleju. Kiedy olej pojawi się w pompie - kiedy dostatecznie się rozgrzeje poprzez tarcie kół zębatych w skrzyni biegów.

Podsumowanie:

1) Wymień olej na zalecany przez producenta zarówno jakościowo jak i lepkościowo

2) Wymieniaj olej co tyle czasu, co ile zaleca producent (1200h)

3) Wymieniaj za każdą wymianą filtry olejowe

Przy spełnionych tych 3 warunkach zarówno hydraulika, jak i wspomaganie będą ci działać prawidłowo w każdych warunkach.

  • Like 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
    • Przez Rattarow
      Witam 
      Jestem posiadaczem ciągnika DEUTZ-FAHR AGROTRON MK3 135. Po naprawie płyty sterującej hydrauliką wystąpił problem (wymienione zostały uszczelki). Podczas podnoszenia tuzów występuje bardzo głośny pisk. Wyświetla się także komunikat na desce rozdzielczej "zbyt niskie zasilanie sprężonym powietrzem". Nie wiem, czego to może być przyczyna. 
      Bardzo proszę o pomoc. 
      Z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj