Runder

odpalanie zetorów zimą

Polecane posty

wlamaj1    185

starsze modele Zetorów jak i również pewna ilość serii 52-7245 miały mniejsze, innego kształtu komory spalania w tłokach i być może to miało wpływ na odpalanie .Kolego "wlamaj1 " możesz podać numer silnika w swoim zetorku ?

 

 

46944

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kształt do końca może nie ale wymiary. Jedyne co znalazłem to w 77XX zmieniono komorę spalania na większą. Reszta serii bez zmian.

I że ob 1988 montowano tłoki z trzema pierścieniami.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

@seweryn chyba od 87r.Bo od 87r był zmodernizowany 52XX z 47km na 51km. Chyba z większymi powinno być podobnie.

Edytowano przez Piotruniu25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No w książce pisze od 88. A czy tak jest czy pomyłka w druku nie wiem. Chodzi o zmianę pierścieni. Komora większa tylko w 77xx i nie pisze od którego roku. Więc może od początku miały większą. Przynajmniej takie dane podaje książka napraw.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Tłok z trzema pierścieniami ma komorę 54mm a z czterema 48mm .Po modernizacji zastosowali większą komorę.77 ma chyba 56mm .komora 54 jest płytsza od 48 ,nie wiem jak pojemność ,czy jest taka sama czy się róznią.Do tego dwa rodzaje uszczelek i kilka kombinacji.Dlatego jedne palą na mrozie a inne poniżej zera nie do dopalenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No widzisz a ja mam inne dane. Nie ma podziału na pierścienie . Większa komora tylko w 77xx ma 55,7 średnicy, 23,1 głębokość i pojemność 50,65 cm a mniejsza średnicę 54,1, głębokość 22,4 i pojemność 46,5 cm. Według instrukcji napraw to pisze że większa komora to nie modernizacja tylko taka różnica od 77xx od reszty.

Sam już nie wiem jak jest na prawdę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

77 musi mieć większą komorę bo jest większy skok tłoka i pojemność silnika.Chyba nie ma tloków 4p z 54mm komorą tylko są z 48mm

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

ktoś mi tu pisał ze miał w 7211 tloki 54mm z trzema pierścieniami i przy okazji remontu kupił na cztery i nie był zadowolony z tej zamiany.Nie wiem w czym był problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Może tłoki pomieszał i nie tą komorę założył. w sklepach dziwne historię wciskają.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek30m2    5

Od kilku lat mam zetora 12145 i odpalenie go w mróz to była masakra,już przy -5 mrozu 3-4 obroty i aku padały.W tym roku chciałem kupić akumulatory i nowy rozrusznik z przekładnią.koszt ok.1500zł.Na szczęście trafiłem na dobrego sprzedawcę który doradził mi żeby na początek kupić grzałkę bloku (92 zł).Po założeniu grzałki włączyłem ją na godzinę i ciągnik odpalił z tzw.półobrotu przy -7.Jestem bardzo zadowolony z tej grzałki i żałuję że wcześniej jej nie zamontowałem.Naprawdę polecam super sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój zetor 7045 z 1982r ściągnięty z Irlandi ma pompę paliwową w której trzeba wcisnąć przed rozruchem taki przycisk na pompie ktury zwiękrza dawkę paliwa i pali od strzala.Bez tego nawet przy +5 nie odpali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stach42    1

Jak w powyższym poście u zmechanizowanego też mam Zetora 6045(6245)-81 rok z Norwegii i ma w pompie przycisk po wciśnięciu którego lepiej odpala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cradle    31

Zetor 5211 z 89 roku, odpala w zimie bez większych problemów. Przy dwucyfrowym mrozie -23, do 5-6 obrotów wałem i zapala, co do większego mrozu nigdy nie sprawdzałem. Oczywiście musi być sprawny akumulator. Grzałki w bloku nie posiadam. Jedyne udogodnienie, które bardzo pomaga to właśnie przycisk na pompie zwiększający dawkę paliwa przy starcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Ten przycisk to chyba wszystkie starsze zetory tak miały? W nowszej wersji pompy już to jest inaczej rozwiązane...

A ja z racji "oszczędności" prądu zamontowałem w zeszłym tygodniu hebel. Przyda się również ze względów bezpieczeństwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

'Cradle'

Zetor 5211 z 89 roku, odpala w zimie bez większych problemów. Przy dwucyfrowym mrozie -23, do 5-6 obrotów wałem.

To 7211 tak kiedyś w lato odpalał u mnie.Jaki masz w nim tłoki,uszczelki.Ile wystają tłoki w GMP ponad blok?Pompę musisz mieć nie oryginalną ,bo z przyciskiem to 5011 miały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

ustalmy fakty . Seryjnie montowane tłoki na cztery pierścienie miały mniejszą komorę spalania ,a wprowadzenie tłoków na trzy pierścienie to zmiana komory spalania na szerszą , tłoki w 7711 to tylko na trzy pierścionki i jeszcze inna komora niż w7211 po 1988 r. Obecnie oferowane komplety naprawcze są różne i pewnie będą z tłokami na 4-ry pierścienie i z dużą komorą . Przycisk przy pompie był w modelach serii 50-7011 i to nic innego jak ręcznie zwiększana ,rozruchowa dawka paliwa . Nowe pompy przy każdum rozruchu dają automatycznie taką dawkę .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wili183    0

Też miałem problemy z odpalaniem nawet przy niewielkim mrozie, problem rozwiązałem montując świece płomieniową podgrzeje 15 sekund i pali na dotyk, z grzałką nerwowo nie idzie wyrobić, nienawidze czekać a teraz wsiadam i bryz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cradle    31

krzysztofz14 Nie mam pojęcia jakie tłoki bo ich nie zmieniałem, uszczelka 1,5 , co do GMP to mnie się nie pytaj aż tak szczegółowo bo mechanikiem nie jestem :P A pompa paliwowa jak najbardziej nieoryginalna lecz jaki w tym problem, bo ja nie widzę żadnego, skoro idealnie spełnia swoje zadanie :) Zresztą mój Zetor już taki został sprowadzony z zachodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez silny84
      Witam. Mam problem z ciągnikiem mf 6130. Ciągnik nie pali, tak jakby został odcięty dopływ paliwa. Kręcę rozrusznikiem aż akumulatory mi się wyczerpią, a on nie reaguje. Z tłumika nie widać żadnych oznak spalin. Bezpieczniki w kabinie wszystkie są ok. Z kontrolkami wszystko też jest w porządku. Proszę o pomoc.
    • Przez kraker
      Witam, mf 3080 zaczął ciężko odpalać. Przy mrozie dochodzącym do -20, gdy stał na podwórku, to po kilku dniach stania zapalał po podgrzaniu świecy od sztycha. Lecz ostatnio trzeba długo pokręcić żeby zapalił. Świeca wymieniona i grzeje, przewody od zbiornika do pompki zasilającej szczelne i czyste, zbiornik wyczyszczony, pompka zasilająca wymieniona, filtry paliwowe wymienione, pompa jest ok, sprawdzana u pompiarza, gumki uszczelniające na końcach rurek pozakładane. Niby wszystko powinno być ok, ale trzeba za długo kręcić jak jest zimny. Tak jakby mu brakowało paliwa przed rozruchem. Już nie mamy pojęcia gdzie szukać przyczyny?
    • Przez lorakw
      Witam! kupiłem niedawno mf 3060. Gdy jest zimny strasznie słabo pali. Trzeba bardzo długo kręcić żeby zagadał. Czasami muszę ponownie ładować akumulator bo padnie podczas tego rozruchu. Akumulator jest nowy, wiec to raczej nie jego wina. Wydaje mi się ze za wolno rozrusznik kręci. Tak jak by prąd gdzieś gubił. Świeca płomieniowa jest nowa i działa bo sprawdzałem. Jak już raz odpali to później nie ma problemu. Nawet jak przez parę godzin jest nieodpalany. Najgorzej jest rano. Co może być tego przyczyną? Może miał ktoś podobny problem? z góry dziękuje za odp i pozdrawiam
    • Przez FerdekKiepski
      Ma ktoś może schemat instalacji rozruchowej do MF z serii 61XX. Jak chce go odpalić to mi nie kręci słychać klikanie. Co może być miał ktoś kiedyś taki problem?
    • Przez kuba12345
      Witam serdecznie panowie.... Do dziś z moim władkeim już od dłuższego czasu nie było problemu aż do dziś ! Chciałem go odpalić podczas kręcenia rozrusznikiem (rozrusznik oryginalny ) usłyszałem jakieś takie 2 pstryknięcia tak jak by coś się przepalało traktor nie odpalił za pierwszym kręceniem więc dałem mu chwile odpoczynku i chciałem spróbować jeszcze raz a tu nie miła niespodzianka żaróweczka od masy od razu zgasła jak tylko kluczykiem przekręciłem masa ginie nawet gdy próbuje włączyć światła przy każdym chodź by minimalnym po boże prądu od razu masa ginie. Wykluczyłem przepalony włącznik masy lub poluzowany ponieważ założyłem drugi i to samo nawet jak kabel od akumulatora i ten drugi cienki co idzie pod ten włącznik masy dotykałem do blach i próbowałem go odpalić włączyć światła od razu żaróweczka gasła i zero prądu ;[ Nie mam pojęcia skąd doszło to dziwne strzelenie nie było one jakieś bardzo głośnie ale dające się do usłyszenia. Panowie ciągnik potrzebny natychmiast. Błagam pomóżcie. Liczę na waszą szybką pomoc Kuba12345
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj