Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54


62 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Mucha

Mucha

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koniecpol

Napisany 09 grudzień 2013 - 21:30

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 nie chce rozkręcać pompy bo potem może już być całkiem kaplica z nią. RAz już tak znajomy zrobił z pompą od c360 że ją rozkręcił i złożył na nowych gumkach i wgl wszystko ok tylko ona miała specjalne uszczelniacze i założył zwykłe oringi i 2 razy w miesiącu pompę wyciągał i gumki zmieniał bo wypychało...Dlatego chce si,ę zapytac czy są jakieś inne możliwości mojego powodu. A jak wygląda zasilanie od strony skrzyni?? Tam jest jakiś smok siatka czy po prostu rura w oleju i tyle??może tam coś siedzi?? ja już powoli tracę rozum co może być a nie chcę wywalać 1000 zł na olej i jeśli nie będzie to. Muszę mieć pewność że mechaniczna strona jest na sto pro sprawna. Jeśli będzie ok no to olej a w najgorszym wypadku pompa;/ Opłaca się regenerować czy kupić nową?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Dzisiaj, 19:01
  •  

#22 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 09 grudzień 2013 - 23:18

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Z tego co wiem tych pomp się nie regeneruje, przynajmniej w mojej okolicy. Podobno te pompy się nie nadają do regeneracji, ale ludzie cały czas coś wymyślają więc do końca nie jestem pewien. Od człowieka, który handluje tymi traktorami słyszalem, że kiedy już pompa jest zużyta, a właściwie uszczelniacze to jedna sekcja "podkrada" drugiej sekcji olej i pompa się zapowietrza. Można wymienić ten uszczelniacz między sekcjami, ale podobno na długo to nie starcza.
Z tym powrotem z orbitrolu to może coś być na rzeczy, bo w mojej reni od czasu do czasu cieknie trochę z uszczelniacza w orbitrolu, ale na razie się nie dobierałem, bo cieknie sporadycznie i raczej się lekko sączy, a poza tym żeby wymienić uszczelniacz w tym typie to trzeby by chyba rozebrać cały orbitrol (a propos - orbitrola w reni podbno też się nie regeneruje - informacja zdobyta w firmie zajmującej się naprawami hydrauliki). Po drugie też o tym myślałem, że w niskich temperaturach olej jest tak gęsty, że bardzo powoli spływa na dno skrzyni i pompa się potrafi zapowietrzyć. Po trzecie moja pompa jest na pewno do wymiany (na ciepłym oleju wspomaganie słabnie), więc wymienię olej jak tylko wymienię pompę. Po czwarte nie wiem jaki olej mam w traktorze, bo jest to ten sam olej jak w momencie kiedy go kupilem :), ale już wtedy pompa była słaba.

#23 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 grudzień 2013 - 07:27

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Kolego @mucha spróbuj tak jak ci pisałem - odkręć rurkę idącą od rozdzielacza do pompy dającą olej na wspomaganie i skrzynie a następnie zatkaj ją palcem. Jeśli pompa sama nie pociągnie oleju ze skrzyni to zaczynasz mieć problem z pompą (wymiana oleju na rzadszy załatwi sprawę na chwilę). Albo na noc spróbuj zostawić ciągnik silnikiem na dół (z jakiejś sporej górki lub brzegu) aby olej nie miał możliwości wypłynąć z pompy.
Co do regeneracji orbitroli - są regenerowane. Koszt naprawy 600zł z gwarancją roczną. Ja kupiłem zwykły orbitrol 125 za 570zł. Wcześniej na próbę założyłem ruski orbitrol 100 (taki miałem) ale za dużo razy musiałem kręcić kierownicą.

#24 Share benio1967

benio1967

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 816 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 grudzień 2013 - 08:28

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Można zmierzyć ciśnienie na pompie za pomocą zegara i będziesz wiedział ile pompa daje.

#25 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 grudzień 2013 - 10:42

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Kolego @benio ale on nie ma problemu z ciśnieniem.
A z tym u siebie też walczyłem, aby zmierzyć ciśnienie nie jest tak prosto.

#26 Share Beti177

Beti177

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:łódzkie
  • Zainteresowania:człowiek, rolnictwo, motoryzacja, mechanizacja, prawo, logistyka,mikroorganizmy, ekologia, wędkarstwo, muzyka

Napisany 10 grudzień 2013 - 10:54

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Z samym orbitrolem też kolega nie ma problemu, tylko również z innymi funkcjami oprócz wspomagania, jak np. hydraulika. A pompa jakby za słobo dawała, to i latem nie byłoby super.

#27 Share Mucha

Mucha

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koniecpol

Napisany 10 grudzień 2013 - 11:20

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 na zimnym oleju csnienie na wolnych obrotach wacha sie w przedziale 160 bar. Na rozgrzanym oleju to zaledwie 100 bar ale przy dodaniu gazu tak na 1500 obrotow jest 200 bar i wspomaganie super chodzi a na wolnych bardzo ciezko

#28 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 grudzień 2013 - 12:04

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 I tu sam sobie odpowiedziałeś na swoją przyczynę :blink: Zapewne mierzyłeś na hydraulice siłowej a nie na wspomaganiu (tam jest zależne ob obciążenia kierownicy, jednak nie mniej jak 22-25bar aby wyłączał się przedni napęd) Wymień pompę!!!!!!!!!!!!

U mnie na wolnym (zimny czy gorący) jest ponad 150 a nawet w porywach pod 200bar dochodzi.

#29 Share Mucha

Mucha

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koniecpol

Napisany 10 grudzień 2013 - 16:06

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 no ok ale jeśli pompa była by słaba to czy przy +30 czy przy -20 jakoś powinna ciągnąć ten olej jak jest ciepło wszystko ok ale jak trzeba zimą wyjechać to masakra...

no bo narazie niemam za co wymienić pompy przy nim i chyba będe musiał się wstrzymać z nią. Jak złapie to jest wszystko ok tylko właśnie chodzi o ten jej zimowy start;/

#30 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 grudzień 2013 - 19:56

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Spróbuj zostawić ten ciągnik przodem na dół - może pomoże. Jak olej jest gęsty to musi być większa siła aby przez filtr pociągnąć, lecz jak go zalejesz żadszym to po rozgrzaniu nawet 80 bar nie będzie a po dodaniu gazu pewnie do 180 nie dojdzie :(

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Dzisiaj, 19:01
  •  

#31 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 11 grudzień 2013 - 09:09

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Kolego zaczyna się od najprostrzych rzeczy.
1.stan oleju
2.olej
3.filtry
4.pompy
5.szczelność układu (w między czasie)
Skoro dolewałeś oleju to pewnie patrzyłeś na STAN. A jest on bardzo ważny, gdyż łożysko na wałku pośrednim od WOM jest usytuowane dość wysoko i potrafi zatrzeć.
"Jakiego oleju używasz" - jak pisała Beti177 w I poście!!!
O Agrolu zapomnij - to nie olej, to woda. Wylej, spal lub cokolwiek innego, ale pozbądź się go jak najprędzej - dlaczego? Miałem go przez rok czasu w C-330, bo ktoś napisał na forum, że jest dobry. Ten rok to było o 2 lata za długo - same problemy z podnośnikiem. Zajrzałem do skrzyni a tam zawiesina. W zimie trzeba było czekać od kilku do kilkunastu minut na rozgrzanie się oleju, bo podnośnik nie działał - nie przechodził przez filtr oleju. Wymieniłem na Hipol 15F i po problemie - skończyło się opadanie podnośnika i problemy z działaniem w zimie.
OLEJ musi być odpowiedni, zalecany przez producenta.
Skoro nie wiesz o jakim symbolu wlałeś to zapewne nie wiesz, jaki powinien być. Popytaj właścicieli, sprawdź na forum, itd.
Bardzo istotna jest jakość i w drugiej kolejności lepkość oleju, bo to nie to samo. Co do jakości - nie wiem jaką zaleca producent, ale co do lepkości w naszych warunkach atmosferycznych (zimowych) lepszym olejem 75W90 niż 80W90 i kolejna sprawa, co do jakości oleju hydraulicznego to HVLP.
U siebie w Renault 921.4S mam FUCHS'a Agrifarm STOU 10W-40 MC, w silniku także ten sam, Następny do silnika będzie także FUCHS'a ale już MOT 10W-40 MC
FILTRY skoro wymianiałeś to jest ok, ale przed wymianą na nowy olej wymień filtry.
POMPY bo są 2. Nie jestem pompiarzem i nie będę się rozpisywał w tym temacie, ale mogę napisać tyle, że gdyby to była pompa to problemy miałbyś także w lecie,!!! Po drugie nie padły ci dwie pompy na raz!!! - bądźmy Homo sapiens.
I ostatnia rzecz szczelność układu - jeżeli pod ciągnikiem masz dużą plamę oleju no to rozwiąż to natychmiast. W innym przypadku jeśli tylko widać brud na łączeniach (kurz przyczepia się do oleju) możesz dać spokój, ale to też nie problem z wymianą podkładki za 1zł, czy uszczelki za 5 zł.

Edytowany przez AlaCapone, 11 grudzień 2013 - 09:15.

Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#32 Share Mucha

Mucha

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koniecpol

Napisany 11 grudzień 2013 - 16:14

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Wycieków żadnych niema a odnośnie oleju dolałem taki jak pisali na forum że do zachodnich ten będzie odpowiedni z symbolem UTTO. Jaki był wlany jak go sprowadziłem niemam pojęcia. A ile tego oleju może wejść do skrzyni bo też nie wiem za bardzo. Pewnie około 60 litrów. Filtry były wymieniane. A pompa jak jest zimny olej pięknie chodzi no ale wiadomo że wydajność pompy zębatej zmniejsza się z rozgrzaniem oleju. Pompa nówka też nie jest bo jak porobię trochę to czuć na wspomaganiu i na hydraulice że już pierwszej młodości nie jest ale da się jeszcze tym robić. Więc wychodzi na to że albo coś blokuje w skrzyni może coś siedzi na smoku albo olej ciula warty. Tylko będę musiał na olej wyrzucić teraz z 1000 zł ;/ Zobaczę jeszcze ten eksperyment z przechylonym ciągnikiem. A jeśli było by dobrze to czy można mu założyć jakiś taki zawór kierunkowy?? Czy jest coś wgl takiego??Bo garażu z metrowym spadem to niestety nie mam a ten ciągnik ma w każdej chwili być w gotowości. Nie będzie koń furmanem rządził ;)

#33 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 11 grudzień 2013 - 17:10

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Kolego nie obraź się, ale (UTTO) to nic innego jak Universal Tractor Transmission Oil , czyli uniwersalny olej przekładniowy (przekładniowo-hydrauliczny). To tak, jak byś na pytanie: Jaki wlałeś olej do silnika? Odpowiedział - SILNIKOWY!!!
Olei silnikowych jest mnóstwo i jakościowo i lepkościowo. Co do klasyfikacji lepkościowej oleje zimowe: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W, oleje letnie: 20, 30, 40, 50, 60. Dziś juz nie ma tego podziału na oleje letnie i zimowe zostały połączone i nazywają się wielosezonowe a symbol jest podwójny, czyli np. 10W40. Klasyfikacja jakościowa: API dla silników z zapłonem samoczynnym "C" np.: CA, CB, CC, CD, CE, CF, CF-4, CL. Klasyfikacja europejska ACEA: silniki wysokoprężne "E" E1, E2... E7 aż do E9.
Wymień ten "pseudo olej" który masz w ciągniku. Nie stać cię na olej to nie będzie cię stać na wymianę skrzyni, łożysk, orbitrola i kilku innych podzespołów, które mogą polecieć przez nieodpowiedni olej.
Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#34 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 grudzień 2013 - 21:10

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Niestety przez samo gadanie na tym forum to koń furmanem będzie długo rządził -_-
Zawór zwrotny na dopływte może i by pomógł ALE... gdzie znajdziesz taki duży z takim sporym przepływem???? Chyba że założysz zawór kulowy i zaraz po zgaszeniu będziesz zamykał - to było by jakieś rozwiązanie.

#35 Share maniek0277

maniek0277

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 199 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LTM

Napisany 12 grudzień 2013 - 07:55

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Moze sprawdz ten smok w skrzyni, byc moze jest tam jakies sitko czy cos , przy okazji bedziesz wiedzial ile oleju wchodzi.

#36 Share janosik32

janosik32

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 12 grudzień 2013 - 08:59

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 W skrzyni nie ma sitka. Za "smok" robi filtr siatkowy, ten pod ramą. Zajrzyj do niego. Można go wyczyścić, wypłukać i będzie jak nowy. Dodatkowo dowiesz się co się w skrzyni dzieje(zależy co znajdziesz w filtrze).

#37 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 12 grudzień 2013 - 23:20

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Kolego Mucha! Miałeś problem i chciałeś go rozwiązać na tym forum. Wszyscy z dobrej woli chcą ci pomóc, zarówno koledzy, jak i jedna piękna Pani a ty śpisz!!! ;[
Wstawaj i walcz! - tzn zrób coś, żeby ten problem rozwiązać i napisz na forum, co zrobiłeś. Przyda się to innym, którzy mają podobny problem.
Masz piękny ciągnik zadbaj o niego a będzie ci służył długie lata :D powodzenia
Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#38 Share Wolski

Wolski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 13 grudzień 2013 - 20:22

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 W mojej 7514 mam zalany agrol i wszystko jest ok. Filtry mam dwa-na ssaniu i na ciśnieniu i tyle. Jak jest różnica ciśnień duża na zimnym i ciepłym oleju to na bank pompa do wymiany. Jak go kupowałem była zima i kierownica chodziła jak zegarek ale na śniegu natomiast wiosna i kierownicy nie ma. Pomiar ciśnień i wniosek nowa pompa i chodzi do dziś już jakieś 4lata.

#39 Share Mucha

Mucha

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koniecpol

Napisany 14 grudzień 2013 - 14:32

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 walcze nie podaje sie tylko niestety mam tez szkolne obowiazki i dlatego naarazie tylko pisze ale dzisiaj od rana dzialam :i tak. Zrobilemmaly test czy pompa dziala czy nie i test pozytywny a sprawdzilem w taki sposob ze z tego pionowego filtra wyciagnalem srodek i zalozylem sama obudowe ijesli bedzie pelna to znaczy ze pompa dziala i pokrywa filtra byla z olejem. I mam teraz nowe pytania. Czy jest mozliwe zeby bylo tutaj cos takiego ze ciagnik miesza sobie olej i jak bedzie mial na jakims zaworze dana lepkosc to olej idzie w uklad? Ina samym poczatku zapomnialem dodac ze ten ciagnik wspolpracowal z kosiarka boczna na autostradach we Francji i czy on moze miec wlasnie taki zawor ? I jeszcze jedno moje pytanie to co to jest za jakis zawor przy rozdzielaczu jak stoje przy prawym tylnym kole i z tego czegos wychodza dwierurki i to jest razem z rozdzielaczem. Czy to cos nie odcina mi doplyw oleju.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Dzisiaj, 19:01
  •  

#40 Share krol9

krol9

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koło Wielkopolska
  • Zainteresowania:Technika rolnicza, motoryzacja

Napisany 14 grudzień 2013 - 15:46

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 A nie jest to zawór od hamulca hydraulicznego na przyczepę.

Podobne tematy hydraulika wspomaganiem renault