Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54


62 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Mucha

Mucha

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koniecpol

Napisany 08 grudzień 2013 - 14:02

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 PAnowie mam dość zagadkowy problem z moją"Renatką" ponieważ gdy jest zimny silnik i przy tepmeraturach około 0 stopni to nic nie działa przy Reni związane z olejem czyli brak wspomagania brak hydrauliki włączony napęd itp. tak jakby pompy były "rozłączone". Bardzo mnie to irytuje bo żeby wyjechać przy takiej pogodzie jaka jest za oknem to ciągnik musi być odpalony czasem parę minut i jest wszystko ok a czasem i pół godziny i więcej... Filtry obydwa były czyszczone wymieniane i nic z tego. Rok temu też miałem taką sytuację ale nie miałem praktycznie dla niej zajęcia w zimę ale nadal mnie ten temat irytował a teraz mam dość spoo pracy na nią i nie mogę normalnie wyjechać ciągnikiem z garażu... Jak jest cieplej albo w lato to nie było żadnego problemu. Ja wiem że jeśli jest niższa temperatura to jest zwiększona lepkość oleju(gęstość dla troche mniej zorientowanych) i że powinno ciężej działać ale tu wgl nic nie działa jakby nie było oleju albo były wyłączone pompy. Rozłączyć ich się w żaden mi znajomy sposób nieda bo są napędzane z silnika i niema tam żadnej dżwigni ani niczego co mogłoby rozłączyć pompę. Proszę o szybką pomoc i sugestie w tym temacie jeśli ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Dzisiaj, 08:40
  •  

#2 Share Beti177

Beti177

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:łódzkie
  • Zainteresowania:człowiek, rolnictwo, motoryzacja, mechanizacja, prawo, logistyka,mikroorganizmy, ekologia, wędkarstwo, muzyka

Napisany 08 grudzień 2013 - 15:27

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Jakiego oleju używasz?

#3 Share Mucha

Mucha

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koniecpol

Napisany 08 grudzień 2013 - 17:08

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 jaki był to nie wiem ale dolewałem agrolu ale jaki symbol to nie pamiętam. Olej jest ok. Dolewałem bo też po kupnie myślałem że to tego wina ale dolałem i dalej to samo

#4 Share krol9

krol9

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koło Wielkopolska
  • Zainteresowania:Technika rolnicza, motoryzacja

Napisany 08 grudzień 2013 - 18:26

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Kolego ja ci powiem że to wina Agrolu. Zalej ciągnik odpowiednim olejem, wymień filtry są 4 i będzie OK.

#5 Share Mucha

Mucha

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koniecpol

Napisany 08 grudzień 2013 - 18:46

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 ale piszę że zanim zrobiłem dolewkę Agrolu to było wszystko ok. A że tak zapytam gdzie znajdują się te 4 filtry?? bo ja czyściłem i zmieniałem tylko dwa. Jeden pod silnikiem taki przepływowy a drugi obok silnika taki podłużny rozkręcany. Myslałem że to wszystkie filtry więc jeśli wiesz w którym miejscu są te pozostałe dwa jeśli wgl są to bardzo byś mi pewnie pomógł bo byłem święcie przekonany że są tylko dwa.

#6 Share wlkpmder

wlkpmder

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 737 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:polska

Napisany 08 grudzień 2013 - 18:51

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Dolewasz Agrolu ale wcześniej wymieniłeś stary olej na agrol . Proponował bym wymiane oleju na nowy odpowiedni i wymienić filtry na nowe

ja stosuje olej fush nie pamiętam symbolu

#7 Share Mucha

Mucha

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koniecpol

Napisany 08 grudzień 2013 - 18:53

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 ale olej nie ma barwy białej emulsyjnej więc nie widzę powodu żeby go wymienić. W lato sprawował się pierwszorzędnie zrobiłem prawie 1000 bel i wszystko było ok ale chodzi o to że w zimę tak jakby si e"zapowietrzał" przynajmniej takie ma objawy ale jak pisał kolega @krol9 Reno ma 4 filtry a ja wiedziałem tylko o 2 i może to jest powód tylko teraz chciałbym się dowiedzieć gdzie się te pozostałe dwa filtry znajdują.

#8 Share krol9

krol9

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koło Wielkopolska
  • Zainteresowania:Technika rolnicza, motoryzacja

Napisany 08 grudzień 2013 - 19:01

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Ja co prawda mam 103-54 i dwa są po jednej i dwa po drugiej. Agrol jest za gęsty w niższych temperaturach.

#9 Share Mucha

Mucha

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koniecpol

Napisany 08 grudzień 2013 - 19:03

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 u mnie są tylko dwa po prawej stronie. Chyba że są jeszcze gdzieś w skrzyni.

#10 Share krol9

krol9

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koło Wielkopolska
  • Zainteresowania:Technika rolnicza, motoryzacja

Napisany 08 grudzień 2013 - 19:12

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Nie tylko te zewnętrzne, innych nie ma. Ty widocznie masz jedną pompę dwu sekcyjną. Ja z lewej mam dwu sekcyjną, a z prawej pojedynczą.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Dzisiaj, 08:40
  •  

#11 Share Beti177

Beti177

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:łódzkie
  • Zainteresowania:człowiek, rolnictwo, motoryzacja, mechanizacja, prawo, logistyka,mikroorganizmy, ekologia, wędkarstwo, muzyka

Napisany 08 grudzień 2013 - 19:16

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Odpowiedni olej do Renówki to hydrauliczno-przekładniowy. My używamy firmy Ambra i sprawuje się bardzo dobrze. Jest drogi ale trzeba to brać pod uwagę wiedząc, że wszystko jest na jednej pompie, bo jest to jedna podwójna pompa, gdzie mniejsza część jest odpowiedzialna za wspomaganie, a większa za resztę ze smarowaniem skrzyni włącznie. Nie każdy olej hydrauliczno -przekładniowy nadaje się do skrzyń centralnie smarowanych i niestety tak jest z większościa polskich olei. Jeśli wykluczysz olej, to jeszcze może wchodzić w grę jedynie jakas niedrożność przewodu, gdzie dopóki olej się nie rozgrzeje i rozrzedzi ma problem z przebiciem się, bo skoro filtry wymienione, ale na 90% jest to wina oleju. Handowaliśmy Renówkami starszymi i nowszymi modelami, często zły olej był źródłem podobnych problemów.

#12 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 08 grudzień 2013 - 22:27

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Mam podobny problem w mojej reni 106-54. W temperaturach w okolicy zera nie działa wspomaganie, po chwili zaczyna działać podnośnik ale wspomaganie załapuje po kilku lub kilkunastu minutach. Ale u mnie ten problem to głównie wina pompy. Zauważyłem, że aby przywrócić wspoganie pomaga naciskanie hamulca - nie od razu zadziała ale po kilku naciśnięciach wspomaganie zaczyna wracać. Raz kiedy potrzebowałem traktora, a nie uruchamiało mi się wspomaganie poluzowałem króciec wyjściowy z pompy od wspomagania - zauważyłem, że pompa jest zapowietrzona, ale po odkręceniu tego króćca opory zmalały i olej poleciał - wspomaganie zaczęło działać. W temperaturach już zdecydowanie poniżej zera wspomaganie się nie załączy, podnośnik też nie działa. Mam zamiar wymienić pompę tylko jeszcze się zastanawiam jaką kupić czy najtańszą czyli Hylmet czy oryginalną Bosha. Zastanawiam się nad Hylmetem, bo nie do końca jestem pewnien, że wszystko w hyraulice jest w porządku i że to tylko wina pompy. Może ktoś wie ile filtrów i gdzie są w mojej reni, bo ja widziałem tylko 2 - jeden przed pompą i drugi za pompą.

#13 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 grudzień 2013 - 10:39

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Jeżeli olej "się nie ścią" lub nie przebarwił to stawiam na dwie przyczyny:

1 - masz nieszczelność na doprowadzeniu oleju do pompy i ciągnie powietrze (nie koniecznie chodzi tutaj o tą grubą rurę biegnącą od skrzyni do pompy) Ponieważ pompa bierze olej z powrotu od orbitrola (rurka idąca od zaworu regulującego ciśnienie ) i tam może być nieszczelność. Łatwo to sprawdzić - po porannym odpaleniu gdy nic nie działą, na wolnych obrotach odkręcasz rurkę idącą do pompy od regulatora ciśnienia i zatykasz ją palcem od strony pompy (tak aby pompa brała olej tylko ze skrzyni) jeśli po krótkim czasie nie pociągnie oleju to masz drugą przyczynę rozwiązaną.

2 - pompa jest wyrobiona i nie ma możliwości "siły" (szczelności pomiędzy zębatkami) aby wytworzyć podciśnienie i pociągnąć olej.

Powiem wam że praca pompy bez oleju (jak piszecie) nawet pół godziny to morderstwo dla pompy - gdzie smarowanie?? :(

#14 Share Beti177

Beti177

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:łódzkie
  • Zainteresowania:człowiek, rolnictwo, motoryzacja, mechanizacja, prawo, logistyka,mikroorganizmy, ekologia, wędkarstwo, muzyka

Napisany 09 grudzień 2013 - 14:08

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Z pomp polecam Rexroth , jeśli byłaby konieczna wymiana.

#15 Share Mucha

Mucha

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koniecpol

Napisany 09 grudzień 2013 - 17:38

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 dobrze ale dlaczego tak się robi przy temperaturach około 0 stopni?? Nie musi być 0 żeby coś takiego było. W lato nie było zadnego problemu z tym a teraz właśnie coś się takiego dzieje. Olej jest jednorodny nie zrobiła się zadna emulsja ani nic jaki był taki jest. A czy może być jakiś zawór odcinający na zasilaniu lub na powrocie że coś takiego może zrobić??

I jeszcze jedna sprawa czy może się coś takiego dziać że pompa się zapowietrza?? i ZXe ciągnie powietrze a wkońcu pociągnie olej?? jest możliwe coś takiego?? I czy na przewodzie od skrzyni do pompy można zastosować jakiś zawór żeby olej nie wracał się z pompy do zbiornika na zasilaniu??

#16 Share Beti177

Beti177

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:łódzkie
  • Zainteresowania:człowiek, rolnictwo, motoryzacja, mechanizacja, prawo, logistyka,mikroorganizmy, ekologia, wędkarstwo, muzyka

Napisany 09 grudzień 2013 - 18:09

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Trudno szukać przyczyny natury mechanicznej, skoro jak widać główną rolę w tym problemie odgrywa temperatura. Jedynie jeszcze ta niedrożność , lub nieszczelność w układzie ( w przypadku zapowietrzania, ale wtedy latem też byłby ten problem, nie tylko w niskich temperaturach). Na oleju w przypadku Reni się nie zaoszczędzi, a biorąc pod uwagę, że przy stosowaniu złej jakości oleju możemy narazić na poważne skutki w postaci awarii orbitrola, pompy czy np. skrzyni, warto doinwestować. Jak przyjdzie wymienić którąś z tych części, to będzie to znacznie droższy temat.To, że olej się nie "zważył" czy nie spienił , nie oznacza, że to odpowiedni olej . Mieliśmy kiedyś Renówkę , która stanowiła jedną całość z wykaszarką (taka do wykaszania poboczy ). Sprowadziliśmy ją z Francji , kupiliśmy tanio, ponieważ sprzedający sądził, że hydraulika jest zepsuta. Jak się potem okazało, była świeżo po wymianie oleju (wymiana była wiosną, a kupiliśmy ją późną jesienią ) . Póki było ciepło, sprawowała im się dobrze, jak zrobiło się zimno, zaczęły się problemy. Wymieniliśmy olej i chodziła jak pszczółka :D . Nie bez powodu zapytałam od razu jakiego oleju używasz.

#17 Share Mucha

Mucha

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koniecpol

Napisany 09 grudzień 2013 - 18:37

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 tak więc jaki olej polecacie?? i jak usunąć cały olej z ciągnika żebny po wymianie nie było tak dalej?

#18 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 grudzień 2013 - 18:52

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Może to być poniekąd problem zbyt gęstego oleju. Oribitrol nie siądzie - to ten sam model co np w mtz (a tam chodzi na superolu czy zwykłym hipolu) Podstawa to by był czysty bo może spowodować zacięcie się zaworów.

Problemem jest zapowietrzająca pompa, olej po zgaszeniu samoczynnie spływa do skrzyni (przynajmniej u mnie tak jest, gdy rano rozkrecałem przewody to nigdzie nie było oleju).
Spróbuj na noc postawić ciągnik silnikiem na dół aby pompa olejowa było dużo niżej jak poziom oleju w skrzyni a rano zobaczysz czy po odpaleniu znowu będzie ten sam problem - przynajmniej to nic nie kosztuje

bynajmniej to nie synonim słowa przynajmniej
(synonim = słowo bliskoznaczne)

Edytowany przez Marcin91, 09 grudzień 2013 - 20:43.
ortografia


#19 Share Beti177

Beti177

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:łódzkie
  • Zainteresowania:człowiek, rolnictwo, motoryzacja, mechanizacja, prawo, logistyka,mikroorganizmy, ekologia, wędkarstwo, muzyka

Napisany 09 grudzień 2013 - 19:09

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Cóż z tego, że orbitrol nie siądzie, kiedy w Renówce wszystko jest na jednym oleju i jednej pompie, nie tylko orbitrol.


Ja polecam AMBRA, hydrauliczno-przekładniowy, do zakupienia w każdym składzie NEW HOLLANDA . W maszynach na handel po prostu spuszczaliśmy olej, nie stosowaliśmy żadnych zabiegów, żeby pozbyć się go do ostatniej kropli. Natomiast w swoim ciągniku mieliśmy ten komfort, że kupiliśmy od Niemca, który lał tam hydrauliczno-przekładniowego ELF-a, więc nie było konieczności dokładnego opróżniania. Tutaj może jakiś mechanik się wypowie i będzie bardziej pomocny.

Edytowany przez Marcin91, 09 grudzień 2013 - 20:39.
cytowanie poprzedniego posta


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 Dzisiaj, 08:40
  •  

#20 Share piciaj

piciaj

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 300 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gniezno/Września--
  • Zainteresowania:mechanika zootechnika treningi krav maga

Napisany 09 grudzień 2013 - 20:28

Problem z hydrauliką i wspomaganiem Renault 110-54 ja śmigam już drugim ciągnikiem na castrol agri mp plus 10W40 STOU . wymień filtry jak wszyscy wyżej piszą a jak masz trochę więcej zacięcia możesz sam wymienić uszczelniacze w pompie i zobacz czy problem ustąpił
znalazłem to czego szukałem ..:)))

Podobne tematy hydraulika wspomaganiem renault