Polecane posty

kderwisz    5
4 godziny temu, jonek98 napisał:

tylko szybciej pada

Ja bym powiedział odwrotnie pod osią jest lepszy i wytrzymalszy a wzdłuż silnika szybciej pada i gorszy konfort jazdy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ominowy    2

Jaki jest najlepszy sposób na montaż siłownika(bizon) przy okrągłej osi? 

Edytowano przez ominowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1142

zobacz na poprzedniej stronie masz foto a najlepiej całą ośkę z bizona sobie załóż ;)

Edytowano przez izydor6280

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dastan    596

Panowie jak przyoszczędzić na wspomaganiu do c-330 z turem? Dodam że na posiadaniu mam nowy orbitrol Danfos 80 jakis zbiorniczek oleju tez się znajdzie, mam pare pomp m.in ta od podnośnika praktycznie nowa, jest tez od lublina używka, oraz pompa tłoczkowa od Neptuna o wydajności 15l/min którą tez da się zamontować, nawet już mam uchwyt tylko brak koła pasowego. Mam też siłownik, ale dość cienki bodaj 18x40, choć do tego orbitrola wiele większy zdaje się tez nie może być. Jesli coś z tego by się nadało to do kupienia kolumna kierownicza, wąsy i pare węży choć wiekszośc tez się znajdzie. Gdzie zamontować taki cienki siłownik na belce czy wzdłuż silnika - to chyba tańsza opcja, bo wystarczy kupić dwa wąsy (po 80zł) i drążek poprzeczny, na belce trzeba wąs za 300zł... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igor10246    378

jak orbitrol 80 to coś o wydajności ok 8 litrów by się przydało, i jeszcze siłownik może od bizona albo od belarusa, nie wiem czy nie lepiej kupić tego podwójnego wąsa i drążek poprzeczny bo wtedy bardzo wzrośnie ci żywotność przedniej ( nie będzie trzeba tak często tulejować )  ja mam w c360 u siebie orbitrol i siłowniik z belarusa a pompę na kardanie z władmirca lub z ruska na wspomaganiu i chyba to najtaniej wychodzi 


Polak, perkusista, rolnik, mechanik amator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziki85    0

Witam Panowie/Panie,

Proszę o poradę. Chciałem zamontować wspomaganie do c360, ale jakie będzie dobre z zamontowanym turem( chciałem podnieść chociaż 700kg). Tur tyle podniesie na spokojnie, ale żeby się nie ukręcić. Elektryczne x84 da radę? Pod obciążeniem aż takim będzie wystarczające? Czy lepiej już od Lublina?Nie chcę przepłacać. Ktoś ma jakieś propozycje w rozsądnych pieniądzach?

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Powodzonka!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymon09875    9755

Ja mialem od Bizona orbitrol i silownik w wzdłuż silnika. Jak chcesz to mam wspornik gotowy do mocowania silownika, bo założyłem os z bizona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

może nie w temacie ale mam pyatnie czy na pasek klinowy napęd pompy wspomaganie w c330 daje rady czy lepiej z rozrządu

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ghost13    2

Podepnę się pod temat. Wszyscy zakładają wspomaganie hydrauliczne wiadomo sprawdzone i dobre. Ale ostatnio napotkałem wspomaganie elektryczne w c360 i chciałem zapytać czy ktoś z Was być może z tego korzysta i mógłby podzielić się opinią. Jeżeli chodzi o sam montaż i koszta to jest to 1/3-1/2 ceny hydraulicznego a jeżeli daje sobie radę to jest tez to ciekawa opcja z uwagi na małą ilość pracy podczas przerabiania. Dodam jeszcze ze moja 60 wykonuje tylko prace przydomowe i raz do roku jeździ z prasą kostkującą także raczej kręci się w okół komina aniżeli wykonuje orki czy inne ciężkie prace. Jestem ciekaw waszych opinii na ten temat. Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

To są dwa różne układy, elektryczne tak jak napisałeś wspomaganie ale hydrauliczne to już układ kierowniczy hydrostatyczny, poza tym że lekko się kręci kierownicą masz ten plus że na żadnej bruździe, pniaku, dołku czy kretowisku nie wyrwie Ci kierownicy z rąk no i nie masz luzów siłownik masz oparty o przednią oś i nie wybija sfożnia, ale jak tak mało pracujesz i nie masz tura można spróbować elektryczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Witajcie,

Chciałem zapytać, jaki orbitrol najlepiej wsadzić do C360-3p? Dodam że tura nie mam. Zastanawiam się czym one tak naprawdę się różnią. OSPC 80, 100 czy 160? Możecie polecić jakiegoś producenta którego macie sprawdzonego? Więc że Danfoss robi jedne z lepszych ale cena też jest niezła. Jeżeli poniżej ceny Danfossa nie znajdę nic dobrego to trudno. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

160 na pewno odpada bo tylko tykniesz kierownicą a wylądujesz w rowie chyba że masz tam siłownik od dużego ursusa czyli gruby. Po za tym taki orbitrol  wymaga większej pompy.

W Mf 4x2 mam 80tke orbitrol i ładnie kręci. 100 montują do tych z napędem.

Co byś za markę nie wybrał to i tak podstawa czysty, "rzadki" olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Czyli raczej polecacie 80. Nie będzie kręciło się za ciężko? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Cześć,

To znowu ja. Zamówiłem w tym tygodniu już wspomaganie do swojego 3p. Dziś przyszło. Oczywiście siłownik pod oś. Wziąłem jednak wersję z polskim orbitrolem Danfosa. Orbitrol 100. Zadzwoniłem do sklepu gdzie kupowałem o instrukcję bo nie było w zestawie i tak z ciekawości zapytałem, bo występują 2 siłowniki pod oś, wysuwany na jedną stronę i na dwie. Zapytałem sprzedawcy czym one się różnią i okazało się że w tej wersji co mam ja, czyli wysuwany na jedną stronę, ilość obrotów do pełnego skrętu w prawi i w lewo jest inna. Trochę mnie to zaniepokoiło i teraz zastanawiam się czy montować to czy może odesłać i zamówić wersję z podwójnym siłownikiem. Czy ktoś z Was ma taki typ jak mój czyli siłownik wysuwany na jedną stronę? Jest to bardzo odczuwalne i przeszkadza w normalnej eksploatacji czy da się z tego korzystać? Proszę i podpowiedź zanim zacznę montować. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

Ja mam taki siłownik wysuwany w  jedną stronę i jest chyba obrót różnicy, po paru latach nawet na to  uwagi nie zwracam, z tym że w pracach polowych gałka na kierownicy to podstawa zwłaszcza jak się ma kierownicę z samochodu  osobowego.
Dokładnie taki mam https://allegro.pl/oferta/silownik-wspomagania-c-330-c-360-z-przegubami-kpl-5087023198?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+do+maszyn+i+innych+pojazdów+-+Części+do+maszyn+rolniczych&gclid=Cj0KCQjw_dWGBhDAARIsAMcYuJzNtkBj__Y-3ShpsiHaG8UD8vHV_a3gnUyydmpFJVw5H0zViOJ2C_oaAn4LEALw_wcB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

Mam go od 3 lat i zapomniałem że jest jakaś różnica w ilości obrotów i tak często kręcę do oporu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

A powiesz jeszcze w którą stronę jest więcej a w która mniej? U mnie w ogóle oryginalnie, nie wiem czemu, może to tak po prostu jest, w lewą stronę jest więcej obrotów i ciągnik ma większy skręt niż w prawą stronę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

Więcej jest na wysuwie, w moim przypadku w prawo, ten siłownik jest też niby zrównoważony dłuższym tłoczyskiem ale jednak jest troszkę różnicy w prawo i w lewo.
Sprawdź ograniczniki na zwrotnicach, może któryś źle przyspawany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

No dobra, to chyba montuję. Wydaje mi się że gdyby to było jakoś uciążliwe to by tego typu wspomaganie nie sprzedawali bo ludzie bo ich nie brali.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

Uciążliwe to by było na siłowniku wspomagania od bizona, sprawdzałem :P
PS. nie wiem jakie prace ma u Ciebie 3p ale jak wszystko a zwłaszcza kosiarka to nie zapomnij wyprostować kół na zakręcie bo same nie wrócą :P

Edytowano przez TheEnd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

W bizonie tak, tam jest zwykły siłownik dwustronnego działania, na wysuwie potrzebuje więcej oleju. Ten co masz do wspomagania ma podobno dłuższe tłoczysko ale też nie jest idealnie 1 do 1, w każdym razie mam taki jakieś 3 lata i da się tym normalnie jeździć z tym że orbitrol 100 i na 5 biegu przy 2000 obr strasznie czuły się układ robi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Grzebcio
      Witam,

      niedawno nabyłem tegorocznego deutza keyline f70 i po paru naprawach, nie wiem czy mam zgłaszać kolejne czy zaufać wkurwionemu już serwisantowi. Pytania kieruję do użytkowników agroluxów oraz agroplusów gdyz skrzynia 15x15 (rewers mechaniczny) chyba się nie zmieniła. Także:
      -czy tylny most/skrzynia/rewers (nie wiem, które dokładnie) powyżej 15~20 na pusto powinien wydawać dźwięki jakby na trybach były luzy (wręcz trzaski/stuki)
      -oraz czy po nagrzaniu się ciągnika wspomaganie kierownicy bez przekroczenia 1300 obrotów powinno działaś ze znacznym oporem wręcz uniemożliwiając oporem kręcenie na postoju, podczas jazdy już spoko ale przy gwałtownych skrętach nie wyrabia na wolnych obrotach.
    • Przez Axd529
      Silnik po kapitalnym remoncie Po dodaniu gazu na 20tys obrotów ciśnienie oleju na zimnym jest 6 atm a na gorącym 4 czy to nie za dużo?
    • Przez kacperok200
      Witam posiadam ciągnik landini 6560
      Mam takie pytanie czy podczas kręcenia kierownicą przy zgaszonym silniku (ciągnik z wspomaganiem) kierownica powinna chodzić lekko czy ciężko. A jeżeli chodzi lekko lub ciężko  to jaki może być problem.
      Licze na pomoc.
    • Przez Grzesiek84
      Witam mam założone wspomaganie do zetora 6211 z Agricol na orbitrol i od samego początku widać że owy orbitrol przepuszcza olej bo ciągnik lekko trzeba kontrować podczas jazdy i zaczyna mnie to drażnić. Podczas siewu i orki jest podobnie trzeba go kontrolować. Końcówki drążków są nowe, na belce brak luzów. Czytałem że można włożyć dławik by ograniczyć przepływ oleju ale czy nie ograniczy to też wspomagania - jego siły, proszę o poradę czy ktoś miał podobny problem i jak sobie z nim poradzić ?
    • Gość
      Przez Gość
      Mam do Was pytanie o RENAULT 110-54 kupionego kilka lat temu. Od początku wspomaganie nie działało zbyt lekko, ale ostatnio gdy założyłem tura i ciągnik zagrzeje się to na postoju nie można zakręcić kierownicą. Co kolejno zrobiłem:
      - sprawdziłem zwrotnice i łożyska w nich- są OK,
      - dałem do regeneracji siłowniki (2 szt.),
      - wymieniłem pompę na nową,
      - wymieniłem orbitrol
      i co... i nic , no może troszeczkę, ale to za mało aby normalnie kierować tym ciągnikiem z belą, a jak się zgrzeję to wogóle tragedia.
      Co może być przyczyną - jest tam chyba jeszcze po drodze zawór ciśnieniowy - jak go sprawdzić?
      Jeden mechanik mówił mi, że te Renault tak maja i skręca się nimi ciężko. Wy też tak macie w swoich?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj