Zaloguj się, aby obserwować  
Rolnik2517

ursus 1214 , fortschritt zt 323, 1014 a może MTZ 82 ts

Polecane posty

booster12    2

a no takie że 2,3 klasa glina wątpie czy płynnie pracował, zaczeło by go zrywać. Pracowałem kiedyś takim Zetor 7745 fajny sprzęt tylko troche za lekki do 4 skibowego 4x40 cm.

 

Koledze z tego zestawienia polecił bym Forstshritt jeśli ma zaopatrzenie na cześci do niego- dlaczego bo ciągnik robi podobną robotę co 1224 i ma 4 Gary co wskazuje na mniejesze z użycie, mają podobną masę, dobrze jest wykonany. A jeśli chodzi o MTZ to tego bym wogle nie brał pod uwagę ( to zawsze bendzie Ruski - a jak wiadomo Ruscy wszystko kradną z zachodu i pożnjej z tego tworzą dzieło nie do końca udane). Forstshritt i Zetor w krajach demoludów były na topie. A jak wiadomo Niemiecki Inżynier to NIemiecki inżynier nawet Komunista - druga stronna medalu jest taka że dobrego Forszaja trudno znaleść tak samo Polską 12 - a koszta pożnjej remontu są olbrzymie.

Edytowano przez booster12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2199

Ziemia ziemi nie równa, tak samo jak plug. Jest i tak ze 150km ma problem z 4 korpusami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartas616    9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Muszę kiedyś kupić Forszaja. :) Bo mam wrażenie, że z ciągnikami jest jak motocyklami z tamtej epoki. c330- jest jak WSK. Jak trzeba, to i krowę pomału na targ dowiezie, ale na autostradę się nie nadaje, prosty i twardy, a na tym zalety się kończą :). Zetory i wyroby Zetoropodobne (od Ursusowskiego 4011, przez rozmaite c360, pierwsze c385, po ostatnie wypusty z ciężkiej serii ) to coś jak Jawa, lub CZ- niby jest czym jechać, sztywny sprzęt, ale przekombinowane to z punktu widzenia technicznego. A Forszaj- może się okazać odpowiednikiem MZ. Czyli dopracowana i nowoczesna (jak na standardy bloku wschodniego), prosta w naprawie (choć wymagająca dużo wiedzy, dostępu do dobrych części i narzędzi) i bardzo wdzięczna konstrukcja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Popatrz na to z innej strony. MZ, forszaj, ifa.... już tego nie ma. W czasie kiedy były produkowane już wiało od nich starością. Dzisiaj bieda co do tego kupić a każdy następny rok pod tym względem będzie gorszy. Skup się na marce która istnieje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik2517    387

na temat tych modeli jest sporo opisane na forum. ewentualnie za taka kase mozesz sie rozejrzec za w pełni mechanicznym maseyem. np

http://tablica.pl/of...html#3e87916bb9

http://tablica.pl/of...html#0066e2790c

 

lub cos mocniejszego i bardziej masywnego

 

http://tablica.pl/of...html#31aa199d2a

http://tablica.pl/of...html#31aa199d2a

tymi dwoma ostatnimi narobiłeś mi smaku może o takim pomyśle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartas616    9

sam mialem dylemat na zakupem, rowniez bralem pod uwage forszaja ale padło na 2680. Zobaczymy jak bedzie sie sprawował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam ja kiedys tez stale przed podobnym dylematem mialem wtedy tylko 360-3p i okolo 25 ha do obrobienia ciagnik bardzo oszczedny i mozna nim zrobic wiele to prawda .szukalem ursusa 4 lub 6 zdecydowalem sie na 904 turbo jestem zadowolony spalanie wiadomo wyzsze ale i zaorze glebiej i uprawie szybciej i na czas a perkinsem to ruznie bywalo teraz ziemi jest troche wiecej nie ma problemu co 100 koni to nie 50 i napend robi swoje pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Popatrz na to z innej strony. MZ, forszaj, ifa.... już tego nie ma. W czasie kiedy były produkowane już wiało od nich starością. Dzisiaj bieda co do tego kupić a każdy następny rok pod tym względem będzie gorszy. Skup się na marce która istnieje.

 

Że z częściami jest masakra- to się domyślam. Do poczciwej MZ nie idzie kupić tłoka, który nadawałby się do montażu, od razu po wyjęciu z pudełka... :) Ale jak ktoś wie jak zrobić, żeby to chodziło - to sprzęt rakieta i nie do zabicia. :) (Zresztą, w fabryce MZ pracował niejaki Walter Kaaden- ojciec współczesnego silnika 2T., na którego rozwiązaniach konstrukcyjnych bazowały wszystkie Japońskie dwusuwowe demony mocy. ale dość OT ) , . Z Fortschritem może być podobnie. Zakup rozważam bardziej ze względu na zainteresowania, niż wizje nowego konia pociągowego. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Pomału stają się to pojazdy dla zwolenników marki. Nie do tyrania.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bogus56    45

tymi dwoma ostatnimi narobiłeś mi smaku może o takim pomyśle

Wez pod uwage 699 i popytaj w okolicy o dostep czesci.Z serii 6xx zawsze możesz znalesc młodszy rocznik. Jak byż znalazł nie zakatowany egzemplaż to pojedziesz nim długie lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bogus56    45

698t ma taki sam silnik co 675 tylko że z turbo jest. Nie jestem pewien na 100% ale chyba ursusy 4514/5314 mają ten sam silnik tylko ma inne oznaczenie. Kuzyn ma 698 i chyba 5 lat już jedzie bez awarji. Seria 6xx to fajne ciągniki, jak byś sie przesiadł z c-360 to byłbyś w pozytywnym szoku. Trzeba tylko uważać przy zakupie na podnośnik (hydraulike) i blacharka w jakim jest stanie.

Edytowano przez bogus56

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    23

Przy zakupie serii 600 szczegolną uwagę trzeba zwróćci też na skrzynię biegów (12/4) bo są drogie w naprawie, poza tym bardzo fajne ciągniki sam posiadam mf 698.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik2517    387

skrzynie chyba są kosztowne w każdym massey ferguson pomyśle teras trafia mi się ursus c 385 z turem bez prawa do rejestracji za 8 tyś!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

U mnie w okolicy handlarz miał zetora 8011 za 6.5 tys (kupił go za 5 :blink: ) poszedł moment , dokumenty posiadał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Tak się składa, że jestem posiadaczem 12'tki o wartości rynkowej ocenianej na max. 10tys. zł. Niby wszystko poza wzmacniaczem działa, ale to jest tykająca bomba i nie jestem w stanie stwierdzić kiedy wybuchnie. Wylatane jest wszystko- od silnika po zwolnice. Szacowany przeze mnie kosztorys doprowadzenia tego sprzętu do ładu, to 30tys. zł. Wnioski każdy wyciągnie sam :)

Edytowano przez Stefano1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bogus56    45

Przecież nikt nie sprzedaje ciągnika w super stanie za grosze. Takie okazje to może nawet nie jedna na sto. Stefano1 i sprzedał byś ją handlażowi za 10 a potem troche farby i plaka na opony i już by była na allegro za 30 tyś (i w opisie że zadbana od pierwszego własciciela stan bardzo dobry)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik2517    387

Tak się składa, że jestem posiadaczem 12'tki o wartości rynkowej ocenianej na max. 10tys. zł. Niby wszystko poza wzmacniaczem działa, ale to jest tykająca bomba i nie jestem w stanie stwierdzić kiedy wybuchnie. Wylatane jest wszystko- od silnika po zwolnice. Szacowany przeze mnie kosztorys doprowadzenia tego sprzętu do ładu, to 30tys. zł. Wnioski każdy wyciągnie sam :)

10+30=40 nieźle można się skasować ja remontowałem ursusa c 360 w zakładzie silnik skrzynia most zwolnice podnośnik to wyszło 19 tyś to jest dopiero żdzierstwo za 15 tyś są na chodzie a ja niepotrzebnie władowałem tyle forsy zostało go pomalować i kabinę założyć to wyjdzie jakieś 24 tyś tyle to mi nawet święty mikołaj nie da ale człowiek uczy się cały czas :mellow: a ten tur przy c 385 to podobno jest spawany ale na chodzie :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Zdzierstwo? Robota i części kosztują, obojętnie jaki to by nie był sprzęt. 19tys. za kapitalny remont całej 60'tki (robocizna + części) nie wydaje mi dużą sumą.

 

bogus56- mało tego- w brew pozorom, handlarz po podpicowaniu sprzeda ją 3x szybciej i łatwiej. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik2517    387

Zdzierstwo? Robota i części kosztują, obojętnie jaki to by nie był sprzęt. 19tys. za kapitalny remont całej 60'tki (robocizna + części) nie wydaje mi dużą sumą.

 

bogus56- mało tego- w brew pozorom, handlarz po podpicowaniu sprzeda ją 3x szybciej i łatwiej. :)

Tam był mechanik który robił go miał około 60 lat i się ruszał jak mucha w smole czyśćł go cały dzeń a za godzinę płaciliśmy 50 zł nieraz z dwie godzniy gadał jak szefa niebyło a pojechaliśmy na gwarancji bo cosz jest ze skrzynią to on żadnej usterki nie widzi a tak głośno chodzi że szok. jak u nas. to sporo taki podwórkowy mechanik to by zrobił za połowę sumy ale się śpieszyło w pole jechać i co zrobisz

 

Nie cytuj poprzedniego posta. +1 punkt ostrzeżeń

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj