Zaloguj się, aby obserwować  
emilchaja

MF 698T problem z silnikiem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
emilchaja    24

Witam panowie, problem dotyczy silnika w mf 698t a wygląda on tak; silnik zaczął mocno dymić z odmy, z korka wlewu oleju oraz wyrzucał olej z miarki oleju. Po zdjęciu głowicy okazało się że na tulejach są bardzo duże progi, i praktycznie zero pierścieni. Ciągnik dostał nowe zestawy naprawcze, głowica poszła do planowania kazałem też sprawdzić zawory, gniazda zaworowe i prowadnice, z głowicą było wszystko ok. Korbowody i turbina też były u sprawdzenia. Po złożeniu, silnik odpalił bez problemu, problem dymienia z odmy i korka wlewu ustąpił, ale problem wyrzucania oleju pozostał. I tu moje pytanie do was, co może być przyczyną tego problemu bo ja nie mam już pomysłów?. Dodam jeszcze że ciągnik ma przepracowane od złożenia jakieś 15 godzin, nie ma problemów z odpalaniem, nie dymi pod obciążeniem, ładnie wkręca się na obroty. Liczę na waszą pomoc i z góry dziękuję. Pozdrawiam Emil.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nik23    2

Moze masz zatkany wąż od odmy. Podczas pracy silnika powstaje cisnienie w misie olejowej i jeżeli odma jest zatkana to wywala najslabszym punktem to cisnienie. Albo silnik sie jeszcze dobrze nie dotarl i ładuje część kompresji do oleju. Olej szybko zmienil kołor na czarny? Pozostaje jeszcze mozliwosc ze to normalny objaw silnik pracuje a zanurzony w oleju balanser i korbowod troche chlapia olejem. Ale ekspertem nie jestem.

Edytowano przez nik23

Jeżeli pomogłem klik zielona strzałka, to nic nie kosztuje a daje motywacje do pomocy dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    24

Wąż odmy jest drożny, odnośnie balansera też tak myślałem bo miarka oleju jest dokładnie w miejscu gdzie pracuje balanser.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Tam w odmie o ile dobrze pamiętam jest sitko zalatujące to prostego filterka, taki odolejacz, wyjmij go i umyj w benzynie i złóż.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    24

Odma wychodzi z pokrywy klawiatury i biegnie w dół silnika, nie ma tam żadnego sitka. Kolego bobytempelton nie wiesz co może być jeszcze przyczyną?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nik23    2

Ja posiadam mf 690 i niema tam zadnego sitka jest tylko weza kawalek zalozony na pokrywe klawiatury i na dole na taka rurke przykrecona do misy. W 698 jest to moze inaczej rozwiazane

 


Jeżeli pomogłem klik zielona strzałka, to nic nie kosztuje a daje motywacje do pomocy dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

Ja miałem podobny problem, wystarczyła wymiana oleju na olej lepszej jakości :)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Jeżeli dobrze poskładaliście wszystko i pierścienie nie pękły, to jedyne co mi przychodzi do głowy to musi jeszcze popracować, widocznie 15godz to mało, z jakiej firmy macie założone zestawy tzn. tuleje pierścienie itd. ?

Olej byle by był 15w40 po dotarciu możesz zalać 20w jak liche ciśnienie, ale byle by to nie był jakiś szajs na litry za 8-9zł, lotos diesel, orlen platiunum będzie w sam raz.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    24

Zestawy naprawcze są bepco, pierścienie są całe. Gdyby było coś nie tak poskładane lub peknięte pierścienie to powinien chyba dmuchać odmą, chyba że źle rozumuję, poza tym składałem już kilka silników i nie miałem takich problemów. Dzięki koledzy za zainteresowanie problemem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Założyłeś prawdopodobnie gotowe tuleje a nie surówki tuleja jest cienkościenna potrafi się pofalować przy wkładniu


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Jeżeli dobrze poskładaliście wszystko i pierścienie nie pękły, to jedyne co mi przychodzi do głowy to musi jeszcze popracować, widocznie 15godz to mało, z jakiej firmy macie założone zestawy tzn. tuleje pierścienie itd. ?

Olej byle by był 15w40 po dotarciu możesz zalać 20w jak liche ciśnienie, ale byle by to nie był jakiś szajs na litry za 8-9zł, lotos diesel, orlen platiunum będzie w sam raz.

Po mojemu na słabe ciśnienie bądź bardzo wysoką temp. pracy to się leje np xW50 a nie 20Wxx,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    24

Kolego ASOGCURSUS tuleje były gotowe, ale wciskane przyżądem a nie wbijane młotkim przez drewniany kołek, poza tym tuleje do mf 698T są dużo grubsze niż do mf 255, więc tak łatwo się chyba nie pofaluje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Tuleje i tak się odkształcą - nie ma szans, kwestia tylko ile? Tuleja taka powinna być zmrożona w suchym lodzie i wpuszczona bez żadnych przyrządów i też się odkształci ale mniej. Najważniejsza sprawa to odkształcenia otworu pod tuleję w bloku. Jeśli dobrze nie odczyściłeś lub nierówno to nic Ci żadna metoda wpuszczania nie da. Jak mierzyłem takie gotowe tuleje to zawsze są jakieś odchyłki, mniejsze większe i tak niestety będzie zawsze. Jak zrobisz z 40 - 50 mth to wtedy zobaczysz co się będzie działo a teraz to się nie przejmuj. Nawet jak masz odkształcone tuleje to one się dotrą, może nie będą idealne ale spokojnie na długie lata wystarczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    24

Kolego akmaly otwory pod tuleje były wyczyszczone , jak pisałem wcześniej to nie jest moj pierwszy silnik który składam. Tuleje były mrożone i wchodziły bez większych oporów. Odnośnie tuleji to co pisałeś że powinny same wpaść to masz rację , bo insrukcja napraw mówi to samo że tuleje powinny być spryskane spreyem smarująco-mrożącym i wsunięte do bloku rękoma i pozostawione do wyrównania się temperatury tuleji z blokiem. Zrobię ciągnikiem trochę więcej mth i zobaczymy co się bedzie dziać. Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez krystek1992
      Potrzebuje wszelkich informacji na temat takiego ciągnika z takim silnikiem. Proszę o szybkie informacje... Czy silnik jest awaryjny itp. Proszę o pomoc!
    • Przez utek
      Witam! Przymierzam się do przekładki silnika w 60-siątce, gdyż obecny niestety jest w tragicznym stanie. Docelowo miałby to być silnik z zetora 5211, wiadomo 3 cylindrowy. Czy ktoś z was może posiada c360 w takiej konfiguracji, ewentualnie orientuje się jakie przeszkody stoją na drodze takiej modyfikacji.
       
      Pierwszy zauważalny problem to obudowa rozrządu i przednia belka. Ci którzy przekładali silniki z 7211 pisali o wymianie obudowy na tą z c360. A co w przypadku gdy obudowa w zetorze jest bez wspomagania? Pasuje wtedy, czy również trzeba przekładać?
       
       
      Kwestie kosmetyczne, jak krótsza maska odkładam na razie na dalszy plan.
       
       
      Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam.
    • Przez qqwert
      Witam posiadam kombajn przedpotopowy claas europa wszystko chodziło ekstra jak na ten wiek (lata 60 prawdopodobnie) dopuki silnik się ne zatar okazało się że to panewki i sprawa wygląda następująco wał został przeszlifowany wyszedł pierwszy szlif 0.25mm i teraz jest kwestia panewek głównych jest ich trzy komplety o średnicy wewnętrznej 81, zewnętrznej 76 i szerokości 43.5. orginały około 700 zł. nie oriętuje się ktoś o jakiś tańszych zamiennikach? ewentualnie od innych maszyn. silnik ma oznaczenie 4.270
    • Przez jan1222
      Witam mam problem z silnikiem ponieważ nadmiernie dymi i jest taki jałowy (słaby). Ciągnik stał około 8 miesięcy nieużywany z powodu awarii. W ciągniku został wyremontowany silnik (tłoki, tuleje,pierścienie, wał korbowy, została zregenerowana głowica i wtryskiwacze). Został również sprawdzony zapłon i jest ok. I zachodzi pytanie co jeszcze tam może być popsute. Jeżeli ktoś wie coś na ten temat to prosił bym o rade.
    • Przez wojtekkmc
      Cześć, orientuje się ktoś w którym roku wszedł ten nowy silnik Ursus 4410, 50,5 kW (68,7 KM) do URSUSA 4514 ????? Kiedy zaczęli go montować ? Kupiłem ładowacz czołowy AGROMASZ MRĄGOWO Ł-104 zdjęty "podobno" z 4514 jednak nie pasuje mi adaptacja, jest o 3,5 cm za długa (NIE PASUJĄ ŚRUBY Z PRZODU JAK PRZYKRĘCĘ 4 POD KABINĄ..). Mam silnik 66 KM i szybką skrzynię, mierzyłem w wersji 60 KM i jest taki sam wymiar silnika itd, może ten nowszy silnik był dłuższy ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj