Zaloguj się, aby obserwować  
masseyf12

Tuleja w silniku A4.236

Polecane posty

masseyf12    54

Witam, jak można wybić,wycisnąć tuleje z silnika perkins a4.236? Pękła mi jedna tuleja i chciałbym ją wyciągnąć bez odkręcania silnika. Czy da się ją jakoś wyciągnąć domowym sposobem, czy coś w tym stylu.( w c-360 nie ma problemu bo tuleje są ''mokre''), A w tym silniku są wciskane w kadłub. Czy ktoś sam wyciskał taką tuleje, jeśli tak to proszę o pomysły i propozycję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROBERTD    0

Wyjęcie tuleji to sciagaczem. Co wiąże sie raczej z wymont.tłoka wiec tez miski oleju, wiec tez przedniego zaw. Itd. Zamontowanie to schłodzenie tuleji wxisniecie jej sciągaczem(wciskaczem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

kiedyś to robilem w swoim mf 235. mialem do tego specjalnie dorobiony ściągacz z podkładką pod tyleje i śrubą fi20.


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Da się spokojnie bez wyciągania silnika. Musisz sobie dorobić ściągacz ( dwa krążki plus szpilka min. M20 i jakaś podstawa). Pokręcasz nakrętką i co jakiś czas pobijasz od spodu ( wału nie ruszasz tylko zabezpieczasz abyś przez przypadek nie uszkodził, np jakiś materiał). Trochę z tym zabawy ale da się zarobić - mi za pierwszym razem zeszło ok 3h i miałem pomocnika - jeden pokręcał a drugi pobijał w śrubę od dołu. Da się ponoć łatwiej, taki mechanik mi tłumaczył że on ma jakiś nóż dorobiony - ala nóż tokarski, i uderza w rant tulei od góry. Ponoć ładnie pęka wzdłuż i nie ma problemu z wyjęciem. Problem jest z równym oczyszczeniem bloku - musisz to zrobić dokładnie i mniej więcej równo w całym otworze - ów mechanik ma taką głowicę coś jak honownica. Ja to robiłem zawsze papierem ściernym choć jakbyś dostał taką ściernicę listkową tylko drobny nasyp to byłoby to najlepsze. Tulei nie wciska się żadnymi przyrządami, po prostu musisz ją porządnie zamrozić - najlepiej w suchym lodzie ale jak nie masz do niego dostępu to zamrażarka na maxa i np 48h. Później tylko szybciutko do bloku i ma sama wpaść no ewentualnie trzeba lekko dobić z góry. Ale przed tym musisz mieć oczyszczone dobrze i pomierzone - tzn. kołnierz na tulei i pogłębienie w bloku aby ci tuleja nie opadła za nisko lub nie była za wysoko. Możesz jeszcze podgrzać blok np. palnikiem do papy. Jak coś to pisz.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf12    54

A masz może zdjęcia takie dorobionego ściągacza? Mniej więcej wiem o co chodzi, ale chciałbym zobaczyć jak to dorobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Oj teraz to CI zdjęcia nie zrobię ale może to pomoże

:)

Ja też taki mam, w tych krążkach mam podtoczone tak aby był mały kołnierz ( dolny grubszy tak aby cały krążek był mniejszy niż wymiar zew tulei ( ale nie kołnierza tylko mierzonej od dołu) a podtoczenie zrobione tak aby było delikatnie mniejsze od wymiaru wew. tulei.). Górny może być cieńszy od dolnego. Do tego szpilka min. M20 - najlepiej z drobnym gwintem i reszta jak na filmie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez damiex90
      Tak więc jak w temacie w ciągniku zetor 7211 coś mi stuka, ale tylko i wyłącznie wtedy gdy silnik przez dłuższy czas jest obciążony dajmy na to w orce, talerzówka, ciężki transport. Jeśli podczas wystąpienia zmniejszymy obroty albo się zatrzymamy to objaw ustaje na jakiś czas. Co może być przyczyną? Co to może być?  Jaki może być kosztorys? 
    • Przez krzysiek96
      Witam wszystkich. Mam pytanie co mogło być powodem uszkodzenia (obrobienia) tulejki sprzęgła pompy hydraulicznej ( zdjęcie tulejki https://goo.gl/images/yLDYtW). Założyłem nowa 2 tygodnie i znów to samo a w tym czasie może 4 motogodziny pracy. Dziękuję za pomoc
    • Przez bizonsuperzo56
      witam mam do was pytanie czy mial ktos z was taki przypadek. bo w moim jumzie jak go odpale na zimnym silniku slychac takie cykanie pukanie jak by zawor w glowicy dodam ze ten dziwiek slychac od strony pomp hydraulicznych a gdy silnik sie nagrzeje objawy ustepuja dodam ze zawory zostaly wyregolowane i nic nie pomoglo co to moze byc waszym zdaniem licze na wasza pomoc
    • Przez KubAE86
      Witam, posiadam mtz w którym spawany było łączenie korpusu (tego przy zmianie rozstawu ciągnika. Moje pytanie brzymi czy tylko te 2 śruby trzymają sztywno tą tuleje z całą resztą ? Co zrobić by już tego nie spawać bo teraz koło przeskakuje przy skręcaniu i pcha ziemię przy jezdzie do tyłu i skręceniu kołami w prawo.

    • Przez Kobra66
      Witam! Miga kontrolka ciśnienia oleju w silniku a wymiana czujnika nic nie dała po wkręceniu zegara wskazuję właściwe ciśnienie. Czyżby nowy czujnik był nie sprawny? A może problemu trzeba szukać gdzieś indziej. Pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj