Adik_ziel

Ursus C-330 grzeje się

Polecane posty

Gość   
Gość

Teraz coś mogę poje@ać więc niech ktoś to zweryfikuje. W c 330 po wyjęciu termostatu woda idzie na mały obieg. Trzeba dorobić tulejkę i wstawić w obudowę termostatu żeby zastawić jeden kanał. Co do uszczelki może być wadliwa, krzywa głowica albo blok. Mógł też ktoś przesadzić z dokręcaniem i skrzywić dobrą głowicę. A w tamtym roku w c 360 miałem tak że na nowych uszczelkach i dobrych głowicach (zdejmowane w innym celu niż wymiana uszczelek) dokręcone zalecanym momentem i na drugi dzień poprawione tym samym momentem i tak przepuszczały powietrze do chłodnicy. Po dokręceniu starym sposobem jest ok 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marionos    104
1 godzinę temu, TomaszStach napisał:

Teraz coś mogę poje@ać więc niech ktoś to zweryfikuje. W c 330 po wyjęciu termostatu woda idzie na mały obieg. Trzeba dorobić tulejkę i wstawić w obudowę termostatu żeby zastawić jeden kanał. Co do uszczelki może być wadliwa, krzywa głowica albo blok. Mógł też ktoś przesadzić z dokręcaniem i skrzywić dobrą głowicę. A w tamtym roku w c 360 miałem tak że na nowych uszczelkach i dobrych głowicach (zdejmowane w innym celu niż wymiana uszczelek) dokręcone zalecanym momentem i na drugi dzień poprawione tym samym momentem i tak przepuszczały powietrze do chłodnicy. Po dokręceniu starym sposobem jest ok 

Co masz na mysli starym sposobem? Jest jakiś inny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4102
2 godziny temu, TomaszStach napisał:

Teraz coś mogę poje@ać więc niech ktoś to zweryfikuje. W c 330 po wyjęciu termostatu woda idzie na mały obieg. Trzeba dorobić tulejkę i wstawić w obudowę termostatu żeby zastawić jeden kanał. Co do uszczelki może być wadliwa, krzywa głowica albo blok. Mógł też ktoś przesadzić z dokręcaniem i skrzywić dobrą głowicę. A w tamtym roku w c 360 miałem tak że na nowych uszczelkach i dobrych głowicach (zdejmowane w innym celu niż wymiana uszczelek) dokręcone zalecanym momentem i na drugi dzień poprawione tym samym momentem i tak przepuszczały powietrze do chłodnicy. Po dokręceniu starym sposobem jest ok 

Jak w fabryce ustalili wartość dokręcania głowic, to uszczelki były zbrojone siatką, teraz zapierdzielą jakąś stalową blachę i weź to zgnieć tym momentem co był zalecany żeby to się ułożyło jako tako, te bloki to już są starocie, zaraz zacznie się to wszystko kruszyć przy większym dokręcaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
4 godziny temu, Marionos napisał:

Co masz na mysli starym sposobem? Jest jakiś inny?

Normalnie po staremu. Mocny klucz, rurka i do oporu z wyczuciem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    157

Też dokręcałem rurką i na wyczucie, dynamometrycznym na 24kg szła kompresja do wody, może szpilki stare i poprzeciągane, może zaniżone tuleje bo nie ruszane jeszcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan0077    1

Witam,
zastanawiam się jak istotną rolę pełni tunel chłodnicy (ten plastikowy kołnierz, wewnątrz którego pracuje wentylator) w chłodzeniu silnika. W jednym z ciągników u mnie go brakuje i to właśnie jemu zdarza się grzać na obrotach około 1500. Przy 2000 jest wszystko w porządku. Wniosek nasuwa się sam, jednak ma on tez problem z zardzewiałym układem chłodzenia, bo poprzedni właściciele jeździli na wodzie, więc aktualnie jestem na etapie wypłukiwania chłodnicy róznymi specyfikami, a to pewnie potrwa jeszcze parę miesięcy. 

Podsumowując, 
Jak istotny jest tunel w chłodzeniu silnika i czy ktoś z was go nie ma na chłodnicy w różynch maszynach? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam2812    15

Tunel ma za zadanie wymusić przepływ powietrza przez chłodnicę

W kombajnie miałem powiedzmy częściowy tunel który był tylko na górze chłodnicy i schodził po kilkanaście centymetrów z każdej strony. Kombajn lubił złapać temperature. Od kiedy zrobiłem pełny tunel problem znikł prawie do zera.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Tak jak wyżej tunel jest ważny i potrzebny ma wymusić to aby wentylator nie zaciągał powietrza bokami tylko ciągnął je przez całą powierzchnię chłodnicy.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1113

Obecność tzw tunelu wynika z zasady działania wentylatora osiowego


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek0    0

Witam. Przejrzałem ten temat i zauważyłem ze co jakiś czas powraca problem grzejącego się ursusa c 330 Męczyłem się z takim problemem kilka lat . Kilka dni temu odkryłem przyczynę  . Zbyt głęboko nałożony grzyb od filtra powietrza i zdławiony dopływ powietrza do silnika .Może komuś się przyda.... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj