Eryko

Chip Tuning ciągnika

Polecane posty

kobra89    71

Chlopaki takie pytanko mam czy daloby sie zwiekszyc moc w New Hollandzie TD 5040. ????


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

kobra89@ co do twojego pytania, to napewno by sie dało...tylko wtedy to nie byłby chip tuning tylko "podkręcenie mocy", np poprzez zwiększenie dawki paliwa... dzisiaj w marcowym RPT czytałem o podwyższaniu mocy w ciągnikach, nie tylko z silnikami z Common Rail ;)

było napisane, że zwiększając (nieznacznie) dawke paliwa zyskujemy troche koników, a spalanie nie ulega zmianie...

czy ktoś wie może coś wiecej na ten temat, bo taka inwestycja jest niedroga, ok 1000zł za 20km (tak było opisane w gazecie) przy zwykłym silniku bez CR... ;) usługe wykonuje specjalna firma, która sprawdza moc na WOM-ie i ewentualnie podnosi o tyle ile właściciel zarząda ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    3

podkręcić by można ale po co c-330 tak o 5 koni ale są tu tacy co pewnie mieli po 50 koni ale to wszystko wyjdzie po dalszej eksploatacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

troche się źle wyraziłem i źle zrozumiałeś to co chciałem przekazać...

chodziło mi o ciągniki zachodniej produkcji, lata 90 i 00 ;)

w RPT był opisany New Holland TM120 z 2001roku który miał 20 km wiecej czyli 140... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slevyn    35

to nie jest prawda, a po raz trzeci nie chce mi sie tego samego pisac, wiec nie bede rozwijal, jesli ten twoj serwisant gada takie glupoty to ja bym mu nie oddal niczego co jezdzi.

poza tym nie trzeba sie znac na niczym wystarczy miec swiadomosc, ze dla producenta byloby to ekonomicznie nieuzasadnione.

nastepny zrowo-rozsadkowy argument, dlaczego nie ma valtry serii s np. o mocy 215, 230, 250 KM?? przeciez gdyby to byly tylko ustawiania to od razu by wystawili swoja oferte, zyskujac wieksza sprzedaz.

 

 

Ale przyznasz, że na przykład w modelach T Valtry począwszy od T121 do T161 silniki są w nich takie same czyli-> 66 CTA-4V 6,6 litra, a od T171 i T191 kładą silniki 74 CTA-4V 7,4 litra. Żeby było jeszcze fajniej seria S jest oparta na jednym rodzaju silnika 8,4CTA-4V, a tu mamy przedziały mocy od 270 do 370 koni. Wychodzi na to, że w ciągnikach Valtry faktycznie można mieniać ilość koni przez samą zmianę oprogramowania, ale ja bym zalecał rozsądek i bawił bym się w to podnosząc np. z T121 do T131.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

Slevyn@ patrz kiedy ten post został napisany!!! ponad rok temu!!!

Jak już kolega odkopał temat, to mam pytanie związane też z jego wypowiedzią...

Skoro w tych ciągnikach (weźmy nawet na przykład tą VALTRE)są te same silniki, to kupując najmniejszy model dałoby się uzyskać poprzez zmiane ustawień w CR tą samą specyfike silnika??? (kM, Nm, przyrost momentu itd...)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

Skoro w tych ciągnikach (weźmy nawet na przykład tą VALTRE)są te same silniki, to kupując najmniejszy model dałoby się uzyskać poprzez zmiane ustawień w CR tą samą specyfike silnika???

dokladnie totalny kretynizm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

@Slevyn

Silnik jest ten sam ale osprzęt (np. turbo czy wtryski) nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

dokladnie totalny kretynizm

Lecz softu oryginalnego nikt Ci nie wgra, ani nastawów fabrycznych, na gwarancji nie tkniesz palcem. Silnik ten sam, inne mosty, skrzynie itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wom    0

Witam wszystkich ,

na tej stronie można znaleźć informacje na temat tuningu Traktorów i samochodów

Traktor Tuning . Moim zdaniem ciekawa propozycja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Reklamę mu zrobili dobrą, ale i renomę ma. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

musze przyznac, ze firma bardzo roztropnie podeszla do tematu i nie oglupia rolnikow, natomiast tymi artykulami to bym nie chcial kominka rozpalic...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

@Slevyn

Silnik jest ten sam ale osprzęt (np. turbo czy wtryski) nie.

 

Dzięki Arek@ za odpowiedź... tak też myślałem... Ale głowica w poszczególnych silnika też chyba musi być inna co??? W takim razie taki sam jest chyba tylko blok silnika, troche dziwne że jest ten sam symbol silników :(

 

A tak przy okazji kretynizmem nazwałbym pisanie postów bez powodu, robienie z siebie pajaca i kupe innych przykrych rzeczy... :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

A tak przy okazji kretynizmem nazwałbym pisanie postów bez powodu, robienie z siebie pajaca i kupe innych przykrych rzeczy... :(

?? to do mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Głowice będą te same, nawet pompy wtryskowe mogą lecz pracujące przy innych regulacjach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Pompy jako takiej to już chyba nikt nie stosuje w dużych ciągnikach. I chyba w większości przypadków każda moc silnika ma swoje wtryski nie wspominając już o mapach wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    60

a ile może kosztować sam pomiar mocy z dojazdem na hamowni na wom?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kiedyś ktoś mi mówił o 800zł, z tego co pamiętam, ale nie wiem na ile to prawda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

Dobra brzozak@... wyluzuj chłopie... nie ma sensu się kłócić i prowadzić zbędne rozmowy, ja tam jestem pokojowo nastawiony :(

 

Bobek_Farmer@ no ja właśnie też tak słyszałem że tyle mniejwięcej kosztuje przyjazd z pomiarem itd...(może to jeszcze zależeć ile km oni zrobią z tą przyczepką do Ciebie :( )...

W styczniowym RPT jest napisane troche na temat właśnie tego ChipTuningu

Jak ktoś się zdecyduje na podniesienie mocy, to myśle że nawet 4 tyś za ok 20kM byłoby opłacalne...

Tylko że kwestia żywotności silnika jest nie jest aż taka pewna... z opini użytkowników wynika że są same plusy, a ciagniki chodzą bezawaryjnie, ale nigdy nic nie wiadomo... Ja tam osobiście jestem za...

 

qazi@ a czemu pytasz zastanawiasz się nad podniesieniem mocy w swoim "ciapku"???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    60

chciałbym porównać ile jest różnicy pomiędzy starym 70KM DIN a nowym 80KM iso, a moc już podnieśliśmy w 60 i to bez żadnego chipa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko że podniesienie mocy w 60-tce jest dość paliwokosztowne;)

Co do bardziej zaawansowanych ciągników...

Wytłumaczę na podstawie mojego konika bo coś tam o nim wiem, a więc CVX

mamy modele :

140-141km(163km)

150-150km(174km)

160-160km(183km)

175- 175km(200km)

195-196km(216km)

 

W każdym osprzęt silnika jest inny ale... w 140 jest bardzo podobny do tego z 150 i zmieniając mapę wtrysku można dołożyć te 10-15 km do 140 bez zwiększania zużycia paliwa w stosunku do wytworzonej mocy. Idąc dalej można zwiększać dalej i dojść do 170 km i więcej ale to już przestaje być uzasadnione ekonomicznie bo wzrost spalania będzie wzrastał nieproporcjonalnie bardziej niż korzyść z uzyskanej mocy.

Cvx 175 i 190 mają z tego co mi wiadomo głowicę silnika o innej geometrii komory spalania a i wtryskiwacze o innym kącie wtrysku do tego należy dołożyć inny osprzęt silnika (pompa paliwowa oraz rozmieszczenie turbiny i alternatora oraz sprężarki i sprężarki od klimy)

ciągnik wygląda z zewnątrz tak samo ale od środka trochę się różni, chodzi o to że możemy tuningować ale bez przekraczania mechanicznych możliwości danej konstrukcji... powyżej nich staje się to nieopłacalne.

No i chyba lepszym pomysłem niż montowanie chipa który tylko oszukuje silnik jest programowanie mapy wtrysku pod konkretny styl jazdy(tryb pracy) tak jak się pisze program pod kierowcę w autach osobowych wtedy można nawet lekko ograniczyć spalanie bo silnik wie co lubimy i szybciej robi to co chcemy.


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    60

zależy w jaki sposób podnosimy tą moc, radzę prześledzić mój profil i galerie tam co nieco było o tym pisane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że kolego metodą standardową na pompie podkręciłeś:( sąsiad ma nawet turbo od escorta czy golfa do 60-tki założone tak że wiem że można :(


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez brzozak2
      http://www.deutz-fahr.de/deutsch/agritechnika/agroplus.php
      Czy wiadomo już cos wiecej o tej serii ciagnikow??
      ceny, wyposazenie, moce i inne parametry
    • Przez Tyrion102
      Witam, jeśli ktoś orientuje się w cenach ciągników o mocy około 90 KM poproszę o informacje o nich. Jeszcze niedawno w moim regionie wszyscy fascynowali się Kubotą, nie powiem, zgrabny ciągnik, ale porównywalnej mocy Zetor sporo tańszy... Tylko jakoś za tymi Zetorami nie przepadam, więc proszę o sugestie o znanych cenach różnych firm
    • Przez kazus1989
      Moja oferta:
      PIANA WHITE ACTIV- Piana aktywna do mycia maszyn i urządzeń rolniczych. Cena 8,50 za 1 litr
      SUPERCAR- Gęsty i nabłyszczający szampon do mycia aut, ciągników(bardzo wydajny) Cena 8,50 za 1 litr
      MOTORCLEANER- Płyn do mycia silników, zmywania smarów, cięzkich zabrudzeń Cena 8,50 za 1 litr
      Posiadam w ofercie wiele środków do mycia i czyszczenia. W razie pytań proszę o maila kazus1989@wp.pl
      Dostępne opakowania 10, 25 litrów
      Wysyłka 17zł przedpłata, 22zł pobranie
    • Przez TOME11
      witam
       
      jakie są obecnie dostępne kolory do wybrania w nowej Valtrze?
       
      pozdrawiam
    • Przez pikas4
      Witam , jestem od poprzedniego sezonu posiadaczem ciągnika t25 stary typ z dwiema dźwigniami . jest  to model  25 konny ze świecą w układzie dolotowym . Tuż po zakupieniu miałem trochę do zrobienia, łożyska w zawieszeniu, hamulce, sprzęgło, poprawienie dźwigni zmiany biegów i naprawienie otworów  prowadzących aby lewarki nie wyskakiwał z wodzików, zwrotnice, instalacja itp. W międzyczasie już po otwarciu sezonu dorobiłem się kolumny  od C360 i pompy wtryskowej od  c330 oraz tura i pompy NSZ 16. Doświadczenie z 1 sezonu mówi mi, że tej zimy trzeba będzie jeszcze troszkę popracować aby ciągniczek spełniał  zamierzone oczekiwania takie jak zwiększenie mocy, uciągu , poprawienie tura itp.
      Założyłem ten temat by się zorientować czy ktoś próbował w tym ciągniku zmienić  głowicę z tłokami od modelu 31 konnego ze świecami żarowymi w głowicy ? Jestem ciekaw czy taka zmiana jest relatywnie odczuwalna, niby 24% więcej mocy ale czy jest to odczuwalne  np. w orce ? Przyznam że po założeniu pompy Nsz 16 pod tura ciągnik dostał  obciążenia, może to dla tego że nsz10 była już stara i nie stawiała oporu  ale jest odczuwalna różnica jak się ją załączy , niestety na moich  ciężkich glebach traktor ma co robić z pługiem, 2 skiby i pod niewielką górkę na dwójce ciężko było orać.
      Pewnie to związane jest z tym, że oprócz założonych nowych  opon 12.4-28  moja skrzynia jest  również szybsza  niż późniejsze  modele (poszczególne prędkości dla opony 10-28 i obrotach 1800    redukcyjne  1-1.79, 2-2.6  do jazdy  1-6.4, 2- 8.1, 3-9.4, 4-11.9, 5-14.9, 6-21.9  ) porównując do np. c330 to brakuje tu przełożenia  odpowiadającego dla 3 biegu do 5.5km/h oraz dla 4 biegu  7.18km/h. Niby pierwszy bieg by można przyrównać ale na jedynce podobno nie powinno się jeździć  zgodnie z zapisami w polskiej instrukcji t25. Przy rozbiórce skrzyni nie zwróciłem na to wcześniej uwagi i nie wiem jaka jest różnica w budowie przełożenia  1 i 2 biegu, czy faktycznie coś może się stać orząc  na 1 biegu ? Jeśli tak to chyba  trzeba było by zmienić  zębatkę 2 biegu na wolniejszą. Obecnie na pompie od c330 mam ustawione 1700 obr i  na 6 biegu ciągnik jest  p jakieś 10% szybszy od standardowej  c330 ale do orania na 2 biegu na glinie brakuje mu siły. Co możecie poradzić aby zwiększyć uciąg  wolniejsze koła zębate, więcej mocy  przez zmianę głowic z tłokami czy może nie przejmować się i jak się nie da  inaczej robić na 1 biegu .
       
      Druga sprawa to kwestia poprawienia Tura, jest to standardowy model z mocowaniem obejmami do ramy oraz stalowymi prętami do mocowania ciężarków. Muszę poprawić mocowanie ponieważ  dźwigając większe ciężarki widać jak pracuje dolna rama względem bloku silnika (około  0.5 cm na końcu belki ramy) a jak się poluzują śruby mocujące gumowe poduszki silnika to nawet 1 cm , wówczas widać również  jak zwiększa  się szczelina między obudową akumulatora a klapą. Myślę czy ktoś próbował usztywnić  to mocowanie , mogę dorobić śruby z kołnierzem tak aby zminimalizować luz na  mocowaniach poduszek i  zniwelować ich luzowanie , przedłużyć ramiona mocowania obejmami tak by łapały na końcu belki ramy a nie na 15 cm od belki, ale czy ktoś próbował jeszcze chwycić się do skrzyni ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj