Eryko

Chip Tuning ciągnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No właśnie tylko w Holandii.... :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218
No właśnie tylko w Holandii.... :P

 

W Holandii to jest firma, która sprzedaje gotowce... W Polsce bez problemu można umówić się na indywidualne strojenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
W seryjnych benzyniakach wirus nie ma większego sensu bo tak jak napisałeś daje tyle co nic ale w klekotach jest znacznie inaczej... Przyrost 30% nie jest niczym szczególnych nawet przy zachowaniu norm spalin. Jak chcesz to mogę podać mnóstwo przykładów :P

wlasnie myslalem o silnikach ZS, nie ma takiej opcji zeby sie zmiescily w normach, chyba naprawde nie wiesz o czym mowisz

Bez przesady z tą stanowczością. Porównaj np. te same silniki we fiatach i alfa romeo i zobacz jaka różnica i parametry norm spełniają. Policja może sprawdzać te same parametry co stacje diagnostyczne. Stacja nie będzie stacją jeśli nie ma tych urządzeń.

dlaczego zmuszasz mnie zebym sie powtarzal?? policja dostala ostatnio takie urzadzenia ktorymi nie dysponuja standardowe stacje kontroli!!!

Ale lekkie podniesienie mocy nie zwiększy emisji szkodliwych spalin....

 

http://www.vtech.pl/index.php?option=com_x...32&catid=17

 

Chyba nie powiesz ze Vtech to partacze i nie mają pojęcia o tym co robią ?

lekkie = do 5%, dlaczego sam sobie zaprzeczasz??

nie obchodzi mnie v-tech i ich reklamowki, niech ci wgraja wirusa, podniasa moc o 30%, a pozniej przyjedz na badania - to sie zdziwisz.

narazie jest to niekontrolowane, na rynku wolna amerykanka, ale to sie zmieni, bo nie po to producenci samochodow zatrudniaja najlepszych specjalistow, zeby gosc z garazu na przeciwku z browarem w reku mogl ich poprawiac.

powtarzam zaden samochod po chip tuningu nie przejdzie kontroli w niemczech!! nie ma takiej opcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Ty masz swoje zdanie i ja mam swoje i widać nie dojdziemy do porozumienia :P

 

i nie wiem jak Ty ale ja widziałem klekoty z niemcowni po wirusie i spokojnie przechodziły badania TUV. Wszystko zależy kto robi program i jakie ma w tym doświadczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Nie obchodzi mnie jakie urządzenia dostała policja, kontroli podlegają tylko te parametry określone w warunkach technicznych pojazdów. Jak to ,że były w sprzedaży skody oktawie z tymi samymi silnikami, i jedna miał 130 KM a druga dużo mniej, teraz cięzarówki Volvo F12 były z silnikami o mocy380, 400,420. Te same silniki, tylko inna regulacja pomp wtryskowych, wiele tego jest na rynku. Mercedes Brabus po tuningu ma gwarancje producenta, spełnia wszelkie normy, a jak się różni od seryjnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
Nie obchodzi mnie jakie urządzenia dostała policja, kontroli podlegają tylko te parametry określone w warunkach technicznych pojazdów. Jak to ,że były w sprzedaży skody oktawie z tymi samymi silnikami, i jedna miał 130 KM a druga dużo mniej, teraz cięzarówki Volvo F12 były z silnikami o mocy380, 400,420. Te same silniki, tylko inna regulacja pomp wtryskowych, wiele tego jest na rynku. Mercedes Brabus po tuningu ma gwarancje producenta, spełnia wszelkie normy, a jak się różni od seryjnego.

nie wiem jak mam pisac, a ty jak masz czytac bo nic nie wychodzi z tej rozmowy.

tutaj jest podobny temat moze cos pomoze http://www.agrofoto.pl/forum/Tuning-przez-....html&hl=Nm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
nie wiem jak mam pisac, a ty jak masz czytac bo nic nie wychodzi z tej rozmowy.

tutaj jest podobny temat moze cos pomoze http://www.agrofoto.pl/forum/Tuning-przez-....html&hl=Nm

Ja piszę o faktach mi znanych. Producenci bardzo często stosują taką taktykę, gdzie róznica w parametrach wynika z regulacji u ustawień np: komputera. Mogę podać szereg przykładów aut osobowych, ciężarowych. W ciągnikach rolniczych niby dlaczego ma być inaczej i nie jest to żaden tuning.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1036

moje zdanie na ten temat jest takie ,że nie warto,to jest tak samo jak z autami,taki silnik jest mniej trały mogą wystąpić problemy z chłodzeniem itd.ja bym sie na to nie zdecydował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148
moje zdanie na ten temat jest takie ,że nie warto,to jest tak samo jak z autami,taki silnik jest mniej trały mogą wystąpić problemy z chłodzeniem itd.ja bym sie na to nie zdecydował

pewnie działa ale popieram tylko lista problemów moze powstac jako produkt uboczny


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

z 10 % mocy mozna dodać nie wpłynie to na szybsze zużycie ,bo silnik i reszta (ciągnika) są na to przygotowane (te 10%) przy większym "dodatku" mocy trzeba już przerabiać tak jak piszą przedmówcy ,a i np skrzynie może być za słaba .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

mozna to zrobic kosztem 3 rzeczy, zawsze wybiera sie kosztem pogorszenia norm spalania - efekt bedzie bardziej kopcil.

osobiscie nie polecam robienia "od tak sobie", mozna sie pokusic w przypadku gdy brakuje nam troche mocy (nie gdy chcemy jechac 1 km/h szybciej), przewaznie z maszynami napedzanymi WOM.

poza tym byla juz o tym mowa na AF, takze uzyj szukajki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1witek1    2

chyba na forum jest JD 8410 + Chip = 310 km ale nie jestem w 100% pewny . Na Sggw w warszawie maja JD 5820 + chip = 113km :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bimladentoja   
Gość bimladentoja

najlepszy chip tiuning ursusa to silnik ferdka 2812 i jego potężna wersja 3512-różnice to inne końcówki wtrysku ,kont wtrysku i jedną dziurkę niżej zachaczana sprężynka w regulatorze na pompie nazwijmy to inne nastawy pomp wtryskowych heh.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Całkowicie Cię popieram kolego @bimladentoja. A swoją drogą można uzyskiwać różne moce z tych samych silników ale zawsze w dół. Tzn. na przykładzie wspomnianego wyżej Volvo F12 silnik skonstruowany był na moc 420 KM a po zmianie ustawień uzyskano moce 400 i 380 KM. Gdyby było odwrotnie to taka zmiana odbiła by się drastycznie na trwałości silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

nie za bardzo rozumiem co maja jakies ustawienia dawki paliwa w ferdku do chip tuningu :)

moze i chodzi o to samo, ale to bylo juz dawno i nieprawda.

co do jakiegos silnika z ciezarowki volvo skad macie takie informacje, ze byl on przewidziany na 420 KM, a zrobili 380, a ja powiem, ze jego wytrzymalosc jest przewidziana na 600 KM i milion bezawaryjnych km, i co??

mozna zwiekszyc moc poprzez chip tuning, nie pogarszajac w zadnym stopniu trwalosci silnika (oczywiscie do pewnej granicy), tylko lepiej nie pytac o normy spalin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Avendrion    40
Zmienia ustawienia CR i turbiny z tym, że wszystko robi komputerem. Swoją Valtre ze 170KM zwiększył na 250KM on ma tą najnowsza Serie T i najlepsze jest to że gwarancja producenta obowiązuje bo zrobił to autoryzowany serwis !!!

 

:) Mi ciapka podkręcili do 230km!! hahahaha! Koleś przeczytaj to jeszcze raz i zastanów sie... 80km za nic? W jakim ty świecie żyjesz.

 

A ciekawe jak to działa na silnik, miał już ktoś z tym do czynienia?


Za tym co mówię! Zawsze stanę
Za tym co myślę! Zawsze stanę
Za tym w co wierzę! Zawsze stanę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29
Ja piszę o faktach mi znanych. Producenci bardzo często stosują taką taktykę, gdzie róznica w parametrach wynika z regulacji u ustawień np: komputera. Mogę podać szereg przykładów aut osobowych, ciężarowych. W ciągnikach rolniczych niby dlaczego ma być inaczej i nie jest to żaden tuning.

 

Tylko jesli weźmiemy najmocniejszy silnik z serii to juz duzo z niego nie da sie wyciągnac bez utraty trwałosci. A chiptuning ciagnika to jest moim zdaniem niezbyt dobra rzecz bo tu liczy się trwałosc a przez dużo zwiększenie mocy tracimy dosc znacznie na trwałosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jakby Ursusowi np:C360 dać silnik 120km to nie wiem czy reszta jego podzespołów wytrzymała by no jak widać Valtra może wszystko albo kolega.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Avendrion    40

Prędzej kolega może tyle pozmyślać, no sorry ale 80km? Nie no...


Za tym co mówię! Zawsze stanę
Za tym co myślę! Zawsze stanę
Za tym w co wierzę! Zawsze stanę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    4

mam znajomego ktory sprzedaje valtry i sam informuje o mozliwosci zwiekszenia mocy poszczegolnych modeli ale po okresie gwarancyjnym jednoczesnie twierdzi iz modyfikacja dokonana przez nich nie obnizy wytrz silnika sredni przyrost mocy ok 30KM im wiekszy silnik tym wiekszy przyrost, ale najwazniejszy nie jest przyrost mocy lecz poprawa elastycznosci silnika i zwiekszenie zakresy max momentu obrotowego. moge podac przykaład podkrecania silnika z naszego podworka silnik D-243 momtowany w pronarze czesto został doładowywany niekiedy nawet fabrycznie bez zmiany podzespołów, ciagnik pronar 82 ma identyczne podzespoły jak 82ts, tak samo porównując ciagniki marki zetor serii forterra modyfikacja nieznacznie podlegaja silniki reszta bez zmian, nie wspomne o forterzez serii 17 gdzie moc silika DF znacznie przewyzszała moc silników Zetora ( na tamte czasy czyli kilka lat w stecz) obecnie seriia 12 silik 122KM a modyfikowany z seri 90KM, oczywiscie roznice w mocach nie sa wielkie ale zawsze pare kM. Nalezy takze pamietac ze w nowych silikach zasilanych common railem, dodatkowo posiadajacych turbine o zmiennej geometri, bez rzadnego chipa komuter moze zwiekszyc moc nawet o 40KM bez wpływu na rzywotność silnika i dodatkowo przy mniejszej emisji spalin. teraz ciekawostka byłem w Danii o ogladałem ciągnik ursus1201 przez zapalenców pullingu podkrecony na 960KM do seryjnego ciągnika zamotowano specjalny system chłodznia lekkie modyfikacje tuleii oraz tłoków i masakrycznie doladowano silnik turbiną o volwo ( silnik był od 1604 czyli juz nieco wzmocniony) a najciakawsze ze skrzynia most zostal fabryczny, niestety jak to w sporcie bywa silnik raczej nie do jazdy w polu. osobiscie sadze ze producenci czesto swiadomie zanizaja moc by poszezyc oferte dlaczego moim zdaniem odp prosta dajmy na to dana firma ma 15 modeli ciagnika i musiała by miec 15 roznych silików troche to kłopotliwe a tak ma np 5 i znich kroi moc dla roznych modeli, pozatym dosc czesto 1 firma dzieki patentowi robi silik dal kilku marek motor 140KM sisu 4c i nastepna ciekawostka ten własnie silnik kiedys wygrał mistrzostwo swiata w pullingu moc jaką z niego wykrzesano to grubo ponad 1000kM. pozrowiam


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@avendrion, @pablo21 nie odnoscie sie do postow pisanych rok temu, bo przez ten czas zdazylismy sie przekonac ze uzytkownicy (marek na pewno) pisali kompletne bzdury, wiec nie ma co tego roztrzasac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez brzozak2
      http://www.deutz-fahr.de/deutsch/agritechnika/agroplus.php
      Czy wiadomo już cos wiecej o tej serii ciagnikow??
      ceny, wyposazenie, moce i inne parametry
    • Przez Tyrion102
      Witam, jeśli ktoś orientuje się w cenach ciągników o mocy około 90 KM poproszę o informacje o nich. Jeszcze niedawno w moim regionie wszyscy fascynowali się Kubotą, nie powiem, zgrabny ciągnik, ale porównywalnej mocy Zetor sporo tańszy... Tylko jakoś za tymi Zetorami nie przepadam, więc proszę o sugestie o znanych cenach różnych firm
    • Przez kazus1989
      Moja oferta:
      PIANA WHITE ACTIV- Piana aktywna do mycia maszyn i urządzeń rolniczych. Cena 8,50 za 1 litr
      SUPERCAR- Gęsty i nabłyszczający szampon do mycia aut, ciągników(bardzo wydajny) Cena 8,50 za 1 litr
      MOTORCLEANER- Płyn do mycia silników, zmywania smarów, cięzkich zabrudzeń Cena 8,50 za 1 litr
      Posiadam w ofercie wiele środków do mycia i czyszczenia. W razie pytań proszę o maila kazus1989@wp.pl
      Dostępne opakowania 10, 25 litrów
      Wysyłka 17zł przedpłata, 22zł pobranie
    • Przez TOME11
      witam
       
      jakie są obecnie dostępne kolory do wybrania w nowej Valtrze?
       
      pozdrawiam
    • Przez pikas4
      Witam , jestem od poprzedniego sezonu posiadaczem ciągnika t25 stary typ z dwiema dźwigniami . jest  to model  25 konny ze świecą w układzie dolotowym . Tuż po zakupieniu miałem trochę do zrobienia, łożyska w zawieszeniu, hamulce, sprzęgło, poprawienie dźwigni zmiany biegów i naprawienie otworów  prowadzących aby lewarki nie wyskakiwał z wodzików, zwrotnice, instalacja itp. W międzyczasie już po otwarciu sezonu dorobiłem się kolumny  od C360 i pompy wtryskowej od  c330 oraz tura i pompy NSZ 16. Doświadczenie z 1 sezonu mówi mi, że tej zimy trzeba będzie jeszcze troszkę popracować aby ciągniczek spełniał  zamierzone oczekiwania takie jak zwiększenie mocy, uciągu , poprawienie tura itp.
      Założyłem ten temat by się zorientować czy ktoś próbował w tym ciągniku zmienić  głowicę z tłokami od modelu 31 konnego ze świecami żarowymi w głowicy ? Jestem ciekaw czy taka zmiana jest relatywnie odczuwalna, niby 24% więcej mocy ale czy jest to odczuwalne  np. w orce ? Przyznam że po założeniu pompy Nsz 16 pod tura ciągnik dostał  obciążenia, może to dla tego że nsz10 była już stara i nie stawiała oporu  ale jest odczuwalna różnica jak się ją załączy , niestety na moich  ciężkich glebach traktor ma co robić z pługiem, 2 skiby i pod niewielką górkę na dwójce ciężko było orać.
      Pewnie to związane jest z tym, że oprócz założonych nowych  opon 12.4-28  moja skrzynia jest  również szybsza  niż późniejsze  modele (poszczególne prędkości dla opony 10-28 i obrotach 1800    redukcyjne  1-1.79, 2-2.6  do jazdy  1-6.4, 2- 8.1, 3-9.4, 4-11.9, 5-14.9, 6-21.9  ) porównując do np. c330 to brakuje tu przełożenia  odpowiadającego dla 3 biegu do 5.5km/h oraz dla 4 biegu  7.18km/h. Niby pierwszy bieg by można przyrównać ale na jedynce podobno nie powinno się jeździć  zgodnie z zapisami w polskiej instrukcji t25. Przy rozbiórce skrzyni nie zwróciłem na to wcześniej uwagi i nie wiem jaka jest różnica w budowie przełożenia  1 i 2 biegu, czy faktycznie coś może się stać orząc  na 1 biegu ? Jeśli tak to chyba  trzeba było by zmienić  zębatkę 2 biegu na wolniejszą. Obecnie na pompie od c330 mam ustawione 1700 obr i  na 6 biegu ciągnik jest  p jakieś 10% szybszy od standardowej  c330 ale do orania na 2 biegu na glinie brakuje mu siły. Co możecie poradzić aby zwiększyć uciąg  wolniejsze koła zębate, więcej mocy  przez zmianę głowic z tłokami czy może nie przejmować się i jak się nie da  inaczej robić na 1 biegu .
       
      Druga sprawa to kwestia poprawienia Tura, jest to standardowy model z mocowaniem obejmami do ramy oraz stalowymi prętami do mocowania ciężarków. Muszę poprawić mocowanie ponieważ  dźwigając większe ciężarki widać jak pracuje dolna rama względem bloku silnika (około  0.5 cm na końcu belki ramy) a jak się poluzują śruby mocujące gumowe poduszki silnika to nawet 1 cm , wówczas widać również  jak zwiększa  się szczelina między obudową akumulatora a klapą. Myślę czy ktoś próbował usztywnić  to mocowanie , mogę dorobić śruby z kołnierzem tak aby zminimalizować luz na  mocowaniach poduszek i  zniwelować ich luzowanie , przedłużyć ramiona mocowania obejmami tak by łapały na końcu belki ramy a nie na 15 cm od belki, ale czy ktoś próbował jeszcze chwycić się do skrzyni ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj