Skocz do zawartości

Zdjęcie

Olej z odmy C385


33 odpowiedzi na ten temat

#21 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 27 listopad 2013 - 15:57

Olej z odmy C385 Dlaczego nie polecasz zalewania płynem układu chłodzenia który był zalany wodą?
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Olej z odmy C385 Dzisiaj, 12:45
  •  

#22 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 27 listopad 2013 - 16:41

Olej z odmy C385 właśnie ?? dlaczego nie polecasz zalania płynem?? skoro masz sito w układzie chłodzenia , które zalazło kamieniem i nie cieknie to nic dziwnego, że jak zalejesz płynem to od razu pojawiają się przecieki... przecież to jest zadanie płynu utrzymywać układ chłodzenia w dobrym stanie, aby dobrze odprowadzać ciepło z silnika... tylko nie zapomnij, że jak to zajdzie kamieniem wszystko to nie zapomnij, że masz zmniejszone odprowadzania ciepła z silnika, a co za tym idzie wieksze zużycie części ciernych silnika , itp.....
Ja tylko 2 sezony jeździłem Finnką na wodzie , a była na płynie, to do tej pory nie mogę się pozbyć kamienia.. jak zaleje świeży płyn to po paru godzinach robi się brązowy...

@ramzes, jeśli po zdjęciu głowicy , zobaczysz że jest w miarę czysty blok i chłodnica jest pewna to zalewaj płynem i nie patrz. Polecam jeszcze podłączyć ogrzewanie w kabinie i będziesz miał jak w ulu, jak będą chłodne dni ;)

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#23 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2013 - 18:05

Olej z odmy C385 Jak wszystkie elementy uszczelniające są nowe- to spoko, można lać płyn ;) Tak samo, gdy przez cały czas eksploatacji silnik chodził na płynie- też nic nie ma prawa się dziać. Gorzej z zakamienionym i przyrdzewiałym układem. Płyn wykazuje właściwości czyszczące, a jak wyczyści rdzę i kamień w miejscach uszczelnień (zawsze np: pod o-ringi syfu najdzie, bo nie ma połączeń idealnie szczelnych, o rudej nie wspominając) to przechodzony, sztywny już uszczelniacz nie jest w stanie odkształcić się by uszczelnić miejsca pozbawione syfu i pojawia się problem. Owszem- istnieje taka możliwość że nic się nie stanie (szczególnie gdy silnik chodził na wodzie przez krótki okres czasu) ale zazwyczaj można sobie tylko narobić roboty i problemu. I to zazwyczaj w najmniej odpowiednim momencie, po tygodniu, miesiącu czy nawet roku....
Dlatego jestem zagorzałym przeciwnikiem zalewania płynem układów które długie lata chodziły na wodzie.

Akurat w ciapku nie spodziewałem się takiego obrotu sprawy, więc podałem to ten przykład jako dowód, że i w stosunkowo świeżym silniku może wystąpić taki problem ;)

Finn- co do kamienia kotłowego i jego wpływie na wymianę ciepła w silniku- masz całkowitą rację. Ale czasem trzeba wybrać mniejsze zło- w tym wypadku - czy opłaca mi się pruć cały leciwy silnik (który na dodatek mało pracuje), w celu usunięcia kamienia i założenia nowych uszczelniaczy? Czy może lepiej nie pchać się w koszta oraz robotę i jeździć tak jak jest?


Co do bajerów na zimę- fajną sprawą jest przysłona chłodnicy sterowana z kabiny (fabryczne rozwiązanie).

Edytowany przez Stefano1, 27 listopad 2013 - 18:39.


#24 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 27 listopad 2013 - 19:11

Olej z odmy C385 no wiesz... nie widziałem silnik, więc nie wiem... ;) zgadzam się, że trzeba wybrac mniejsze zło, ale taka decyzję można podjąć jak się zdejmie głowicę... ;)
a co do przysłony, to dobra sprawa, bo w zimę można szybciej rozgrzać silnik, mam w 914, ale i tak przeważnie się tego nie używa jak ma się termostat... ale i tak tego nie zastapi sprawna nagrzewnica w kabinie ;)

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#25 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2013 - 20:30

Olej z odmy C385 Ale stanu o-ringów na tulejach nie sprawdzisz zdejmując tylko głowicę ;) A to jest chyba najbardziej perfidne miejsce na przecieki płynu. Może być i tona syfu w całym bloku (nie polecam :) ), byle wszystkie miejsca uszczelnień (czy to gumowy przewód, czy o-ring ) były ok.

Ile stopni na kotle trzyma ci 914'tka w mrozy? Ja mojej 80'tki za nic nie mogę dogrzać, 75 stopni bez przysłony to max. A nagrzewnica- niechaj żałuje ten co nie ma :P

#26 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 27 listopad 2013 - 20:41

Olej z odmy C385 ale też od razu nie zakładajmy , że będzie z niej lecieć... ;)


no ja mam podobnie w mrozy , że ok 70-80 mam przy odśnieżaniu, ale z termostatem...

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#27 Share ramzeus

ramzeus

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 27 listopad 2013 - 21:01

Olej z odmy C385 Właśnie, silnik prawdopodobnie pracował cały czas na wodzie i faktycznie szkoda by było wszystkiego od nowa uszczelniać skoro teraz nic się nie leje. Tak, jak ściągnę głowice to naleje nafty i sprawdzę (oczywiście w warunkach domowych) szczelność zaworów.
@stefano
trochę mnie zasmuciłeś tą wyceną pracy mechanika, powiem że liczyłem na jakieś 400-500 ale 1500? Tacy drodzy są mechanicy? Brak mi słów.
Moja C385 jest w wersji DELUX, nagrzewnicę ma tylko nie podpiętą. Brakuje jej jeszcze do stanu idealnego. Mam nadzieję, że jak uporam się z silnikiem to zacznę kosmetykę. Właśnie nagrzewnica, wycieraczka szyby, w paru miejscach pasuje podmalować, przednia oś ma trochę luzy. Czy jak wymienię tuleje i sworzeń to wystarczy czy muszę dawać gdzieś na warsztat. Myślałem też o wygłuszeniu kabiny macie może jakieś pomysły? Napiszcie mi proszę jakie powinno być ciśnienie na cylindrach.
Pytam Was o takie proste rzeczy, Wy to wiecie a ja dopiero zaczynam moją przygodę z tym traktorkiem i pasowało by coś kumać jak mechanik przyjedzie, coby mi kitu nie wciskał. Jutro do niego zadzwonię i zapytam czy mogę mu traktor przygotować. Mam tu na myśli zdjęcie maski, zbiornika, tłumika itp. Może trochę taniej policzy, bo jestem przerażony tym 1500 zeta.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Olej z odmy C385 Dzisiaj, 12:45
  •  

#28 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2013 - 21:28

Olej z odmy C385 Mechanicy to są różni, wszystko zalezy od farta albo znajomości.
Kiedys dawno temu przychodził do nas mechanik powiedziałbym o średnich umiejętnosciach i wiedzy, a liczył sobie po 50zł za godzinę roboty (a ta nie paliła mu się w rękach ;) )
Kiedyś w rozmowie z dalszym sąsiadem dostałem namiary na starego mechanika z PGR-u, dziadek juz koło 70tki, ale w starych ursusach zna wszystkie śruby i śrubki na pamieć. Tylko mu przez tel powiem co nie działą a ten juz mi dyktuje jakie części mam kupić, bo jest na 100% pewien co to będzie. I teraz najlepsze- stawka to 10zł/h plus na paliwo na dojazd.
TAkże jak widzisz rozbieżnosci są wielkie.
NAjlepiej pogadac z ludzmi z okolicy kto im naprawia i czy są zadowolni z roboty jak i stawek.

ps
maske, tłumik, zbiorkik jak najbardziej mozesz zdjać.

ciśnienie na cylindtach
silnik zdrowy 26-30bar
silnik taki sobie ale jeszcze ok 24-26bar
wszystko ponizej kwalifikuje sie do naprawy (bo bedzie słabszy i m.in. nie bedzie chciał odpalać w zimie)

#29 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 listopad 2013 - 21:02

Olej z odmy C385 Finn- do stracenia jest jedynie 10l oleju, 20l płynu (część do odzysku) oraz nadzieja że zajdzie syfem po ponownym zalaniu wodą. ;)
Hehe, ja myślę, że z termostatem. :) Bez termostatu ciężko jest czasem 40 przekroczyć :P

Ramzeus- co do cen- nie wypowiem się, bo ani nigdy z usług mechanika nie korzystałem, ani w tym fachu nie pracuję. ;) Jak zaznaczyłem wcześniej - strzelałem. ;) A roboty przy silniku trochę jest.
Co do osi- ciężko to w domowych warunkach zrobić. Prasa by się przydała.
A ciśnienie - powiem szczerze, że nawet nie wiem i się nad tym nigdy głębiej nie zastanawiałem, ile powinien nadmuchać diesel przy stopniu sprężania 1:17 :) W instrukcji obsługi ani instrukcji napraw nie znalazłem tego parametru. :wacko:

Edytowany przez Stefano1, 28 listopad 2013 - 21:04.


#30 Share bezbarwny

bezbarwny

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 listopad 2013 - 20:34

Olej z odmy C385

W instrukcji obsługi ani instrukcji napraw nie znalazłem tego parametru. :wacko:

http://obrazki.elektroda.pl/4004183700_1359663622.gif
1kG/cm2 = 0,980665 bar = 0,098067 MPa
...a stopień sprężania ... 17 ;)

You Shook Me All Night Long


#31 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 listopad 2013 - 23:49

Olej z odmy C385 Racja :mellow:
Z jakiej książki pochodzi ta tabela?

Edytowany przez Stefano1, 29 listopad 2013 - 23:55.


#32 Share bubel500

bubel500

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 232 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Suwałk
  • Zainteresowania:Sport (szczególnie Formuła 1, walki MMA), wszelkie nowinki techniczne, motoryzacja i oczywiście rolnictwo oraz wszystko co z nim związane - szczególnie produkcja mleka, rasy bydła mlecznego, uprawa kukurydzy, produkcja pasz.

Napisany 18 grudzień 2013 - 22:17

Olej z odmy C385

no wiesz... nie widziałem silnik, więc nie wiem... ;) zgadzam się, że trzeba wybrac mniejsze zło, ale taka decyzję można podjąć jak się zdejmie głowicę... ;)
a co do przysłony, to dobra sprawa, bo w zimę można szybciej rozgrzać silnik, mam w 914, ale i tak przeważnie się tego nie używa jak ma się termostat... ale i tak tego nie zastapi sprawna nagrzewnica w kabinie ;)

A propo nagrzewnicy, wiecie może jak się do niej dobrać? Zaczęła mi lecieć na wiosnę i tak zwlekałem aż tu teraz chwila czasu to bym zmienił.
A i wiecie może czy można dopasować nagrzewnicę od jakiegoś samochodu? Bo dać 200zł na nagrzewnicę do ciągnika to lekka przesada, choć jak się nie da inaczej to będę musiał kupić?

Edytowany przez bubel500, 18 grudzień 2013 - 22:19.

Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

#33 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 19 grudzień 2013 - 17:16

Olej z odmy C385 Prawdopodobnie trzeba rozebrac polowe pulpitu... sam bede się do niej dobierał w 1224 , zatępcze możesz kupić od 360 za 400 zł na allegro... ;)

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Olej z odmy C385 Dzisiaj, 12:45
  •  

#34 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 19 grudzień 2013 - 18:33

Olej z odmy C385 Ja z Jelcza miałem założoną.

Podobne tematy olej odmy c385