Skocz do zawartości

Zdjęcie

Olej z odmy C385


33 odpowiedzi na ten temat

#1 Share mocher

mocher

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 335 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice zamościa
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja, komputery

Napisany 22 listopad 2010 - 22:08

Olej z odmy C385 Witam jestem tu nowy i mam mały problem i myśle że mi jakoś pomożecie ;) Niedawno kupiłem Ursusa 1204 i wydaje mi się że ma jakoś dziwnie poprowadzoną odmę mianowicie jest ona podłączona pod kolektor ssący a w moim ursusie C 385 odma jest luźno puszczona gumowym przewodem w stronę miski olejowej i nigdzie nie podłączona. Trochę mnie to dziwi i nie wiem czy tak powinno być czy tylko ktoś się pomylił i ją tam podłączył przez przypadek. Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam :)
Pomogłem, napisałem coś z sensem? kliknij zielony kwadracik ze strzałką :) To się opłaca xD

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Olej z odmy C385 Dzisiaj, 13:48
  •  

#2 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7798 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 22 listopad 2010 - 22:45

Olej z odmy C385 Spotkałem się z takim podłączeniem w Zetorach które przyjeżdżały z Czech.Nie aiem dlaczego tak podłączali.Może dlatego żeby nie było widać że dymi.

#3 Share mariusz(ZDUN)

mariusz(ZDUN)

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1051 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borki Kosy Siedlec Mazowieckie

Napisany 22 listopad 2010 - 22:50

Olej z odmy C385 Nie dlatego żeby nie było widać ze dymi chociaż w tym przypadku można by się było nad tym zastanowić. Wszystkie samochody mają odmę podłaczaną do kolektora ssącego, jest to czysty wzgląd ekologiczny. Olej zbierający się w przewodzie odmy i pary oleju nie przedostają sie bezpośrednio do atmosfery zanieczyszczając ją tylko są kierowane do komór spalania i tam neutralizowane właśnie przez spalanie. Efektem uboczniym niestety tego rozwiażania jest zasyfianie się kolektora dolotowego.
Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

#4 Share sebau1212

sebau1212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 395 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zachodniopomorskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 22 listopad 2010 - 22:51

Olej z odmy C385 NIc nie szkodzi że jest tam podłączone w niektórych ursusach tak jest jeżeli z silnika leje się powietrze z olejem to nie jest podłączone jak leci to będzie do silnika wciągac ale w wielu rodzajach silników 6-cylindrowych jest takie podłączenie ale jak nie chcesz tak mieć to odłącz i podłącz sobie sprężarkę jak nie masz. ;)

#5 Share mocher

mocher

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 335 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice zamościa
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja, komputery

Napisany 22 listopad 2010 - 23:46

Olej z odmy C385 dzięki koledzy za rady ;) odłączę ją i zobaczę czy nie sadzi olejem i wtedy będę wiedział czy podłączyć ją z powrotem czy odłączyć.
Pomogłem, napisałem coś z sensem? kliknij zielony kwadracik ze strzałką :) To się opłaca xD

#6 Share ramzeus

ramzeus

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 20 listopad 2013 - 13:01

Olej z odmy C385 Nie znalazłem takiego tematu, jeżeli jest to proszę o podpięcie.

Witam.
Mam problem z moim C385. Mianowicie dosyć mocno przelewa mi olej z odmy. Przy ok 1500 obr/nim potrafi go wylać ok 0,5 litra na godzinę zegarową pracy.
Sytuacja taka zaistniała dosyć gwałtownie. Zakupiłem ten ciągnik w maju i kilka godzin pracował normalnie, aż tu patrzę jednego razu pod ciągnikiem plama oleju. Podstawiłem więc bańkę i tak już jest do teraz. Zaznaczę, że ciśnienie oleju podczas pracy wynosi ok 4 atm, na zimnym silniku na wolnych obrotach (ok.700) również. Jak się dobrze zagrzeje to na wolnych spada do ok1,5. Zapala bez najmniejszego problemu.

Moje pytanie jest takie.
Czy mógł pęknąć pierścień czy raczej nastawić się na naprawę główną? Czy wyjąć od razu wał, czy same tuleje wymienić (ciśnienie oleju wydaje się w normie). Co radzicie? Jestem raczej laikiem w takich sprawach. Ciągnik potrzebny mi jest tylko jako napęd do rębaka.
Mechanik umówiony jest na początek grudnia.

#7 Share ChiPs89

ChiPs89

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 listopad 2013 - 13:51

Olej z odmy C385 Z tego co napisałeś to wnioskuje ze pierścienie tłokowe już skończyły swój żywot. Ja na twoim miejscu zrobił bym kapitalny remont. bo i tak musisz silnik rozbebeszyć na części 1 żeby pierścienie wymienić. Moja 80-na miała kapitalny remont w maju 2011 i juz ma przepracowane 1320 mh i dalej elegancko chodzi a pracuje na 34 ha gliny wiec ma co robić.W silniku zastosowane były zestawy naprawcze mahle-Krotoszyn (tuleja tłok ten tańszy nie gorzycki+ pierscienie PRIMY) panewki Mahle- Krotoszyn. korbowody na pełnych tulejkach (nie polecam tych dzielonych) sprawdzenie i planowanie głowicy nowe zawory. pompa po regeneracji. Pompe i głowice dawałem do mechanika z miejscowości KUP woj.Opolskie polecam solidny gościu.

#8 Share ramzeus

ramzeus

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 20 listopad 2013 - 20:29

Olej z odmy C385 Dzięki za błyskawiczną reakcję. Tak samo proponuje mój mechanik tylko trochę kaski na taki remont trzeba. Jak pisałem używam ten ciągnik tylko do rębaka pozyskując zrębkę głównie na własne potrzeby. Zarobku tu jako takiego nie ma więc powiem szczerze trochę mi szkoda pakować w silnik. Jednak tak jak piszesz wszystko będzie "wydarte", robota mechanika jedna. Przeliczę chyba koszty kapitalki, najwyżej Mikołaja tego roku nie będzie.

Posty połączono

Napisany 21 listopad 2013 - 14:59
Znalazłem dzisiaj coś takiego. http://allegro.pl/ze...3715030662.html Czy może któryś z forumowiczów zakładał takie komplety? czy jest sens w coś takiego się pakować?

Edytowany przez KRISTOFORn, 23 listopad 2013 - 10:15.


#9 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 listopad 2013 - 21:09

Olej z odmy C385 tam nawet nazwy producenta nie ma podanej, wiec sądze, ze to kompletna chińszczyzna bedzie i za długo nie posłuży.
To już lepiej wziąc coś z Granit / Agtech (też producenta sie nie zna, bo to tylko brand, ale znając jakosć ich pozostałuch częsci najgorszy sort to raczej nie bedzie). A cena na allegro niewiele wyższa od tej znalezonej przez ciebie bo koło 145 za cały komplet na jeden gar.

Skoro piszesz ze traktor zbyt czesto używany nie jest i raczej nie bedzie, to w częsci oryginał ursus/zetor czy krotoszyńskie, gorzyckie może i nie ma sensu sie pchać, skoro budżet napięty.

Ale zanim cokolwiek bedziesz kupował poczekaj aż mechanik zwali głowice i oceni stan cylindrów.

Edytowany przez nunu85, 22 listopad 2013 - 21:17.


#10 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2398 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 listopad 2013 - 21:41

Olej z odmy C385 Wolał bym już ten założyć http://allegro.pl/ze...3723835568.html

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Olej z odmy C385 Dzisiaj, 13:48
  •  

#11 Share OKEY

OKEY

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 786 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow.Lubelski

Napisany 22 listopad 2013 - 22:07

Olej z odmy C385 Ja na twoim miejscu zrobił bym tylko górę i co najwyzej wywalił bączka i wstawił przystawkę z wymiennymi filtrami.
Skoro masz mechanika to niech zdejmie głowicę i oceni stan silnika.

#12 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 listopad 2013 - 22:16

Olej z odmy C385 po kiego grzyba wywalać bąka jak ciśnienie ma ok?

#13 Share OKEY

OKEY

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 786 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow.Lubelski

Napisany 23 listopad 2013 - 09:10

Olej z odmy C385 Pisze ......." i co najwyzej wywalił bączka...." też uważam że to tak bardziej dla poprawienia nastroju niż potrzeby :) lepsze to niz kapitalka silnika bez potrzeby. Tym bardziej że na zimnym ciśnienie jest 4 czyli jeszcze nikt nie bawił sie z reanimacją pompy podkładkami.
Tak że kolego @ramzeus weź mechanika niech na miejscu sprawdzi co mu dolega.

#14 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 23 listopad 2013 - 09:37

Olej z odmy C385 Tylko że bąk jest lepszy od jednorazowych filtrów...
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#15 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 23 listopad 2013 - 10:14

Olej z odmy C385 @OKEY kapitalki nie robi się bez potrzeby, a o reanimacji pompy podkładkami jeszcze nie słyszałem. O podkładkach w zaworze to owszem.

#16 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 23 listopad 2013 - 11:26

Olej z odmy C385 tak czytam i czytam i się zastanawiam, po kiego od razu pakować tysiące w 80... przecież nie zawsze jest taka konieczność wywalania wszystkich bebechów... przecież na pewno nie jeden z nas ma jakieś doświadczenie w naprawie silników, i poprzez ocenę wzrokową mozna ocenić czy dale tuleje , tłoki pierścienie, panewki wymagają wymiany... nawet zawory w głowicy mozna oceni wzrokowo , czy nadaja się do wymiany czy nie... a skoro masz mechanika, to posłuchaj jego rady, bo chyba ma pojęcie i wie czy pod danym użytkowaniu ciagnika , atak to a tak cześć wytrzyma jeszcze sporo godzin pracy... nie zawsze problem rozwiąże się po przez robienie silnika od A do Z... czasami wystarczy wymienic pierścienie i zrobić głowicę i ciągnik może jeszcze pracowac długie lata, nawet jak na panewkach widac ślady eksploatacji i na tulejach to samo... czasami ta cześć oryginalna pochodzi dłużej od wstawionej nowej..
Po prostu ocen z mechanikiem co jest nie tak , a co może jeszcze pracować.. z doświadczenia wiem ,ze małym kosztem można reanimować silnik, że jeszcze bedziesz z niego zadowolny...

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#17 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 23 listopad 2013 - 13:10

Olej z odmy C385 Niektórzy uważają zmianę pierścieni za remont silnika.Ewentualnie jak są popękane to można się pokusić i ich zmianę.Ale jest ryzyko pęknięcia nie dotartych pierścieni.A także silnik się szybciej zużywa...Osobiście nie polecam.Jak silnik ma dobre ciśnienie to można nie robić szlifu wału,ale jak są rysy i wytarte panewki to zalecana jest naprawa, pomimo dobrego ciśnienia.

Co do jakości części to jakie kupisz takie będą.Kupisz tańsze to nie miej pretensji że nie wytrzymały tyle ile poprzednie....
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#18 Share ramzeus

ramzeus

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 26 listopad 2013 - 01:01

Olej z odmy C385 Dzięki za odpowiedzi.
Dzwoniłem do tego sprzedawcy i on twierdzi, że są to komplety Czeskie, te same, które są na all... po 160, bo on je sprowadza i innym pośrednikom odsprzedaje. Sprzedaje ich podobno po ok 100 miesięcznie i nie miał jeszcze reklamacji, być może. Umówiony byłem początkowo z mechanikiem na wymianę całości ale teraz po Waszych postach udało mi się go przekonać na diagnostykę a potem zakup części. Traktora nie myślę w najbliższych latach zmieniać więc jak będzie coś do wymiany czy naprawy to trudno, zrobię i już. Garaż już prawie gotowy na wjazd ciągniczka, jeszcze muszę jakieś ogrzewanie wymyślić i do Świąt powinienem się wyrobić. Jak Waszym zdaniem będzie głowica zdjęta to dać do przeglądu czy nie szukać dziury w całym? Napiszcie proszę jakie powinno być ciśnienie na cylindrach. Czy po naprawie zalać płyn czy wodę?

#19 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 listopad 2013 - 12:12

Olej z odmy C385 jak głowica nie była od lat ruszana, to warto dać do regneracji- wymienią zawory, gniazda to traktor bedzie od razu mocniejszy i lepiej odpalał w zimie.
JAk bedziesz miał głowice zdjętą, to nalej w zawory nafty/ benzyny. Jeśli sie jakis czas utrzyma, to masz w miare szczelna i robić nie musisz, a jeśłi w ciągu kilkunastu sekund przeleci, to już szczelności nie ma żadnej i wypadałoby oddać. Nie wiem jak w twoich stronach, ale u mnie w Iławie w zakładach remontowych silników za taką kompleksową narawe wzieli 2 lata temu bodajże 5 stów, wiec jakos koszmarnie drogo nie było.

Co do płynu w chłodnicy...Jesłi często bedziesz odpalał traktor zimą (i masz w bloku grzałkę!) to może i warto zaryzykowac.

Dlaczego pisze ryzykować, odóż ja też sie pokusiłem do traktora (i to sporo młodszego) ktory zawsze jeździł na wodzie wlać płynu, to w ciągu paru tygodni rozszczelniła sie pompa wodna oraz chłodnica zaczeła przeciekać w 2 miejscach. Dziwny zbieg okolicznoci nieprawdaż? Wczesniej przez lata na wodzie nie było zadnego przecieku.

JAk w bloku nie masz grzałki i nie chcesz zakładać, to odpuść sobie płyn. Wtedy najlepsze odpalanie jest po przelaniu przez silnik ze 2 wiader gorącej wody.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Olej z odmy C385 Dzisiaj, 13:48
  •  

#20 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 listopad 2013 - 23:43

Olej z odmy C385 Skoro ciągnik mało pracuje, to bym zarzucił do tego egzemplarza tylko nowe pierścionki.. Chyba, że jest jakaś masakra na tulejach (rysy od popękanych pierścieni itp.) , to wtedy nowe komplety naprawcze. Progami na tulejach nie ma sensu się przejmować (liczy się głównie gładź i owalizacja ). Ważne jest tylko, aby progi usunąć, lub delikatnie zfazować górny pierścień, bo po założeniu nowych pierścieni górny pierścień może trzasnąć uderzając o próg na tulei (stąd mit o pękających pierścieniach- nowy pierścień zderza się z progiem na wysokich obrotach)

A głowica- jak nie szczelna, to wiertarka w dłoń, pasta do zaworów, 4 godziny zabawy i żywotność głowicy przedłuża się o kilka sezonów. :) W ogóle sporo rzeczy można zreanimować w domowym zakresie. Miałem podobny problem z 12'tką, robiącą z 60 godz. w roku. Silnik w stanie agonalnym doprowadziłem do użytku kosztem kilkuset złotówek (panewki, pierścienie, wiadro zaworów, uszczelki krata piwa i 2 wagony fajek :) ) Pytanie tylko, czy mechanikowi będzie się chciało bawić w taką rzeźbę ;) Nie zdziw się, jak koszt części wyniesie 300zł, a robocizna (strzelam) 1500zł,

Co do płynu- jak silnik chodził kilkanaście lat na wodzie to na 90% będzie draka. W tą zimę stwierdziłem, że zaleję płyn do 30tki. Silnik robiony 5 lat temu (wszystko co może ciec nowe), mam 10l towaru to zrobię sobie na zimę wygodę. Po kilku tygodniach zaczęło mi w niej pomału oleju przybywać, a płynu ubywać.... :) Przyszła wiosna, ciapek zalany pod korek kranówą pojechał osuszać bajora bronami i na szczęście przeciek zalazł syfem :)

Podobne tematy olej odmy c385