Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa


50 odpowiedzi na ten temat

#1 Share hektor2040

hektor2040

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów

Napisany 18 listopad 2013 - 20:49

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa Witam mam proble z odpaleniem ciagnika c 360. A mianowicie problem polega na tym, że ciągnik cięzko odpala, remont był robiony kilka lat temu le od razu tak palił. Osttnio woziłem pompe i wtryski do regulacji i wszystko ładnie miało palić ale dlej kicha. Dzisiaj odkręciłem pierwszy wtrysk i sprawdziłem położenie tłoka w stosunku do podawanej dawki paliwa przez pompe. Wygląda to tak jak tłok jest u dołu to wtedy dawka paliwa na pierwszej sekcji unosi sie . Co moze byc nie tak ja obstawiam źle złożony rozrzad przestawiony o 180 st. Prosze o rady

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa Dzisiaj, 08:41
  •  

#2 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2398 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 listopad 2013 - 21:51

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa Odjedź przodem i zerknij do rozrządu.Ustawienie to jest takie
Koło pośrednie i koło pompy 0 do 0.
Koło pośrednie koło wałka rozrządu punkt w punkt.
Koło pośrednie i koło wału korbowego punkt w dwa punkty
Żeby sprawdzić jak jest ustawiony rozrząd to musisz galancie pokręcić.Nie pamiętam dokładnie ale 163 obroty i rozrząd się zgrywa.

#3 Share hektor2040

hektor2040

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów

Napisany 18 listopad 2013 - 21:55

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa Demontaż chłodnicy i pokrywy wystarczy do sprawdzenia rozrządu? Tak jak na załaczonym obrazku. Żródło foto z www.

Załączone miniaturki

  • 1_1267862418.jpg

Edytowany przez hektor2040, 18 listopad 2013 - 22:06.


#4 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 18 listopad 2013 - 22:30

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa

Wygląda to tak jak tłok jest u dołu to wtedy dawka paliwa na pierwszej sekcji unosi sie .


Coś kręcisz, jakby tak było to nawet by się nie odezwał, a o jakimś chodzeniu to nie ma w ogóle nawet mowy.

Żeby sprawdzić jak jest ustawiony rozrząd to musisz galancie pokręcić.Nie pamiętam dokładnie ale 163 obroty i rozrząd się zgrywa.


Nie pisz bzdur jak nie wiesz, po dwóch obrotach wału musi się zgrywać.

#5 Share hektor2040

hektor2040

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów

Napisany 18 listopad 2013 - 22:48

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa Kolego MAT912 właśnie tak jest po drugim obrocie dawka paliwa wydobywa sie na sekcji a tłok w dole jutro bede rozkręcał przód i zdjecie podeśle. A czy możliwe byłoby złożene rozrzadu o 180 st nie tak?

#6 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2398 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 listopad 2013 - 23:02

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa

[/size]
Coś kręcisz, jakby tak było to nawet by się nie odezwał, a o jakimś chodzeniu to nie ma w ogóle nawet mowy.


Nie pisz bzdur jak nie wiesz, po dwóch obrotach wału musi się zgrywać.

No to rozbierz do rozrządu do c 360 i obróć wałem dwa razy i zobacz czy ci się zgra skoro koło pośrednie ma więcej niż 2 razy więcej ząbków a koło rozrządu i pompy ma trochę mniej od pośredniego no to jak znaki ci się zgrają.Tęż jak pierwszą 60 robiłem 20 lat temu też tak myślałem a jest jak piszę i spytaj się jakiegoś konkretnego mechaniora to to samo ci powie.Jako cykle pracy muszą się zgrywać ale już nie znaki.

#7 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 18 listopad 2013 - 23:42

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa Dobrze, to jeśli by tak było jak mówisz, to o sprawdzeniu przez kręcenie mowy by nie było, bo skąd będziesz wiedział ile jeszcze Masz przekręcisz obrotów, bo wał mógł od ostatniego zegrania zrobić np. 90 obrotów, a jak by było złożone nie na znaki, to i po 1000 by się nie zeszły, o pomyłce przy kręceniu aż tylu obrotów nawet nie wspominam, i co Ty na to? Nigdy co prawda nie sprawdzałem przez kręcenie,być może i się mylę też, każdy zakłada wg. znaków i ma grać.

#8 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2013 - 00:01

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa Kąt wtrysku ustawia się, sprawdza na znakach koła zamachowego. Fabryka ułatwiła oznaczając GMP tłoka i kąt wtrysku by nie musieć zaglądać przez otwór po wtryskiwaczu.
Początek kąta tłoczenia następuje po zgraniu się znaku koła zamachowego ze znakiem na obudowie. Nie wiem jak chcesz dokładnie go określić dłubiąc drutem w głowicy.
Przestawienie rozrządu o 180 nie możliwe. Przestawienie jest niewielkie na kole pompy wtryskowej i jest za wczesny wtrysk.
Sprawdź kat wtrysku jak należy i spróbuj poregulować położeniem pompy względem bloku i obserwuj czy jest poprawa.
Prawdopodobnie regulacji zbraknie więc będziesz musiał zajrzeć do rozrządu. Możesz także pokombinować ze sprzęgiełkiem pompy.
Przy remoncie była robiona, wymieniana pompa wtryskowa? Może masz sprzęgiełko od zetora założone, a ono ma przesuniecie o jeden ząbek względem wpustu. Sprawdź to bo szkoda się narobić i rozbierać do rozrządu.

#9 Share sebastian84

sebastian84

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 402 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2013 - 07:27

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa witam taka różnica kąta wtrysku jest możliwa , o ile pamiętam już ktoś na tym forum miał podobny problem i okazało się że obracał silnikiem w drugom stronę i takie cuda mu wychodziły .

#10 Share hektor2040

hektor2040

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów

Napisany 19 listopad 2013 - 07:49

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa Pompa wraz z wtryskami była sprawdzana przez pompiarza, wczesniej nie wiem w jaki sposób ale odpalał po kilku próbach ale to była katorga dla silnika i tym bardziej dla aku. Na regulacji pompy to nie wiele idzie w moim przypadku podregulować bo całego skoku tłoka sie nie podgoni a skok tłoka i wtrysk sprawdzałem poprzez sprawdzenie GMP za pomocą druta włożonego przez otwór wtrysku. Ustawienie rozrządu takie jak jest na zdjeciu jest prawidłowe?

Edytowany przez hektor2040, 19 listopad 2013 - 07:54.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa Dzisiaj, 08:41
  •  

#11 Share JANCZAK1176

JANCZAK1176

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 679 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2013 - 08:32

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa Zobacz znaki na kole pośrednim z oryginalnymi od C 360, bo możesz mieć inne koła rozrządu (nabicie znaków) założone np pasjom od Majora.

#12 Share hektor2040

hektor2040

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów

Napisany 19 listopad 2013 - 18:16

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa Dziś troche pokręciłem ale nie idzie już przyspieszyc wtrysku bede może myślał nad zeszlifowanie jednego ząbka na sprzęgle do pompy. A jak powinno sie założyc zeszlifowane sprzęgło wyszlifowany zabek z lewej czy z prawej strony patrząc od pompy?

#13 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 19 listopad 2013 - 18:32

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa W którym miejscu wychodzi wtrysk na okienku?

#14 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2398 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2013 - 19:49

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa

Dobrze, to jeśli by tak było jak mówisz, to o sprawdzeniu przez kręcenie mowy by nie było, bo skąd będziesz wiedział ile jeszcze Masz przekręcisz obrotów, bo wał mógł od ostatniego zegrania zrobić np. 90 obrotów, a jak by było złożone nie na znaki, to i po 1000 by się nie zeszły, o pomyłce przy kręceniu aż tylu obrotów nawet nie wspominam, i co Ty na to? Nigdy co prawda nie sprawdzałem przez kręcenie,być może i się mylę też, każdy zakłada wg. znaków i ma grać.

Koło rozrządu ma 44 zęby koło wału ma 22 zęby a koło pośrednie ma 51 zębów wiec jak przy dwóch obrotach zgrają ci się znaki.Jak masz trochę pojęcia to nie kręcisz i nie szukasz znaków tylko ustawiasz wał klinem centralnie do góry żeby zgrał się ze znakiem na sprzęgle bierzesz liniał i ustawiasz na środek koła wałka rozrządu i pośredniego ma przejść przez znak na kole wałka i tak samo środek koła pompy i koła pośredniego ma przejść przez zero na kole pompy i cała filozofia i ludzie którzy nie wiedzą tego walą swoje znaki na kołach a potem giną i są problemy jak u autora postu.

Pompa wraz z wtryskami była sprawdzana przez pompiarza, wczesniej nie wiem w jaki sposób ale odpalał po kilku próbach ale to była katorga dla silnika i tym bardziej dla aku. Na regulacji pompy to nie wiele idzie w moim przypadku podregulować bo całego skoku tłoka sie nie podgoni a skok tłoka i wtrysk sprawdzałem poprzez sprawdzenie GMP za pomocą druta włożonego przez otwór wtrysku. Ustawienie rozrządu takie jak jest na zdjeciu jest prawidłowe?

Jak masz nowe koła to masz takie ustawienia jak na zdjęciu czyli znaki a jak stare to tak jak ja pisałem

#15 Share hektor2040

hektor2040

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów

Napisany 19 listopad 2013 - 22:19

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa dwie kreski mija na kole i dopiero wtedy wtrysk idzie, a jak miałem jeszcze wyciagniety wtrysk to tłok w górze stał a wtrysk dopiero sie podnosił

#16 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 19 listopad 2013 - 23:18

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa

Koło rozrządu ma 44 zęby koło wału ma 22 zęby a koło pośrednie ma 51 zębów wiec jak przy dwóch obrotach zgrają ci się znaki.Jak masz trochę pojęcia to nie kręcisz i nie szukasz znaków tylko ustawiasz wał klinem centralnie do góry żeby zgrał się ze znakiem na sprzęgle bierzesz liniał i ustawiasz na środek koła wałka rozrządu i pośredniego ma przejść przez znak na kole wałka i tak samo środek koła pompy i koła pośredniego ma przejść przez zero na kole pompy i cała filozofia i ludzie którzy nie wiedzą tego walą swoje znaki na kołach a potem giną i są problemy jak u autora postu.



No zgoda, bo tylko w takim razie tak można sprawdzić przez rozmontowanie i ustawienie od nowa, z tym się zgodzę. Tylko po co pisałeś wcześniej o sprawdzaniu przez kręcenie i to 163 razy jak to jest praktycznie nierealne.

Żeby sprawdzić jak jest ustawiony rozrząd to musisz galancie pokręcić.Nie pamiętam dokładnie ale 163 obroty i rozrząd się zgrywa.



@hektor wiadomo że dwie kreski mijają na kole, ale pytałem w którym miejscu w okienku, u góry, czy na dole?

#17 Share hektor2040

hektor2040

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów

Napisany 20 listopad 2013 - 17:22

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa na dole, poustawiałem dzisiaj pompe i odpalił jutro jeszcze zobacze co zrobi z rana czy załapie czy dalej bedzie kręcił

#18 Share hektor2040

hektor2040

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów

Napisany 29 listopad 2013 - 19:46

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa Regulacja na pompie nic nie pomaga, jak sie psiknie samostart to pół obrotu i pali i tak samo na zaciąg przezuci kołem i juz tyrkocze i od razu na obroty ładnie wchodzi i ma powera. Jednak trzeba rozbebeszyc rozrzad i tam sprawdzic na kołach bo innego wyjscia chyba nie ma. Pytanie za 100pkt czy kloło rozrzadu i pompy paliwowej jak bedzie przestawione o jeden zabek to czy ciągnik bedzie miał taka sama moc cz nie?

Edytowany przez hektor2040, 30 listopad 2013 - 07:46.


#19 Share nik23

nik23

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Kobiety, alkohol, dobra zabawa niekoniecznie w tej kolejności

Napisany 30 listopad 2013 - 12:57

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa Moim skromnym zdaniem jeżeli miałby przedstawiony rozrzad to byłby słaby a przyczyn złego podpalania należy szukać po stronie pompy i układu paliwowy wtryskowego. A jeżeli rozrzad byłby złe poskladany słychać by to było po pracy silnika, i odczuwalne w mocy by to także było. Filtry paliwowe niezapchane? Odstojnik, filtr powietrza?

Edytowany przez nik23, 30 listopad 2013 - 16:32.

Jeżeli pomogłem klik zielona strzałka, to nic nie kosztuje a daje motywacje do pomocy dalej.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa Dzisiaj, 08:41
  •  

#20 Share hektor2040

hektor2040

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów

Napisany 30 listopad 2013 - 15:58

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa ale ten jeden zabek na pompie moze nie robi az takiej róznicy bo na forum czytałem ze kolega tez miał poskładny rozrzad i przesuniety o jeden zabek i tez mu cięzko palił a miał kolo pompy ustawione nie 0 do 0. Przestawił i była różnica. A co do układu paliwowego to pompa po sprawdzeniu i ustawieniu a takze 3 wtryski nowe i wyregulowane. Robił to gość który to dobrze robi, przykłada sie do swojej roboty

Podobne tematy