tracker

Która skrzynia w Proximie jest najlepsza [połączone]

Polecane posty

tracker    650

W Proximach są montowane 4 rodzaje skrzyń:

10/2 - taka jak w c-360 30 km/h

12/12 z rewersem mechanicznym 40 km/h

 

8/8 z rewersem mechanicznym + wzmacniacz momentu 40 km/h

8/8 z rewersem elektrohydraulicznym + wzmacniacz momentu.40km/h

 

Ostatnia pozycja jest przeznaczona gł. do pracy z turem.

 

A mnie interesuje która z tych 3 pierwszych najbardziej nadawała by się do prac polowych pługiem, agregatem uprawowo siewnym i kultywatorem ścierniskowym i do transportu.

Edytowano przez tracker

Bóg Honor Ojczyzna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ramzes009    3

to raczej 12/12 zawsze więcej biegów możesz dobrać do warunków glebowych...


"Tylko dwie rzeczy są nieskończone, wszechświat i głupota ludzka... choć mam wątpliwości co do tej pierwszej"
A.Einstein
-------------------------------------
Ursus C360 3P fan.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Co do dwóch ostatnich skrzyn to liczba biegów wygląda trochę inaczej. No wiec tak: Proxima Plus ma skrzynie 16/16, czyli 8 biegów podstawowych+ jeden bieg pod obciążeniem. Z kolei Proxima Power ma 24/24, czyli 8 biegów podstawowych+ dwa biegi pod obciążeniem włączane przyciskiem. A co do tego jaka skrzynie bądź ciągnik wybrac musisz odpowiedzieć sobie sam. Jak wiadomo im bardziej rozbudowa skrzynia daje większy komfort pracy ale pociąga za sobą wyższa cenę.

 

12/12 jest ok ale nie dla prędkości 40km/h po prost jest za mało przełożeń a w szczególności dla transportu.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tracker    650

Jest jeszcze jedna skrzynia w zwykłej Proximie (na zamówienie) - 10/2 30 km/h + wzmacniacz momentu


Bóg Honor Ojczyzna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Witam

Interesuje mnie proxima ze skrzynią 12/12. Jaki tam jest układ biegów wiadomo że są 4 biegi główne a reszta czym to się zmienia. Na fotkach zawsze widać 1 dźwignię od biegów. Czy wszystko jest w tej dźwigni.

A może jest jakaś dodatkowa jak w stary zetorze gdzieś pod nogami ??

Jak już zlokalizujemy tą dźwignię to te grupy biegów można zmieniać w locie czy trzeba się zatrzymać.

A co jak mamy sporo na holu i z 1 nie damy radę ruszyć. I trzeba zmienić grupę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robercikj100    1010

Są dwie dźwignie do zmiany biegów. Jedna duża służy do zmiany biegów od 1 do 6. a druga obok taka mała czarna to jest od reduktora i służy do zmiany biegów z 1 zakresu do 2 zakresu. czyli mamy 2 zakresy po 6 biegów. zmieniać biegi między zakresami w "locie" raczej jest ciężko bo nie są zsynchronizowane i bez zgrzytu raczej by się nie obyło. ale 1 na szybszym zakresie jest na tyle wolna że powinna dać rade uciągnąć znaczny ciężar zęby się bujnąć do wyższych biegów. a i jest jeszcze jedna wajcha od rewersu przy kierownicy.

  • Like 1
  • Haha 1

AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

A czyli 2 zakres po 6 biegów>

Muszę jakoś temat ogarnąć jak pojadę oglądać żeby muz słuszne pytania zadać dealerowi .

Dzięki za info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pablo44    10

dealerowi to takich pytań raczej nie wiem czy jest sens zadawać bo to co ci powie to jakich idzie najwięcej, ja jak idę na plac to raczej rozmawiam z serwisantem tylko z jakimś główniejszym, i w tedy rozmawiam co jak się sprawuje, ale z całej rozmowy no w sumie to u mnie to by chodziła dużo w ładowaczu raczej i zielonkach to powiedział żeby bardziej pomyślał na mokrym sprzęgłem czyli model proxima power, wygoda (brak użycia częstych wciśnięć pedału sprzęgła) a dealera to ide po cennik, ale jak zapytał co jeszcze bym brał do tej proxy no to powiedział że przy tych cenach do dodatkowego wyposażenia w proximie to w powerce jest w podstawie a nieduża dopłata wychodzi za ten rewers elektrono i 24/24 niż 12/12.

a tak w ogóle to szczęśliwego... B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robercikj100    1010

nieduża różnica w cenie?? przecież między zwykłą proxą a power będzie ze 20 tys różnicy wiec tak znowu to niewielka dopłata nie jest

Edytowano przez robercikj100

AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pablo44    10

tak ale mówię że przy doposażeniu w skrzynie 12/12 (bo standard to 10/2) w dodatkowe sekcje hydrauliczną, siedzenie grammer WOM 540/1000 obr, to w sumie do dopłaty niewiele dochodzi, raptem w moim przypadku to z 5-7 tys. nie wspominając dalszego doposażenia reflektory, przedni tuz itd bo do tamtego też by trzeba było dopłacić ale właśnie skrzynia, hydraulika 4+1,WOM 540/1000,siedzenie już masz w powerce więc jak mam dopłacać za coś co jest w standarcie w powerce i jeszcze w sumie za niedużą dopłatą mam rewersik to jak dla mnie lepsza opcja, no ale to jak tam uważa jego pieniądz jego wybór. Ja tak bym zrobił. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Proximę 80 proponowano mi za 120 brutto. Maszyna z 12 biegową skrzynią i na większych kołach. A power to co najmniej 160 więc 40 tyś.

Power w moim gospodarstwie nic więcej nie zrobi bo i tak nie da rady nawet 120 bo jej konstrukcja na to nie pozwala za lekka agregatu uprawowo siewnego nie ruszy. Poza tym ni mam zaufania do tego automatu jak czytam na forum co tam ludzie mają za problemy to raczej sobie daruję.

Zetor dopiero wdraża te projekty więc daleko mu do rozwiązań z ZF czy Carraro.

 

Jednak zadecyduję dopiero jak pooglądam może i warto dopłacić do luksusu. Jednak za 40 tyś można kupić prawie zbędny tur i pare innych gratów. A zwykła proxima i tak będzie o niebo lepsza od starego 7211.

Edytowano przez leszekd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robercikj100    1010

tak ale mówię że przy doposażeniu w skrzynie 12/12 (bo standard to 10/2) w dodatkowe sekcje hydrauliczną, siedzenie grammer WOM 540/1000 obr, to w sumie do dopłaty niewiele dochodzi, raptem w moim przypadku to z 5-7 tys. nie wspominając dalszego doposażenia reflektory, przedni tuz itd bo do tamtego też by trzeba było dopłacić ale właśnie skrzynia, hydraulika 4+1,WOM 540/1000,siedzenie już masz w powerce więc jak mam dopłacać za coś co jest w standarcie w powerce i jeszcze w sumie za niedużą dopłatą mam rewersik to jak dla mnie lepsza opcja, no ale to jak tam uważa jego pieniądz jego wybór. Ja tak bym zrobił. :)

nie wiem może teraz różnica w cenie jest inna ale jak ja kupowałem swoją proxe to skrzynia 12/12 razem z wom 540/540e kosztowała jakieś 1,5 tyś druga sekcja jakoś też ok1,5 siedzenie w powerce standardowe bylo też Mars. także dopłaciłem tylko 3 tysiące. całą resztę to w powerce też musisz dokupić obciążniki czy inne zaczepy oświetlenie jedynie masz skrzynie 24/24 no i wtedy różnica miedzy moją proximą a power wynosiła jakieś 20 tysiecy, może teraz jest mniejsza różnica ale wątpię bo zetor ciągle podwyższa cenę. Co jednak nie zmienia faktu ze do tura power lepszy no i półbiegi sie przydają, po prostu te 20 tysi to było trochę dla mnie za dużo


AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pablo44    10

za co nie, widać wszystko zależy od dealera co ściągnie i co jest w stanie załatwić po tańszej cenie.

Pozdrawiam. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek29    0

Połączone

 

Witam mam pytanie bo zamierzam kupić zetora Proximę 70 i nwm jaką skrzynie do niego dobrać czy wsiąść 12/12 z rewersem i prędkością 40km/h czy lepiej z 10/2 ? Dodam że ciągnik będzie ciągnikiem głównym na 15 ha i będzie również pracował  w transporcie. Czy ta skrzynia 12/12 jest awaryjna ? ;)

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.2 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wysoki1122    43

Posiadam taki ciągnik i mam skrzynię 10/2 to jest w podstawowej wersji zastanawiałem się nad tą 12/12 to znaczy jest taka z rewersem ale u mnie zdecydowało to że za to trzeba było by dopłacać 5 tyś. Musisz sam zadecydować to jest inwestycja na przyszłość więc jak będziesz chciał założyć tura to z rewersem zdecydowanie  pytasz czy awaryjna to jest rewers mechaniczny więc prosty mechanizm jak będziesz dbał tak będziesz miał . Co do skrzyni 40 km wiem że do transportu na pewno była by dobra ale wydaje się mi że on ma za mało mocy . U mnie z przyczepą ze zbożem pod górkę na 5 biegu ma ciężko i redukcja jeżeli płaska droga to nie ma żadnego problemu daleko nie muszę jechać na pola więc też zbędna mi była. Musisz przemyśleć to dokładnie bo po co wywalać kasę na darmo.

 

jak  zamówisz to odezwij się jaką cenę wytargowałeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NasCzworoAF    2

w tych rewesach strasznie linki się rwą u mnie znajomy ma ta proximke i nie nadarza linki zmieniac tyle ze ciagnik z turem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    728

w tych rewesach strasznie linki się rwą u mnie znajomy ma ta proximke i nie nadarza linki zmieniac tyle ze ciagnik z turem ;)

 

Tam bzdury opowiadasz. Może źle wyregulowana, albo na chama ją szarpie. Ja mam od nowości 4 lata i działa cały rewers bez problemowo, a ciągnik pracuje z turem.

 

Polecam skrzynię z rewersem, mimo że bez tura. Doskonała sprawa do manewrowania w polu, i przełączanie jest bardzo proste, bo biegi w Proxach to czasem chodzą topornie. A tak wbijasz jeden bieg i potem używasz rewersu.Dopłaciłem 1000 albo 2000 tyś, nie jest to naprawdę wiele jeśli potem ma się pluć w brodę przez cały okres użytkowania.

Nwm jak jest teraz, ale wtedy skrzynia standardowa miała jedynie 10 biegów, a ta z rewersem mechanicznym ma ich 12.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam
      Mam do Was pytanie przymierzam się do kupna Tm 190 z lat ok 2006. I w związku z tym ze będzie pracował w większości z mulczerem leśnym potrzebuje jeśli ktoś ma rozpiske prędkości na poszczególnych biegach w szczególności jazda do tył w zależności od skrzyni jaka jest zamontowana. Więc jeśli ktoś ma taką rozpiske proszę o wrzucenie.
    • Przez wrodarek
      Witam
      Mam problem ze skrzynią w traktorze władimirec t-25. Otóż po wbiciu biegu szosowego sprzęgło nie odbija do końca, zatrzymuje sie w połowie, po przejechaniu ok 10,15 metrów bieg wyskakuje i słychać tylko zgrzyt. Po rozłożeniu skrzyni okazało sie ze na ruchoma zębatka na wałku głównym nie zazębia sie do końca w tej od przełożenia szosowego. Co może być tego przyczyną ?
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Piotrekk9540
      Witam, mam problem ze skrzynia biegów w ares 710 2000r rewers mechaniczny. przy zmianie polbiegow słychać uderzenie w skrzyni podobne do uderzenia młotkiem w metal. najsilniejszy dźwięk wydaje przy zmianie z 3 na 2. gdy zmieniam na większe polbiegi uderzenie to jest cichsze. miał ktoś podobny problem ?
    • Przez Maikel1987
      Chce się dowiedzieć jak się spisuje  skrzynia w tym modelu 5120 ? Drogi koszt naprawy skrzyni jak coś siadzie ?  Ona jest na tarczkach  czy jak ? Ogólnie ile wytrzymują ? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj