Skocz do zawartości

Zdjęcie

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu.


22 odpowiedzi na ten temat

#1 Share czaro

czaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:MAZOWIECKIE okolice Płońska
  • Zainteresowania:Sport,muzyka,MASZYNY ROLNICZE i ogólnie rolnictwo.:)

Napisany 09 listopad 2013 - 21:36

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu. Witam. Montuję właśnie wspomaganie do ciągnika. Mój układ składa się z pompy NSZ 10-prawa, orbitrola OSPC 100 firmy AGTECH, siłownika o skoku 140 mm i zbiornika na olej z samochodu ciężarowego. Gdy wszystko podłączyłem okazało się, że olej nie przepływa przez orbitrol i nie wraca na powrót. Pompa zrobiła się szybko gorąca (z wierzchu aż farba zmieniła kolor) i olej w zbiorniku spienił się (chyba troche sie przygotował). Okazało się, że cała wina leży po stronie zapowietrzonego układu. Gdy wszystko odpowietrzyłem, cały układ zaczął działać. Jednak martwi mnie szybko grzejąca się nadal pompa i olej. Pompa napędzana jest przez pasek klinowy. Zbiornik (z wbudowanym filtrem) na olej ma pojemność około 2l. Zalany jest olejem HL-46. Moje pytanie jest takie: Czy wystarczy zwiększyć koło pasowe a co za tym idzie zmniejszyc prędkość obrotową pompy aby pompa i olej przestały się grzać czy trzeb to rozwiązać w jakiś inny sposób? Może zalać to wszystko płynem do wspomagania? Proszę o pomoc. Pozdrawiam :)
MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szybko grzejący się olej we wspomaganiu. Dzisiaj, 23:48
  •  

#2 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2400 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 listopad 2013 - 22:57

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu. Załóż większe koło nie powinna się wtedy ostro grzać.

#3 Share czaro

czaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:MAZOWIECKIE okolice Płońska
  • Zainteresowania:Sport,muzyka,MASZYNY ROLNICZE i ogólnie rolnictwo.:)

Napisany 10 listopad 2013 - 11:00

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu. Niby wczoraj odpaliłem wszystko, pochodziło jakieś 10 minut i niby olej sie już nie pienił. Tyle, że węże i pompa po około 3-4 minutach były już ciepłe.
Właśnie myślę żeby założyć zamiast 11 cm jakie jest teraz, 18-19 cm. Zbyt mały zbiornik oleju chyba nie jest przyczyną że olej się grzeje(patrząc na gotowe wspomagania w którym zbiorniczki są małe)?? A może musze jeszcze pokombinować z chłodnicą oleju, z jakimiś zaworami czy to na wężach czy to w orbitrolu( jednak z tego co czytałem regulacja orbitrola jest bardzo ryzykowna)?? Według mnie olej musi się troche grzać skoro pracuje ale tata nie moze się pogodzic z tym ze olej się tak grzeje.
MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

#4 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2400 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 listopad 2013 - 12:15

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu. Masz za duże obroty na pompie co powoduję że pompa nie nadarzą pobierać oleju i się wszystko grzeje.Przerabiałem ten temat przy napędzie rębaka i na pełnym gwizdku nie dość że olej gotowało ale paski się paliły też przy tej NSZ 10.Pompa do wspomagania powinna mieć koło 1200 obrotów max tak jak masz montowane w c 360 na zębatce od pompy paliwowej

#5 Share czaro

czaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:MAZOWIECKIE okolice Płońska
  • Zainteresowania:Sport,muzyka,MASZYNY ROLNICZE i ogólnie rolnictwo.:)

Napisany 10 listopad 2013 - 12:49

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu. Rozumiem. Czyli muszę zwiększyś koło pasowe. A czy pompa w moim przypadku mogła już ulec jakiemuś zużyciu przez te przegrzanie jej?
MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

#6 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2400 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 listopad 2013 - 13:24

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu. Okaże się ale jak długo nie pracowała to może będzie dobra.

#7 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 10 listopad 2013 - 13:42

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu. Zakres obrotów pracy pompy nsz-10 to 750-2500 obrotów na minute. A przy obrotach 1300 to ledwo zipie.
KPK Kumurun Team

#8 Share czaro

czaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:MAZOWIECKIE okolice Płońska
  • Zainteresowania:Sport,muzyka,MASZYNY ROLNICZE i ogólnie rolnictwo.:)

Napisany 10 listopad 2013 - 22:22

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu. Rozumiem. Ale na wszelki wypadek założe większe koło i wtedy zobacze co będzie się działo. Oprócz tego musze zrobić dodatkowy ułożyskowany wspornik który nie pozwoli aby pasek sciągał wałek pompy do siebie przez co pompa mogła by się szybko zepsuć w środku.
MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

#9 Share kamil496

kamil496

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 609 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie, Dalechowy
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo

Napisany 11 listopad 2013 - 09:43

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu. Koledzy mam takie jedno pytanie i nie będę zakładał nowego, a mianowicie - czy da radę podłączyć drugi rozdzielacz jednosekcyjny pod ten pierwszy dwusekcyjny ( szeregowo ) bez większych kombinacji w stylu dzielnik strumienia. Chcę tak zrobić ponieważ dokupienie 1 oryginalnej sekcji i dokręcenie jej kosztuje prawie tysiąc zł a taka zwykła sekcja kosztuje 5 x mniej! Coś takiego miało by miejsce w wózku widłowym

#10 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 11 listopad 2013 - 10:18

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu. Zależy od konstrukcji rozdzielacza, czy na powrocie rozdzielacza który już masz może być ciśnienie jakie jest w instalacji hydraulicznej. Jeśli tak to po prostu podłącz oba szeregowo. Czyli zasilanie do pierwszego, z niego powrót w zasilanie do drugiego a powrót drugiego w zbiornik.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szybko grzejący się olej we wspomaganiu. Dzisiaj, 23:48
  •  

#11 Share kamil496

kamil496

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 609 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie, Dalechowy
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo

Napisany 12 listopad 2013 - 16:12

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu. Dzięki o to właśnie mi chodziło :) tylko sie zastanawiam czy z tym pierwszym rozdzielaczem sie nic nie stanie :huh:

#12 Share czaro

czaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:MAZOWIECKIE okolice Płońska
  • Zainteresowania:Sport,muzyka,MASZYNY ROLNICZE i ogólnie rolnictwo.:)

Napisany 04 grudzień 2013 - 21:00

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu. Witam. Poprzednią usterkę wyeliminowałem ale pojawił się nowy problem. Otóż podczas kręcenia kierownicą czuć tak jakby orbitrol nie pomagał w skręcaniu tj. wydaje mi się, że trochę za ciężko się kręci. I nie ma różnicy czy to jest na włączonym silniku czy na zgaszonym. Opór jest taki sam. W czym może być problem?
MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

#13 Share wieslawek

wieslawek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 09 grudzień 2013 - 21:36

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu. Po pierwsze, to ta pompa nie nadaje się do napędu bezpośrednio z paska.
Po drugie, wydajność pompy powinna być dobrana do orbitrola (dla orbitrola 100 przynajmniej 10l/min). Jedną z przyczyn twojego problemu może być teraz zbyt mała wydajność pompy. Czy przy większych obrotach masz to samo, czy kręci się lżej?

#14 Share czaro

czaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:MAZOWIECKIE okolice Płońska
  • Zainteresowania:Sport,muzyka,MASZYNY ROLNICZE i ogólnie rolnictwo.:)

Napisany 14 grudzień 2013 - 14:51

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu.

Po pierwsze, to ta pompa nie nadaje się do napędu bezpośrednio z paska.
Po drugie, wydajność pompy powinna być dobrana do orbitrola (dla orbitrola 100 przynajmniej 10l/min). Jedną z przyczyn twojego problemu może być teraz zbyt mała wydajność pompy. Czy przy większych obrotach masz to samo, czy kręci się lżej?


Pompa jest napędzana z paska ale zrobiłem specjalną ułożyskowaną podstawe tak więc nie zajdzie taka sytuacja że pasek będzie "sciągał" wałek pompy. Orbitrol mam 160 zaś pompa to NSZ-10. Przy zwiększeniu obrotów nie widać różnicy. Nie wiem czy dobrze myśle ale czy problem może tkwić w tym, że w układzie jest tylko jeden siłownik taki mały jaki montuje się we wspomaganiach do MF-ów? Bo już myślę nad tym żeby tego nie przerobić na takie dwa siłowniki.
MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

#15 Share wieslawek

wieslawek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 14 grudzień 2013 - 19:27

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu. Jeżeli masz orbitrol 160 to ta pompa jest stanowczo za mało wydajna. Poza tym ten orbitrol nie nadaje się do współpracy z tak małym siłownikiem (w mf3 dwa takie siłowniki pracują z orbitrolem 100).
O tym że kierownica ciężko się kręci decyduje zbyt mały przepływ oleju przez orbitrol (oczywiście jak pompa i orbitrol są sprawne). Wielkość siłownika wpływa na szybkość skrętu (ilość obrotów kierownicą na pełny skręt).

#16 Share czaro

czaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:MAZOWIECKIE okolice Płońska
  • Zainteresowania:Sport,muzyka,MASZYNY ROLNICZE i ogólnie rolnictwo.:)

Napisany 14 grudzień 2013 - 21:11

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu.

Jeżeli masz orbitrol 160 to ta pompa jest stanowczo za mało wydajna. Poza tym ten orbitrol nie nadaje się do współpracy z tak małym siłownikiem (w mf3 dwa takie siłowniki pracują z orbitrolem 100).
O tym że kierownica ciężko się kręci decyduje zbyt mały przepływ oleju przez orbitrol (oczywiście jak pompa i orbitrol są sprawne). Wielkość siłownika wpływa na szybkość skrętu (ilość obrotów kierownicą na pełny skręt).


Przperaszam ale wprowadziłem w błąd. Oczywiście mam orbitrol 100. Taka literówka mi wpadła. Czyli z orbitrolem 100 muszą współpracować dwa siłowniki takie jak posiadam?
MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

#17 Share wieslawek

wieslawek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 14 grudzień 2013 - 22:01

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu. Tak jak napisałem wcześniej, siłownik nie ma wpływu na pracę wspomagania. Przyczyną "ciężkiego kręcenia kierownicą" jest zbyt mały przepływ oleju przez orbitrol (oczywiście jak jest sprawny). Przyczyny szukałbym najpierw w pompie, a później w orbitrolu.

#18 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2400 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 grudzień 2013 - 22:35

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu. Na orbitrolu jest zawór to weź i podkręć mu z pół obrotu i sprawdź co się dzieje.W bizonie jest dzielnik strumienia i dodatkowo jest zamontowany dławik wielkości około 2 mm i starczy oleju żeby się kręciło lekko czy na wysokich czy na małych obrotach.

#19 Share kubaguzik

kubaguzik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 296 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Głowno/Łódzkie
  • Zainteresowania:Ulepszanie

Napisany 14 grudzień 2013 - 22:46

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu. Może być orbitrol popsuty.

Edytowany przez kubaguzik, 17 grudzień 2013 - 20:07.

Nie zezwalam na umieszczanie moich zdjęć na różnego rodzaju blogach lub galeriach i używania w celach komercyjnych bez mojej zgody! Wszelkie prawa zastrzeżone!


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szybko grzejący się olej we wspomaganiu. Dzisiaj, 23:48
  •  

#20 Share czaro

czaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:MAZOWIECKIE okolice Płońska
  • Zainteresowania:Sport,muzyka,MASZYNY ROLNICZE i ogólnie rolnictwo.:)

Napisany 15 grudzień 2013 - 13:10

Szybko grzejący się olej we wspomaganiu.

Tak jak napisałem wcześniej, siłownik nie ma wpływu na pracę wspomagania. Przyczyną "ciężkiego kręcenia kierownicą" jest zbyt mały przepływ oleju przez orbitrol (oczywiście jak jest sprawny). Przyczyny szukałbym najpierw w pompie, a później w orbitrolu.


Sprawdziłem pompę. Nie widać na niej rys a elementy wyglądają na to że są w porządku. Więc pewnie muszę sprawdzić orbitrol? A regulacja tego zaworu o którym mówi @balcerek1 jest na zewnątrz orbitrola czy trzeba go rozbierać?
MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

Podobne tematy grzejacy olej wspomaganie orbitrol nsz10