Przemek B

Problemy ze światłami Zetor X540, Proxima, Forterra

Polecane posty

robertrolnik27    220

z tego co wyczytałem to czasami się on po prostu psuje i trzeba wymienić. Zamówiłem we wtorek i dziś mi przyszedł jutro będę zakładał cena 45 zł + przesyłka i na fakturkę. Co mnie jednak zdenerwowało przysłany przycisk jest bez tej zielonej szybki z rysunkiem świateł i będzie trzeba przełożyć od starego włącznika. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sony5    46

Sprawdź wpierw bezpieczniki czy aby nie są spalone albo przełącznik czy jest sprawny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość a1fe26c2   
Gość a1fe26c2

1. zaopatrz się w schemat instalacji lub choćby opis skrzynki bezpieczników

2. zaopatrz się lub wykonaj samodzielnie jakiś wskaźnik napięcia - wystarczy oprawka na żarówkę 4W z kablami o długości ok 0.5 m żarówka 4W do oprawki i sprawdzasz tak:

2.1 jeden kabelek "próbówki" do masy, drugi do bezpiecznika świateł drogowych lub mijania.

2.1.1. Jeśli próbówka zaświeci się gdy włączyś światła, to instalacja do bezpiecznika jest w porządku i szukasz dalej w instalacji (w kierunku świateł).

2,1.2 Jeśli nie zaświeci, to upewnij się, że ta próbówka jest sprawna (kabel do masy i do plusa akumulatora lub kabla rozruchowego przykręconego do rozrusznika).

Żarówka sprawna - szukasz ustaerek w okolicy stacyjki/włącznika świateł.

2.2 Rozkręcasz reflektory i sprawdzasz czy tam próbówka zaświeci gdy włączasz światła drogowe/mijania Oczywiście kable próbówki podączasz między masę a kable doprowadzone do żarówek.

3 W ciągnikach dość często przerywany jest obwód masy między relektorami a resztą ciągnika. Sprawdzić to można tak:

3.1 próbówka między masę (jest tam taki kabelek masowy do obudowy reflektora, chyba że masę ktoś poprowadził osobnym kablem do silnika) a masę gdzieś na silniku/algernatorze i tym podobnym gołym żelastwie. Jeśli po włączeniu świateł drogowych/mijania próbówka świeci, to oznaczać będzie brak połączenia elektrycznego między reflektorem a resztą ciągnika.

3.2 Drugi sposób sprawdzenia połączenia masowego, to odkręczenie reflektora i oczyszczenie elementów metalowych z brudu i rdzy. Jeśli te zanieczyszczenia były przyczyną przerwy w obwodzie lektrycznym świateł, to po skręceniu owe światła powinny się zaświecić.

 

4. obwód elektryvczny sygnału sprawdzasz tak, jak obwód świateł - próbówkę podłączasz pod zaciski sygnału i sprawdzasz czy ona zaświeci się.

4.1 jeśli nie świeci, to podłącz gdzieś w pewne miejsce kabel masowy próbówki i sprawdź czy teraz zaświeci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość forterraturbo   
Gość forterraturbo

Nie tylko w waszych zetorach psują się włączniki , u mnie jak dłużej poświecą to zaczyna śmierdzieć przypalony palstik i po chwili przestają swiecić wszystkie światła oprócz tych ba słupkach kabiny . Serwis poradził nam montaż dodatkowej puszki z bezpiecznikami i od tego czasu wszystko jest w porządku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość forterraturbo   
Gość forterraturbo

Moim zdaniem przyczyny szukaj we włączniku świateł , przerabiałem to samo i to nie jeden raz . <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Czyżby w tych modelach jest tak samo jak w serii 52-7211, czyli bez przekaźników. Jeśli tak to załozyć przekaźniki do każdego rodzaju swiatła, pomijając pozycje i przestanie śmierdzieć plastikiem z palącego sie przełącznika.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seba1438    0

witam, czy moglbym sie dowiedziec czy naprawil pan swiatla?, poniewaz ja mialem ten sam problem i naprawilem go. moge pomoc!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Max11441    0

Jeszcze nie naprawiłem nie moge dojść co jest grane jeśli wiesz co jest nie tak pomórz seba 1438

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seba1438    0
Napisano (edytowany)

do alternatora dochodza da kabelki zlaczone razem, mi one nie laczyly, a jak je ruszylem, to mi sie rodzielily, wiec zrobilem je odnowa i przykrecilem je spowrotem w to samo miejsce i swiatla sie znalazly, a mialem dokladnie to co ty, sygnalu nie bylo, swiecila kontrolka od swiatel dlugich. a jak nie bedziesz mogl znalesc to ja zrobie zdjecie, i ci zaznacze ktore to kable. poprostu brakuje masy i tak sie dzieje, ( u mnie te kabelki mialy kolor brazowy). a znalazlem to przypadkowo, bo tez nie mialem tych swiatel, i sie zdenerwowalem i szukalem ich, i tak po kabelkach po kabelkach i cos poruszylem i mi mrogly, i juz wiedzialem co jest. poruszaj tam przy alternatorze kabelkami i napewno znajdziesz :P

Edytowano przez seba1438

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Max11441    0

Pragne podziękować za pomoc seba 1438 był przetarty kabel przy alternatorze a ja go nie widziałem i tyle czasu się głowiłem i denerwowałem co jest grane, dzięki i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek12    0

Witam koledzy ,może ktoś z was wie czy czujnik zabrudzenia filtra powietrza (zetor Proxima 8441) jest podłączony do instalacji elektrycznej? Bo w instrukcji jest napisane że jest kontrolka na tablicy ale u mnie ten czujnik nie jest podłączony,są tylko koło niego dwa przewody.Czy są dwa rodzaje tych czujników bo ja mam taki zwykły co się naciska ,może ktoś z was ma inny.Proszę o pomoc bo muszę go wymienić, bo się nie wciska jak chcę skasować czerrwone pole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorPower    0

Forterra 11441 2007r Powie mi ktoś co włącza włącznik po lewej stronie kierownicy 3 od gory ??? w instrukcji jest napisane ze są to światła przeciwmgielne ale jak go włączam to nic nigdzie się nie zapala chociaż sam włącznik się świeci w pozycji włączonej kable też są do niego podłączone


zetor 7211  zetor 10540  zetor 11441  zetor 18345  XTZ T-150K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    7

kolego w moim Zetorku Proxima Plus też 3 włączam świeci się sam przełącznik ale żadne światła się nie zapalają podejrzewam że jest on zostawiony aby można było kiedyś jakieś lampy podpiąć przynakmniej u mnie tak jest są pociągnięte przewody i mogę zamontować dodatkowe lampy robocze. Ja mam pociągnięta oddzielną instalację do lamp roboczych a włączniki mam na słupku kabiny po lewej stronie stąd ten 3 włącznik został wolny

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorPower    0

o jak wolny to sie dobrze składa bo mam ochotę założyć mu 2 pampy na przód a jeszcze mam pytanie podłączał ktoś coś do tego małego gniazda zapalniczki co jest na błotniku po prawej stronie??? bo mam plan podłączyć tam lampe na magnesie z żarówka H3 55W wytrzyma to ta zaplniczka??


zetor 7211  zetor 10540  zetor 11441  zetor 18345  XTZ T-150K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    8

A czy tym włącznikiem nie włącza się przeciwmgielnych w gniazdku 7 pinowym do przyczepy? Musiał byś sprawdzić jeszcze taką opcje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Belaruss820    1541

Panowie mam problem ze światłami w 9540. Na początku nie świeciła prawa strona co się okazało bezpiecznik był spalony,wymieniłem i było ok. Nie świecił tylko halogen/szperacz z tylu na kabinie (myślałem że spalona żarówka) wymieniłem i dalej nic. Prawe światło z przodu świeciło dobrze ale wypaliło dwa styki w żarówce i było tylko światło mijania,to wymieniłem żarówkę i nagle światło zaczęło słabo żarzyć a o długich nie wspomnę. Lewe świeci normalnie. Co może być problemem?dodam że kontrolka od ładowania gaśnie dopiero jak się przygazuje po odpaleniu a nie po przekręceniu kluczyka razem z lampką oleju. Co robić?czy wina leży po stronie alternatora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Witam . Mam problem z proxą. Cały czas świeci stop z tylu. Czasem się wyłączają a czasem nie chcą się wyłączyć wogole. Czujniki na pedałach ok. Sprawdziłem i prądu nie podają. Jak wcisne pedał to prądu jest. Ale lampy stopu świecą non stop. Wyjalem bezpiecznik nr 1 i zgasly. Niestety jak wyjme bezpiecznik to nie mam kierunków. Kierunki ważne na drodze. Kto podpowie co mogło się stać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mar1983    0
Dnia 19.11.2013 o 22:04, Gość a1fe26c2 napisał:

1. zaopatrz się w schemat instalacji lub choćby opis skrzynki bezpieczników

2. zaopatrz się lub wykonaj samodzielnie jakiś wskaźnik napięcia - wystarczy oprawka na żarówkę 4W z kablami o długości ok 0.5 m żarówka 4W do oprawki i sprawdzasz tak:

2.1 jeden kabelek "próbówki" do masy, drugi do bezpiecznika świateł drogowych lub mijania.

2.1.1. Jeśli próbówka zaświeci się gdy włączyś światła, to instalacja do bezpiecznika jest w porządku i szukasz dalej w instalacji (w kierunku świateł).

2,1.2 Jeśli nie zaświeci, to upewnij się, że ta próbówka jest sprawna (kabel do masy i do plusa akumulatora lub kabla rozruchowego przykręconego do rozrusznika).

Żarówka sprawna - szukasz ustaerek w okolicy stacyjki/włącznika świateł.

2.2 Rozkręcasz reflektory i sprawdzasz czy tam próbówka zaświeci gdy włączasz światła drogowe/mijania Oczywiście kable próbówki podączasz między masę a kable doprowadzone do żarówek.

3 W ciągnikach dość często przerywany jest obwód masy między relektorami a resztą ciągnika. Sprawdzić to można tak:

3.1 próbówka między masę (jest tam taki kabelek masowy do obudowy reflektora, chyba że masę ktoś poprowadził osobnym kablem do silnika) a masę gdzieś na silniku/algernatorze i tym podobnym gołym żelastwie. Jeśli po włączeniu świateł drogowych/mijania próbówka świeci, to oznaczać będzie brak połączenia elektrycznego między reflektorem a resztą ciągnika.

3.2 Drugi sposób sprawdzenia połączenia masowego, to odkręczenie reflektora i oczyszczenie elementów metalowych z brudu i rdzy. Jeśli te zanieczyszczenia były przyczyną przerwy w obwodzie lektrycznym świateł, to po skręceniu owe światła powinny się zaświecić.

 

4. obwód elektryvczny sygnału sprawdzasz tak, jak obwód świateł - próbówkę podłączasz pod zaciski sygnału i sprawdzasz czy ona zaświeci się.

4.1 jeśli nie świeci, to podłącz gdzieś w pewne miejsce kabel masowy próbówki i sprawdź czy teraz zaświeci

Dnia 7.11.2013 o 20:33, robertrolnik27 napisał:

z tego co wyczytałem to czasami się on po prostu psuje i trzeba wymienić. Zamówiłem we wtorek i dziś mi przyszedł jutro będę zakładał cena 45 zł + przesyłka i na fakturkę. Co mnie jednak zdenerwowało przysłany przycisk jest bez tej zielonej szybki z rysunkiem świateł i będzie trzeba przełożyć od starego włącznika. :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mar1983    0
Napisano (edytowany)

Koledzy mam taki problem w zetorze forterra jak włączę postojuwki albo kierunki wskaźnik od temperatury zaczyna wariować ,miał ktoś taki problem ?

 

Edytowano przez Mar1983

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj