Skocz do zawartości

Zdjęcie

Mocowanie altka


98 odpowiedzi na ten temat

#61 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 18 listopad 2013 - 20:13

Mocowanie altka Temat to może nie,ale @lasku124 powinien wziąć fachowca do tego ciągnika.By zapłacił odpowiednią cenę,robota by zajęła chwilę i by miał sprawny ciągnik.A nie drugi tydzień prowadzić temat o błahostkę....Że to że tamto "no nie świeci" zamiast podać pomiary to on no nie zgadza się" I weź tu bądź jasnowidzem...
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Mocowanie altka Dzisiaj, 23:56
  •  

#62 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 18 listopad 2013 - 20:59

Mocowanie altka No bo ludzie nie mogą zrozumieć, że nie ma takich samych lub podobnych usterek w pojazdach. Każdy przypadek jest inny i każdy wymaga innego potraktowania. Nawet nie wiecie jak mnie denerwują pytania typu: alternator mi nie ładuje, miał ktoś podobny przypadek? Wtedy odpowiedź pozostaje tylko jedna: tak, miałem wiele takich przypadków. I temat powinien być od razu zamykany. Bo w każdym przypadku przyczyną było co innego. A druga sprawa, to ludzie myślą, że każdy tu jest jasnowidzem. Żeby zlokalizować usterkę trzeba wykonać szereg czynności i odpowiednio zinterpretować ich wynik. O ile interpretację można wykonać na odległość, to pozostałe czynności już nie, mam na myśli np. pomiary. Wracając do tematu, to wcześniej napisałeś, że po regeneracji powinien być sprawdzony na stole. Może i był, i może i nawet działał, ale w ciągniku już nie chce. Właśnie teraz mam taki przypadek. Alternator 3 razy sprawdzany na stole, za każdym razem działał. A w ciągniku nie chce. Trzech "fachowców" się poddało. Ja wziąłem go na stół, i faktycznie ładuje, ale wzbudza się od 2000 obr/min i to mi się wydało podejrzane. Podłączyłem oscyloskop, i co się okazało? Zwarte jest kilka zwojów w stojanie.

#63 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 20 listopad 2013 - 18:18

Mocowanie altka Dokładni.Ja miałem taki przypadek.Kosimy na usłudze kolesiowi i przychodzi i mówi weź no coś poradź bo mi 360 nie pali...No dobra...Alternator nie ładuje.Kontrolka nie świeci się.Kabel do masy, no zaświeciła się.No to wykręcam szczotki- już się skończyły.Założyłem nowe szczotki i dalej nie ładuje.To sobie myślę, diody padły,albo uzwojenie.Rozkręciłem no diody wszystkie popalone a stojan nadpalony już z nim nic nie będzie.Z braku części klient oddał alternator do regeneracji.Zapłacił 170zł .Ja mu podłączyłem jest ok.Przy okazji podłączyłem mu jeszcze halogeny z przekaźnikami oczywiście.100 zł skasowałem za robotę.Właściciel zadowolony że nie wiedział gdzie mnie całować.

@Elektrotechnik Co do takiego przypadku z twoim alternatorem to w szkole też mieliśmy taki sam przypadek.No niby nie było zwarcia w stojanie,ale z ciekawości podmieniłem uzwojenie i 40A bez problemy wyciągałem z niego na stole.A nieraz to były takie przypadki że wirnik miał o 1 mm mniejszą średnicę od uzwojenia i tylko 25A było z niego.Albo jak wirnik ma mniejszą rezystancję to też z niego nie wyciągnie się nie wiadomo ile...Z polskimi alternatorami to jeszcze pół biedy,ale jak przyniosłem czeski od 385 to nie szło dość dlaczego on nie ładuje.Diody,uzwojenie,szczotki ok,wirnik odpowiednia rezystancja,a z niego tylko 7A...
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#64 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 23 listopad 2013 - 08:30

Mocowanie altka No to musiało nie być ok skoro nie ładował. To prosta konstrukcja, taka jak Elmot, nie ma tam żadnych czarów. Zresztą jakie mogą być cuda w alternatorze trójfazowym połączonym w gwiazdę bezpośrednio w stojanie? Weźmy np. taki Mitsubishi, wyprowadzona każda cewka osobno, w mostku połączone w trójkąt, sześciodiodowy mostek prostowniczy, wzbudzanie zasilane z B+, szczelina między wirnikiem i stojanem 0,4mm i regulator połączony z BSI... I na dodatek pokrywy ustalane na śrubach, a nie na podtoczeniu stojana. 99% fachowców, którzy jakoś ogarniają A124 i niektóre Bosche wykładaja się na nim...

#65 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 23 listopad 2013 - 09:58

Mocowanie altka No dokładnie tak jak mówisz.Japońce zawsze coś odwrotnie zrobią...To jak ten alternator był połączony w trójkąt to musiał być to dużej mocy ten alternator....
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#66 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 23 listopad 2013 - 11:19

Mocowanie altka Miał 150A, ale to jest jeszcze nic, kiedyś pracowałem jako operator harvestera JD 1170E, tam też był 150A, ale 24V. To już jest moc...

#67 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 23 listopad 2013 - 13:02

Mocowanie altka Ja w Sprinterze zmieniałem 120A bo na przewodzie jest taki bezpiecznik i on nie zadziałał jak się regulator spalił i poszedł cały akumulator i na alternator klienta też naciągnęli w którym wystarczyło by wymienić regulator.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#68 Share lasku124

lasku124

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2013 - 15:24

Mocowanie altka Elektrotechnik, to tak:
W punkcie a) wszystko mi się zgadza, lecz w pkt B) nie do końca, a mianowicie:
-zacisk B+ wskazuje mi napięcie na akumulatorach, więc ok
-zacisk 15 z przypiętym żółtym kabelkiem od regulatora - 2,53V z odpiętym kabelkiem - 1,58V
-zacisk 67 z przypiętym zielonym kabelkiem - 1,13V z odpiętym kabelkiem wskazuje napięcie akumulatorów

Co Pan na to ? :)

#69 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 23 listopad 2013 - 18:55

Mocowanie altka Napięcia są w normie. Świadczy to o tym, że regulator jak i instalacja są sprawne. Jeżeli alternator jest na gwarancji to nic więcej nie możesz zrobić, bo musiałbyś go rozebrać, a przez to stracisz gwarancję. Brakuje jeszcze wyników pomiarów przy odpalonym silniku. Możesz jeszcze sprawdzić rezystancję między zaciskiem 15 i 67 przy odłączonym regulatorze i wyłączonym silniku (na zaciskach szczotek), bo może jakiś osioł założył nie taki wirnik.

#70 Share lasku124

lasku124

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2013 - 19:46

Mocowanie altka Kurcze, zmierzę tą rezystancję i zobaczymy :)
To może jednak on musi dostać wzbudzenia ? Nie wiem jak to jest, ale gadali mi że do 6 diodowego alternatora musi być jakiś przekaźnik itp. Już sam się w tym pogubiłem.. ? :unsure:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Mocowanie altka Dzisiaj, 23:56
  •  

#71 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 23 listopad 2013 - 20:03

Mocowanie altka To Ty masz alternator sześciodiodowy?

#72 Share lasku124

lasku124

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2013 - 20:10

Mocowanie altka Na obudowie pisze tylko ELMOT ale ojciec go rozebrał, tzn nie nazwałbym tego rozebraniem gdyż przy kole pasowym zamiast śrub są nity... -,- to naliczył tam tylko 6 diód.

Kupiony tu: http://rolniczeczesc...acji-c-330.html

Edytowany przez lasku124, 23 listopad 2013 - 20:14.


#73 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 23 listopad 2013 - 20:29

Mocowanie altka On jest od poloneza, więc jest dziewięciodiodowy.

#74 Share lasku124

lasku124

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2013 - 20:31

Mocowanie altka Nie może być, ojciec zliczył tylko 6 :P
A jeżeli byłby 6 diodowy to co ? Nie da rady go wtedy do ciapka podłączyć ? :)

#75 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 23 listopad 2013 - 20:41

Mocowanie altka Da radę,tylko aby mieć kontrolkę ładowania potrzebny jest przekaźnik.Można podłączyć bez przekaźnika i nie będzie kontrolki tylko że w takich układach zalecany jest amperomierz,którego w ciapku nie ma gdzie zamontować.
Weź miernik, ustaw go na ciągłość obwodu(znaczek diody) i pomierz między dużą śrubą na 10 klucz a tymi trzema małymi zaizolowanymi w plastikowych gniazdach,9 diodowy pokaże w obie strony przerwę,a jeżeli w jedną to 6 diodowy.Ale to jest raczej nie możliwe,aby ktoś założył taki regulator do alternatora 6 diodowego...

Edytowany przez locke, 23 listopad 2013 - 22:40.

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#76 Share lasku124

lasku124

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2013 - 20:57

Mocowanie altka Między B+ i czym ? Mam tam 3 piny zmostkowane w jednym miejscu, mam odpiąc 3 kable i sprawdzić przejście pomiędzy B+ i tymi trzema, tak ? :)

#77 Share lasku124

lasku124

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2013 - 21:56

Mocowanie altka Przejście jest w 1 stronę :/
Jaki musiałbym zakupić przekaźnik i jak go podpiąć ?

#78 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 23 listopad 2013 - 22:45

Mocowanie altka No to oddajesz go na gwarancję,albo dokładasz mostek diód wzbudzenia,lub też podłączasz go z przekaźnikiem i regulatorem do alternatora 6 diodowego.Możesz podłączyć go bez kontrolki,przekaźnika tylko na samym regulatorze napięcia.Nie będziesz miał kontrolki ładowania.Jednak ja zalecam układ z kontrolką.Schemat podłączenia bez kontrolki znajdziesz na forum,lub też w internecie.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#79 Share lasku124

lasku124

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2013 - 23:13

Mocowanie altka Nic nie rozumiem z Twojej wypowiedzi :wacko:
Chcę się tylko dowiedzieć jaki mam zamontować przekaźnik, żeby mieć normalnie kontrolkę ładowania i jak go podpiąć ?
Na gwarancje mi go raczej nie przyjmie bo rozbierany był :/ a poza tym 6 od 9 diodowego poza mniej wyprostowanym prądem niczym się nie różni

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Mocowanie altka Dzisiaj, 23:56
  •  

#80 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2013 - 23:13

Mocowanie altka

Weź miernik, ustaw go na ciągłość obwodu(znaczek diody) i pomierz między dużą śrubą na 10 klucz a tymi trzema małymi zaizolowanymi w plastikowych gniazdach,9 diodowy pokaże w obie strony przerwę,a jeżeli w jedną to 6 diodowy.Ale to jest raczej nie możliwe,aby ktoś założył taki regulator do alternatora 6 diodowego...

Coś pokręciłeś, badając między tymi punktami czyli B+ i 3 śruby przy sprawnym alternatorze 6 i 9 diodowym będzie taki sam efekt przejście w jedna stronę.
Test powinien być przeprowadzony miedzy B+ a D+ w tedy 6 diodowy przejście w jedną stronę, 9 diodowy brak przejścia-przerwa w obydwie strony.
Lub miedzy D+ a tymi 3 śrubkami w izolatorach w tedy 6 diodowy przejście w obydwie strony i 9 diodowy przejście w jedna stronę.

B+ = 30
D+ = plastikowe gniazdo z męska końcówką tuż obok śruby 30.

Edit:

a poza tym 6 od 9 diodowego poza mniej wyprostowanym prądem niczym się nie różni

:o :rolleyes: Nie wiem jak to skomentować.
Pomierz go, albo ponownie rozbierz i przyjrzyj się dobrze mostkowi. 80% ludzi za pierwszym razem nie widzi tych diod.
A jak ich nie ma to dołóż i odpuść sobie ten przekaźnik kontrolki ładowania.
Umiesz korzystać z internetu? Do tej pory był byś specjalistą w sprawie alternatorów Elmot gdybyś trochę poczytał.

Edytowany przez mtracz, 23 listopad 2013 - 23:26.


Podobne tematy alternator prądnica ładowanie