Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika


132 odpowiedzi na ten temat

#81 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 grudzień 2013 - 14:07

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Podkładki pod wtryskiem są. Z regulacją w trysku się nie bawiłem bo było dobrze ustawione.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Dzisiaj, 19:29
  •  

#82 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 01 styczeń 2014 - 11:07

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika nie chodzi o regulację ciśnienia tylko o pokrycie znaków na końcówce i obudowie wtrysku ( chyba ,że ustawiana na kołek ).
Rozumiem,że jest tak : kompresje ma bo piszesz ,że kręci cięzko , zawory na bank ustawione , przedmuchów brak ( nowa uszczelka i szczelne zawory) , chodzi gorzej po remoncie głowicy ,wtrysków i wymianie sekcji pompy (przerywa i ciężko startuje)- ja bym jeszcze raz dał wtryski a jak to nic nie zmieni to całą pompę ,w końcu to najmniej roboty i bez łaski powinni sprawdzić ,skoro jest gorzej jak było ,po naprawie tych elementów . Myślę ,że każdy fachowiec może coś spartolić

Edytowany przez DAREK, 01 styczeń 2014 - 11:25.


#83 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 styczeń 2014 - 18:49

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Na daniach będą jeszcze raz ustawiane luzy, jeśli nic to nie da pompa z wtryskami poleci do majstra. DAREK jest dokładnie tak jak napisałeś ;) ;p

#84 Share Grzesiek

Grzesiek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 86 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze

Napisany 01 styczeń 2014 - 18:53

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika

Masz zamiar zmierzyć i czy wiesz co to jest max. obciążenie? bo nie jest to danie całego gazu na postoju, wtedy turbo da Ci ok. 0,2-0,3 bar. Max. ciś. powinno być ok.1 bar albo więcej, dla tego sil. dokładnie nie wiem ale w starszym modelu ( U-1012) który ma większą pojemność i mniejszą moc ok. 96 km ( i brak intercoolera) ma max; 1bar to w twoim powinno być więcej.



Też mi się wydaje że to sapanie dochodzi od zaworów ale głowice podobno miał robioną a przedmuch może być jeszcze z pod wtrysku lub uszczelki głowicy.

Jeszcze dobra rada poszukał bym lepszego majstra.


Ja mierze doładowanie cały czas bo mam zamontowany na stałe zegar i wiem co to jest max. obciążenie :).
Pytałem ile może wynosić na standardowym ustawieniu pompy, bo ja mam lekko "liżniętą" i mi pokazuje max. 1,3 bara.

#85 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 01 styczeń 2014 - 21:36

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika No to się ciesze że jesteś obeznany w temacie i nie bież do siebie moich pytań o proste rzeczy, nie robie tego złośliwie po prostu niektórzy mają małe pojęcie o niektórych sprawach, np; kolega demon17 na pewno nie wie o co chodziło kiedy pytałem go o szpilki głowicy i jakie to ma znaczenie.
Dobrze że podajesz wartość doładowania dla danego ciągnika ( 10540 - 1,3 bar) bo nie jest to powszechna informacja, nie jest trudna do zmierzenia i myślę że nie jednemu się przyda, bo nie rzadko problemy zaczynają się od słabej turbiny a ludzie szukają wszędzie tylko boją się sprawdzić turbo.

#86 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 styczeń 2014 - 22:40

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Ptaszyna, co racja to racja ;p nie wiem po co było pytanie o szpilki ;p Jedynie co to mogę się domyślać ;p. Jak byś mógł rozwinąć ten temat troszkę szerzej to byłbym Ci wdzięczy ;p chciałbym się dowiedzieć czy dobrze myślałem ;p 10540 różni się od 9540 nie tylko dodaniem intercoolera, ale wałkiem rozrządu i kilkoma innymi rzeczami (patrzyłem w katalogu, ale zapomniałem;p).

#87 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 02 styczeń 2014 - 14:49

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika inny numer turbiny , inne sekcje w pompie

#88 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 styczeń 2014 - 18:00

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Na końcówkach wtryskiwaczy, które były zamontowane jak go kupiliśmy miały inne początki symboli a mianowice zaczynały się SZ, ky, Rz i ostatniego nie pamiętam. Teraz wszystkie miały SZ. Panowie czy to jest jakaś różnica?? Co te symbole oznaczają i jak powinny być zamontowane??

#89 Share zetores

zetores

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 458 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 styczeń 2014 - 21:34

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika raczej nie. Po co by mieli robić każdy osobny inny wtrysk. A co do Zetora 10540 to ma też większy bak, jest chyba troche dłuższy oraz jak się nie myle ma też wyłącznik dawki paliwa
Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

#90 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 styczeń 2014 - 21:41

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Po co to nie wiem, wiem tyle że cały symbol jest taki sam oprócz pierwszych dwóch znaków.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Dzisiaj, 19:29
  •  

#91 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 03 styczeń 2014 - 17:53

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika ze swego doświadczenia powiem Ci ,że nie mają znaczenia te znaki , ważny jest opis główny końcówki

#92 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 styczeń 2014 - 20:22

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Z tego co się dowiedziałem jest to symbol danej serii, reszta się zgadza ;) Wtryski były u sprawdzenia i wszystko jest ok, ładnie równo rozpylają. Pompiarz zapewniał że regulator w pompie jest na pewno sprawy zresztą jak i cła pompa. Mówił że mogła by się listwa zaciąć, ale w to mu się nie chce wierzyć bo jak ją rozkręcał to wszystko ładnie chodziło. Prawdopodobnie po zmianie uszczelki na 1.2 ma za mało powietrza i stąd te problemy. jutro wymienię uszczelkę i pierścienia na tłokach. Po zdjęciu głowicy jeden był cały mokry od oleju z ropą, drugi lekko się świecił od oleju a dwa pozostałe w stanie idealnym. Ile kosztuje jeden zestaw pierścieni ??



Panowie gdzie przypadają te zaznaczone uszczelnienia:
Dodany obrazek

Edytowany przez demon17, 03 styczeń 2014 - 20:58.


#93 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 04 styczeń 2014 - 09:04

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika widać tylko 4 sztuki , nie są to przypadkiem uszczelniacze trzonków zaworowych ?
Jak była wcześniej 1.5 to nie powinno się już przechodzić na 1.2 . Czy to coś zmieni ? Oby . Czekamy na efekty ........

Edytowany przez DAREK, 04 styczeń 2014 - 09:14.


#94 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 04 styczeń 2014 - 13:03

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika @demon17 jesteś z tych co wolą rozebrać wszystko kilka razy niż raz zmierzyć( bez obrazy), zmierzyłeś ciśnienie na tłokach? czy wolisz zmieniać w ciemno pierścienie(ile jest roboty z jednym a drugim).
Grubość uszczelki nie wpływa na ilość powietrza (powietrze daje turbina), uszczelka ma wpływ na ciśnienie na tłoku , jak nie potrzebnie dasz grubszą będzie niższe i trudniej będzie zimny odpalał.
Grubszą uszczelkę daje się wtedy gdy "przestrzelamy" blok i wał podchodzi do góry i wtedy tłoki mogły by pukać o głowicę.
Jak masz zdjętą głowicę sprawdź szczelność zaworów; ustaw głowicę równo na klockach i przez kanały wdech/wydech wstrzyknij po 2-3 cm ON (powinna być nafta) i obserwuj zawory od spodu, w przeciągu minuty nie powinna utworzyć się kropla na zaworze jak jest inaczej to zawory trzeba dotrzeć.
Jak będziesz montował głowicę to najpierw wkręć wszystkie szpilki a potem nakładaj głowicę nie odwrotnie ( to ważne)
Uszczelnienia troche słabo widać ale chyba @DAREK ma rację.

#95 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 styczeń 2014 - 20:51

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Pierścienie nie były wymieniane w ciemno. Jeden nie zbierał oleju, po przejściu tłoka zostawał na ściance i całe gniazdo było od oliwska, drugi przepuszczał ale mniej niż poprzedni. Dwa ostatnie mógłby by zostać, ale stwierdziliśmy że jak już wymieniamy na dwóch to wymienimy wszystkie ;p

Edytowany przez demon17, 05 styczeń 2014 - 23:40.


#96 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 styczeń 2014 - 07:47

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Witam, panowie moglibyście wrzucić fote jak wygląda podłączenie przewodów do pompy paliwowej??

#97 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 17 styczeń 2014 - 13:40

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika w czym problem ? Mogę wrzucić ,tylko ,że u mnie są dwa zbiorniki

#98 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 styczeń 2014 - 16:15

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Już sobie poradziłem, nie miałem jednego odstojnika i chciałem go zamontować, ale Ojciec po odłączał wszystkie przewody by wymienić na nowe i myślałem że nie dojdą który gdzie ma być ;p Ale jakoś się udało ;p

#99 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 18 styczeń 2014 - 08:40

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika na jakim Jesteś etapie zmagań z Zetorem ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Dzisiaj, 19:29
  •  

#100 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2014 - 16:46

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Dobrze powiedziane, sam chciałbym wiedzieć xD Dzisiaj po raz kolejny go skręciliśmy do kupy bo jedna sekcja coś nie podawała i było trzeba pompę zawieść do sprawdzenia, okazało się że wszystko ok i wtryski bardzo ładnie pylą. Zawory wyregulowane, przyszło do odpalenia... ładnie odpalił wszystko ekstra. Zgasł... za pierwszym obrotem już odpalił ładnie chodzi chodź jeszcze trochę przerywał. Wyjechałem nim na dwór pochodził z 10 min na wolnych obrotach po czym go zgasiłem. Chcę go odpalić a on nic nie łapie... dopiero po chwili zaczął łapać i odpalił... Nie wiem co jest teraz grane pompa, pompka, wtryski sprawne. Cały układ paliwowy jest w 100% dobry. Co do turbo to mam manometr ale muszę dokupić redukcję z M22 na M20 ;p

Podobne tematy zapłon głowica końcówki wtryskiwaczy