Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika


132 odpowiedzi na ten temat

#61 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 grudzień 2013 - 17:42

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika U mnie jest on 5lat i nic nie było przy nim robione. Został sprowadzony z Anglii więc nie wiem co tam było robione. Z tego co było widać po śrubach to wyglądały na nieruszone.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Dzisiaj, 06:24
  •  

#62 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 30 grudzień 2013 - 08:51

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika końcówki wtryskiwaczy tego samego typu wstawiłeś ?

Edytowany przez DAREK, 30 grudzień 2013 - 08:52.


#63 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 grudzień 2013 - 10:40

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Ta, oryginalne zetorowskie.

#64 Share Grzesiek

Grzesiek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 86 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze

Napisany 30 grudzień 2013 - 12:46

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika

Przerywa na pusto, pompa po regeneracji. Z przerywaniem jest jeszcze tak że na początku jest wszystko ok. Porobiłem nim w transporcie około 2godzin po czym przyszło do rozładowania nawozu a on na wolnych obrotach i po wciśnięciu gazu dymi na niebiesko i przerywa... Na maksymalnych obrotach słychać jak przerywa... rozładowałem nawóz i jadać odwieść wujkowi przyczepę przydymił i normalnie wszedł na obroty i nie było żadnych przerwań

Nie jest to perfidnie niebieski dym tylko taki biało niebieski ;p

Orientujesz się jaką dawkę Ci ustawili przy regeneracji pompy?
I do ptaszyny, jakie powinno być ciśnienie doładowania przy max. obciążeniu silnika?

#65 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 grudzień 2013 - 14:08

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Mówił gościu jaką ustawił dawkę, ale nie pamiętam... Coś mi się kojarzy że chyba jest taka jak w 10540.

#66 Share Grzesiek

Grzesiek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 86 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze

Napisany 30 grudzień 2013 - 16:25

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Mi 12 ustawili.

#67 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 grudzień 2013 - 18:06

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Tak chodzi od razu po odpaleniu, nierówne obroty i w ogóle tak jakoś dziwnie...


Nie ma różnicy czy wężyk od podciśnienia jest przykręcony czy też nie, zero jakichkolwiek zmian w pracy silnika.

#68 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 grudzień 2013 - 19:29

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Od kiedy tak się stało.Już taki kupiłeś czy postępowało stopniowo.

Edytowany przez krzysztofz14, 15 styczeń 2014 - 20:11.


#69 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 30 grudzień 2013 - 20:51

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Warto by zmierzyć ciśnienie sprężania na tłokach bo wyraźnie słychać jak "sapie" przy ujęciu gazu, gdzieś ma przedmuch na którymś garze.

#70 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 grudzień 2013 - 21:25

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Panowie on tak chodzi po zrobieniu wtrysków, pompy paliwowej i głowicy :( Ptaszyna przed zrobieniem głowicy takiego czegoś nie było... On tak chodzi zaraz bo zmontowaniu, a przecież to nie możliwe żeby od razu uszczelkę gdziesz wydmuchało. Najgorsze jest to że on w ogóle nie ma mocy.... Dobiero jak turbo się załączy to czuc że idzie... ruszajc z miejsca to kupa dymu i ledwo co idzie... musiałem wcisną gaz i szarpną z wysoich obrotów bo inaczej się nie dało jeździc :(

Edytowany przez demon17, 30 grudzień 2013 - 21:32.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Dzisiaj, 06:24
  •  

#71 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 30 grudzień 2013 - 21:48

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Mam pytanie,jak w nim jest przykręcana głowica, tradycyjnie nakrętkami na szpilkach które są wkręcone w bloku( jak tak to żadna szpilka się nie wykręciła przy rozbieraniu?) czy może szpilkami( śrubami) bez nakrętek które wykręcane są z blok?

Edytowany przez ptaszyna, 30 grudzień 2013 - 21:48.


#72 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 grudzień 2013 - 22:00

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Sprawdz jeszcze raz zawory,luzy i czy się otwierają prawidłowo.A potem wymontować wtryski i zamontować na zewnątrz do przewodów i sprawdzić czy pylą.

#73 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 30 grudzień 2013 - 22:10

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika

I do ptaszyny, jakie powinno być ciśnienie doładowania przy max. obciążeniu silnika?


Masz zamiar zmierzyć i czy wiesz co to jest max. obciążenie? bo nie jest to danie całego gazu na postoju, wtedy turbo da Ci ok. 0,2-0,3 bar. Max. ciś. powinno być ok.1 bar albo więcej, dla tego sil. dokładnie nie wiem ale w starszym modelu ( U-1012) który ma większą pojemność i mniejszą moc ok. 96 km ( i brak intercoolera) ma max; 1bar to w twoim powinno być więcej.

Sprawdz jeszcze raz zawory,luzy i czy się otwierają prawidłowo.A potem wymontować wtryski i zamontować na zewnątrz do przewodów i sprawdzić czy pylą.


Też mi się wydaje że to sapanie dochodzi od zaworów ale głowice podobno miał robioną a przedmuch może być jeszcze z pod wtrysku lub uszczelki głowicy.

Jeszcze dobra rada poszukał bym lepszego majstra.

Edytowany przez ptaszyna, 30 grudzień 2013 - 22:13.


#74 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 grudzień 2013 - 22:22

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Ptaszyna co do ostaniego to powiem Ci tak, gości do 360 jest ekstra bo łeb ma jak mało kto i kręci już u nas 20lat. Zadanie z zetorem go stanowczo przerosło. Co do mocowanie głowicy to są szpilki. Dwie sięwykręciły to po włożeniu głowicy skątrowałem nakrętki, wkręciłęm szpilkę poczym dokręciłem nakrętkę.

#75 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 grudzień 2013 - 11:25

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Mam jeszcze jedne podejrzenia... Około 3 lata temu ukręcił mi się wałek w pompie paliwowej tuż za trybem i czy w tym momencie jak wałek się ukręcał mógłby się skręcić choć minimalnie wałek rozrządu??

#76 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 31 grudzień 2013 - 13:19

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika końcówki wtryskiwaczy jak są mocowane do wtryskiwacza? Jest jakiś kołek czy ustawia się na znaki .? Na pewno wstawiłeś takie jak były wcześniej ? Jeszcze kwestia uszczelki : była 1.5 czy 1.2 , może doszło do kolizji zaworu z tłokiem i już się nie domykają (stąd dymienie i brak mocy ) ?

Edytowany przez DAREK, 31 grudzień 2013 - 13:23.


#77 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 grudzień 2013 - 13:22

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Na pewno takie same jak były wcześniej Końcówki nie powiem Ci jak są montowane bo zakładał je ten sam gościu co robił pompę. Uszczelka jest 1.2, ze wstępnych pomiarów wszystko powinno grać. Ciężko kręci przy w pełni sprawnym aku więc musi być dobre sprężanie, czyli kolizji być nie mogło. Na samostarcie wystarczą mu 3 obroty i odpala.

Edytowany przez demon17, 31 grudzień 2013 - 13:28.


#78 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 31 grudzień 2013 - 13:26

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika raz tak zamontowałem w 5211 , końcówkę nie patrząc na znaki i efekt był taki jakby uszczelkę wydmuchało .Jałowe masz ustawiane ręcznym czy jest cięgno do gaszenia? Jeszcze jedna ważna sprawa . Dałeś podkładki miedziane przy montażu wtrysków do głowicy ? Powinny być grube .

Edytowany przez DAREK, 31 grudzień 2013 - 13:35.


#79 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 grudzień 2013 - 13:33

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Jałowe ustawione ręcznym.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Dzisiaj, 06:24
  •  

#80 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 31 grudzień 2013 - 13:38

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika jak z tymi podkładkami , dałeś ?

Podobne tematy zapłon głowica końcówki wtryskiwaczy