Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika


132 odpowiedzi na ten temat

#21 Share RoLLand

RoLLand

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 listopad 2013 - 17:53

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika

osobówki w dieslu też mają problem z odpaleniem bez świecy , więc to nie jest takie "chore " ! Może sie poprostu zapowietrza i dlatego musisz dłużej pokręcić . Przy sprawnym rozruszniku ,powyżej 0*C u mnie odpala bez świec- szału nie ma ,ale odpali. Kolego "demon17" ,rzeczywiście masz rację .Patrzę w katalog i są dwa numery katalogowe głowic do Zet. 7520-10540 : 78.005.001 i 78.006.001 ŹS ( ŹHAVICI SVICKY ). Trochę to dziwne ,że robią dwa rodzaje głowic jakby nie można było tylko zaślepić otworów pod świece jak się nie przewiduje fabrycznego montażu. Który jest u ciebie rok produkcji ciągnika bo może dopiero w kolejnych modelach wprowadzili zmiany . Mam do niego instrukcję obsługi z pierwszego wydania i procedura rozruchu silnika nie przewiduje czasu na podgrzewanie żarowych jedynie w niższych temperaturach opisano użycie płomieniówki .



W samochodach nie trzeba aż tyle kręcić. Miałem niesprawną świecę w Ducato to odpalał praktycznie "od strzała" tylko pózniej "mieszał garami" i kopcił. ale za chwilę juz było ok. To samo miałem w Mercedesie W124 i Fiacie Bravo. Także nie do końca mogę się z Tobą zgodzić. Co zaś się tyczy Zetora: rozmawiałem kiedys z serwisantem i mówił mi że to generalnie jest bolączką 105-tek, że trzeba trochę pokręcić. U mnie pomogła wymiana rozrusznika na szybkoobrotowy i teraz odpala jak malina :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Dzisiaj, 21:43
  •  

#22 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 listopad 2013 - 18:57

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika nie wiem ,dlaczego cytujesz moją wypowiedź i w końcu potwierdzasz moje spostrzeżenia? Pisałem o tym również ,że ważny jest , w tym modelu , stan rozrusznika a co za tym idzie szybkość z jaką kręci wałem

nowy

 
 
 
 
 
 

#23 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2013 - 07:53

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Pompa we wtorek leci do naprawy. Stare końcówki były ustawione następująco: 200, 220, 250, 250. Nowe oryginalne 200 ;p. Każdy diesel w zimę lubi świece żarowe;p

#24 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 09 listopad 2013 - 08:20

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika w tych wtryskiwaczach regulacja ciśnienia odbywa się poprzez dobór podkładki , nie ma śruby z gwintem -taka ciekawostka

#25 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 14 listopad 2013 - 18:29

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika kolego demon17 , jak tam ,robiłeś pompę ?

#26 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 listopad 2013 - 20:40

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Ta, pompa zrobiona, sekcje wymienione.... Odpalać odpala lepiej, ale nadal słychać przerwania w pracy silnika... nie pracuje on równo tak jak powinien... Panowie co to może być?? Pompa i wtryski dobre....

#27 Share RoLLand

RoLLand

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 listopad 2013 - 21:21

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Pompa, wtryski ok.... kolego zostało już tylko jedno, na którymś "garnku" za mały stopień sprężania. Trzeba to pomierzyć. Możesz to zrobić nawet we własnym zakresie, wystarczy tylko zakupić odpowiedni zegar z końcówkami. Niedroga rzecz a jakże przydatna:) kiedy silnik sie zagrzeje to skutki mogą ustępować z racji tego że tłok i pierścienie "puchną" i sprężanie utzrymuje sie na podobnym poziomie jak na innych tlokach

#28 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 listopad 2013 - 22:19

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika No nic.... zobaczymy co będzie się działo jutro jak pójdzie w pole. Za dużo roboty jest by się z tym bawić... Poprawa jest, ale to jeszcze nie to co powinno być :(

#29 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 14 listopad 2013 - 23:15

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Zapytam na wszelki wypadek, luz zaworowy sprawdzałeś bo na przyciasnym lub nadpalonym zaworze skutek podobny tzn; na zimnym puszcza białawy dymek z tego cylindra(przerywany) i "szczeka" -podobny do nie równej pracy.

#30 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 15 listopad 2013 - 08:28

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika musiałbyś nagrać filmik z pracy bo tak z opisu ciężko to sobie wyobrazić . Jak koszt naprawy pompy ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Dzisiaj, 21:43
  •  

#31 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 listopad 2013 - 18:30

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Problem z dymem już znikł ;) Koszt naprawy pompy to 1000zł sekcje i 250 robocizna. Ciągnik ożył, stał się bardziej żywy, lepiej reaguje na pedał gazu i mniej pali ;) Nadal ma problem z zapaleniem i słychać nierówną pracę silnika. Luz zaworowy ustawione więc jest ok ;p

#32 Share pasiu66

pasiu66

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo, Komputery, Internet

Napisany 15 listopad 2013 - 18:57

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Nic z tym nie zrobisz. One tak mają, że w mróz nie da się go praktycznie odpalić. Jedyna rada to grzałka w blok. Nie wiem jak się sprawdzają świece żarowe ale napewno było by łatwiej.

#33 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 listopad 2013 - 19:41

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Można jeszcze dać cienszą uszczelkę pod głowicę 1,2 zamiast 1,5,Jeśli pod wtryskami są podkładki to zobacz bez ,

#34 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 listopad 2013 - 00:08

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Panowie nie mam tego ciągnika od teraz ;p Mam go już dobre 5 sezonów i wiem na co go stać w zimę ;) U mnie wystarczyła świeca płomieniowa i ciepła woda ;) ząden mróz nie był mu straszny;p Co do kolejnych napraw to dopiero po sezonie bo teraz ciągnik na gwałt potrzebny

#35 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 16 listopad 2013 - 15:15

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika z tą uszczelką to chyba jedynie w drugą stronę (z 1.2 na 1.5) ,ale tu nieleży problem w kompresji a w komorze spalania (kształcie denka tłoka) . Z ciepła wodą to wiadomo że pójdzie każdy . W każdym bądź razie szukanie większej wady której skutkiem jest trudny rozruch tego silnika nie ma sensu -ten typ tak ma.
Swoją drogą ja mam już tzw sezon zakończony -poorane ziemia śpi :P

#36 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 listopad 2013 - 17:43

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika A mógłbyś to nam wytłumaczyć dlaczego mniejsza kompresja jest lepsza niż większa ..Mam rozumieć że szybciej będzie kręcił na uszczelkach 1.5mm i szybciej odpali.

#37 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 17 listopad 2013 - 14:19

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika nie zrozumiałeś !! Jak masz fabrycznie zamontowaną uszczelkę 1.5 to nie możesz dać na ten sam układ 1.2 ,bo dojdzie do kolizji tłoka z zaworami lub głowicą !!!
Po każdej wymianie tłoka należy zmierzyć jego położenie względem bloku (tuleji) przy górnym martwym punkcie i w zależności od uzyskanych pomiarów dajesz odpowiednie uszczelki - "Instrukcja napraw ZETOR " Odnośnie podkładek pod wtryski - to bardzo ważne spostrzeżenie i pełna zgoda.

Edytowany przez DAREK, 17 listopad 2013 - 14:21.


#38 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 listopad 2013 - 15:19

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Oryginalnie nie było chyba podkładek

Edytowany przez krzysztofz14, 18 listopad 2013 - 16:28.


#39 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 grudzień 2013 - 21:27

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Po wymianie końcówek i regeneracji popy paliwowej nadal mamy problem.... Ciągnik przydymi na niebiesko i po chwili jest ok ;p Po pewnym czasie jak pochodzi zaczyna na przy gazowaniu dymić na niebiesko i przerywa. Pojechałem odwieść przyczepę do wujka i na ulicy było wszytko ok. Wydaje mi się że uszczelniania na zaworach nie są w najlepszym stanie i jak ciągnik chodzi na wolnych obrotach nie jest wstanie przepalić oleju. Robi się nagar i są problemy... Panowie dobrze myślę?? Głowicę chcę zawieść do Krotoszyna i muszę mieć pewność bo 1000zł to nie są małe pieniądze...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Dzisiaj, 21:43
  •  

#40 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 08 grudzień 2013 - 22:17

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Ile ubywa oleju, że nie może go przepalić-chyba ogromne ilości. Turbina, nią bym się zainteresował, sprawdź jakie ma doładowanie i czy nie ma przecieków bo w turbo mogą być i olej idzie na wirniki.Przerywa na jakich obrotach , na pusto czy przy obciążeniu również bo jak tylko na pusto to regulator pompy jest w nie najlepszym stanie.

Podobne tematy zapłon głowica końcówki wtryskiwaczy