Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika


132 odpowiedzi na ten temat

#1 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 październik 2013 - 15:00

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Witam, mam problem z zetorkiem. Mianowice jak jest zimny puszcza niebieski dymek po czym jak trochę się rozgrzeje dymić na niebiesko nie dymi. Podczas odpalania długo trzeba kęcić i bez świecy płomieniowej ani rusz... Od razu po odpaleni biały dym i przerywa, nawet jeśli się rozgrzeje to i tak na obrotach powyżej 1300 słychać krótkie przerwania. Panowie co to może być?? Obstawiam że końcówki wtryskiwaczy i głowica co wy na to ;>??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Dzisiaj, 20:23
  •  

#2 Share padre1989

padre1989

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 30 październik 2013 - 15:09

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika za pozny wtrysk moze

#3 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 październik 2013 - 15:20

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Pompa ustawiona fabrycznym cechowaniu. Za późny wtrysk nie dał by nam białego dymu. Białym dymem się nie przejmuję jak i przerwaniami bo to będę końcówki wtryskiwacza do wymiany, ale niepokoi mnie niebieski dym na zimnym silniku.

#4 Share marek9508

marek9508

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów

Napisany 30 październik 2013 - 17:34

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika przy moim c-4011 tez lecial niebieski dym, a winne bylo to, ze nie palil na jeden "gar".

#5 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 październik 2013 - 17:42

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika No to zaczynamy od wtrysków.... Same końcówki wystarczą czy lepiej zastanowić sięnad całymi;>?? Cały 330zł a końcówka 50zł...

#6 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 listopad 2013 - 09:16

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika wtrysk kompletny do wymiany to już ostateczność !! musisz zawieść na próbnik i będzie wiadomo który leje . Sprawdź też świece żarowe bo ten silnik wymaga wstępnego podgrzania do prawidłowej pracy . Co do niebieskiego dymu to może być efekt spalania oleju a biały to nie spalone paliwo .

nowy

 
 
 
 
 
 

#7 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 listopad 2013 - 12:47

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Świec żarowych nie ma, jest tylko jedna płomieniowa na kolektorze ssącym. Wiem że muszę zawieść i jutro to zrobię, ale chciałem się dowiedzieć co takiego jest w całym wtrysku żę kosztuje 330zł a końcówka która jest odpowiedzialna za rozpylanie tylko 50zł... Dla mnie to lepiej bo wyjdzie taniej, ale bardzo mnie to ciekawi;p

#8 Share wojtal24

wojtal24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1712 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 01 listopad 2013 - 13:17

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika ja mam zetora 105 40 to z tej samej serii też ciezko pali wymieniłem i ustawiłem nowe końcówki, swiece zarowe grzeja, założyłem rozrusznik szybkoobrotowy i na ciezkie mrozy grzałke w blok do podgrzania płynu w silniku, wymieniłem pompkę zalisajaca i problem jest że strasznie długo kreci na zimnym silniku zeby zapalił, podobno te modele tak maja że ciezko pala nawet tu na forum jest temat o tym, rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i powiedzia ze może pomogło by przestawienie pompy przyspieszenie wtrysku czy zwiekszenie dawki rozruchowej ale dokładnie nie wiem
ZETOR TEAM

#9 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 listopad 2013 - 21:10

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Powiem Ci, że świec żarowych nie mam, ale za to płomieniowa daję radę ;p wystarczy że przy mocnych mrozach przytrzymuję około 30s i pali ;) A panowie co z tymi wtryskami ;>??

#10 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 listopad 2013 - 08:42

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika nie wiem dlaczego cały wtrysk kosztuje tyle ile kosztuje, być może dlatego ,że nie wymienia się tego tak często jak końcówek wtryskowych. Ceny niektórych części do Zetora są astronomicznie drogie i zapewne jest to złożone zagadnienie . Nie rozumiem jak możesz nie mieć świec żarowych!! ?? Przecież to standard w tych silnikach - cztery paluszki wkręcane w głowicę . Swieca płomieniowa była montowana sporadycznie choć producent pozostawiał taką możliwość zaślepiająć gwint w kolektorze korkiem.Fakt em jest ,że ciężko palą w niskich temperaturach nawet te po remontach kapitalnych gdzie jest już pewność co do właściwego ciśnienia sprężania. Podejżewam ,że wpływ na to ma komora spalania w tłoku . Duże znaczenie ma szybkość z jaką jest startowny silnik . U mnie pomogło założenie grubszych przewodów prowadzących z akumulatora do rozrusznika no i oczywiście na tęgie mrozy grzałka .

nowy

 
 
 
 
 
 

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Dzisiaj, 20:23
  •  

#11 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 listopad 2013 - 14:26

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Nie mam świec żarowych bo porostu nie mam gdzie ich wkręcić ;p Jest to wersja eksportowa na Wielką Brytanię i tam oryginalnie był świeca płomieniowa zamiast świec żarowych, tak samo jak nie ma otworu do grzałki ;p

#12 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 listopad 2013 - 19:50

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika mam 10540 też z Anglii i jest na odwrót : są świece żarowe a w miejscu płomieniowej tylko korek .

nowy

 
 
 
 
 
 

#13 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 listopad 2013 - 20:04

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Mógłbyś wstawić foto gdzie dokładnie masz je wsadzone ;>??

#14 Share wojtal24

wojtal24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1712 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 04 listopad 2013 - 22:21

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Świece żarowe są wkręcone w głowice obok wtrysków

a otwór do grzałki masz z prawej strony silnika zaślepiony zaślepka na dwie śruby fi 8 te śruby trzymają taka podpórkę do linki gazu recznego
ZETOR TEAM

#15 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 listopad 2013 - 23:02

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Co do otworu na grzałkę to się zgodzę, ale moja głowica nie przewiduje montażu świec żarowych;p po prostu nie ma na nie miejsca.... :(

#16 Share RoLLand

RoLLand

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 listopad 2013 - 06:34

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika To chore z tymi świecami. Jak ja u siebie w 10540 mam jedną świecę niesprawną to muszę kręcić i kręcić i kręcić zanim zagada:( nie wyobrażąm sobie tego Zetora bez świec.

#17 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 listopad 2013 - 09:03

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika przy mrozie -10 wystarczy 30s podgrzać na płomieniowej. Dostanie ogień na tłoki i od razu odpali ;)

#18 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 listopad 2013 - 20:56

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika osobówki w dieslu też mają problem z odpaleniem bez świecy , więc to nie jest takie "chore " ! Może sie poprostu zapowietrza i dlatego musisz dłużej pokręcić . Przy sprawnym rozruszniku ,powyżej 0*C u mnie odpala bez świec- szału nie ma ,ale odpali. Kolego "demon17" ,rzeczywiście masz rację .Patrzę w katalog i są dwa numery katalogowe głowic do Zet. 7520-10540 : 78.005.001 i 78.006.001 ŹS ( ŹHAVICI SVICKY ). Trochę to dziwne ,że robią dwa rodzaje głowic jakby nie można było tylko zaślepić otworów pod świece jak się nie przewiduje fabrycznego montażu. Który jest u ciebie rok produkcji ciągnika bo może dopiero w kolejnych modelach wprowadzili zmiany . Mam do niego instrukcję obsługi z pierwszego wydania i procedura rozruchu silnika nie przewiduje czasu na podgrzewanie żarowych jedynie w niższych temperaturach opisano użycie płomieniówki .

nowy

 
 
 
 
 
 

#19 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 listopad 2013 - 21:39

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Rok jest to '99. Końcówki wtryskiwaczy wymienione i efekt jest ;) Nie wiem dlaczego od razu po odpaleniu przez jakieś 5 min dymi na niebiesko po czym przechodzi w taki ciemny wymieszany z białym dymem, ale nadal słychać lekkie przerwania... we wtorek leci jeszcze pompa do naprawy... Przed ruszaniem tego wszystkiego odpalał po krótkim podgrzaniu, a teraz nie dość że jest bardzo ciężko to jak ognia na tłoki nie dostanie to nie ma mowy żeby załapał...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika Dzisiaj, 20:23
  •  

#20 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 listopad 2013 - 16:44

Zetor 9540 problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika może po ustawieniu właściwego ciśnienia na wtryskach pompa z racji zużycia nie da rady przebić się z odpowiednią dawką ?

nowy

 
 
 
 
 
 

Podobne tematy zapłon głowica końcówki wtryskiwaczy