konrad97

[MTZ 82] Pękające tuleje i półosie przedniego napędu

Polecane posty

LTZ55a    118

To się nie obijasz. Mam do rozjechania 2x 330M i zajrzeć do MTZ do łożyska w t. kole, a nie ma czasu i chorym.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie chciało mi się robić to znajomego ciągnik robi w lesie. Łożysko wymienione przy okazji a w tarczy rozpadły się gumowe tłumiki drgań. 

Tego mtz-ta się fajnie rozpoławia stary z drążkiem nad silnikiem. Kilka pierdoł odkręcisz może ogólnie 40 minut i w dwóch kawałkach. 

mojego robi się dłużej więcej węży, lagi od przystawki pługa, trzeba doliczyć z 20 minut 

https://zapodaj.net/219a06b55223b.jpg.html

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

to jeszcze kwestja kabliale faktycznie niewiele tam jest wszystkiego w c360 godzine maske ściągasz


dziwne co ja mam za tarcz że wszystko robiłem w mtz oprócz niego jest jeszcze fabryczna może jest ceramiczna na eksport

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ciągnik znajomego robi w lesie z kłonnicą z hds-em jeździ nim nie wiadomo ilu ludzi. 

Ja zaś w nocy z piątku na sobotę hamulec spaliłem w swoim. Założyłem tarcze tary i lipa. Hamują jak na placu się bujasz 5 na godzinę na drodze idzie nogę połamać i fotel wyrwać z kabiny. I się skopcił tak że pourywało nity, popękała okładzina i wyżarło dziurę w rozpieraczu.

Kupiłem co było w sklepie żeby ciągnik zrobić nowy rozpierak i tarcze AGH chyba??? Zobaczymy jak się wkurzę przerobię na 205 może będzie lepiej. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

U mnie tej zimy na lodzie mi koło blokowało prawe na drodze - bokiem w zakręty wchodziłem i też muszę się wziąć za to mimo nowych tarcz i rozpieraka.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    1049

Blokowani kół można tylko polubić walczyć z tym trudno ,te rozpieraki to nie jest  precyzyjne rozwiązanie,  ja po wielu rozbiórkach  dałem spokój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Udany paten to nie jest daje popalić w ruskim i w każdym zetorze. Prócz tego 180-ki w mtz-cie są po prostu słabe spalic hamulce nie ma najmniejszego problemu. Ponoć 205 są już lepsze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

Jednak da sie nasmarować krzyrzaki najlepiej ponieść lewarkiem prawe przednie koło i kręcić aż nadejdzie moment że główka wejdzie tylko musi być krzyżak zamontowany dobrze smarnikiem do części wachliwej wału

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

odnośnie przedniego napędu wiele już wie takie rzeczy ale napisze może komuś się przyda,  wszyscy u mnie w okolicy usprawnili mtz przystawkę do napędu w jeden tryb tylko ciągły wywalając spręzynki tulejki bolce tak jak kolega pisał

seweryn20

 

odnośnie przedniego napędu i składania właściwego stożków to najlepiej na 2 kartki od zeszytu i nie powinny być przecięte, i są dwie regulacje ustawiania jedna oczywista czyli podkładki pod tulej mocującą ale ja wywaliłem wszystkie podkładki i mi nie chciały się zejść przekładnia i dowiedziałem się że pomiędzy łożyskami istnieje również regulacja ten pierścień pomiędzy dwoma łożyskami jest różnej grubości i albo najlepiej ustawiać to takimi podkładkami 1mm w katalogu tego nie ma i wtedy bez żadnych podkładek między tuleją a obudową przedniego mostu dzięki temu śruby nie będą się luzowały ruski są o tyle mądre że na śruby m 12 łeb śruby jest na klucz 17 a nie 19 dzięki temu idzie lepiej dojść tam kluczem ale ja polecam śruby imbusowe tam zastosować i dopierdo*ić tak że aż ruski będzie się bujał na boki :P  

 

ta podkładka ma numer 3 http://agrotrade.home.pl/kategoria,336,0,.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja u siebie jak rozbieram połączenia skręcane bardziej obciążone z automatu wymieniam śruby na 12.9. Ruskie śruby mają niedbale nacięty gwint jest często mniejszy na średnicy i kiepsko pasuje dom grzebienia. Polecam z ciekawości się kiedyś przyjrzeć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

one są faktycznie jakby torchę osmyknięte i przezto klucz nieraz przeskoczy i nie dokręcisz jak się należy założyłem imbusowe bo dojście jest słabe na łeb tym bardziej na klucz 19, a imbusowa śruba ma nawet twardość chyba 12,9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

I słusznie. Mi nie tyle o łeb chodziło co o gwint. Sruba jest na średnicy mniejsza, gwint nie jest do szpica tylko jakiś zaokrąglony. 

Słusznie zrobiłeś. Tam imbusy pasują jak złoto sam założyłem gdy przerabiałem tuleję zwrotnicy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

W która strone powinien być założony uszczelniacz w walku poziomym w przednim napedzie? Sprężynka do miejsca z olejem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

jaki feralny błąd popełniłem, to dlatego smar uciekł mi w most i wałki się zatarły a wszystko było nowe jasny gwint 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Właściwie to  przekrój wygląda tak :

Nie wiem tylko dla czego ten na poziomej półosi jest na odwrót?

post-13540-0-57408200-1491156879_thumb.jpg

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

no ja własnie miałem na odwrót i smar półpłynny wyleciał miałem napisem do oleju a z tego co się dowiedziałem to zawsze musi być sprężynką do oleju a półoś była nowa uszczelniacz też przedtem także nieszczelnosci są wykluczone 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biad3    0

Witam,

mam problem z przednim napędem stożkowym.

Trochę historii:

Otóż założyłem go do mtz 80 (z turem) wiosną tego roku.

Po zakupie używanego przejrzałem wszystkie ruchome części i uszczelki. Wymieniłem co było trzeba (niektóre łożyska, wszystkie wałki pędne z lewej półosi, uszczelki itp).

Jedyną "częścią napędu której nie ruszałem był mechanizm różnicowy (nie rozpoławiałem osi).

Po tym przeglądzie napęd działał ok do Września. We wrześniu przestał działać.

Początkowo myślałem, że przystawka nie załącza (mój błąd, bo wystarczyło sprawdzić, czy blokuje wały kardana).

Rozebrałem ją, przekonałem się, że wszystko jest ok i założyłem.

Podporę mam przerobioną na stałe (przed zakupem już była przerobiona).

Pozostał więc mechanizm różnicowy... po rozkręceniu wałki satelitek były bardzo luźne. W oleju znajdowały się opiłki metalu. Postanowiłem wymienić tarczki cierne.

Cały mechanizm dość mocno skręciłem, aby tarczki trzymały i wrzuciłem wszystko do środka (tu podejrzewam, że siła dokręcenia była zbyt duża).

Po założeniu napęd zaczął działać, ale jeszcze przed wyjechaniem okazało się, że w lewym kole nowy wałek pionowy pękł...więc napęd ciągnął na jedno koło.

Wałek wymieniłem i....

Problem pierwszy:

Podczas cofania i skręcania w lewo. lewe koło buksuje, jakby robiło tą samą drogę co prawe. Podejrzewam, że zbyt mocno skręciłem układ różnicowy.

Skręciłem go tak, aby tarczki nie puściły.

Może wie ktoś jak mocno skręca się ten mechanizm?

Problem drugi:

Czytałem trochę , że w turze bywa problem z pękającymi wałkami.

Wałek jest firmy TAPA ze wschodu.

Pogodziłbym się z tym, ale nic powyżej 500kg nie woziłem (raz, jeden bigBag).

Przeważnie suchą słome.

W ziemii łyżką nie pracowałem.

Sam napęd użyłem chyba najwięcej w gruberze na 8ha i to sporadycznie jak musiałem (gruber mam dostosowany do mtz 80).

Może jakość wałka jest do d?,

Proszę o radę.

Prośba też do seweryn20: gdzie znajdę to zdjęcie przekroju? Znalazłem tylko w języku obcym, a tu widzę w naszym ojczystym, ale jest zbyt mało czytelne.

Dnia 2.04.2017 o 20:18, seweryn20 napisał:

Właściwie to  przekrój wygląda tak :

Nie wiem tylko dla czego ten na poziomej półosi jest na odwrót?

 

 

 

 

Edytowano przez Biad3
Przystawka, na podpora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Raczej Ci nie pomogę, ale zapytam o coś.

Pod pojęciem "przystawkę mam przerobioną na stałe" co masz na myśli? Napęd masz włączony ciągle bez możliwości jego wyłączenia? Ciągle jeździsz na włączonym czy też chodzi tylko o brak zakresu "automatycznego"?
Drugie moje pytanie - piszesz o mechaniźmie różnicowym i o tarczach ciernych? Tobie chodzi i mechanizm różnicowy w przednim moście czy o podporę wału w okolicy połączenia sprzęgła z silnikiem?
Pytanie numer trzecie to jakie masz zestawienie opon?


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biad3    0
9 godzin temu, Lukasz3991 napisał:

Raczej Ci nie pomogę, ale zapytam o coś.

Pod pojęciem "przystawkę mam przerobioną na stałe" co masz na myśli? Napęd masz włączony ciągle bez możliwości jego wyłączenia? Ciągle jeździsz na włączonym czy też chodzi tylko o brak zakresu "automatycznego"?
Drugie moje pytanie - piszesz o mechaniźmie różnicowym i o tarczach ciernych? Tobie chodzi i mechanizm różnicowy w przednim moście czy o podporę wału w okolicy połączenia sprzęgła z silnikiem?
Pytanie numer trzecie to jakie masz zestawienie opon?

1. Pomyłka z mojej strony. Na stałe mam podporę. Pomyliłem pojęcia. Przepraszam.

2. Tarcze w mechanizmie różnicowym w przednim moście.

3. Opony mam oryginalne. 11,6 bodajże.

Przed "naprawa" mechanizmu różnicowego os na zakretach działała ok.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Jak znajdę instrukcję napraw w garażu i będzie coś o przednim moście to dam znać.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    371

Na pewno gdzieś w instrukcji jest napisane jak mają być skręcone tarczki w przednim moście bo czytałem kiedyś o tym. Na pewno nie może być na siłę. Teraz jeździsz jak byś miał załączoną blokadę więc nie dziw się że pękają Ci półosie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biad3    0
10 minut temu, mani51 napisał:

Na pewno gdzieś w instrukcji jest napisane jak mają być skręcone tarczki w przednim moście bo czytałem kiedyś o tym. Na pewno nie może być na siłę. Teraz jeździsz jak byś miał załączoną blokadę więc nie dziw się że pękają Ci półosie.

Półoś pękła wcześniej, przed wymianą Tarczek. Teraz nigdzie się nie ruszam. :)

Tuleja w która wchodzi pionowy wałek jest trochę wyrobiona, może zbyt mocno i wałek dostaje zbyt wysokie siły boczne...

Hmmm...

Lukasz3991- będę wdzięczny :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

@Biad3 Coś znalazłem, ale raczej nie są to informacje które Ciebie usatysfakcjonują po rzucie okiem, ale jak już mam to wrzucę. Gdzieś w necie kiedyś jeszcze była taka instrukcja w PDF. Poszukam jej może wieczorem jak znajdę czas, może nawet gdzieś na którymś pendrive mam.

Scan 1.pdf Scan 2.pdf Scan 11.pdf Scan 12.pdf Scan 13.pdf Scan 14.pdf Scan 15.pdf Scan 16.pdf

  • Thanks 2

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biad3    0

Dziękuję za skany. W skanach mamy opisane dopuszczalne luzy, ale niestety nie układu różnicowego. Przydadzą się napewno w przyszłości :) 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez flatron1984
      Witam
      Potrzebuję kosiarkę spalinową z napędem do 1000zł. W marketach znalazłem takie, tylko mógłby ktoś z forumowiczów doradzić którą warto kupić?
      1. https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artykuly/maszyny-ogrodnicze/kosiarki-i-traktorki/kosiarki-spalinowe-z-napedem/kosiarka-spalinowa-z-napedem-macallister-b-s-500e-46-cm.html
      2. https://www.bricoman.pl/otoczenie-domu/sprzet-moto-i-narzedzia-ogrodowe/spalinowe/kosiarka-spalinowa-nac-b-s450-naped
      3. https://m.leroymerlin.pl/maszyny-ogrodnicze/kosiarki-traktorki-kosy/kosiarki-spalinowe/kosiarka-spalinowa-dym1826cq-3kw-159cm3-sterwins,p258725,l73.html
      Tak na moje to chyba ta z Leroy wypada najlepiej, 3 lata gwarancji, funkcja ułatwionego rozruchu, regulacja prędkości napędu... ale może macie inne zdanie i doradzicie.
      Pozdrawiam
    • Przez miles3147
      Witam. Czy ktoś ma jakiś sprawdzony sposób na przesmarowanie krzyżaków w przednim napędzie? Do jednego może i jakoś jest dostęp ale do drugiego w żaden sposób.
    • Przez CaseMX120Power
      Witam. Mam problem z przednim napędem w moim Case MX 120. Napęd działa tylko że na skręconych kołach coś lekko blokuje koła i słychać buczenie, trzeszczenie nie wiem jak to opisać. Satelity w kołach jak nowe. przekładnie zalałem nowym olejem. Co moze byc przyczyną?
    • Przez michnik12
      Witam . Problem dotyczy tego że gdy włączam przedni napęd w ciągnik ten wogule nie ciągnie na przednie koła . 
    • Przez Krzysw5
      Witam wszystkich,
      Ciągnik Renault 103.54, od jakiegoś czasu przy załączonym przednim napędzie oraz przy skręcie słychać jakby trzaski wydobywające się z napędu. Widać nawet po  przednich  kołach, tak jakby trochę stopniowały. . Rozebrałem przedni most, wszystko wygląda ok, nie ma śladów żeby coś przeskakiwało na trybach. Zwolnice planetarne w porządku, koło talerzowe z wałkiem atakującym również, zęby jak nowe. Na satelitach w mechaniźmie różnicowym również nic nie widać - tryby jakby nowe. Dziś zdjąłem przystawkę, sądząc że tam coś znajdę, ale tryby też w dobrym stanie, jedynie wzdłużny luz na ośce. 
      W przednim moście zauważyłem też poluzowane śruby koła talerzowego, tzn odkręciłem je ręką, ale nie były na tyle luźne, żeby koło latało i jeździło po zębach, ruszało się jedynie 2 mm tam i z powrotem  ze względu na to, że otwory są większe od śrub.
      Czy ktoś może miał już taki problem. Renówka służy mi już kilka lat i jeżeli chodzi o napęd to nigdy nie było nic słychać.
      W tej chwili jest wszystko rozebranie i nie wiem czy składać, czy ewentualnie coś wymienić.
        
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj