konrad97

[MTZ 82] Pękające tuleje i półosie przedniego napędu

Polecane posty

konrad97    0

Witam, od czasu kiedy mój wujek kupił TUR'a do MTZ 82 ma problemy z przednim napędem. Tzn. nw czemu ale pęka ( tuleja ) soorki nw jak to się dokładnie nazywa, takie okrągła obudowa co chroni tryby. I właśnie ten problem jest tylko w lewym przednim kole . A to jest dość irytujące bo w ciągu roku pęka nawet do 2-3 razy i po tym koła się blokują i ucina tryby. A mtz z turem bez napędu jest bardzo słaby z powodu lekkiego tyłu . Ale jak ktoś wie co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad97    0

Soorki dopiero dziś założyłęm tu konto więc nie ogarnaim wszystkiego . :)

 

Ale jednak jak ktoś by chociaż trochę rozkminił o co mi chodzi i mógł by pomóc proszę o odpowiedź . Bo jak nie da sięz tym nic zrobić będzie się trzeba tego złoma pozbyć i zakupić ładowarkę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Określ numerami dokładnie. Podejrzewam, że wykrusza się tuleja zrobiona z żeliwa(nr14) wbijana w korpus zwolnicy (nr53). Jeżeli tak, to do wymiany górna tuleja zwrotnicy (nr17), bo jest wytarta i ma bicie, najlepiej na wzmocnioną (z grubym kołnierzem).

http://tractoor.pl/images/stories/Schematy/MTZ80%20i%2082/39.jpg


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad97    0

na tym rysunku co podał Wojtf23 myślę że pęka ( nr 14 ) ale ręki nie dam sobie uciąć sorki, ja mieszkam w mieście i nei mam ciągnika przed sobą więc dokłądnie nei pamiętam . Ale zawsze jak to pęknie to te lewe koło idzie pod lekkim skosem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

korpus numer 10 :) 14 to są uszczelki(kołnierze)

 

Mi się wydaję że powodem tego będzie za duży nacisk na to koło a dwa jeżeli wymieniacie ten korpus i połośki bo zcina zęby z powodu pęknięcia korpusu to najprawdopodobniej na ciasno układacie zębatki i pod wpływem dużego nacisku pęka. Tam powinniście wyregulować luzy zębate. A tak przy okazji czy ten części co zakładacie to są oryginalne czy zamienniki. Bo ja dzwoniłem ostatnio za atakiem koszt prawie 200 pytam się czy to oryginał odpowiedź nie zamiennik a czy to mi wytrzyma?? a do czego pan to potrzebuje. Do lasu odpowiadam. Pan mi mówi to proszę wziąść oryginalny bo ten nie wytrzymie.

Edytowano przez wojtf23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Jeżeli już, to pęka w miejscu spawu tulei 65 z kryzą. Dzieje się tak z tulejami starego typu z cienką kryzą, trzeba wymienić na te pogrubione.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad97    0

Okej dzięki za pomoc. A i soorki wprowadziłęm was w błąd nie ten rysunek wam pokazałem ja pisałem to o ryzunku co podał Agormatik. A wgl skoro mam założyć grubsze czy one normalnie wejdą ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

U mnie jest ten sam problem tuleja z grubym kołnierzem 2 lata temu założona i urwało ją. Nie wiem co jest i cały czas w jednym i tym samym kole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad97    0

To jednak nie tylko mojego wujka mtz tak ma xD Z drugiej strony te stare mtz mają beznadziejnie napęd zrobione . Mój wujek ma jeszcze Belarusa 1025 06/07r i tam napęwd lepiej zrobiony o wiele . No ale cóż jak nic nei da się zrobić to tuleje i napęd się naprawi i MTZ będzie trzeba sprzeedać xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
korsarz    7

Panowie a co może być przyczyną pękania pionowej półosi w przednim napędzie?, nowa wytrzymuje tylko kilka miesięcy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Luz na tulejach zwrotnicy, dolnej zębatce zwolnicy... Szukał bym wszystkiego co może przegwałcać oś na bok.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
korsarz    7

Muszę się teraz temu przyjrzeć dokładnie bo zawsze wkładałem nową nowe łożyska uszczelniacz i do roboty. Myslałem że to coś z tymi półosiami jest nietak bo zawsze pęknie na takiej dziurce od (chyba spływu oleju)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

u mnie pękały jak się jeździło z włączonym napędem po asfalcie ze sporą prędkością, i właśnie w tym samym miejscu pękały co korsarz mówi.


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
korsarz    7

Fakt faktem mam obory na głębokie ściółki i jak wjeżdżam tam z balem to ten traktor niema lekko no ale bez przesady żeby 2-3 miesiąc półoś nie mogła wytrzymac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Mi się na razie trzymają półosie mimo że zwrotnice maja już luzy a po zaśnieżonym asfalcie w zimie gania się non stop.

Co do łożysk to sprawdził bym te na dole na małej zębatce zwolnicy i stan zębów. Czy czasem coś się czasem nie zacina.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10

U mnie jest ten sam problem tuleja z grubym kołnierzem 2 lata temu założona i urwało ją. Nie wiem co jest i cały czas w jednym i tym samym kole.

 

Ja miałem ten sam kłopot wymieniłem obie tuleje z cienkim kołnierzem na gruby bo leciał tam olej i żeby mieć spokój z przednim tuzem i zaczęły się problemy 2 razy pękła mi nowa tuleja z grubym kołnierzem zawsze na prawym kole, raz nawet ukręcił się wałek pionowy i poszły łożyska ,okazało się że w sklepie dostałem na lewe koło tuleje innego producenta i ona jest ok. ona była nie malowana podkładem a ta malowana na czerwono pękała .Trzeci raz dostałem niemalowaną i na razie od września jest spokój.Musi być coś na rzeczy z tymi tulejami bo mechanik mi opowiadał że w innym sklepie to od ręki wymieniają te tuleje bo są wadliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez flatron1984
      Witam
      Potrzebuję kosiarkę spalinową z napędem do 1000zł. W marketach znalazłem takie, tylko mógłby ktoś z forumowiczów doradzić którą warto kupić?
      1. https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artykuly/maszyny-ogrodnicze/kosiarki-i-traktorki/kosiarki-spalinowe-z-napedem/kosiarka-spalinowa-z-napedem-macallister-b-s-500e-46-cm.html
      2. https://www.bricoman.pl/otoczenie-domu/sprzet-moto-i-narzedzia-ogrodowe/spalinowe/kosiarka-spalinowa-nac-b-s450-naped
      3. https://m.leroymerlin.pl/maszyny-ogrodnicze/kosiarki-traktorki-kosy/kosiarki-spalinowe/kosiarka-spalinowa-dym1826cq-3kw-159cm3-sterwins,p258725,l73.html
      Tak na moje to chyba ta z Leroy wypada najlepiej, 3 lata gwarancji, funkcja ułatwionego rozruchu, regulacja prędkości napędu... ale może macie inne zdanie i doradzicie.
      Pozdrawiam
    • Przez miles3147
      Witam. Czy ktoś ma jakiś sprawdzony sposób na przesmarowanie krzyżaków w przednim napędzie? Do jednego może i jakoś jest dostęp ale do drugiego w żaden sposób.
    • Przez CaseMX120Power
      Witam. Mam problem z przednim napędem w moim Case MX 120. Napęd działa tylko że na skręconych kołach coś lekko blokuje koła i słychać buczenie, trzeszczenie nie wiem jak to opisać. Satelity w kołach jak nowe. przekładnie zalałem nowym olejem. Co moze byc przyczyną?
    • Przez michnik12
      Witam . Problem dotyczy tego że gdy włączam przedni napęd w ciągnik ten wogule nie ciągnie na przednie koła . 
    • Przez Krzysw5
      Witam wszystkich,
      Ciągnik Renault 103.54, od jakiegoś czasu przy załączonym przednim napędzie oraz przy skręcie słychać jakby trzaski wydobywające się z napędu. Widać nawet po  przednich  kołach, tak jakby trochę stopniowały. . Rozebrałem przedni most, wszystko wygląda ok, nie ma śladów żeby coś przeskakiwało na trybach. Zwolnice planetarne w porządku, koło talerzowe z wałkiem atakującym również, zęby jak nowe. Na satelitach w mechaniźmie różnicowym również nic nie widać - tryby jakby nowe. Dziś zdjąłem przystawkę, sądząc że tam coś znajdę, ale tryby też w dobrym stanie, jedynie wzdłużny luz na ośce. 
      W przednim moście zauważyłem też poluzowane śruby koła talerzowego, tzn odkręciłem je ręką, ale nie były na tyle luźne, żeby koło latało i jeździło po zębach, ruszało się jedynie 2 mm tam i z powrotem  ze względu na to, że otwory są większe od śrub.
      Czy ktoś może miał już taki problem. Renówka służy mi już kilka lat i jeżeli chodzi o napęd to nigdy nie było nic słychać.
      W tej chwili jest wszystko rozebranie i nie wiem czy składać, czy ewentualnie coś wymienić.
        
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj