wojtf23

Nowa elektryka mtz 82

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wszystko ok, tylko te nowe alternatory 1000W czy 1150W są awaryjne. Padają w nich stojany. Dużo moich klientów myślało tak jak Ty, że jak mają dać 200 zł za używany, to wolą nowy ruski. Niektórzy po pół roku przyjeżdżali po jakikolwiek alternator byle nie ruski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Różnie to bywa ale ja jakoś jestem bardziej za kupnem w sklepie gdyż już raz się dałem urobić na takie słodkie gadanie gościowi który robić mi regenerację rozrusznika od c360. Przy odbiorze zaśpiewał sobie 250zł a jak go właśnie wyśmiałem mówiąc że za tą cenę mam nowy szybkoobrotowy to zaczął gadać jakie to one są do du... a ile ten jeszcze pochodzi....! Niestety dałem się nabrać czego nie mogę sobie darować do dziś...! Alternator można kupić za nawet nie 50zł tylko 30 i też będzie pracował trzeba mieć tylko sprawdzone źródło którym na pewno nie jest allego czy tego typu inne portale.

Nie mniej jednak twój @Elektrotechnik wygląda nieźle.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Miałem ten szybko obrotowy w MTZ i nie zbyt byłem zadowolony, a dałem za niego z 350 zł. Jak bym miał nowy kupić to polski chyba R11 do MTZ za ponad 500, na te szybko obrotowe raczej drugi raz bym się nie skusił. Nie dość że trochę awaryjny, to dużo prądu pobierał, i szybko zaczynał wolno kręcić. w zimie. Aku były nowe.

Najlepszy był oryginał ruski, z przerobionym zapalaniem na 24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Co do alternatorów ze złomu to nie zawsze jest tak kolorowo.Takie przechodzone dają maksymalnie 30-35A.Zmienisz stojan na nowy i od razu masz te 50A albo i więcej.A nowego stojana nie opłaca się kupować,ewentualnie przewijanie,ale drogo...

Alernator od Elektrotechnika jest dobrym alternatorem.Ma te 70A do takiej 360 pięć minut i założony.Sam bym takim nie pogardził,wkońcu to 70A :D

 

Co do szybkoobrotowych to facet poniekąd miał rację.Mało który jest dobry.Ile miałem przypadków żeby zrobić im stary oryginalny.Tylko przeczyszczenie kumutatora i nawet w niektórych szczotek nie trzeba było zmieniać.

 

A w tych ruskich alternatorach to z jakiej przyczyny padają stojany?


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris1976    48

Panowie ja mam szybko obrotowy rozrusznik i do tego grzałkę i jestem zadowolony z tego zakupu i nikt mi nie powie ze są do d*py

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

To jeszcze powiedź ile masz ten rozrusznik.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Kazdy z nas ma swoje doswiadczenia.Mój MTZ82 jest z 1990r.,przez pierwsze kilkanaście lat chodził na orginalnym rozruszniku.Pózniej zapalanie przerobilem na 24V,niestety po roku rozerwało mi głowicę rozrusznika.Wywaliłem to wszystko i założyłem rozrusznik wysokoobrotowy plus dwa akumulatory 12V i od kilku lat jestem z tego układu bardzo zadowolony.Grzałka płynu chłodzącego i odpowiedni dodatek do paliwa na zimę powodują,że zapalanie mojego ciagnika nawet przy -30stopniach jest pozytywnym przeżyciem.Ciagnik ma tura i wycinak kukurydzy,i musi być odpalany bez względu na pogodę raz na tydzień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Mam magnetona i to kompletny szajs. Przez trzy lata szlag trafił cztery bendixy. bez względu gdzie kupione albo urywa oś zębatki, albo sprzęgło się wyrabia i ślizga albo wieloklin. Rozrusznik fajnie kręci ale konstrukcja słaba. Co do ruskich alternatorów to poza faktem że nie mają szczotek co zmniejsza ich awaryjność to cała reszta to wady.

Alternator kompletnie nie ładuje na wolnych obrotach a zestrojenie regulatora napięcia daje wiele do życzenia. W moim nie nie ma najmniejszych szans żeby napięcie przekroczyło 13,7 wolta.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Być może zainwestowałeś w zbyt "dobry". Ja kupiłem do Władka Lubane czy jakoś tak i chodzi już dobre 5 lat bez awaryjnie. W MTZ też mam założony jakiś nowy firma nieznana bo zamalowany farbą. Obym nie musiał nic wymieniać. Co do alternatora to przydałby mi się nowy bo jak włączę światła to nie wyrabia i przestaje ładować.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To sprawdź kabel zasilający instalację z akumulatora. Nie powinny przygasać światła przynajmniej drogowe nawet gdybyś od altka obciął kabel.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A w tych ruskich alternatorach to z jakiej przyczyny padają stojany?

Nie wiem jaka jest tego przyczyna, ale myślę, że są za słabo zalakierowane. Dostają zwarcia międzyzwojowego, a czym to grozi to wszyscy wiemy. A ludzie nie robią przeglądów alternatora, tylko dowiadują się o uszkodzeniu jak przestaje ładować. A wtedy stojan jest już na złom. Nowy stojan prawie 100zł, przezwajanie też nieopłacalne. Dlatego lepszy jest używany alternator, byle nie ruski. A te jubana są najgorsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Światła nie przygadają ale widzę po amperomierzu, że wskazówka ucieka na (-) co wskazuje na pobieranie prądu z aku. We władku mam tak że po odpaleniu wskazówka amperomierza ucieka na (+) a po chwili spada do zera i tak się trzyma niezależnie czy włączysz światła czy nie. A tu na wolnych obrotach wskazówka jest ciągle na (-) dopiero jak depnę to idzie na plus. Lipa


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioo117    1

U mnie jest tak samo jak napisał kolega new_profil_luki21 i w związku z tym będę zakładał alternator od perkinsa bo akurat taki mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@new_profil_luki21 czyli ewidentnie alternator ma za mało mocy. Tylko przy dużym obciążeniu, (zbliżonym do maksymalnego) nie licz na to, że jakikolwiek alternator będzie ładował akumulatory. Alternator musi mieć te 3000 obr/min. żeby mógł oddać moc znamionową. A takie obroty uzyskasz powyżej 1200 obr/min wału korbowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Amperomierz pokazuje w którą stronę i z jakim natężeniem przepływa prąd kablem idącym do akumulatora. Więc na wolnych obrotach przy włączonych odbiornikach amperomierz musi pokazywać na minus czyli prąd płynie z akumulatora do odbiorników. A czemu wyjaśnił kolega post wyżej. Nie da się inaczej. W każdym innym pojeździe nie ma amperomierza i kierowca jest tego nieświadomy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem co wskazuje amperomierz. Dobry alternator powinien zapewnić moc dla wszystkich odbiorników a aku to tylko bufor, który jest doładowywany po wykorzystaniu np po rozruchu. Idealnie to pokazuje u mnie w t25 gdzie mam alternator od Opla z wbudowanym regulatorem. Odbiorników mogę dorzucać a wskazówka lekko wskakuje na (+) po czym wraca na zero i się trzyma niezależnie od obrotów. I tak powinno być w każdym wskazówka nie może pływać w zależności od obrotów.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Z fizyką tak łatwo nie wygrasz. :)

Widocznie w T-25 wszystko jest na swoim miejscu, natomiast w MTZ któryś z podzespołów kuleje bądź warunek prawidłowej pracy alternatora nie spełniony.

Zmierz napięcie ładowania w momencie obciążenia(Wskazówka na - amperomierza), na akumulatorach jak i alternatorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No nie zgadzam się. Włączając główne światła ,halogeny i ogrzewanie już jest pobór prądu ponad 200 W. Na wolnych musi już pobierać prąd z akumulatora bo alternator tego nie wyprodukuje i jest to jak najbardziej prawidłowe. To że u ciebie tylko zadrga wskazówka to albo pobór prądu jest tak mały że alternator to zaspokoi albo masz źle wpięty amperomierz lub odbiorniki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dobry alternator powinien zapewnić moc dla wszystkich odbiorników.

[...]I tak powinno być w każdym wskazówka nie może pływać w zależności od obrotów.

I tak jest. Każdy alternator zapewnia moc, ale tylko od odpowiednich obrotów. Jeżeli obciążysz go większą mocą niż jest w stanie wyprodukować to wskazówka będzie się przesuwać w zależności od obrotów. Może sprawdź najpierw bilans mocy w swoim ciągniku a dopiero później będziemy na ten temat pisać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jak jak najbardziej dobrze podłączone. Nikt mi nie powie że alternator jest ok jeśli włączę światła mijania i postojowe to u mnie żeby wyjść na 0 muszę deptać prawie gaz w podłogę także to nie jest normalne. Nie mówię już nawet o nocnych pracach polowych wystarczy że dorzucę dwa halogeny na tył (żarówki H3) a nie mam szans przy orce zapewnić odpowiednią moc z alternatora. O halogenach na przód nawet nie wspomnę.

 

Pozycyjne 4x5W = 20W

Światła mijania 2x40W= 80W

 

Tu mamy 100W

Niech na kontrolki i jakieś podświetlanie deski pójdzie nawet 50W

To jest 150W a gdzie reszta?

Z halogenami roboczymi będzie 260W to nie jest zbyt dużo.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Te ruskie alternatory mają bodajże 700W.No to rzeczywiście dobry :D

Zmień na jakiś jaki Ci podejdzie na mocowanie i będziesz miał spokój.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak też właśnie zrobiłem kiedyś w T-25 zamieniając na od jakiegoś Opla i po dziś dzień (może z 10lat) mam spokój. A jak dobry altek to i aku po tyłku nie dostają i wydłużają swoją żywotność.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na ruskim alternatorze światła drogowe, cztery halogeny po 100 W każdy, dwie dmuchawy ogrzewania i na wolnych amperomierz prawie 20A na minus. O ile dobrze wskazuje a wydaje mi się że nie. Kiedyś sprawdzę to uczciwie. Na 1500 obr. silnika jest już nad zerem. Jeśli alternator jest mocny to odbiorniki nie będą ciągły prądu z akumulatora poza wolnymi obrotami. I to jest normalne. Alternator 700W jest słaby niestety, Włączę jeszcze tylne halogeny i jest po prądzie płynącym w stronę akumulatorów. Zaznaczam że normalnie nie jeżdżę na wszystkim tym włączonym na raz. Jak włączę cztery górne to światła mijania wyłączam bo nic nie dają a żrą 120W.

Trafi się okazja dostanie mocniejszy alternator.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj