Pakoxd

Zetor Crystal 8045 Problem z zapaleniem

Polecane posty

kasek    7

Kolego ten typ tak ma wiem to z autopsji , czyli nie masz czym się martwić i szukać przyczyny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Raczej jest czym się martwić (chyba, że chodzi o temperaturę poniżej: -10 stopni C. Wtedy często bywają problemy :) ). Moja 80tka do tych kilku stopni poniżej zera pali bez problemu. Do -15 też powinna palić, bez żadnych samostartów itp, gdybym miał ją czym zakręcić :) Jak jest 10 stopni na plusie i nie chce odpalać, to albo kompresji nie ma, albo wtryskiwacze/pompa szwankują, albo wyprzedzenie wtrysku jest dość mocno źle ustawione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Pewnie masz silnik do remontu, ja przed remontem mogłem kręcić rozrusznikiem 15 min i nawet nie załapał. Palił jedynie po podaniu mu "samostartu". Wypróbuj to niech jedna osoba odpala a w tym czasie druga osoba poda samostart do filtra powietrza. Powinien odpalić jak nowy :)

Po remoncie nie zdążę nacisnąć przycisku rozrusznika i już chodzi :D

Pozdro

Edytowano przez bubel500

Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Napisz jak z kondycją silnika najpierw.

Najlepeij założyć rozruch na 24V z rozrusznikiem z Bizona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pakoxd    0

dzieki za uwagi ale pewnie bedzie to problem silnika zetorek jest chyba z 87 roku przy samostarcie zapala po pierwszym zajaknieciu jeszcze raz dzieki i POZDRO d-_-b

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Napisz jak z kondycją silnika najpierw.

Najlepeij założyć rozruch na 24V z rozrusznikiem z Bizona.

Powiedz mi co ci to da? Jak silnik zajeżdżony to cz rozruch 12v czy 24v to i tak nie zapalisz. Co z tego że rozrusznik kręci jak silnik nie łapie bo już sprężania nie ma?


Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pakoxd    0

Powiedz mi co ci to da? Jak silnik zajeżdżony to cz rozruch 12v czy 24v to i tak nie zapalisz. Co z tego że rozrusznik kręci jak silnik nie łapie bo już sprężania nie ma?

Ale jak miał by nawet przekładac rozruszniki to trzeba byłoby instalacje całe zmieniac i duzo z tym bawienia sie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Niekoniecznie, wystarczą 2 akumulatory 12v, rozrusznik 24v i taki przełącznik: http://allegro.pl/ur...3627007250.html

Ten przełącznik to takie coś, że przy rozruchu przełącza na 24v, a po zapaleniu masz znów 12v.

Nie wiem jaki w tym sens, ja w swoim 8045 mam 2 akumulatory 12v 110ah i do tego rozrusznik Lucas 12v. Nie zdąrze nacisnąć startera i już chodzi, trzeba mieć tylko dobry silnik. Co za różnica 12v czy 24v jak silnik nie ma sprężania? Możesz nawet wsadzić silnik elektryczny 7kw i kręcić nim pół dnia i tak nie zapali, chyba że z samostartem, odpala po nim jak nowy, jednak do dobrego silnika nie mam zamiaru go używać bo szkoda silnika na te gó*no.

Edytowano przez bubel500

Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
C-S-R    0

O widzę super mechanika który polecił sposób sprawdzenia kompresji na samostart. Fajnie jest umieć tak na odległość podac przyczynę i że odrazu silnik kompresji nie ma. Mozna tak kogoś w koszty wprowadzić niezłe. Odrazu ktoś silnik rozbierze bo przeciez komprsji nie ma... poskłada i nadal może nie odpalać. Pozatym silnik który nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa też odpali na samostarcie

 

 

Pakoxd zmierz kompresję w pierwszej kolejności. W 8011 znajomego też sie podobnie działo że poniżej 10 stopni krecił i kręcił... ale zapalał. Pompe miał drugą na podmiankę i po zabiegu problemy sie skonczyły.

Edytowano przez C-S-R

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Troche nie łapiesz, bo po założeniu tego przełącznika to jest 24V. Każda 120 tak ma.

Jak nie ma spężania to polepszy odpalanie, bo ogółem 80 słabo palą. A to że teraz nie odpala to może być wina rozrusznika, po prostu jest wyrobiony i nie ma obrotów.

Ale przyczyn nie palenie jest przynajmniej z 10 i takie pisanie jak się nie widziało to wróżenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Właśnie wiem że jest 24v ale to jest do palenia, a światła i reszta masz 12v


Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

niekoniecznie to musi być kompresja.

Zanim zabierzesz sie za rozbieranie silnika wykręć pompe wtryskową oraz wtryskiwacze i pojedx do zakładu specjalistycznego niech CI sprawdzą i wyregulują.

Jeśłi wsio będzie ok, to za samo sprawdzenie i regulację nie dasz więcej niż 150, a bedziesz miał przynajmniej pewność, ze instalacja paliwowa jest ok.

Jeśłi jednak od dłuższego czasu nic nie ruszałeś, to czeka cię przynajmniej wymiana wtryskiwaczy (weź polskie WZM, odpuść sobie chińczyki, bo po roku znów bedzie problem) 4x40zł, oraz regenracja pompy (koło 500zł), ale mówie CI, warto.

Traktor zacznie mniej palić, stanie sie wyraźnie mocniejszy i o ile silnik to nie kompletna padaka (a o ile nie chla Ci oleju na potęge i trzyma jako takie ciśnienie smarowania to nie jest), to problemy z odpalaniem też znikną.

 

TAk czy owak będziesz musiał to zrobić. Jeśli pomoże na odpalanie, a pewnie pomoże, to ok, a jeśłi nie pomoze, to i tak przy remoncie kapitalnym silnika zwykle daje sie pompe do sprawdzenia i wymienia sie wtryski, wiec i tak to by CIe czekało.

 

Także za dużo sie nie zastanawiaj, tylko szukaj zakładu w okolicy, dzwoń, umów sie na termin i działaj.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj