Skocz do zawartości

Zdjęcie

Sprzęgło C-360


691 odpowiedzi na ten temat

#581 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3183 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 08 grudzień 2015 - 21:41

Sprzęgło C-360 Jak są zużyte tarcze to wymieniasz obie, bo koszt nieduży. Tarcza może być wilgotna od smarowania tulei łożyska. Łożysko w wale wymień na nowe. To, że się przesówa to nic strasznego, ale lepiej jakby było ciasno osadzone, bo może obracać się w wale, albo już się obracało i wybiło otwór. Wieniec jak ma ścięte jedną stroną to możesz odwrócić. Musisz mieć palnik, bo nigdy tego nie zdejmiesz ma zimno, bez cięcia. Od razu wymień uszczelniacze od skrzyni i na wałku sprzęgłowym.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Sprzęgło C-360 Dzisiaj, 10:43
  •  

#582 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 682 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 11 grudzień 2015 - 00:23

Sprzęgło C-360

Jeżeli 1 stopień był za olejony to pewnie z tyłu silnika masz odrzutnik  a nie na uszczelniacz i wali olejem



#583 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 11 grudzień 2015 - 08:01

Sprzęgło C-360

Raczej ze skrzyni biegów. Fizycznie jest niemożliwe żeby olej z silnika dostał się na tarcze sprzęgłowe.


KPK Kumurun Team

#584 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3183 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 11 grudzień 2015 - 08:35

Sprzęgło C-360 Między wałkiem I stopnia a tuleją II stopnia za pierścieniem dystansowych siedzi mały simmerig.

#585 Share thor1984

thor1984

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 561 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WZW

Napisany 11 grudzień 2015 - 16:43

Sprzęgło C-360

Dziś ciągnik udało się w końcu ponownie połączyć choć było trochę ciężko ale różnica jest kolosalna.  Niestety po wciśnięciu sprzęgła daje się słyszeć delikatne piszczenie. Zastanawiam się czy coś źle zrobiłem? Nie widać tak jak przed wymianą łożyska aby leciały jakieś iskierki ale delikatne piszczenie słychać. Wcześniej łożysko tarło o te dźwigienki wyłączające napęd i boję się, że teraz nowe łożysko może robić to samo. 



#586 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 11 grudzień 2015 - 22:43

Sprzęgło C-360

Zgrzytać mogą łapki na podkładkach, sprężyny agrafkowe czy same łapy o łożysko.  Jeęli wszystko złożyłeś dobrze to cichym zgrzytem się nie przejmuj. 


KPK Kumurun Team

#587 Share thor1984

thor1984

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 561 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WZW

Napisany 12 grudzień 2015 - 15:47

Sprzęgło C-360

No niestety ale piszczenie się nasiliło i teraz po wciśnięciu sprzęgła już dość głośno to słychać. Przypuszczam, że tak jak przed awarią łożysko trze o łapki i ścina je. Co może być tego przyczyną?



#588 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 12 grudzień 2015 - 16:50

Sprzęgło C-360

Może foto wyjaśni trochę sprawę. Nie wiem czy wymieniać same widełki czy i tą tuleję?

 

9225802600_1449131063_thumb.jpg

 

 

3894832400_1449131225_thumb.jpg

 

U mnie jest inaczej,widełki wchodzą centralnie w środek tych wąsów od tulei łożyska.
 


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#589 Share pordzia

pordzia

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 18 styczeń 2016 - 22:51

Sprzęgło C-360

Witam wszystkich.

 

Mam do Was pytanie. Jak mogę rozpoznać skrzywioną tarczę sprzęgła I stopnia. Po złożeniu z nową tarczą nie mogę wrzucić biegu bo jakby nie wysprzęgla i przy próbie wrzucenia biegu zgrzyta skrzynia, ale drugi stopień wysprzęgla bo hydraulika staje. Tarcze założone dłuższymi końcami piast w stronę silnika. Czy to skrzywienie to jest na poziomie 1mm? Jak ponownie wymontowałem i położyłem tarczę na powierzchni ciernej sprzęgła to w jednym kierunku ładnie dolegała a w drugim dało się wyczuć kołysanie, tzn. nie przylegała do całej powierzchni i można było ją docisnąć do powierzchni ciernej sprzęgła na około 1mm.

Czy ktoś wie jak się wysprzęgla to na ile odchodzą powierzchnie cierne od tarczy - jaki tam jest luz?

Stara tarcza była sporo cieńsza i teraz się zastanawiam, czy poza łopatkami które ustawia się tak jak tutaj piszą przedmówcy względem łożyska coś jeszcze powinienem przeregulować jeśli luz łopatek do łożyska mam ustawiony jak trzeba?

 

Z góry dzięki za pomoc.



#590 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3183 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 18 styczeń 2016 - 23:34

Sprzęgło C-360 Dobrze wyregulowane dźwigienki? Ustawia się zdaje się odległość końców dźwigienek od tarczy docisku. Zapomniałem tylko odległości, ale ktoś przypomni. Dopiero po takim ustawieniu łożysko ma być 4 mm dla I i 10 mm dla II stopnia. Ja się ostatnio zawiodłem na kapselkach I stopnia. Jakieś 2 msc po wymianie znów pękl jeden. Kupiłem z zetora toczone, ale w dźwigienki nie wchodzą i trzeba minimalnie otwór powiększyć.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Sprzęgło C-360 Dzisiaj, 10:43
  •  

#591 Share pordzia

pordzia

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 18 styczeń 2016 - 23:40

Sprzęgło C-360 Ja tylko wyregulowałem odległość od dźwigienek do łożyska. A ta odległość o której piszesz to wyjaśnij proszę dokładniej.

#592 Share TEVEZ

TEVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 133 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2016 - 05:58

Sprzęgło C-360 Ja po wymianie tarczy na oryginał Ursus ma dokładnie to samo, zrobił się jakby 3-stopień przy samej podłodze przy którym mogę włączyć bieg bo coś tam lekko haczy, natomiast ruszanie odbywa się normalnie przy końcu jak puszczam sprzęgło.Tarczy na pewno nie skrzywiłem bo wszystko złożyło się bez przemocy.

#593 Share rafff24

rafff24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 844 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przeciszów
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja

Napisany 19 styczeń 2016 - 15:39

Sprzęgło C-360

czasem możesz trafić wadliwą, raz widziałem źle zanitowaną, było trafione prasą nie w nit a okładzinę, i też na piewszy rzut oka nowa, a tu zonk lub powierzchnie docisku, koła zamachowego do przetoczenia, pęknięta łapka, wypracowane tzw kamienie- na śrubach wyregulujesz, ale jak siedzi łapka płycej to nie wyprzęga dobrze



#594 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3183 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 19 styczeń 2016 - 17:12

Sprzęgło C-360 Strona 67 i chyba 68. http://instrukcja.pl...raw_1#photo_top
Najpierw ustawiacie odległość końca łapki do tarczy dociskowej sprzęgła a dopiero po ustawieniu tego dosuwacie łożysko. Wymiary 19 dla II stopnia i 25 dla II stopnia. Ja zrobiłem sobie do ustawiania tego płaskownik o tych wymiarach. Jeden koniec ma 19 mm szerokości a drugi 25. Dla ułatwienia można dosunąć łożysko na 25 mm od docisku i potem podciągać łapki aż koniec muśnie łożysko. Po wszystkim odsunąć łożysko na 4 mm dla I stopnia. Brzmi chaotycznie, ale po rysunku z instrukcji załapiecie.

#595 Share TEVEZ

TEVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 133 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2016 - 18:06

Sprzęgło C-360

Tarczę wymieniłem przy okazji bo był kupiona wcześniej a teraz był robiony remont silnika.Także krzywe koło zamachowe albo docisk, pęknięte łapki nie wchodzą w grę

bo do wymiany sprzęgło działało idealnie.Koło zamachowe też raczej równo założyłem i dokręciłem kluczem dynamometrycznym.

Łapki I-stopnia do łożyska musiałem ustawić dosłownie na żyletki, jeśli bym ustawił na 4mm to bym wogóle biegu nie wrzucił.

Co to są kamienie na śrubach? Czy to o te kamienie chodzi KLIK. ?

Albo u mnie ich nie ma wcale albo nie zauważyłem, w którym miejscu dokładnie powinny one się znajdować?

 



#596 Share Borekk17

Borekk17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 153 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Uciechów

Napisany 19 styczeń 2016 - 20:15

Sprzęgło C-360

jeżeli nie chce ci sie rozpoławać ciągnika jeszcze raz by zmienić tarcze z nowej na nowszą to spróbuj przypalić lekkko sprzęgło wtedy tarcza dostanie temperatury i jezeli faktycznie jest lekko krzywa to powinna się ułożyć



#597 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3183 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 19 styczeń 2016 - 21:08

Sprzęgło C-360 Zajrzałeś w ogóle do linku który podałem? Najpierw podciągnij łapki, wtedy znajdą się stopnie w sprzęgle.

#598 Share TEVEZ

TEVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 133 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2016 - 21:27

Sprzęgło C-360

Pisałem wcześniej że łapki są na 1mm od łożyska i są dwa stopnie.

Pierwszy stopień już działa zaraz po wciśnięciu pedału ale tylko na tyle żeby zatrzymać ciągnik ale biegu nie da się przełączyć bo wałek sprzęgłowy jeszcze się kręci.

Jak docisnę mocniej wajchę w kierunku biegu to ze zgrzytem dopiero wałek wyhamuje.

Gdzie dokładnie w sprzęgle są te kamienie ?



#599 Share pordzia

pordzia

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 19 styczeń 2016 - 21:59

Sprzęgło C-360

Panowie,

w przywołanym fragmencie instrukcji napraw jest napisane że:

odległość od pokrywy sprzęgła do:

- końca dźwigienek wyłączających napęd ciągnika - 25mm,

- końca dźwigienek wyłączających wałek - 19mm.

 

Odległość od dźwigienek do łożyska odpowiednio 4 i 10mm.

 

Prośba o wyjaśnienie gdzie mierzymy te wymiary, znaczy który punkt rozumieć należy jako koniec dźwigienki?

 

Dzięki,



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Sprzęgło C-360 Dzisiaj, 10:43
  •  

#600 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 19 styczeń 2016 - 22:08

Sprzęgło C-360

Tą odległość 25mm ustawisz jak składasz sprzęgło przed włożeniem silnika.

Jeśli składasz sprzęgło po włożeniu silnika to tak aby odległość widełek od jazdy do widełek WOM wynosiła jakieś 6mm a widełki jezdne nie dotykały łożyska.

Łożysko ma się kręcić swobodnie, odległość widełek od łożyska może być mniejsza jak fabryczne 4mm ale trzeba częściej kontrolować luz ponieważ w miarę zużywania się tarczy odległość ta zmniejsza się.

 


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


Podobne tematy c 360 sprzedlo c 360 sprzęgło