Skocz do zawartości

Zdjęcie

Sprzęgło C-360


691 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 13 luty 2008 - 20:57

Sprzęgło C-360 może masz jakieś luzy na którymś z łożysk. Ja jak w c-360 wymieniałem wałek sprzęgłowy to wymieniłem wszystkie wałki doprowadzające i wszystkie na nich łożyska i niemam problemu. :rolleyes:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Sprzęgło C-360 Dzisiaj, 23:39
  •  

#42 Share lukasz345

lukasz345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 274 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze---->NH

Napisany 16 luty 2008 - 11:07

Sprzęgło C-360 Zapomniałem dodać że ten wałek nie "leży" równolegle z blokiem tylko bardzo minimalnie jest odkrzywiony. ;)

#43 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 luty 2008 - 11:34

Sprzęgło C-360 mójciapek chyba z milion mtg i dostaje ostro w rozrzutniku ze aż się zadusi czasami i nic, ale znajomemu w rotacyjnej m-ka zo roku miałą problem z ukręcaniem się wałka

ps. mój ciaper z 79r ma problem od nowości z tym że na wstecznym biegu strasznie jęczą zwolnice taki pisk czy buczenie czy miarczenie nie wiem jak to nazwac podobnie jak zawór w chydraulice przeciążeniowy piszczy, od nowego tak ma i nic się nie dzieje na gwarancji powiedzieli że niektóre tak mają 30 lkat mineło i dalej piszczy czy ktośteż to ma?

#44 Share quercus

quercus

    emerytowany moderator

  • V.I.P.
  • rank
  • 1622 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 luty 2008 - 12:33

Sprzęgło C-360 U mnie moja ma tendencje do takich delikatnych wyć jak z górki sie zjeżdża a obciążeniem które mocniej pacha ciągnik niż on może jechać.
,, Idę dalej żeby być jak najbliżej ..."

#45 Share lukasz345

lukasz345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 274 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze---->NH

Napisany 16 luty 2008 - 13:53

Sprzęgło C-360

mójciapek chyba z milion mtg i dostaje ostro w rozrzutniku ze aż się zadusi czasami i nic, ale znajomemu w rotacyjnej m-ka zo roku miałą problem z ukręcaniem się wałka

ps. mój ciaper z 79r ma problem od nowości z tym że na wstecznym biegu strasznie jęczą zwolnice taki pisk czy buczenie czy miarczenie nie wiem jak to nazwac podobnie jak zawór w chydraulice przeciążeniowy piszczy, od nowego tak ma i nic się nie dzieje na gwarancji powiedzieli że niektóre tak mają 30 lkat mineło i dalej piszczy czy ktośteż to ma?

Mój ze zwolnicami ma wszystko w porządku. Jak często zmieniasz w nim olej w kołach, bo ja co 800mtg.

#46 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 luty 2008 - 15:22

Sprzęgło C-360 he he h e :) ;) a to się zmienia olej w zwolnicach w ciapku? sprawdzam tylko czy jest raz na 10 lat :)

#47 Share lukasz345

lukasz345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 274 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze---->NH

Napisany 17 luty 2008 - 16:50

Sprzęgło C-360 Zmienia się :) ;)

#48 Share zen88

zen88

    Użytkownik

  • Validating
  • PipPip
  • 51 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisany 21 kwiecień 2008 - 22:41

Sprzęgło C-360 po prostu trzeba wyregulowac łapki. Co drugą łapkę mocniej się przykręca, robią się wtedy dwa stopnie . P ierwszy wysprzęgla biegi a drugi wom. Ja tak mam i szprzęgiełko wciska się lekko. Aha tylko tzreba sprawdzic które co wysprzęglają. pierszy nie może byc wom.

#49 Share rafal88

rafal88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 394 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 22 kwiecień 2008 - 07:05

Sprzęgło C-360 Kolego @zen88 zanim cos napiszesz pomysl troche.... ;)

#50 Share zen88

zen88

    Użytkownik

  • Validating
  • PipPip
  • 51 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisany 22 kwiecień 2008 - 22:09

Sprzęgło C-360 przynajmniej u mnie w c 360 pomogło. Chyba że w c 360 3p jest inne sprzęgło.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Sprzęgło C-360 Dzisiaj, 23:39
  •  

#51 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 23 kwiecień 2008 - 07:04

Sprzęgło C-360 W c360 sprzęgło chodzi całkiem znośnie jak jest dobrze ustawione na 2 stopnie. Powinno to być wyraźnie wyczuwalne że zaczynamy wciskać 2 stopień od obsługi womu. Próbowałem tak ustawić w 3p-eku ale chyba przy tym silniku jest cos inaczej bo niby zasada ustawiania taka sama ale po robieniu pierwszy stopień chodził lekko tak jak w c60 jednak bardzo szarpał przy powolnym puszczaniu sprzęgła. I stanęło na tym ze ustawienia łapek wróciły ponownie na wciskanie ciężkie. Nie potrafię określić przyczyny szarpania sprzęgła Może to wina docisku bo tarcza sprzęgła jest nowa.

#52 Share SzTyWnY

SzTyWnY

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 90 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska

Napisany 25 lipiec 2008 - 09:55

Sprzęgło C-360 Mam pytanko jak odróżnić które łapki są od 1 stopnia a które od 2 ???

#53 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 1982 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 25 lipiec 2008 - 19:50

Sprzęgło C-360 To ja może przy okazji zapytam jak ustawić 2 stopień sprzęgła? ;)

ZAKUPIĘ KOSIARKĘ ROTACYJNĄ FAMAROL 1,65M

WYŁĄCZNIE WOJĘWÓDZTWO LUBELSKIE .


#54 Share lukano

lukano

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Rzeszowa
  • Zainteresowania:Rolnictwo :)

Napisany 26 lipiec 2008 - 09:36

Sprzęgło C-360 Dzwigenki pierwszego stopnia są wychylone bardziej do przodu względem łożyska co nie co o regulacji.
Dodany obrazek
Trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę.
Wierz mi, żałuje się tylko i wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania.
Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...

#55 Share Dominik1634

Dominik1634

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 132 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpacie RDE

Napisany 26 lipiec 2008 - 13:32

Sprzęgło C-360 Łapki 1-go stopnia maja wytłoczone otwory na kapelusze.

#56 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 27 lipiec 2008 - 08:45

Sprzęgło C-360 no i łapki 1-go stopnia są dłuższe (końce)
a reguluje się je śrubami są na łapkach

#57 Share bimladentoja bimladentoja

bimladentoja
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 03 sierpień 2008 - 22:22

Sprzęgło C-360 niema różnic miedzy 3p,a 360 sprzęgło ustawia się za pomocą pomiaru wykonanego np:z plaskownika o odpowiedniej grubości dla 1 i następnie 2 stopnia,wkładając je między łapki sprzęgła,a łożysko oporowe i ustawiając luzy za pomocą zakontrowanych śrub regulacyjnych.Róznica między 1 a 2 stopniem powoduje że sprzęgło lekko się wciska,dwa stopnie naraz są trudne do wciśnięcia,dobrze też zastosować łopatki od zetora i założyć tzw.kamienie ,bardzo wiele to daje,a szarpanie sprzęgła to efekt regulacji na oko,kiedy odstęp łopatek od łożyska oporowego jest nierówny przez co nie równo sprzęgło załancza ,a z biegiem czasu nierówno ścierają się płaszczyzny sprzęgła współpracujące z tarczami sprzęgła i pomimo właściwego ustawienia sprzęgła będzie nadal szarpać należy wtedy oddać sprzęgło do przeszlifowania płaszczyzn roboczych a kiedy powierzchnia jest silnie spękana,często wzdłużnie i poprzecznie wymienić na nowe.

#58 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 18 grudzień 2008 - 12:18

Sprzęgło C-360 Czesc.
Mam do was koledzy i kolezanki prosbe. Jak w temacie chodzi o regulacje sprzegla.
Juz 3 wiejski super fachowiec reguluje po swojemu sprzeglo i za kazdym razem jest zle.
W teh chwili jest tak; Biedgi i inne wajhy sa ok i wszystko pieknie. Jednak jest problem bo pompa i WOM startuja prawie rownoczesnie w momencie jak rusza ciagnik.
Chodzi o to ze nie mam wyraznego rozgraniczeni amiedzy sprzeglem roboczym WOMu i pompy, a napedowym od biegow.

Pytania:
Jak to powinno byc?? Wciskam do konca wrzucam bieg, wlaczam WOM. Puszcam mniej wiecej do polowy wtedy startuje WOM puszczam dalej traktor rusza. Czy tak üpowinno byc prawidlowo??

U mnie jest tak:
Wciskam do konca. Wrucam bieg i wlaczam WOM. Popuszczam sprzeglo zaczyna wlaczac WOM, popuszczam troche bardziej ciagnik rusza ( ale WOM jest jeszcze jeszcze jakby na polsprzegle), popuszczam znowu troszeczke wlaczac sie WOM na full i ciagnik juz jedzie.

Nie mam takiego rozgraniczeni amiedzy WOM, a jazda. Jest to wkurzajace. Praktycznie rzeby moc cos podniesc na podnosniku to musu´ze miec na luzie. Dopiero podniose np plug to moge wrzucic bieg i pojechac.
Chcialbym zebym np podczas jazdy z plugiem wciskam pol sprzegla ciagnik sie zatrzymuje, podnosze plug, popuszczam sprzeglo i jade, ale w momencie zatrzymania ciagnika nie chce miec wylaczonej pompy, czy womu.

Tak wiec prosze dajcie opis prawidlowego dzialania sprzegla. Moze macie jakies instrukcje co do tego. Dalej prosze i opis jak od podstaw wyregulowac sprzeglo. Jakie metody i narzedzia najlepiej zastosowac. Prosze o info jaki powinien byc mniej wiecej ruch pedalu sprzegla miedzy dwoma stopniami spregla.

Juz mi sil brakuje.

Znalazlem iedys jakies opisy na ten temat ale teraz nie moge nic wyszukac. Szukajka agrofoto nie podala mi zadawalajacych odpowiedzi .

#59 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 18 grudzień 2008 - 13:36

Sprzęgło C-360 Witam. Zacznę od teorii. Luz pierwszego stopnia sprzęgła (od jazdy) powinien wynosić 4 mm. Luz drugiego stopnia (WOM) 10 mm. Wartości te mierzy się między łożyskiem wyciskowym a dźwigniami wyłączającymi. Procedura regulacji jest następująca:
- poluzuj nakrętkę na cięgle łączącym pedał z dźwignią wyłączającą w ten sposób aby można było później skrócić cięgło o około 1 cm, ale o tym później,
- przez okienko poluzuj przeciwnakrętki na dźwigniach wyłączających
- następnie musisz zidentyfikować, które dźwignie są od pierwszego stopnia, a które od drugiego (dźwignie od pierwszego stopnia powinny mieć trochę mniejszy luz między łożyskiem wyciskowym)
- przygotuj odcinek pręta o grubości 4 mm dla pierwszego stopnia i 10 mm dla drugiego
- wsuń pręt 4 mm między odpowiednią dźwignię a łożysko i ustaw nakrętką M10 odpowiedni luz
- powtórz czynność dla pozostałych dźwigni (są trzy dla pierwszego stopnia rozmieszczone na przemian z kolejnymi trzema dla WOM)
- wyreguluj tak samo WOM stosując pręt 10 mm
- po tak przeprowadzonej regulacji skok jałowy pedału (mierzony na końcu) powinien wynosić 35 mm
- jeżeli jest większy możesz skrócić trochę cięgło, o którym pisałem powyżej
- dokręć przeciwnakrętki na dźwigniach i gotowe.
Później gdy zwiększy się skok jałowy pedału (przekroczy 35 mm) można regulować przez skracanie cięgła ustawiając na wartość 35 mm. Jeżeli skończy się zakres regulacji na cięgle wtedy należy przeprowadzić opisaną powyżej regulację na dźwigniach. Mam nadzieję, że wyjaśniłem to dość szczegółowo. To jest regulacja zalecana przez fabrykę. Ja osobiście stosuję nieco inne wartości luzu (dużo mniejsze) ponieważ mam przedłużoną dźwignię wychodzącą ze skrzyni biegów aby sprzęgło lżej się wciskało. Jeżeli jednak nie masz doświadczenia w regulacji (przy mniejszych luzach może pojawić się poślizg i zniszczenie sprzęgła) zastosuj fabryczną procedurę i będzie dobrze.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Sprzęgło C-360 Dzisiaj, 23:39
  •  

#60 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 18 grudzień 2008 - 14:15

Sprzęgło C-360 Ok dzieki za opis. Na ciebie mozna jak widze zawsze liczyc :) .
Jeszcze dwa pytania.
1. Jak odroznic dzwigienki WOM i jazdy?? Oprocz oczywiscie luzow, o ktorych pisales.

2. Jezeli wiesz to prosze napisz jak wyregulowac zawory w glowicach.
Pytam bo niby byly niedawno regulowane, ale teraz ostatnio ciagnik dostal po pupüie przy okazji wyjazdu do lasu i wydaje sie jakby jego praca sie zmienila. Mysle ze nalezy zaczac od zaworow.

Podobne tematy c 360 sprzedlo c 360 sprzęgło