Polecane posty

leszekd    110

W c360 sprzęgło chodzi całkiem znośnie jak jest dobrze ustawione na 2 stopnie. Powinno to być wyraźnie wyczuwalne że zaczynamy wciskać 2 stopień od obsługi womu. Próbowałem tak ustawić w 3p-eku ale chyba przy tym silniku jest cos inaczej bo niby zasada ustawiania taka sama ale po robieniu pierwszy stopień chodził lekko tak jak w c60 jednak bardzo szarpał przy powolnym puszczaniu sprzęgła. I stanęło na tym ze ustawienia łapek wróciły ponownie na wciskanie ciężkie. Nie potrafię określić przyczyny szarpania sprzęgła Może to wina docisku bo tarcza sprzęgła jest nowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

Dzwigenki pierwszego stopnia są wychylone bardziej do przodu względem łożyska co nie co o regulacji.

68bh0.th.jpg


Trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę.
Wierz mi, żałuje się tylko i wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania.
Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

no i łapki 1-go stopnia są dłuższe (końce)

a reguluje się je śrubami są na łapkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bimladentoja   
Gość bimladentoja

niema różnic miedzy 3p,a 360 sprzęgło ustawia się za pomocą pomiaru wykonanego np:z plaskownika o odpowiedniej grubości dla 1 i następnie 2 stopnia,wkładając je między łapki sprzęgła,a łożysko oporowe i ustawiając luzy za pomocą zakontrowanych śrub regulacyjnych.Róznica między 1 a 2 stopniem powoduje że sprzęgło lekko się wciska,dwa stopnie naraz są trudne do wciśnięcia,dobrze też zastosować łopatki od zetora i założyć tzw.kamienie ,bardzo wiele to daje,a szarpanie sprzęgła to efekt regulacji na oko,kiedy odstęp łopatek od łożyska oporowego jest nierówny przez co nie równo sprzęgło załancza ,a z biegiem czasu nierówno ścierają się płaszczyzny sprzęgła współpracujące z tarczami sprzęgła i pomimo właściwego ustawienia sprzęgła będzie nadal szarpać należy wtedy oddać sprzęgło do przeszlifowania płaszczyzn roboczych a kiedy powierzchnia jest silnie spękana,często wzdłużnie i poprzecznie wymienić na nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Czesc.

Mam do was koledzy i kolezanki prosbe. Jak w temacie chodzi o regulacje sprzegla.

Juz 3 wiejski super fachowiec reguluje po swojemu sprzeglo i za kazdym razem jest zle.

W teh chwili jest tak; Biedgi i inne wajhy sa ok i wszystko pieknie. Jednak jest problem bo pompa i WOM startuja prawie rownoczesnie w momencie jak rusza ciagnik.

Chodzi o to ze nie mam wyraznego rozgraniczeni amiedzy sprzeglem roboczym WOMu i pompy, a napedowym od biegow.

 

Pytania:

Jak to powinno byc?? Wciskam do konca wrzucam bieg, wlaczam WOM. Puszcam mniej wiecej do polowy wtedy startuje WOM puszczam dalej traktor rusza. Czy tak üpowinno byc prawidlowo??

 

U mnie jest tak:

Wciskam do konca. Wrucam bieg i wlaczam WOM. Popuszczam sprzeglo zaczyna wlaczac WOM, popuszczam troche bardziej ciagnik rusza ( ale WOM jest jeszcze jeszcze jakby na polsprzegle), popuszczam znowu troszeczke wlaczac sie WOM na full i ciagnik juz jedzie.

 

Nie mam takiego rozgraniczeni amiedzy WOM, a jazda. Jest to wkurzajace. Praktycznie rzeby moc cos podniesc na podnosniku to musu´ze miec na luzie. Dopiero podniose np plug to moge wrzucic bieg i pojechac.

Chcialbym zebym np podczas jazdy z plugiem wciskam pol sprzegla ciagnik sie zatrzymuje, podnosze plug, popuszczam sprzeglo i jade, ale w momencie zatrzymania ciagnika nie chce miec wylaczonej pompy, czy womu.

 

Tak wiec prosze dajcie opis prawidlowego dzialania sprzegla. Moze macie jakies instrukcje co do tego. Dalej prosze i opis jak od podstaw wyregulowac sprzeglo. Jakie metody i narzedzia najlepiej zastosowac. Prosze o info jaki powinien byc mniej wiecej ruch pedalu sprzegla miedzy dwoma stopniami spregla.

 

Juz mi sil brakuje.

 

Znalazlem iedys jakies opisy na ten temat ale teraz nie moge nic wyszukac. Szukajka agrofoto nie podala mi zadawalajacych odpowiedzi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam. Zacznę od teorii. Luz pierwszego stopnia sprzęgła (od jazdy) powinien wynosić 4 mm. Luz drugiego stopnia (WOM) 10 mm. Wartości te mierzy się między łożyskiem wyciskowym a dźwigniami wyłączającymi. Procedura regulacji jest następująca:

- poluzuj nakrętkę na cięgle łączącym pedał z dźwignią wyłączającą w ten sposób aby można było później skrócić cięgło o około 1 cm, ale o tym później,

- przez okienko poluzuj przeciwnakrętki na dźwigniach wyłączających

- następnie musisz zidentyfikować, które dźwignie są od pierwszego stopnia, a które od drugiego (dźwignie od pierwszego stopnia powinny mieć trochę mniejszy luz między łożyskiem wyciskowym)

- przygotuj odcinek pręta o grubości 4 mm dla pierwszego stopnia i 10 mm dla drugiego

- wsuń pręt 4 mm między odpowiednią dźwignię a łożysko i ustaw nakrętką M10 odpowiedni luz

- powtórz czynność dla pozostałych dźwigni (są trzy dla pierwszego stopnia rozmieszczone na przemian z kolejnymi trzema dla WOM)

- wyreguluj tak samo WOM stosując pręt 10 mm

- po tak przeprowadzonej regulacji skok jałowy pedału (mierzony na końcu) powinien wynosić 35 mm

- jeżeli jest większy możesz skrócić trochę cięgło, o którym pisałem powyżej

- dokręć przeciwnakrętki na dźwigniach i gotowe.

Później gdy zwiększy się skok jałowy pedału (przekroczy 35 mm) można regulować przez skracanie cięgła ustawiając na wartość 35 mm. Jeżeli skończy się zakres regulacji na cięgle wtedy należy przeprowadzić opisaną powyżej regulację na dźwigniach. Mam nadzieję, że wyjaśniłem to dość szczegółowo. To jest regulacja zalecana przez fabrykę. Ja osobiście stosuję nieco inne wartości luzu (dużo mniejsze) ponieważ mam przedłużoną dźwignię wychodzącą ze skrzyni biegów aby sprzęgło lżej się wciskało. Jeżeli jednak nie masz doświadczenia w regulacji (przy mniejszych luzach może pojawić się poślizg i zniszczenie sprzęgła) zastosuj fabryczną procedurę i będzie dobrze.

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Ok dzieki za opis. Na ciebie mozna jak widze zawsze liczyc :) .

Jeszcze dwa pytania.

1. Jak odroznic dzwigienki WOM i jazdy?? Oprocz oczywiscie luzow, o ktorych pisales.

 

2. Jezeli wiesz to prosze napisz jak wyregulowac zawory w glowicach.

Pytam bo niby byly niedawno regulowane, ale teraz ostatnio ciagnik dostal po pupüie przy okazji wyjazdu do lasu i wydaje sie jakby jego praca sie zmienila. Mysle ze nalezy zaczac od zaworow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pytanie 1. Cięzko jest tak napisać nie patrząc na sprzęgło (ja po prostu wiem to jak spojrzę na sprzęgło). Spróbuj tak:

- oznacz sobie wybrane trzy dźwigienki (co drugą)

- zmniejsz na nich luz prawie do zera

- odpal ciągnik, wciśnij sprzęgło, włącz WOM i bieg, a następnie powoli puszczaj sprzęgło

- jeżeli ciągnik najpierw zacznie jechać a później właczy się WOM to znaczy, że te dźwigienki są od pierwszego stopnia (jazdy)

- jeżeli najpierw włączy się WOM to znaczy, że są one od przekaźnika

Pytanie 2. Tutaj są informacje na temat regulacji zaworów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Ja tez mam delikatnie przedluzona dzwignie od sprzegla przy skrzyni.

 

Otwor oryginylny i ten ktory teraz mam sa oddalone od siebie ok 50mm.

Czy ta roznica w dlugosci ( ok50 mm) znaczaco wplynie na odleglosci miedzy lozyskiem oporowym, a lapkami sprzegla??

Jakie ty odleglosci stosujesz??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

U mnie ta odległość wynosi około 35 mm. A 50 mm to już jest dużo. Co do wielkości luzów w moim przypadku ja reguluję sprzęgło "na oko", a następnie sprawdzam czy dobrze pracuje. Ciężko jednoznacznie określić wielkość luzu między dźwigniami a łożyskiem. Każdy ciągnik ma inne wartości przy takiej przeróbce. W tym przypadku chodzi o kompromis między brakiem poślizgu sprzęgła a skokiem pedału (który w tym przypadku się zwiększa). Musiał bym widzieć Twój ciągnik, bo jest wiele czynników mających wpływ na pracę sprzęgła (miedzy innymi grubość tarcz). Ale spróbuj zmniejszyć wartość luzu pierwszego stopnia do 3 mm, a drugiego stopnia do 7 mm. Przy tych ustawieniach powinno pracować poprawnie. Chodzi tu o różnicę między pierwszym a drugim stopniem, która nie może być zbyt mała bo wtedy obydwa stopnie bedą rozłączać się prawie jednocześnie. Przy większych wartościach luzu pedał może po prostu dojść do końca skoku nie rozłączając WOM całkowicie przez co utrudnione będzie włączanie i wyłaczanie WOM. Ja mam C-360 3P a tam jest trochę inne sprzęgło więc te regulacje też są trochę inne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Jeśli dźwignia nie jest przedłużana to prawidłowe wymiary są takie

luźny skok pedału 35 mm luz między łożyskiem a dźwigienkami ;1 stopień 4 mm(jazda) ,a 2stopień 10mm(wałek)

jeśli masz przedłużoną dźwignię to jej skok będzie mniejszy i wymiary luzu na dźwigienkach trzeba zmniejszyć do 1stopie-3mm ,2stopien7-8 mm ,ale będą kłopoty przy lekko wypracowanych elementach sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bongle    2

Mam zamiar usprawnić działanie sprzęgła w C360.Myślałem o założeniu serwa od osobówki i pompki od diselka.Co o tym myślicie, a może ktoś już coś podobnego zmontował. <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Teddy    0

żeby sprzęgło lżej chodziło wystarczy przedłużyć cięgno <_< nie trzeba stosować aż tak radykalnych rozwiązań. Ja w swojej C355 mam przedłużone i wciska się je tak lekko jak w osobówce :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

może Ci wyjdzie, z tym, że po:

1. podciśnienie w kolektorze ssacym w dieslu jest niższe niż w benzyniaku (chyba) więc w dieslach do wpomagania hamulców są pompy "wakum"

2 tłoczek to raczej z dostawczaka, bo w 360 tłoczek z osobówki może mieć za ciężko,

3 muszisz dobrać odpowiedni stosunek średnicy tłoczka do średnicy pompki, może się okazać, że w serwie samochodu wydatek pompki jestr niższy niż potrzebny w tłoczku, żeby prawidłowo wycisnąć sprzęgło

 

tak czy siak lepiej przedłużyć dźwignię przy sprzęgle o kilka cm, będziesz musiał trochę dalej pedał wciskać, ale jest to łatwiej zrobić bo czego nie ma to się nie zepsuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy dłuższej pracy nie będzie to zbyt wygodne, zwłaszcza dla niskiego operatora.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Ekspert-osoba która ma coraz większą wiedzę w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie zupełnie wszystko o niczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bongle    2

Zamierzam kupić siłownik do sprzęgła orginalny od zetora.A może samo hydrauliczne(bez serwa) włączanie rozwiązało by sprawe.Bo wysprzęglenie drugiego stopnia i wyłączenie WOM(trzeba się położyć nosem na kierownice)ni jest zbyt komfortowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tadeusz1212    2
Zamierzam kupić siłownik do sprzęgła orginalny od zetora.A może samo hydrauliczne(bez serwa) włączanie rozwiązało by sprawe.Bo wysprzęglenie drugiego stopnia i wyłączenie WOM(trzeba się położyć nosem na kierownice)ni jest zbyt komfortowe.

 

 

Ja tam już się przyzwyczaiłem <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombajn    1

Panowie takie kombinacje żeby lżej sprzęgło działo? wystarczy przedlużyć dźwignię sprzęgła wychodzącą ze skrzyni o jakieś 15-20cm i jest bardzo wygodnie je wciskać lekko i precyzyjnie nim sie operuje, układ serwo wspomagania sprzęgła jest bardzo ambitny tylko strasznie pracochłonny i myślę że kosztowny...


Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    31

poszukaj w galeri w temacie wynalazki tam była fotka przedłużenia ramienia od sprzegła,troche chałotycznie wykonane ale zawsze cos tam,mam to zrobione, tak lekko chodzi jak by sprzegła wogule nie było,by wałek włączyć nie trzeba siadać nawet do ciągnika można sprzegło ręką wcisnąć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafauc360    0

A czy da radę sprzęgło podciągnąć bo łapało wcześniej bo u mnie jest troche luzu całkowitego dopiero potem łapie i żeby skrzzynie nie trzeszczała muszę wcisnąć całe. Tarcze sprzęgła były wymieniane rok temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
    • Przez Scoti
      Witam wymieniłem sprzęgło w moim mf tarczki od napedu no i chyba tyle a teraz problem który mam to ze sie zapowietrza troche popracował w polu i znów nie ciągnął jak odpowietrzyłem to ciągnął więc gdzie moze łapać powietrze jakieś rady ?
    • Przez Klimston
      witam chciałbym zrobić mocniejsze sprzęgło w c360 ponieważ założyłem juz drugą tarcze sprzęgła i znów po jakimś czasie sprzęgło się ślizga. sprzęgło było regulowane juz kilka razy
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj