Skocz do zawartości




Reklama



Sprzęgło C-360


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
472 odpowiedzi na ten temat

#41 lukano

lukano

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Rzeszowa
  • Zainteresowania:Rolnictwo :)

Napisany 26 lipiec 2008 - 09:36

Dzwigenki pierwszego stopnia są wychylone bardziej do przodu względem łożyska co nie co o regulacji.
Dodany obrazek
Trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę.
Wierz mi, żałuje się tylko i wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania.
Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...

#42 Dominik1634

Dominik1634

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 132 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpacie RDE

Napisany 26 lipiec 2008 - 13:32

Łapki 1-go stopnia maja wytłoczone otwory na kapelusze.

#43 sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1889 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 27 lipiec 2008 - 08:45

no i łapki 1-go stopnia są dłuższe (końce)
a reguluje się je śrubami są na łapkach

#44 bimladentoja

bimladentoja
  • Guests

Napisany 03 sierpień 2008 - 22:22

niema różnic miedzy 3p,a 360 sprzęgło ustawia się za pomocą pomiaru wykonanego np:z plaskownika o odpowiedniej grubości dla 1 i następnie 2 stopnia,wkładając je między łapki sprzęgła,a łożysko oporowe i ustawiając luzy za pomocą zakontrowanych śrub regulacyjnych.Róznica między 1 a 2 stopniem powoduje że sprzęgło lekko się wciska,dwa stopnie naraz są trudne do wciśnięcia,dobrze też zastosować łopatki od zetora i założyć tzw.kamienie ,bardzo wiele to daje,a szarpanie sprzęgła to efekt regulacji na oko,kiedy odstęp łopatek od łożyska oporowego jest nierówny przez co nie równo sprzęgło załancza ,a z biegiem czasu nierówno ścierają się płaszczyzny sprzęgła współpracujące z tarczami sprzęgła i pomimo właściwego ustawienia sprzęgła będzie nadal szarpać należy wtedy oddać sprzęgło do przeszlifowania płaszczyzn roboczych a kiedy powierzchnia jest silnie spękana,często wzdłużnie i poprzecznie wymienić na nowe.

#45 karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • 4912375
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 18 grudzień 2008 - 12:18

Czesc.
Mam do was koledzy i kolezanki prosbe. Jak w temacie chodzi o regulacje sprzegla.
Juz 3 wiejski super fachowiec reguluje po swojemu sprzeglo i za kazdym razem jest zle.
W teh chwili jest tak; Biedgi i inne wajhy sa ok i wszystko pieknie. Jednak jest problem bo pompa i WOM startuja prawie rownoczesnie w momencie jak rusza ciagnik.
Chodzi o to ze nie mam wyraznego rozgraniczeni amiedzy sprzeglem roboczym WOMu i pompy, a napedowym od biegow.

Pytania:
Jak to powinno byc?? Wciskam do konca wrzucam bieg, wlaczam WOM. Puszcam mniej wiecej do polowy wtedy startuje WOM puszczam dalej traktor rusza. Czy tak üpowinno byc prawidlowo??

U mnie jest tak:
Wciskam do konca. Wrucam bieg i wlaczam WOM. Popuszczam sprzeglo zaczyna wlaczac WOM, popuszczam troche bardziej  ciagnik rusza ( ale WOM jest jeszcze jeszcze jakby na polsprzegle), popuszczam znowu troszeczke wlaczac sie WOM na full i ciagnik juz jedzie.

Nie mam takiego rozgraniczeni amiedzy WOM, a jazda. Jest to wkurzajace. Praktycznie rzeby moc cos podniesc na podnosniku to musu´ze miec na luzie. Dopiero podniose np plug to moge wrzucic bieg i pojechac.
Chcialbym zebym np podczas jazdy z plugiem wciskam pol sprzegla ciagnik sie zatrzymuje, podnosze plug, popuszczam sprzeglo i jade, ale w momencie zatrzymania ciagnika nie chce miec wylaczonej pompy, czy womu.

Tak wiec prosze dajcie opis prawidlowego dzialania sprzegla. Moze macie jakies instrukcje co do tego. Dalej prosze i opis jak od podstaw wyregulowac sprzeglo.  Jakie metody i narzedzia najlepiej zastosowac. Prosze o info jaki powinien byc mniej wiecej ruch pedalu sprzegla miedzy dwoma stopniami spregla.

Juz mi sil brakuje.

Znalazlem iedys jakies opisy na ten temat ale teraz nie moge nic wyszukac. Szukajka agrofoto nie podala mi zadawalajacych odpowiedzi .

#46 Elektrotechnik

Elektrotechnik

    "AGRO-SERWIS"

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2748 postów
  • 5010233
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Września
  • Zainteresowania:Elektronika

Napisany 18 grudzień 2008 - 13:36

Witam. Zacznę od teorii. Luz pierwszego stopnia sprzęgła (od jazdy) powinien wynosić 4 mm. Luz drugiego stopnia (WOM) 10 mm. Wartości te mierzy się między łożyskiem wyciskowym a dźwigniami wyłączającymi. Procedura regulacji jest następująca:
- poluzuj nakrętkę na cięgle łączącym pedał z dźwignią wyłączającą w ten sposób aby można było później skrócić cięgło o około 1 cm, ale o tym później,
- przez okienko poluzuj przeciwnakrętki na dźwigniach wyłączających
- następnie musisz zidentyfikować, które dźwignie są od pierwszego stopnia, a które od drugiego (dźwignie od pierwszego stopnia powinny mieć trochę mniejszy luz między łożyskiem wyciskowym)
- przygotuj odcinek pręta o grubości 4 mm dla pierwszego stopnia i 10 mm dla drugiego
- wsuń pręt 4 mm między odpowiednią dźwignię a łożysko i ustaw nakrętką M10 odpowiedni luz
- powtórz czynność dla pozostałych dźwigni (są trzy dla pierwszego stopnia rozmieszczone na przemian z kolejnymi trzema dla WOM)
- wyreguluj tak samo WOM stosując pręt 10 mm
- po tak przeprowadzonej regulacji skok jałowy pedału (mierzony na końcu) powinien wynosić 35 mm
- jeżeli jest większy możesz skrócić trochę cięgło, o którym pisałem powyżej
- dokręć przeciwnakrętki na dźwigniach i gotowe.
Później gdy zwiększy się skok jałowy pedału (przekroczy 35 mm) można regulować przez skracanie cięgła ustawiając na wartość 35 mm. Jeżeli skończy się zakres regulacji na cięgle wtedy należy przeprowadzić opisaną powyżej regulację na dźwigniach. Mam nadzieję, że wyjaśniłem to dość szczegółowo. To jest regulacja zalecana przez fabrykę. Ja osobiście stosuję nieco inne wartości luzu (dużo mniejsze) ponieważ mam przedłużoną dźwignię wychodzącą ze skrzyni biegów aby sprzęgło lżej się wciskało. Jeżeli jednak nie masz doświadczenia w regulacji (przy mniejszych luzach może pojawić się poślizg i zniszczenie sprzęgła) zastosuj fabryczną procedurę i będzie dobrze.

"AGRO-SERWIS" Elektronika ciągników, maszyn rolniczych i samochodów.
Diagnostyka komputerowa elektroniki samochodów, ciągników i kombajnów: silników, skrzyń biegów, ABS, SRS, testerem Texa Navigator TXT.
Naprawy i modernizacje instalacji elektrycznych w ciągnikach i kombajnach.
Diagnostyka oscyloskopowa wszelkich układów impulsowych, czujników indukcyjnych i tachoprądniczek.
Szybka diagnostyka oscyloskopowa alternatorów bez demontażu z pojazdu, oraz pełna diagnostyka na stole probierczym.
Naprawa elektroniki sterującej migomatów, spawarek, prostowników, sterowników pomp CO, przerywaczy kierunkowskazów
oraz innych układów elektronicznych.
Profesjonalna regeneracja i sprzedaż alternatorów.
Zapraszam na PW, oraz do galerii http://www.agrofoto....bum/1612-rozne/


Kupię transformator separacyjny 300-400W.

Sprzedam http://olx.pl/oferta...html#ba41d70349

Kupię pług Lemken Opal 90, 2+1. Kontakt na PW.

#47 karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • 4912375
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 18 grudzień 2008 - 14:15

Ok dzieki za opis. Na ciebie mozna jak widze zawsze liczyc :) .
Jeszcze dwa pytania.
1. Jak odroznic dzwigienki WOM i jazdy?? Oprocz oczywiscie luzow, o ktorych pisales.

2. Jezeli wiesz to prosze napisz jak wyregulowac zawory  w glowicach.
Pytam bo niby byly niedawno regulowane, ale teraz ostatnio ciagnik dostal po pupüie przy okazji wyjazdu do lasu i wydaje sie jakby jego praca sie zmienila. Mysle ze nalezy zaczac od zaworow.

#48 Elektrotechnik

Elektrotechnik

    "AGRO-SERWIS"

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2748 postów
  • 5010233
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Września
  • Zainteresowania:Elektronika

Napisany 18 grudzień 2008 - 14:51

Pytanie 1. Cięzko jest tak napisać nie patrząc na sprzęgło (ja po prostu wiem to jak spojrzę na sprzęgło). Spróbuj tak:
- oznacz sobie wybrane trzy dźwigienki (co drugą)
- zmniejsz na nich luz prawie do zera
- odpal ciągnik, wciśnij sprzęgło, włącz WOM i bieg, a następnie powoli puszczaj sprzęgło
- jeżeli ciągnik najpierw zacznie jechać a później właczy się WOM to znaczy, że te dźwigienki są od pierwszego stopnia (jazdy)
- jeżeli najpierw włączy się WOM to znaczy, że są one od przekaźnika
Pytanie 2. Tutaj są informacje na temat regulacji zaworów.

"AGRO-SERWIS" Elektronika ciągników, maszyn rolniczych i samochodów.
Diagnostyka komputerowa elektroniki samochodów, ciągników i kombajnów: silników, skrzyń biegów, ABS, SRS, testerem Texa Navigator TXT.
Naprawy i modernizacje instalacji elektrycznych w ciągnikach i kombajnach.
Diagnostyka oscyloskopowa wszelkich układów impulsowych, czujników indukcyjnych i tachoprądniczek.
Szybka diagnostyka oscyloskopowa alternatorów bez demontażu z pojazdu, oraz pełna diagnostyka na stole probierczym.
Naprawa elektroniki sterującej migomatów, spawarek, prostowników, sterowników pomp CO, przerywaczy kierunkowskazów
oraz innych układów elektronicznych.
Profesjonalna regeneracja i sprzedaż alternatorów.
Zapraszam na PW, oraz do galerii http://www.agrofoto....bum/1612-rozne/


Kupię transformator separacyjny 300-400W.

Sprzedam http://olx.pl/oferta...html#ba41d70349

Kupię pług Lemken Opal 90, 2+1. Kontakt na PW.

#49 karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • 4912375
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 18 grudzień 2008 - 15:42

Ja tez mam delikatnie przedluzona dzwignie od sprzegla przy skrzyni.

Otwor oryginylny i ten ktory teraz mam sa oddalone od siebie ok 50mm.
Czy ta roznica w dlugosci ( ok50 mm) znaczaco wplynie na odleglosci miedzy lozyskiem oporowym, a  lapkami sprzegla??
Jakie ty odleglosci stosujesz??

#50 Elektrotechnik

Elektrotechnik

    "AGRO-SERWIS"

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2748 postów
  • 5010233
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Września
  • Zainteresowania:Elektronika

Napisany 18 grudzień 2008 - 19:16

U mnie ta odległość wynosi około 35 mm. A 50 mm to już jest dużo. Co do wielkości luzów w moim przypadku ja reguluję sprzęgło "na oko", a następnie sprawdzam czy dobrze pracuje. Ciężko jednoznacznie określić wielkość luzu między dźwigniami a łożyskiem. Każdy ciągnik ma inne wartości przy takiej przeróbce. W tym przypadku chodzi o kompromis między brakiem poślizgu sprzęgła a skokiem pedału (który w tym przypadku się zwiększa). Musiał bym widzieć Twój ciągnik, bo jest wiele czynników mających wpływ na pracę sprzęgła (miedzy innymi grubość tarcz). Ale spróbuj zmniejszyć wartość luzu pierwszego stopnia do 3 mm, a drugiego stopnia do 7 mm. Przy tych ustawieniach powinno pracować poprawnie. Chodzi tu o różnicę między pierwszym a drugim stopniem, która nie może być zbyt mała bo wtedy obydwa stopnie bedą rozłączać się prawie jednocześnie. Przy większych wartościach luzu pedał może po prostu dojść do końca skoku nie rozłączając WOM całkowicie przez co utrudnione będzie włączanie i wyłaczanie WOM. Ja mam C-360 3P a tam jest trochę inne sprzęgło więc te regulacje też są trochę inne.

"AGRO-SERWIS" Elektronika ciągników, maszyn rolniczych i samochodów.
Diagnostyka komputerowa elektroniki samochodów, ciągników i kombajnów: silników, skrzyń biegów, ABS, SRS, testerem Texa Navigator TXT.
Naprawy i modernizacje instalacji elektrycznych w ciągnikach i kombajnach.
Diagnostyka oscyloskopowa wszelkich układów impulsowych, czujników indukcyjnych i tachoprądniczek.
Szybka diagnostyka oscyloskopowa alternatorów bez demontażu z pojazdu, oraz pełna diagnostyka na stole probierczym.
Naprawa elektroniki sterującej migomatów, spawarek, prostowników, sterowników pomp CO, przerywaczy kierunkowskazów
oraz innych układów elektronicznych.
Profesjonalna regeneracja i sprzedaż alternatorów.
Zapraszam na PW, oraz do galerii http://www.agrofoto....bum/1612-rozne/


Kupię transformator separacyjny 300-400W.

Sprzedam http://olx.pl/oferta...html#ba41d70349

Kupię pług Lemken Opal 90, 2+1. Kontakt na PW.

#51 GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2142 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 styczeń 2009 - 21:14

Jeśli dźwignia  nie jest przedłużana to prawidłowe wymiary są takie
luźny  skok pedału 35 mm luz między łożyskiem a dźwigienkami ;1 stopień 4 mm(jazda) ,a 2stopień 10mm(wałek)
jeśli masz przedłużoną dźwignię to jej skok będzie mniejszy i wymiary luzu na dźwigienkach trzeba zmniejszyć do 1stopie-3mm ,2stopien7-8 mm ,ale będą kłopoty przy lekko wypracowanych elementach sprzęgła

#52 bongle

bongle

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 132 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom pow.Lipno

Napisany 22 luty 2009 - 13:39

Mam zamiar usprawnić działanie sprzęgła w C360.Myślałem o założeniu serwa od osobówki i pompki od diselka.Co o tym myślicie, a może ktoś już coś podobnego zmontował. <_<

#53 Teddy

Teddy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 142 postów
  • 1843593
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wieluń
  • Zainteresowania:Informatyka, głównie sieci i systemy(Unix, NT), muzyka

Napisany 22 luty 2009 - 14:02

żeby sprzęgło lżej chodziło wystarczy przedłużyć cięgno <_< nie trzeba stosować aż tak radykalnych rozwiązań. Ja w swojej C355 mam przedłużone i wciska się je tak lekko jak w osobówce :lol:

#54 rafff24

rafff24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 609 postów
  • 6640860
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piotrowice

Napisany 22 luty 2009 - 14:04

może Ci wyjdzie, z tym, że po:
1. podciśnienie w kolektorze ssacym w dieslu jest niższe niż w benzyniaku (chyba) więc w dieslach do wpomagania hamulców są pompy "wakum"
2 tłoczek to raczej z dostawczaka, bo w 360 tłoczek z osobówki może mieć za ciężko,
3 muszisz dobrać odpowiedni stosunek średnicy tłoczka do średnicy pompki, może się okazać, że w serwie samochodu wydatek pompki jestr niższy niż potrzebny w tłoczku, żeby prawidłowo wycisnąć sprzęgło

tak czy siak lepiej przedłużyć dźwignię przy sprzęgle o kilka cm, będziesz musiał trochę dalej pedał wciskać, ale jest to łatwiej zrobić bo czego nie ma to się nie zepsuje

#55 xdxaxmxixaxnx

xdxaxmxixaxnx

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 130 postów
  • 4302134
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 22 luty 2009 - 14:08

Przy dłuższej pracy nie będzie to zbyt wygodne, zwłaszcza dla niskiego operatora.
Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Ekspert-osoba która ma coraz większą wiedzę w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie zupełnie wszystko o niczym.

#56 bongle

bongle

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 132 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom pow.Lipno

Napisany 22 luty 2009 - 18:09

Zamierzam kupić siłownik do sprzęgła orginalny od zetora.A może samo hydrauliczne(bez serwa) włączanie rozwiązało by sprawe.Bo wysprzęglenie drugiego stopnia i wyłączenie WOM(trzeba się położyć nosem na kierownice)ni jest zbyt komfortowe.

#57 Tadeusz1212

Tadeusz1212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 564 postów
  • 8242973
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 22 luty 2009 - 20:20

Zobacz postbongle, o Feb 22 2009, 18:09, powiedział:

Zamierzam kupić siłownik do sprzęgła orginalny od zetora.A może samo hydrauliczne(bez serwa) włączanie rozwiązało by sprawe.Bo wysprzęglenie drugiego stopnia i wyłączenie WOM(trzeba się położyć nosem na kierownice)ni jest zbyt komfortowe.


Ja tam już się przyzwyczaiłem <_<

#58 kombajn

kombajn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie/Plock/Radzanowo/JURYSZEWO
  • Zainteresowania:Maszyny ich przeróbki, przebudowy i udoskonalenia :) z pasją buduje konstrukcje od podstaw mam wiele pomysłów za mało czasu i pieniędzy...<br />

Napisany 22 luty 2009 - 20:47

Panowie takie kombinacje żeby lżej sprzęgło działo? wystarczy przedlużyć dźwignię sprzęgła wychodzącą ze skrzyni o jakieś 15-20cm i jest bardzo wygodnie je wciskać lekko i precyzyjnie nim sie operuje, układ serwo wspomagania sprzęgła jest bardzo ambitny tylko strasznie pracochłonny i myślę że kosztowny...
Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

#59 Tadeusz1212

Tadeusz1212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 564 postów
  • 8242973
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 23 luty 2009 - 08:11

...i nie wiadomo czy w C-360 zdało by to egzamin.

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#60 Rafauc360

Rafauc360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 120 postów
  • 257346
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 26 luty 2009 - 16:44

Czy ma ktoś fotkę jak coś takiego wykonać





Zobacz także