Kulas

Problem z 3070 2wd... słaby ?

Polecane posty

Kulas    2

Witajcie!

Postanowiłem zapytać Was o opinię odnośnie mojego problemu.. a dokładniej.. posiadam MF 3070 2WD 16x16 92KM i niestety albo mi się wydaje albo ciągnik ma troszkę mało mocy... przy orce jedynie na biegach polowych daje radę (4 bieg- bez żadnego problemu ciągnie 3 pługi Rumpstad obrotowe RSP 2000) ale jeśli chodzi o zwykłe ruszanie nawet na 1 biegu zającu z powershiftem.. .to opornie rusza... ruszyć z przyczepą nie jest lekko czasami.. na żółwiu za wolno... na zającu ledwo co rusza... Z odpalaniem nie ma problemu.. na dotyk pali... chyba ze jest ziiimno to wtedy ledwo co kręci.. mimo sprawdzanego rozrusznika i nowego Aku. Nawet w taką pogodę jak jest teraz kręci już wolnoooo.... i strasznie ciężko mu ruszyć... (olej w skrzyni gesty??? ) Dymi leciutko przy obciążeniu.. pracuje równo... wtryski sprawdzone... może pompę warto sprawdzić???

 

Czy może ten brak mocy efektem jest braku przedniego napędu ???? :)

 

Proszę Panowie o Wasze opinie na ten temat...

- co warto było by sprawdzić.... i ewent. jak.

- jak u Was ruszają ciągniki jak są zimne jeszcze... jest wyczuwalny opór.. chodzi mi o biegi szosowe... np 1 ? czy lekko ruszają ..

 

 

Z góry bardzo dziękuję !!!!

 

Krzysiek

Podlaskie

Edytowano przez Kulas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Brak napędu jedynie uślizgi może powodować a nie duszenie silnika, może turbo się nie steruje, lub podciśnienie sterowania pompy jeśli posiada nie działa i pompa nie przerejestrowuje dawki


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulas    2

Jak sprawdzić to sterowanie się turbo.... ?? czy wyczuwalny będzie ruch tej dźwigienki przy zaworze wastegate ????

Edytowano przez Kulas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulas    2

Panowie.. jedna wada znaleziona... dziurawa membrana w zaworze Wastegate...;/ da się ją wymienić??? ten zawór jest zgrzany z korpusem turbo i dekielek zagiety jest na obudowie.... rozginał to ktoś i naprawiał??? W niedługim czasie pójdzie też pompa wtryskowa do sprawdzenia....

Edytowano przez Kulas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Zanieś to do zakładu naprawiającego turbospręzarki. Nawet jak rozbierzesz co ci to da. Załatasz łatką do dentek. Ten model miał wogóle fabrycznie wastegate? Tak czy tak w fachowym zakładzie dobiorą ci odpowiedni zawó bo o ile się nie myle sa to rzeczy nie naprawialne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulas    2

ale jak sądzisz ta dziura ma duże znaczenie?? Czy te silniki ciągnikowe też sątak wrażliwe na doładowanie?? Czytałem troche o tym temacie ale wszystko odnosi się do samochodów... gdzie przez dziurawą membranę silnik jest przeładowany... a tu?? nie wiem jak bardzo jest to znaczące....

 

Obawia mnie fakt, iż ten wastegate jest na stałe przymocowany do turbo... nie będzie chyba łatwe dorobienie innego... chociaż chyba to mi pozostaje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Na mój gust ta turbina jest nie orginalna. ten model nie miał wastegate raczej. popytaj innych uzytkowników. Jeśli jest dziura to moze tamtendy uciekać cisnienie. I silnik nie jest przeładowany a nie doładowany. Czy czuć aby wydostawało się powietrze z zaworu w okolicach tego cięgła? Druga sprawa czy ktoś zakładając to turbo wyregulował wogóle to cięgło? Czy klapka wypuszczaąca spaliny bokiem jest wogóle zamknięta? Otwierać sie powinna dpiero na wysokich obrotach. gdy ciśnienie doładowania przekroczy załozoną wartość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulas    2

Oto zdjęcie turbosprężarki. Jak widać jest to raczej oryginalna- seryjna... GARRETT. nie ma tu zewnętrznego cięgna tylko wewnętrzne połączone z grzybkiem bezpośrednio. Na zdjęciu jest zdjęty przewód od sprężarki i jak dmuchać w zawór to powietrze wylatuje tym otworkiem - dziura w membranie. Odkręcałem dekielek z lewej strony i grzybek nie jest zapieczony- jest zamknięty więc turbo daje full cały czas... niebieski przewód do kolektora dolotowego twardnieje mocno.... no teraz nic tu się nie steruje... to, że powietrze ucieka troszkę tym otworkiem to chyba nic w porównaniu z pompowaniem powietrza jak ta niebieska rura twarda się robi..

 

1hhs.th.jpgr3tl.th.jpg

 

 

Panowie od 3070/... też tak zbudowane turbo macie ?????

 

PS. wirnik nie ma luzów :)

Edytowano przez Kulas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulas    2

Panowie od 3070/... też tak zbudowane turbo macie ?????

 

PS. wirnik nie ma luzów :)

 

Rozumiem, nikt nie ma MF 3070 ;) ;)

Edytowano przez Kulas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelfrr    0

  1. Mam mf 3070 i miałem kiedyś problem z mocą, okazała się pompka ręczna jest w niej filtr paliwa który się zatkał. Zapalał na dotyk ale w orce lub prasie to tylko na małej skrzyni. Wymieniłem pompkę bo w końcu pękła membrana, pompkę dostałem bez problemu, po wymianie moc wróciła a orkę robię na 3-4 polowej a czasami 1-2 szosowa w zależności od pola obroty 1500-1800 a pług to WIRAX 5 skibowy. Co do turbiny to bym musiał zobaczyć jak jest u mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulas    2

Dziękuję za informacje :)

 

wymieniłem niedawno pompkę ( przepuszczała) ...

 

martwi mnie te turbo.. wykręcę je i zawiozę do zakładu... musi być to naprawione...

 

Np. praca z niezbyt dużym kultywatorem też na 1 biegu jest lekko uciążliwa.... czuć, że ciągnik nie ma w miarę lekko... mimo 93KM... a 4 bieg żółw jest wooolny....

 

Nie masz odczucia ze za mało Ci biegów?

 

Jak Ci ciągnik rusza jak jest zimny??? normalnie 1 bieg zając i bez oporów Ci rusza ??? być może za gęsty olej mam.... ale z drugiej strony lepsze smarowanie jest w gorące dni.. jest bardziej tj. gęsty...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelfrr    0

Co do turbiny to wąż od tego zaworu podłączony jest do turbiny na wyjściu powietrza a nie jak w większości silników do pompy paliwa. Co do ruszania z 1 biegu na zimnej skrzyni to ja mogę zimą zapalić i od razu bez problemu rusza i nie ma ciężko. Po zapięciu przyczepy HL 8 załadowana 8 ton rusza z 1 szosowej bez problemu jedynie troszkę czarnego dymu pojawiło się z tłumnika. Olej w skrzyni jak kupiłem zaraz wymieniłem tam musi być olej odpowiedni do skrzyni z tarczami ciernymi, olej jest dość rzadki, ja zalałem agrolem i wymieniłem filtr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Ruszanie na wolnych obrotach nie ma nic wspólnego z turbiną. Nie pracuje ona dostatecznie szybko, aby wytworzyć ciśnienie a co za tym idzie wytworzyć moc. Przyczyna może być w układzie napędowym. Moze hamulce trzymają. Może jakiś inny problem w skrzyni. Kiedyś czytałem, że ktos w zetorze miał problem z elektromagnesami/zaworami. Prowadziło to do włączenia jak gdyby dwóch półbiegów na raz, co obciążało silnik. Nie jestem od tego fachowcem. Ale jeśli ciężko rusza przyczyn trzeba szukac w układzie napędowym. Brak mocy na wyższych obrotach. Może to być turbo. Napewno trzeba naprawić uszkodzenia, aby szukać ewentualnie dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulas    2

Hubertuss.. co to tego ruszania to może trochę moje wymysły... olej się rozgrzeje - problem znika lecz warto jest dowiedzieć się jak wygląda to u innych posiadaczy mf... od tego jest forum .. ;) ;) Zakupiona została już uszczelka pod głowicę, uszczelka pod przedni dekiel rozrządu (lekko olej się sączył) Turbo i pompa pojadą do sprawdzenia. Napiszę jak wygląda sytuacja po naprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulas    2

Witam Wszystkich,

 

Postanowiłem podzilić się ostatnimi dokonaniami z naszym MF.

Tak jak temat się ciągnął o tym, że brakowało mocy w MF, postanowiliśmy zrobić delikatny przegląd silnika.

Do sprawdzenia poszły:

 

- głowica - planowanie, wymiana uszczelniaczy - 250 zł

- turbosprężarka - regeneracja podstaowowa - 900zł

- pompa wtryskowa + wtryskiwacze - 200 zł

 

Jeśli chodzi o głowicę, nie wymagała dużej ingerencji, gniazda jak i zawory nie wymagały naprawy ani wymiany, jedynie ją splanowano i przetarto zawory.

 

Turbosprężarka - również okazało się, że jest w dobrym stanie i nie wymaga dużych napraw - zrobiono podstawową regenerację - czyszczenie, wymiana łożyskowania, uszcz. wyważanie, kontrola vastegate itp.

 

W przypadku pompy również nie było poważnych napraw - przegląd.

 

Wymieniono również uszczelkę pod głowicą, uszczelkę między blokiem a deklem od kół rozrządu.

 

Po zmontowaniu wszystkiego - ciągnik jest nie do poznania. Odzyskał moc, pracuje równiutko, odpala idealnie !

 

Poniżej turbosprężarka po regeneracji - wygląda jak nowa! oraz zdjęcie gołego silnika bez głowicy.

 

 

znsdhw.jpg112fjtx.jpg

 

Wszystkim zainteresowanym służę radą i pomocą.

 

W najbliższym czasie wrzucę film z pracą silnika.

 

Pozdrawiam,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miroM1984    6

kolego  @Kulas wydaje mi  się że doświadczam podobnych problemów ze swoim MF-em co ty  co prawda ma szybka skrzynię więc są troche inne przełożenia ale i tak np na łace z beczka 3,5 tys litrów jak ruszam z dwojki zajac bez przyspieszacza to gaz do oporu a silnik nie moze sie zebrac, nie da sie orac na biegach szosowych bo zdusi silnik, ciezko jest ruszyc z 1 szosowej z pelna przyczepa 8 ton, jadac samym ciagnikiem na 4 na przyspieszaczu to slabo reaguje na gaz do 1500 obrotów

Na początek wyciągne turbo i zaniose  gdzieś do zakładu zobaczymy co to da, a ta pomka zasilajaca(reczna ) z prawej strony silnika co wczesnej koledzy pisali co ona moze miec do tego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Pompka może nie przepuszczać paliwa (może być zapchane sitko niej) lub słabo pompować paliwo do filtra paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Scoti
      Witam mam problem ze skrzynia a mianowicie rozbierałem dekiel skrzyni bo troche ciekł uszczelniłem i złożyłem jak odpaliłem to biegi na zakresie B były na odwrót a na A dobrze czyli jak włączałem bieg do przodu na B to jechał do tyłu a jak R to do przodu co mogłem źle złożyć ? prosze o szybką pomoc dzieki
    • Przez swiety791
      Witam szanownych forumowiczów. 

      Panowie. Mam problem ze swoim MF 3070. Podczas ruszania i wolnej jazdy szarpie mi przednimi kołami. Napęd normalnie mozna włączać i wyłączać. Jak napęd jest właczony jest wszystko super. Jak z kolei napęd wyłaczony to szarpie nimi. 
      Pomyslałem, że to problem z atakiem lub satelitami w przednim moście. Rozebrałem wszystko i ku mojemu zdziwieniu. Wszystko w najlepszym porządku. Dodam jeszcze, że u mnie nie ma satelit tylko mam jakby sprzęgło kłowe. Ale to chyba nieistotne na tym etapie. 
      Wymieniłem również tulejkę i pierścienie na sprzęgle przedniego napędu. Tam też jest wszystko w najlepszym porządku wg mojej oceny. 
      Prosze pomóżcie, co to może być? Miał ktoś podobny przypadek?
    • Przez Rider
      Witam, po uruchomieniu ciągnika miga kontrolka WOM, wałek się nie uruchamia, półbiegi nie działają, napęd, blokada też. Hydraulika i podnośnik działa normalnie.
      Naciskając pedał sprzęgła normalnie zaświeca się kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni  (po uruchomieniu normalnie gaśnie) oraz kontrolki żółw/zając te od półbiegów - rozumiem ze zasilanie Autotronic jest. 
      Na uruchomionym silniku wałkiem da się kręcić
      Monitor na słupku nie działa
      Gasząc silnik kontrolka WOM gaśnie.
      Oporność na czujniku WOM (z tłu przy siłowniku ) oraz na pompie olejowej (przy filtrze hydr.) ok 450 Ohm - wg instrukcji ok, kręcąc ręką wom-em wartość się zmienia więc przypuszczam, że te czujniki są ok.
      Podpinając zasilanie bezpośrednio z akumulatora do cewki WOM - wałek startuje, do cewki hamulca WOM - hamulec blokuje wałek.
      Wersja komputera - Autotronic II
      Pytanie co może być przyczyną migającej kontrolki WOM?
       
    • Przez Scoti
      Witam wymieniłem sprzęgło w moim mf tarczki od napedu no i chyba tyle a teraz problem który mam to ze sie zapowietrza troche popracował w polu i znów nie ciągnął jak odpowietrzyłem to ciągnął więc gdzie moze łapać powietrze jakieś rady ?
    • Przez ursus485
      Witam niedawno nabyłem massey fergusona 3070 do lekkiego remontu. teraz się okazało że nie działa cała hydraulika(pompa chyba wcale nie ciągnie) ten wałek co ją napędza obraca się swobodnie i po odpaleniu silnika się chyba wcale nie obraca . To jest wersja datatronic , czy komputer ma coś wspólnego  z obracaniem się pompy ? Czy pompa jest w jakiś sposób wyłączalna a może pracuje cały czas po odpaleniu ? Proszę o pomoc każda rada się przyda z góry dziękuję . Pozdrawiam .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj