Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z 3070 2wd... słaby ?


15 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Kulas

Kulas

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok

Napisany 02 październik 2013 - 15:03

Problem z 3070 2wd... słaby ? Witajcie!
Postanowiłem zapytać Was o opinię odnośnie mojego problemu.. a dokładniej.. posiadam MF 3070 2WD 16x16 92KM i niestety albo mi się wydaje albo ciągnik ma troszkę mało mocy... przy orce jedynie na biegach polowych daje radę (4 bieg- bez żadnego problemu ciągnie 3 pługi Rumpstad obrotowe RSP 2000) ale jeśli chodzi o zwykłe ruszanie nawet na 1 biegu zającu z powershiftem.. .to opornie rusza... ruszyć z przyczepą nie jest lekko czasami.. na żółwiu za wolno... na zającu ledwo co rusza... Z odpalaniem nie ma problemu.. na dotyk pali... chyba ze jest ziiimno to wtedy ledwo co kręci.. mimo sprawdzanego rozrusznika i nowego Aku. Nawet w taką pogodę jak jest teraz kręci już wolnoooo.... i strasznie ciężko mu ruszyć... (olej w skrzyni gesty??? ) Dymi leciutko przy obciążeniu.. pracuje równo... wtryski sprawdzone... może pompę warto sprawdzić???

Czy może ten brak mocy efektem jest braku przedniego napędu ???? :)

Proszę Panowie o Wasze opinie na ten temat...
- co warto było by sprawdzić.... i ewent. jak.
- jak u Was ruszają ciągniki jak są zimne jeszcze... jest wyczuwalny opór.. chodzi mi o biegi szosowe... np 1 ? czy lekko ruszają ..


Z góry bardzo dziękuję !!!!

Krzysiek
Podlaskie

Edytowany przez Kulas, 02 październik 2013 - 18:31.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z 3070 2wd... słaby ? Dzisiaj, 11:59
  •  

#2 Share mariusz(ZDUN)

mariusz(ZDUN)

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1051 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borki Kosy Siedlec Mazowieckie

Napisany 02 październik 2013 - 19:07

Problem z 3070 2wd... słaby ? Brak napędu jedynie uślizgi może powodować a nie duszenie silnika, może turbo się nie steruje, lub podciśnienie sterowania pompy jeśli posiada nie działa i pompa nie przerejestrowuje dawki
Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

#3 Share Kulas

Kulas

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok

Napisany 02 październik 2013 - 19:15

Problem z 3070 2wd... słaby ? Jak sprawdzić to sterowanie się turbo.... ?? czy wyczuwalny będzie ruch tej dźwigienki przy zaworze wastegate ????

Edytowany przez Kulas, 02 październik 2013 - 19:18.


#4 Share Kulas

Kulas

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok

Napisany 03 październik 2013 - 18:42

Problem z 3070 2wd... słaby ? Panowie.. jedna wada znaleziona... dziurawa membrana w zaworze Wastegate...;/ da się ją wymienić??? ten zawór jest zgrzany z korpusem turbo i dekielek zagiety jest na obudowie.... rozginał to ktoś i naprawiał??? W niedługim czasie pójdzie też pompa wtryskowa do sprawdzenia....

Edytowany przez Kulas, 08 październik 2013 - 20:24.


#5 Share Kulas

Kulas

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok

Napisany 08 październik 2013 - 20:24

Problem z 3070 2wd... słaby ? Nikt nic nie podpowie więcej ???? :)

#6 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 08 październik 2013 - 20:33

Problem z 3070 2wd... słaby ? Zanieś to do zakładu naprawiającego turbospręzarki. Nawet jak rozbierzesz co ci to da. Załatasz łatką do dentek. Ten model miał wogóle fabrycznie wastegate? Tak czy tak w fachowym zakładzie dobiorą ci odpowiedni zawó bo o ile się nie myle sa to rzeczy nie naprawialne.

#7 Share Kulas

Kulas

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok

Napisany 08 październik 2013 - 20:38

Problem z 3070 2wd... słaby ? ale jak sądzisz ta dziura ma duże znaczenie?? Czy te silniki ciągnikowe też sątak wrażliwe na doładowanie?? Czytałem troche o tym temacie ale wszystko odnosi się do samochodów... gdzie przez dziurawą membranę silnik jest przeładowany... a tu?? nie wiem jak bardzo jest to znaczące....

Obawia mnie fakt, iż ten wastegate jest na stałe przymocowany do turbo... nie będzie chyba łatwe dorobienie innego... chociaż chyba to mi pozostaje ;)

#8 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 09 październik 2013 - 06:42

Problem z 3070 2wd... słaby ? Na mój gust ta turbina jest nie orginalna. ten model nie miał wastegate raczej. popytaj innych uzytkowników. Jeśli jest dziura to moze tamtendy uciekać cisnienie. I silnik nie jest przeładowany a nie doładowany. Czy czuć aby wydostawało się powietrze z zaworu w okolicach tego cięgła? Druga sprawa czy ktoś zakładając to turbo wyregulował wogóle to cięgło? Czy klapka wypuszczaąca spaliny bokiem jest wogóle zamknięta? Otwierać sie powinna dpiero na wysokich obrotach. gdy ciśnienie doładowania przekroczy załozoną wartość.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z 3070 2wd... słaby ? Dzisiaj, 11:59
  •  

#9 Share Kulas

Kulas

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok

Napisany 09 październik 2013 - 07:34

Problem z 3070 2wd... słaby ? Oto zdjęcie turbosprężarki. Jak widać jest to raczej oryginalna- seryjna... GARRETT. nie ma tu zewnętrznego cięgna tylko wewnętrzne połączone z grzybkiem bezpośrednio. Na zdjęciu jest zdjęty przewód od sprężarki i jak dmuchać w zawór to powietrze wylatuje tym otworkiem - dziura w membranie. Odkręcałem dekielek z lewej strony i grzybek nie jest zapieczony- jest zamknięty więc turbo daje full cały czas... niebieski przewód do kolektora dolotowego twardnieje mocno.... no teraz nic tu się nie steruje... to, że powietrze ucieka troszkę tym otworkiem to chyba nic w porównaniu z pompowaniem powietrza jak ta niebieska rura twarda się robi..

Dodany obrazekDodany obrazek


Panowie od 3070/... też tak zbudowane turbo macie ?????

PS. wirnik nie ma luzów :)

Edytowany przez Kulas, 09 październik 2013 - 07:41.


#10 Share Kulas

Kulas

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok

Napisany 11 październik 2013 - 10:41

Problem z 3070 2wd... słaby ?

Panowie od 3070/... też tak zbudowane turbo macie ?????

PS. wirnik nie ma luzów :)


Rozumiem, nikt nie ma MF 3070 ;) ;)

Edytowany przez Kulas, 11 październik 2013 - 14:19.


#11 Share pawelfrr

pawelfrr

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 październik 2013 - 11:08

Problem z 3070 2wd... słaby ?
  • Mam mf 3070 i miałem kiedyś problem z mocą, okazała się pompka ręczna jest w niej filtr paliwa który się zatkał. Zapalał na dotyk ale w orce lub prasie to tylko na małej skrzyni. Wymieniłem pompkę bo w końcu pękła membrana, pompkę dostałem bez problemu, po wymianie moc wróciła a orkę robię na 3-4 polowej a czasami 1-2 szosowa w zależności od pola obroty 1500-1800 a pług to WIRAX 5 skibowy. Co do turbiny to bym musiał zobaczyć jak jest u mnie.


#12 Share Kulas

Kulas

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok

Napisany 11 październik 2013 - 14:16

Problem z 3070 2wd... słaby ? Dziękuję za informacje :)

wymieniłem niedawno pompkę ( przepuszczała) ...

martwi mnie te turbo.. wykręcę je i zawiozę do zakładu... musi być to naprawione...

Np. praca z niezbyt dużym kultywatorem też na 1 biegu jest lekko uciążliwa.... czuć, że ciągnik nie ma w miarę lekko... mimo 93KM... a 4 bieg żółw jest wooolny....

Nie masz odczucia ze za mało Ci biegów?

Jak Ci ciągnik rusza jak jest zimny??? normalnie 1 bieg zając i bez oporów Ci rusza ??? być może za gęsty olej mam.... ale z drugiej strony lepsze smarowanie jest w gorące dni.. jest bardziej tj. gęsty...

#13 Share pawelfrr

pawelfrr

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 październik 2013 - 16:51

Problem z 3070 2wd... słaby ? Co do turbiny to wąż od tego zaworu podłączony jest do turbiny na wyjściu powietrza a nie jak w większości silników do pompy paliwa. Co do ruszania z 1 biegu na zimnej skrzyni to ja mogę zimą zapalić i od razu bez problemu rusza i nie ma ciężko. Po zapięciu przyczepy HL 8 załadowana 8 ton rusza z 1 szosowej bez problemu jedynie troszkę czarnego dymu pojawiło się z tłumnika. Olej w skrzyni jak kupiłem zaraz wymieniłem tam musi być olej odpowiedni do skrzyni z tarczami ciernymi, olej jest dość rzadki, ja zalałem agrolem i wymieniłem filtr.

#14 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 13 październik 2013 - 20:03

Problem z 3070 2wd... słaby ? Ruszanie na wolnych obrotach nie ma nic wspólnego z turbiną. Nie pracuje ona dostatecznie szybko, aby wytworzyć ciśnienie a co za tym idzie wytworzyć moc. Przyczyna może być w układzie napędowym. Moze hamulce trzymają. Może jakiś inny problem w skrzyni. Kiedyś czytałem, że ktos w zetorze miał problem z elektromagnesami/zaworami. Prowadziło to do włączenia jak gdyby dwóch półbiegów na raz, co obciążało silnik. Nie jestem od tego fachowcem. Ale jeśli ciężko rusza przyczyn trzeba szukac w układzie napędowym. Brak mocy na wyższych obrotach. Może to być turbo. Napewno trzeba naprawić uszkodzenia, aby szukać ewentualnie dalej.

#15 Share Kulas

Kulas

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok

Napisany 13 październik 2013 - 20:35

Problem z 3070 2wd... słaby ? Hubertuss.. co to tego ruszania to może trochę moje wymysły... olej się rozgrzeje - problem znika lecz warto jest dowiedzieć się jak wygląda to u innych posiadaczy mf... od tego jest forum .. ;) ;) Zakupiona została już uszczelka pod głowicę, uszczelka pod przedni dekiel rozrządu (lekko olej się sączył) Turbo i pompa pojadą do sprawdzenia. Napiszę jak wygląda sytuacja po naprawie.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z 3070 2wd... słaby ? Dzisiaj, 11:59
  •  

#16 Share Kulas

Kulas

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok

Napisany 07 czerwiec 2014 - 10:04

Problem z 3070 2wd... słaby ? Witam Wszystkich,

Postanowiłem podzilić się ostatnimi dokonaniami z naszym MF.
Tak jak temat się ciągnął o tym, że brakowało mocy w MF, postanowiliśmy zrobić delikatny przegląd silnika.
Do sprawdzenia poszły:

- głowica - planowanie, wymiana uszczelniaczy - 250 zł
- turbosprężarka - regeneracja podstaowowa - 900zł
- pompa wtryskowa + wtryskiwacze - 200 zł

Jeśli chodzi o głowicę, nie wymagała dużej ingerencji, gniazda jak i zawory nie wymagały naprawy ani wymiany, jedynie ją splanowano i przetarto zawory.

Turbosprężarka - również okazało się, że jest w dobrym stanie i nie wymaga dużych napraw - zrobiono podstawową regenerację - czyszczenie, wymiana łożyskowania, uszcz. wyważanie, kontrola vastegate itp.

W przypadku pompy również nie było poważnych napraw - przegląd.

Wymieniono również uszczelkę pod głowicą, uszczelkę między blokiem a deklem od kół rozrządu.

Po zmontowaniu wszystkiego - ciągnik jest nie do poznania. Odzyskał moc, pracuje równiutko, odpala idealnie !

Poniżej turbosprężarka po regeneracji - wygląda jak nowa! oraz zdjęcie gołego silnika bez głowicy.


Dodany obrazekDodany obrazek

Wszystkim zainteresowanym służę radą i pomocą.

W najbliższym czasie wrzucę film z pracą silnika.

Pozdrawiam,

Podobne tematy 3070 slaby