Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ursus z dużym kontraktem w Afryce


93 odpowiedzi na ten temat

#21 Share razor275

razor275

    CBŚ

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2171 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tarnów
  • Zainteresowania:Rolnictwo , myślistwo , motoryzacja

Napisany 02 październik 2013 - 17:59

Ursus z dużym kontraktem w Afryce

Ciekawe po co ten temat jak dyskusja o ty jest w gorącym temacie ''co z tą polską fabryką''...

Jest to dość ważna wiadomość dla rolników jak i całego Polskiego przemysłu więc wydaje mi się że zasługuje na osobny temat.

Bakteria to jedyna forma kultury u niektórych ludzi


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus z dużym kontraktem w Afryce Dzisiaj, 17:18
  •  

#22 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 02 październik 2013 - 18:11

Ursus z dużym kontraktem w Afryce

Ursus wykupił fabrykę ciągników na Bałkanach i to tam zapewne wyprodukuje ciągniki na licencji mf'a ,które trafią do Etiopii. Będą to na pewno proste i nie wymagające konstrukcje, które da się naprawić przysłowiowym młotkiem i śrubokrętem. Kontrakt jest realizowany dla wojska.

Nie wykupił, tylko wszedł w spółkę z tamtejszą firmą, która dała halę do montażu a lubelski Ursus zapewnił technologię i podzespoły tak po krótce

#23 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 02 październik 2013 - 19:56

Ursus z dużym kontraktem w Afryce Takie sprzęty jak oni robią to tylko na afrykę. Myslę, że będa na tamtejszy rynek produkować stare ciągniki ursusa te 6 cylindrowe i te na licencji mf a. Napewno kontrakt nie będzie dotyczył tych szczepów z pod znaku polmota. Bo nie dość, że to się szybko rozleci to jeszcze nikt tam tego nie naprawi. Mój kolega ma problemy z polmotem i się sądzi. Ostatnio czytałem w jakiejś gazecie wywiad z włascicielem polmota, który tez miał z tym wynalazkiem same problemy.

#24 Share koma666

koma666

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 październik 2013 - 22:21

Ursus z dużym kontraktem w Afryce ursus to juz historia, ta marka juz nie ma szans w dzisiejszym swiecie, jedyna dobra rzecz jaka by mogła spotkac ta firme to jakies przejecie przez znana marke i zrobienie czegos w stylu np. jak new holland i case albo df, same i lambo, czyli wyglad zewnewtrzny inny a technika ta sama, no ale kto tam by chciał polskiego ursusa brac pod swoje skrzydła...
jako samodzielna firma nie ma szans konkurowac z takimi markami jak jd, new holland, df czy mf, jedyne co pozostało to składac klamoty do kupy z czesci i podzespołów róznych producentów i wypychac to do bardzo słabo rozwinietych krajów

#25 Share Taurus83

Taurus83

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1160 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KOTLINA KłODZKA
  • Zainteresowania:RWD

Napisany 02 październik 2013 - 22:51

Ursus z dużym kontraktem w Afryce

Jeśli włoży się 1000zł w wyciszenie starego ursusa to będzie komfort nie wiele mniejszy niz w dzisiejszych plastikowych ciagnikach.


kolego podaj jakieś przykłady i orientacyjne ceny to z chęcią to zrobie. szyby mam wszsytkie. maty na błotnikach też. fotel do wymiany bo jest ten najzyklejszy i koszt takiego z reg. oparciem to 0k 700 zł ale to dopiero na wiosne kupie bo teraz brak $$$

#26 Share OKEY

OKEY

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 784 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow.Lubelski

Napisany 03 październik 2013 - 08:17

Ursus z dużym kontraktem w Afryce http://nsr.prv.pl/ tutaj można wybrać coś do wygłuszenia ciagnika. Dużo daje wyeliminowanie z kabiny róznego rozdzaju dzwonienia , brzęczenia it. U mnie hałasowały dźwignie od podnośnika i hydrauliki , hamulec ręczny i nożny , po wyeliminowaniu tego o połowe ciszej

#27 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 03 październik 2013 - 08:53

Ursus z dużym kontraktem w Afryce tamten ursus, którego pamiętacie i na którym nie jeden z waszych ojców budował swoje gospodarstwo i nie jeden z was stawiał pierwsze kroki w pracy w polu to już.... HISTORIA i musicie się z tym pogodzić tych ursusów juz nie ma i nie bedzie. Teraz z dniem przejęcia przez Warfamę została postawiona gruba czerwona krecha odzielająca to co było z tym co bedzie... i nie oczekujecie tego samego od nowych ursusów co mogliście wyciagniąć ze starych...
Warfama wykupiła historię i dziedzictwo oraz mentalnośc Polskiego rolnika który wychował się od małego przy ciągniku na którym widniał napis "-U-R-S-U-S-" i ten własnie napis chce mieć na swoich wszystkich maszynach. i Bardzo cwanie myśla , podoba mi się to. Bo dla czego niby mmając ciągnik Ursusa nie ieć też reszty sprzętu z pod logo Ursusa, tak jak to mają inne marki.
Ja osobiście czekam na tego nowego 150 km Ursusa, zobaczymy co to bedzie.
Odnośnie wygłuszeń, itp. to wielu z was ma racej, w starym usrsusie wystarczy o niego dobrze zadbać , wyciszyć i uszczelnić kabinę , zamontowac ogrzewanie, wygodny fotel, radio, wspomaganie i można jeszcze wiele lat przepracować. Ale trzeba o niego zadbać.... i mozna zejść do ok 10 l/ha w uprawie i siewie agregatem, taki wynik osiągam za każdym razem kiedy podpinam 1224 do agregatu uprawowo siewnego. A to wcale nie jest gorszy wynik od nowoczesnych ciągników... ;)

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#28 Share XMK13

XMK13

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1242 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 październik 2013 - 21:31

Ursus z dużym kontraktem w Afryce Nie ma co narzekać, że Warfama przejęła Ursusa. Gdyby nie to, to faktycznie Ursus byłby Historią!. I co w takim wypadku byśmy teraz pisali?
Zaprzepaszczenie takiej marki byłoby katastrofą! Ponad 120 lat istnienia, cała dzielnica Warszawy (STOLICY) nazywa się URSUS. To coś znaczy.
Chciałbym podkreślić jednak, że w Polsce jest kilka firm produkujących(składających) ciągniki , ale tylko Ursus stara się zwiększać udział własnej produkcji w tworzeniu ciągników.
Wszystkiego nie da się zrobić od tak. Potrzeba czasu i pieniędzy na opracowanie własnych konstrukcji.
Przecież Warfama nie miała prawie nic wspólnego z produkcją ciągników. Dopiero zaczynali oni się obracać w tym zakresie, kiedy kupili Ursusa. Po tym wydarzeniu musieli szybko zacząć wypuszczać jakieś ciągniki na rynek, bo czas to pieniądz. Mieli jednak tylko 8024 z Ursusa. 1674 - chyba po prostu nie opłacało się kontynuować tego pomysłu. 14034 miał jeszcze długą drogę do czegokolwiek. Hattaty uratowały trochę sytuację. Słabo by to wyglądało, gdyby sprzedawali oni jedynie 1 model. Tak?
hubertuss - Pol-Moty to Hattaty, a Hattaty to prawie Valtry A, więc nie mogą być tak straszne, skoro Valtra w nie inwestuje. [Faktycznie Valtry A są robione w tym samym miejscu, co Hattaty - http://www.hattattar...m/tractors.html ]
koma666 - Crystal jakoś robi ciągniki, choć startował na Ursusach. Farmer jakoś też funkcjonuje, choć to młoda firma. W Ursusie starają się jak mogą, żeby wrócić do gry. Wszystko jest możliwe. Dla marki dobrym by było wejście pod skrzydła koncernu (mp. Same D-F,CNH), ale wtedy to by nie byłaby już polska firma. A skończyło by się tak jak z Bizonem!!!
W przedziale mocy <110KM każdy producent składa swoje ciągniki, bo jest to opłacalne. Na jakiejkolwiek wystawie można się przejść i porównać kto, co ma wspólnego.
Tych "prawdziwych" Ursusów nie było już od kilku lat przed przejęciem przez Warfamę, albo to polscy rolnicy się zmienili i tu tkwi problem. Do tej pory 30-stki i 60-tki są w użyciu. A dużo osób dawno pozbyłoby się swoich 10-cio letnich ciągników, gdyby tylko mogli kupić nowy.
Nie każdy rolnik chce mieć napis -U-R-S-U-S- na każdej maszynie. Niektórzy wolą New-Holland, czy Massey-Ferguson. Polacy stali się wymagający, kiedy mogą szastać "unijnymi" pieniędzmi.
A co do kontraktu, to jeśli go podpisali, to chyba wiedzieli, co robią.

#29 Share booster12

booster12

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 241 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 październik 2013 - 07:44

Ursus z dużym kontraktem w Afryce Ale tutaj pierdziela co nie którzy takie bujdy na resorach. Że Ursus to składak i nie zastąpi starego Ursusa to ja zadam wam pytanie a czy ten Stary Ursus Seria Cieżka c-330 c-360 to była typowa Polska konstrukcja napewno nie. Tak naprawde w przemyśle motoryzacyjnym nie było typowo Polskiej Konstrukcji która od postaw była zrobiona przez Polaka może Syrena . W czasach świetlności Polskich Fabryk bardzo monco działał wywiad i kopiował rożne udziwnienia z zachódu. Dlatego nie gadajcie głupot że stary Ursus to był typowo Polski wyrób bo to także jest składak. Z reszta druga sprawa Polityka fabryk jest taka że wszystkie maszyny zarówno rolnicze po samochody nastawiąne są na produkowanie wspólnych częsci bo jest taniej i się bardziej opłaca. New Holland Deutz to też składak ale wcale jest nie powiedziane że może przebić te marki bez problemu cenna i dostępnościa do części gwarancja. Ursus z lat 80 seria cieżka wygląda zdecydowanie lepiej niż Jelonek z lat 80 który przypominał radziecki ciągnik( Mtz skopowionay z John Deere ). Cześć

#30 Share darkoza

darkoza

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 08 październik 2013 - 19:06

Ursus z dużym kontraktem w Afryce kazdden to jest składanka j mam pronara i biega nienazekam kupiłem nowy alternator bo mi padł dałem 200zł sam załozyłem i bieba pompa chydrauliczna i rozdzielacz nowy 1300zł i tez beztrudu tesz wymieni sie samemo kupiłem nowego małego nwe holanda przegląd 1300zł teraz kupci sobie pompe rozdzielacz alternator do achodniega to tra szybowac jakis 10000zł moj znajomi mają kombajn zbozowy znanej firmy nowu przed kupnem mówili ze czesci są dostepne wciągu 48godzin a cos padło na gwarancji i trzeba było czekac prawie tydzien zanim serwis przyjechał z czescią to juz nieraz jest po zniwach elektronika jest super wygodna tylko jak jest dobra wiem duzo przypadków jaki uzytkuwnicy tych nowych cudów mieli głupi problemu wtych nowosciach trza było by cały wieczor pisac te nowe ursusy są super bedą płakac za 10 -15 lat te co mają te nowosci i sypać tysiącami za czesci ja za filtr paliwa do pronara płacił 8 zł a new holand koło 100zł zycze jm szczescia za pale lat tym co teraz szpanują napewno jnne bedą miec wtedy jnnne miny

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus z dużym kontraktem w Afryce Dzisiaj, 17:18
  •  

#31 Share Michalmeer

Michalmeer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2728 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Wszystko związane z ziemią i jej uprawą

Napisany 08 październik 2013 - 21:02

Ursus z dużym kontraktem w Afryce Ciężka seria ursusa to od c385 do góry .. a c330 i c360 to jest typowa polska konstrukcja od początku do samego wałka womu .. tam nie było nic skopiowane ... nowe ursusy wafarmy to już nie jest polski typowo traktor ... silnik perkins kabina z valtry serii a ... a jedynie co są typowo ciągniki całe z jednej fabryki to belarus ktos powie ze most jest carraro .. tak ale produkowany jest na białorusi jak i cała reszta ..a i zawory niby bosch a to ruskie są typowo .. zaden z obednie produkowanych ciagników nie jest w 100% orginalny pod banderą marki
Ziemia to skarb , który trzeba pielęgnować i chronić .!!!

#32 Share XMK13

XMK13

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1242 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 październik 2013 - 21:41

Ursus z dużym kontraktem w Afryce Tureckie ciągniki też są w większości "tureckie". Hattat ma części Hemy, które są robione w Turcji. Ursus 15014, 11024, 11034 mają polskie kabiny, robione w Ursusie. C-330 jest 100% polski. C-360 to Zetor. Seria ciężka to nie Zetory tylko wspólny produkt Czechosłowacji i Polski!!! +- 50/50 W Ursusie dążą do zwiększenia udziału własnej produkcji przy tworzeniu swoich ciągników.

Edytowany przez XMK13, 08 październik 2013 - 21:42.


#33 Share Mlody5311

Mlody5311

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 październik 2013 - 08:07

Ursus z dużym kontraktem w Afryce Jedźcie do Czech, ciekawe czy zobaczycie waszego starego ursusa. Być może właśnie w tym problem. Nie mówię, że jest dobre na siłę kupowanie czegoś gorszego tylko dla tego że jest polskie i to jest obowiązek każdego Polaka, ale wy nawet nie potraficie dać szansy ursusowi, ba, nawet nie potraficie powiedzieć, czegoś dobrego. Troszkę interesuję się historią i jak was tak czytam to na myśl przychodzą mi tylko zabory.
Jeśli już chodzi o te nowe Ursusy to jak na nasz rynek są one idealnym rozwiązaniem, przede wszystkim nie są drogie, także nie przepłacamy. Jeździłem 9014 i w sumie w tej cenie ciężko jest coś lepszego znaleźć. Po głębszym przeanalizowaniu bym był skłonny go kupić, nie wiem tylko jak z serwisem.
Co do DF to nie jest to taki dobry przykład składaka, lepszym przykładem jest fendt, począwszy od kombajnów a skończywszy na traktorach, jednak oni potrafią coś złożyć no i się za to cenią.

#34 Share booster12

booster12

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 241 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 październik 2013 - 08:16

Ursus z dużym kontraktem w Afryce Mój Boże panowie zajrzyjcie trochę w ksiązki albo poszukajcie w internecie, jak U c-330 może być 100% projektem Polskim??, jak jego protoplastą jest zetor 25. A dokładnie idąc do tyłu C-330 , C-328, C-325 wyprodukowany w 1956 r. pierwsze egzlemplarze, bo Ursus szukał nowego rozwiązania, zastępując wysłużony ciągnik U C-451. Przez tyle lat w mawia się chłopu to bójde że C-330 to typowo Polski projekt. A C-360 to już wogóle rasowy Zetor 4011 rożnicą sie tym że Ursus 4011 były zdecydowanie lepsze chodzi tutaj o wytrzymałość podzespołów od U C-360. Natomiast jeśli chodzi o Serię cieżka to tam siędzi więcej Czecha niż Polaka- Polacy dali im tylko podnośnik podajże pochodzący z Wrocławia, może skrzynia biegów była Polska ale ja u siebie mam tablice znamionowe Czeskie. Czyli Polacy robiąć ciągniki kombajny wszystko to było kopiowane , nawet jeden z pierwszych Ursusów U C-451 to był Lans Bulldog pod owiewkami Ursusa .Dlatego nie ma coś się dziwić że nowe ciągniki są składane jak wszystkie z rożnych części świata bo jest taniej i w ten sposób mogą się stać konkurencyjne

Edytowany przez booster12, 09 październik 2013 - 08:20.


#35 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 09 październik 2013 - 15:31

Ursus z dużym kontraktem w Afryce Ciężka seria ursusa to był w 100% polski projekt.Tylko oni dali nam ośrodek badawczy.A to że masz taki tabliczki a nie inne to dlatego że tam były odlewane korpusy silników.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#36 Share XMK13

XMK13

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1242 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 październik 2013 - 15:46

Ursus z dużym kontraktem w Afryce To, że ktoś zrobił jakiś ciągnik, nie znaczy, że kolejne projekty innych firm to jego kopie. C-330 jest kompletnie inny od Zetora 25. Silnik, blok, tylne zwolnice, wszystko jest inne!!!
Pomysł na mały ciągnik może był ściągnięty od Czechów, ale sam projekt ciągnika to inna bajka.
Ciężkie Ursusy i Zetory miały silniki Słowackie!!!
Kiedy zetor przestał produkować serie ciężką, ZTS (słowacki) kontynuował ich produkcję, jednak najdłużej były one produkowane w Polsce.
Gdyby polskie firmy miały kupę kasy to by mogły produkować 100% podzespołów do ciągników i je potem składać.
Na tą chwilę w Polsce nie ma możliwości produkowania skrzyń biegów do ciągników. Z naszych jedynie Andoria jeszcze produkuje silniki diesla, ale nie ma możliwości rozwoju w tym zakresie w najbliższym czasie. Może za kilka, kilkanaście lat.

#37 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 09 październik 2013 - 18:19

Ursus z dużym kontraktem w Afryce Nie produkują bo nie ma żadnej odlewni korpusów aby takie coś produkować.Są mniejsze ale one nie chcą się tym zajmować, albo nie mają maszyn.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#38 Share AgroSlask

AgroSlask

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów

Napisany 09 październik 2013 - 19:39

Ursus z dużym kontraktem w Afryce HAHA C-330 i Zetor? Śmiech C-330 To 100 % Polski produkt i to najlepszy chyba jaki kiedykolwiek został zrobiony,a ciężka seria to pomysł Polaków i ich wynalazek zrobiony na innym terenie a dokładnie w Ośrodku Badawczym w Brnie i późniejj taki typowy polaczek narzeka a cudze chwali,a wedlug mnie wcale Zetor lepszy nie był - drzwi otwierane do przodu co było katastrofucznym błedem jeśli chodzi o kabinę,a eksportówki Ursusa? - Piękne i dzisiaj poszukiwane,tak samo z serią 16245-1634,znajomy gosodarz sam przyznał że 1634 z Spółdzielni jest lepsza niż jego ZTS- wyzej się siedzi,lepsza kabina,ergonomia itp.

#39 Share koma666

koma666

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 październik 2013 - 20:03

Ursus z dużym kontraktem w Afryce ursusa zniszczyła polityka i głupie decyzje a nie produkty

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus z dużym kontraktem w Afryce Dzisiaj, 17:18
  •  

#40 Share booster12

booster12

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 241 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 październik 2013 - 10:25

Ursus z dużym kontraktem w Afryce Kolego jeśli Zetor ma być gorszy od tego że drzwi się w innym kierunku otwierają to powodzenia życze w takich przemyśleniach. Zetor zawsze był lepiej wykonczony niż ursus. A Seria cieżka nie powstała przez samych Polaków, tylko jeśli już przy współpracy Polsko - Czechosłowackjiej. Ja porównywałem C-325 do Zts 25 a nie C-330 do Zts 25. C-330 to już konstrukcja rozbudowana i zmodernizowana, co jak co Cześi mieli lepiej rozwinięty od nas przemysł.

Edytowany przez booster12, 10 październik 2013 - 10:25.



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy ursus kontrakt afryka