Zaloguj się, aby obserwować  
newmlody

Ursus 912 jak zdjąć pokrywe?

Polecane posty

Stefano1    40

Albo się tarcze hamulcowe zakleszczyły, albo sprzęgło blokady. Chyba nic więcej na tym wałku nie było. Pamiętam, że w mojej 80tce zwolnice schodziły dość topornie, ze względu na tonę syfu ze zdartych tarcz hamulcowych.

 

Choroba jasna, nie rozbierałem tego już parę lat- nie pamiętam, czy przypadkiem sprzęgło blokady nie lubiło spadać po zdjęciu zwolnicy. :blink: Jak to robiłem, to się tym nie przejmowałem, bo do zwolnic zaglądałem przy okazji naprawy blokady i mechanicznego sprzęgła WOM, mając zdjęty plecak, a tylny most leżał na paletach (czyli full komfort :P ). ale lipa by była, żeby newmlody musiał plecak ściągać - więc niechaj ktoś obali lub potwierdzi moje obawy.

Edytowano przez Stefano1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
newmlody    9

Byłem u mechanika z PGR-u i powiedział te same warianty co Ty,tylko co zrobić jak nie da rady tego wgl sciągnąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rozbierałem to kilka razy i za każdym razem zchodziło bez problemu tak samo się składało. Ja bym tobie proponował rozwalić łożysko zdjąć obudowe bez wałka i zobaczyć co klinuje inny sposub nie przychodzi mi do głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Blokadę trzeba wcisnąć , przekręcić żeby zaskoczyła i zabezpieczyć czymś ciężkim żeby nie odskoczyła to wtedy nie będzie się klinować i nie spadnie sprzęgiełko. Hamulec, warto odkręcić ten mostek z tyłu i zdjąć tam wszystko, bo jak tarcza się zapiekła za rozpieraczem to wyjdzie wszystko razem a tak to rozpieracz blokuje. A tak na marginesie to co ty miałeś w tej zwolnicy, bez obrazy ale takiego syfu w miejscu gdzie powinien być olej to nie widziałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
newmlody    9

Ptaszyna:Kupiłem go w tym roku w marcu ;) olej tam był ale uciekł na pole i został taki syf.

Jutro bd kombinował wiec się zobaczy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro74    3

to normalnie wychodzi tutaj może być uszkodzenie frezu na wału i nie może przejść przez tarczę hamulcową, odkręć nakrętki od regulacji hamulców to trochę bardziej powinno wyjść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499

@newmlody

 

Rozumiem, ze Ci cały olej wylał się na koło.

 

Nie wiem jak to ściągnąć (u mnie bez najmniejszego porblemu samo zeszło), ale dam CI inną radę.

Wymiana tego dużego uszczelniacza może nie wystarczyć. NA wale koła jest nabity pierścień http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/264312 i jeśłi będzie na nim wyżłobiony choć niewielki rowek, to trzeba go zbić i nałożyć nowy. Sam tego nie zrobiłem (myśłałem, że jeszcze może być) i po pół roki rozbierałem po raz drugi.

 

Ogólnie, jak to bedziesz miał rozebrane, to radzę wymienić wszystkie 3 simmeringi, do których będzie dostęp, a nie tylko ten jeden, który puszcza na zewnątrz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
newmlody    9

Wyszło na to że muszę kupić całą obudowe tylnego mostu czyli chcąc nie chcąc praktycznie wszystko bd nowe :) a sciągłem za pomocą prętó gwintowanych :) trzymało na blokatorze ;) i taka rada na przyszłośc:jeżeli widzicie żę poluzowały się śruby natychmiast reagujcie ;)

Edytowano przez newmlody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
newmlody    9

Były lipne śruby zrobine z pręta gwintowanego o twardosci 5.8 i poszedł w pług i zerwało te "śruby" i przy okazji ten kołnierz co jest odlany przy moscie odpękł w 2 miejscach i nic nie zrobi z tym :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj