Polecane posty

woj0ciech    0

też tak mi sie wydaje ale jeden mechanik mi sugerował aby je sprawdzić, wiec dla tego się pytam. a mogłbyś napisać jak popodłaczałeś przekaźniki , i czy jest róznica w użytkowaniu ciagnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15mariusz    0

zmiany w użytkowaniu niema zmienia się ta samą manetką, kontrolki pokazują prawidłowo jednak nie potrafię powiedzieć jak elektryk to podłączył bo jest to wbrew pozorom bardzo skomplikowane, wydaje mi się że komputer masz dobry ja też sprawdzałem i był o.k przecież jak by się zepsuł to by cały czas biegi nie działały a czasami wszystko działało prawidłowo nie wiem od czego to zależy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
woj0ciech    0

Trudno mi powiedzieć czy jest dobry, czy nie choć moim zdaniem nie zabardzo ponieważ jak miałem komputer w ciągniku to "kradł" mi prąd i po paru dniach juz nie chciał odpalać, a teraz jak go wymontowałem to nie ma problemu z odpalaniem. czyli może gdzieś coś jest nie tak z nim.u mnie od momentu kiedy zginęły biegi B i C to już nie wróciły tylko po pewnym czasie jeżdżenia na dwóch pozostałych biegach , zostały tylko biegi na"żółwiu" i tylko D tak jakby komputer całkiem się wyłączył, choć dwa razy na moment wróciły biegi na "zającu" w drodze do domu to tylko na chwilkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam;Polbiegi jak ci zostal na D i niema reakcji tak jak i zmiana zolw zajac to mozesz miec uszkodzona czujke lub zasniedziala wtyczke od obrotow skrzyni biegow .Warto to sprawdzic bo to wazny element ktory sygnalizuje komputerowi czy traktor chodzi czy stoi.Reakcja dzwigienki pol bieg jest dopiero po urochomieniu a wiec przy uszkodzeniu czujnika obrotow komputer widzi ze ciagnik jest nie na chodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno nie polecam przerabiania instalacji na przekazniki bo to zazwyczaj sie konczy rozwaleniem skrzyni bieg.Poto jest sterownik zeby zabezpieczyc ja przed niepowolanym przelaczeniu zolw zajac przy zbyt duzej predkosci czy zredukowaniu pol bieg na nizszy .Tylko raz sie pomylisz lub przez przypadek przelaczysz i bedzie po skrzyni.A pozniej idzie gadka o mf ze maja skrzynie do kitu i nikt przy tym niepowie ze poprzerabial na przelaczniki czy przekazniki.Pisze na ten temat gdysz naprawiam ciagniki i widzalem skodki takich przerobek [masakra].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Kolego a ja Ci powiem tak mam dwa dynashifty przerobione na przekazniki i do przerzucania skrzyni jest dodatkowy przelacznik ktory montujesz gdzie chcesz i jesli przez przypadek bys nawet go nacisnal to i tak Ci skrzyni nie przerzuci bo jest jeszcze jakas blokada w skrzyni, trzeba i tak drazkiem w bok wziasc zeby wlaczyly sie polowe albo na odwrot. A jeden moj znajomy w 3050 juz 7 lat na krotko ma zrobione bez zadnych przekaznikow i do tej pory jezdzi. Oczywiscie tez wolalbym w orginale ale wtedy nie wiedzialem jeszcze ze za 1200 zl regeneracje mozna zrobic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kazdy ma swa teorie .Ja juz widzalem po przerobkach instalacje i stwierdzam ze jak ktos chce to niech sobie przerabia wszystko jest do czasu.Zmiana z zolwia na zajaca wedlug mnie to niema zadnej blokady wodzik jest przesuwany hydraulicznie za pomoca tloczka.Zreszta naprawialem reduktor przy mf 3120 i 3630 .W 3120 gosciu zapomnal wciskac sprzeglo przy zmianie zakresu.Z kolei 3630 przelaczyl przy zbyt duzej predkosci no i sie narobilo .Dla tego nie jestem zwolennikiem przerobek bo jak by byl sterownik na chodzie to do tego by nie doszlo.Pozniej idzie zla opinia o skrzyniach w mf a tak naprawde to sa skrzynie dobre tylko sami je wykanczamy przez przerobki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Widzisz mi to przerabial gosciu ktory robil kiedys w serwisie korbankow a teraz dziala na wlasna reke i sam mi powiedzial ze nic sie nie stanie jezeli chodzi o skrzynie dynashift i rzeczywiscie tak jest bo raz w moim 3095 przy 20 na godzine przez przypadke przerzucilem i cisza. A jeden taki w okolicy ma 3080 bez przerobek i w tamtym roku mu sie taka nie przyjemna sprawa z tym przerzucaniem stala, jak rozmawialem z nim to mowil ze czujnik ktorys byl tego przyczyna, Jak dbasz tak masz takie moje zdanie a czy bedzie w orginale czy nie to jak kierowca bedzie traba to i tak sprzet zajedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z toba jezeli chodzi o kierowce ma duzo do gadania.A jezeli chodzi o tego co nadmieniles mf 3080, to musial miec cos pokombinowane bo jezeli siadzie czujnik ruchu czy radar, a jest sprawny sterownik to sie sprzeglo rozlaczy i sie nic nie stanie.Mowie tu o skrzyni dynaschift .Prawda jest taka ze przekazniki nie odczytaja ci jaka predkoscia jedziesz i nie zablokuja ci funkcji zolw zajac.Tak samo jezeli chodzi o pol bieg to sterownik zabezpiecza zebys za szybko nie zredukowal .A jezeli go niema to musisz sam tego pilnowac.Chyba jeszcze nie widzales dziury w czesci dynashift powstalej przy omylkowej traceniu dzwigni od pol bieg przy maksymalnej predkosci . Jak ktos chce to niech sobie przerabia i poprawia konstruktorow ktorzy nie wiedzeli o istnieniu przekaznikow tylko zalozyli sterownik .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

On akurat to mial ta zwykla 16 z jednym polbiegiem.fakt faktem nie widzialem i nie chcial bym zobaczyc. O przekaznikach na bank wiedziele tylko zrobili to po to zeby ulatwic prace np z taka blokada mechanizmu roznicowego ze jak podnosnik do gory to sie rozlacza bo tak jak u mnie to juz musze pilnowac sie i za kazdym razem recznie rozlaczac. I na pewno tez po to zeby wlasnie zabezpieczyc choc troche przed takimi co nie mysla jak robia takim sprzetem, i robia tak jak piszesz za szybko zmiana skrzyni lub inne cuda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piechu    43

Witam

Podepnę się pod temat bo również mam problem ze skrzynią w swoim massey'u 3635. Od momentu jak go kupiliśmy działały tylko półbiegi A B i C Po przesunięciu dźwigienki na pozycje D tylko przełączała się lampa i nic więcej. Ale ostatnio  pojawił się większy problem bo nie działa żaden półbieg a jeżeli dźwignia jest na pozycji C lub D i naciśnie się sprzęgło zapalają się wszystkie 4 lampki i słychać że coś się przełącza chyba na D Co może być przyczyną usterki i jak ewentualnie usunąć będę wdzięczny za każdą wskazówkę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80

Jak sa tylko 2 konkretne półbiegi to przełóżcie cewki od elektrozaworów i godzine pojeździć jak przepadna inne półbiegi to cewka nadpalona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich zainteresowanych tym tematem. w moim mf 8140 tak jak już pisałem jest ten sam problem jak u woj0ciech komputer sprawdzony elektrozawory też instalacja prze pikana i dalej nic czyli czasem są biegi ale częściej niema i problem z żółw zając wiec wezwałem elektryka i po 2 dniach prób i zamontowaniu 5 przekaźników wszystko działa. jednak ciekawi mnie gdzie leży przyczyna tych problemów

 

kolego do 8140 potrzebuję skrzynię lub części do takiej może masz jakieś  namiary na ten model

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tduda    1

na olx jest ogłoszenie z włoszczowy facet sie ogłasza ze ma sprzedanie czesci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ta skrzynia jest od jakiejś serii 3xxx i facet mówi że jego nie jest synchronizowana więc co innego moja jest synchronizowana ,

 

e na wszystkich forach co wcześniej czytałem to MF to tanioch w naprawie ale jak widzę to taniocha to można powiedzieć że jest fendt a nie MF ,

choć proszę o namiary gdzie można kupić tanio żeby potwierdzić opinię że mf to tani i prosty w naprawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaslukas    65

a coś TY sie z choinki urwał? jak Ci za drogo to było trzeba ursusa trzymać... a czy jest prosty w naprawie... jakoś sobie ludzie radzą i nie każdy leci do mechanika. Sama skrzynia to 3 śrubki M8 i jedna M32 czy coś takiego oraz segier w serii 3000 więc chyba bez cudów. Faktem jest że jeśli ma być w miarę tanio to podstawa aby mieć dobrego tokarza ze szlifiernią pod ręką bo jeśli zaczynasz szukać części po sklepach (niekoniecznie u korbanka) to masz szanse popłynąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego ja chcę naprawić a nie kleić po tokarzach czy szlifierzach tak kleić to możesz swojego t25 lub łursusa ciągnik ma pracować i to ciężko chyba nie wiesz jaki to jest model ,  skoro takie pi....ły opowiadasz i wskakuj  na choinkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaslukas    65

nie masz pojęcia o naprawie a szydzisz z możliwości tokarza? płać i płacz. korbanek czeka żeby cie skroić do ostatniego grosza. Nie spotkałem się z czymś takim jak rzemieślniczy wyrób do MF o który pytasz a zamiennik to co najwyżej filtr hydrauliki może kupić w lepszych pieniądzach. pozdrawiamy

Edytowano przez lukaslukas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tu masz trochę racji że szydzę , po prostu nie uważam części dorabianych w stodole nijak się maja do orginału to jest naprawa tylko na sprzedaż ,

 

można dorobić błotnik element maski w ostateczności felgę  itd. ale nie koła zębate do skrzyni o takiej mocy ciągnika gdzie w orginale wcale nie grzeszy swa wytrzymałością ,czy np. dorobiony wał korbowy do silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak tylko czy masz jakiś kontakt z firmą  opinię itd . bo dzwoniłem i nie dorabiają do takich skrzyń biegów za bardzo precyzyjne itd.

myślę że facet zna skrzynię i wie że nie podoła ale na tyle jest przynajmniej rozsądny że nie chce mnie na ciągać na koszty , i za to już cenie firmę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154
Dnia 1.07.2016 o 13:41, autoostrowski napisał:

ta skrzynia jest od jakiejś serii 3xxx i facet mówi że jego nie jest synchronizowana więc co innego moja jest synchronizowana ,

 

e na wszystkich forach co wcześniej czytałem to MF to tanioch w naprawie ale jak widzę to taniocha to można powiedzieć że jest fendt a nie MF ,

choć proszę o namiary gdzie można kupić tanio żeby potwierdzić opinię że mf to tani i prosty w naprawie

Aa od kiedy to seria 3XXX ma skrzynie niezsynchronizowaną ? dobrze, że ten handlarz chociaż wie jaka cenę ustalić ale z tym problemu raczej nie ma i mieć nie będzie ...

 

Jak chcesz profi bez zbędnych nerwów to odstawiaj do mechanika i problem z głowy. Jednak nie, ty chcesz tanio i profi, w parze to raczej nie idzie...

 

Czego Ci tam w tej skrzyni brakuje ? Jakieś nr katalogowe ?

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj