Skocz do zawartości

Zdjęcie

Hamulce hydrauliczne


179 odpowiedzi na ten temat

#81 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 28 grudzień 2011 - 22:47

Hamulce hydrauliczne

Skąd ta wiedza :D W ciężarówkach jeżdżących po całym świecie kierowca miałby do wyboru palące się opony lub hamowanie nogą :lol:

Pokaż mi instalację jednoobwodową przyczepy, w której możesz PŁYNNIE za pomocą nacisku na pedał sterować siłą hamowania. Nie chodzi mi o sterowanie 3 stanowe jak w Autosanach itp, ale PŁYNNE. Hydrauliczne hamulce to potrafią, pneumatyczne już nie. W samochodach to inna historia, ale sterowanie przyczepą też jest 0-1.


Mariusz x Jeżeli masz dwie lewe ręce to zajmie Tobie to 2 tygodnie. Ja podzwoniłem po hurtowniach i odwiedziłem się ile co kosztuje. Wiec nie wciskaj mi tutaj kitu. W sprawie zawór jest z pedałem możesz kupić działający używany wystarczy poszukać na allegro części z rozbieranych ciągników. Zawór zabezpieczający z zwykłego ursusa podejdzie.


No te lecimy wg cennika grene, bazując na MF 255 tak jak opisywałeś:
-sprężarka + koło pasowe 1370 zł
-zawór zwrotny 30 zł
-zawór odpowietrzający 100zł
-pedał hamulcowy lewy 450zł
-reg. ciśnienia 400zł
-zawór hamulca ręcznego 290zł
- pedał hamulcowy prawy 170zł
-butla, rurki, uszczelki, zegar ~200zł
-robocizna własna 0 zł
Wychodzi ok 3000 zł za instalację która ma ręce i nogi. Chyba, że kupisz części za pól ceny, albo myślisz, ze połowa z tych części jest niepotrzebna. Cały układ podłączysz pewnie w niedziele po obiedzie, max w 2 godziny.
Aha, napęd sprężarki też trzeba dorobić: dodatkowe koło pasowe, pasek, napinacz.

Jeśli jesteś w stanie to zrobić za 1400 zł, to powinieneś być już bardzo bogaty, ja na Twoim miejscu usługowo zakładałbym takie instalacje w ciągnikach za np. 2500 zł. 1000 zł zysku, a zajęłoby Ci to pewnie jakieś 2 dni. Konkurencja krzyczy za coś takiego 5 tyś, czyli można powiedzieć, że nie ma konkurencji.

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Przyczepa sztywna IFA HL 6102


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe IFA
  • 15000.00 PLN
  • 29 gru 2016
Przyczepa wywrotka Brandys Panav 17.13


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe Brandys
  • 20000.00 PLN
  • 29 gru 2016
www.zychar.pl Producent burt do przyczep, akcesoria rolnicze


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Pozostałe przyczepy
  • PLN
  • 12 lut 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce hydrauliczne Dzisiaj, 07:14
  •  

#82 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 28 grudzień 2011 - 23:22

Hamulce hydrauliczne Jedyna różnica w sterowaniu miedzy jednym i drugim układem polega na sygnale sterującym. W dwuobwodowym układzie sterowanie odbywa się poprzez wzrost ciśnienia, a w jednoobwodowym steruje się spadkiem. W obu przypadkach sterowanie jest proporcjonalne i w dwuobwodowym wzrost ciśnienia sygnału powoduje wzrost ciśnienia w siłowniku, a drugim wariancie spadek ciśnienia sygnału powoduje wzrost ciśnienia na siłowniku. Dobry układ hamulcowy przyczepy posiada zawory uzależniający siłę hamowania w zależności od obciążenia osi.
Nie trzeba zmieniać pedałów, a zastosować to rozwiązanie, a widać je tej fotce - wyrównywacz i zawór hamulcowy .
http://otomoto.pl/ze...czna-A1712.html

Edytowany przez zorzyk2, 28 grudzień 2011 - 23:31.


#83 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 28 grudzień 2011 - 23:36

Hamulce hydrauliczne Sprytnie ominąłeś pytanie. W instalacji jednoobwodowej spuszczasz ciśnienie w przewodzie i mamy pełne hamowanie. Nie ma stanu pośredniego. W hamulcach hydraulicznych ciśnienie jest proporcjonalne do siły przyłożonej do pedału.

#84 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 28 grudzień 2011 - 23:43

Hamulce hydrauliczne Jest stan pośredni. Całkowicie(ciśnienie) zanika na sterowaniu po całkowitym naciśnięciu pedału. Lżej naciskasz, to mniejszy spadek. Może poczytaj, bo ja nie muszę
http://www.pan-ol.lu...l8/Kaminski.pdf

#85 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 28 grudzień 2011 - 23:46

Hamulce hydrauliczne Jeszcze inaczej. Mowa była o instalacji na bazie MF 255. Podepnijmy do niego autosana albo HL. Jest tam stan pośredni?

#86 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 29 grudzień 2011 - 00:17

Hamulce hydrauliczne Masz na myśli te "G...." na pedałach :) Ja bym wykorzystał sygnał sterujący z przewodów hydraulicznych i reszta jak w zetorze.

#87 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 29 grudzień 2011 - 18:29

Hamulce hydrauliczne Widzę twardy opór. Napisałem, że instalacja zbudowana na bazie MF 255 nie daje możliwości płynnego sterowania siłą hamowania. Ty stwierdziłeś, że się mylę. Tak więc dalej twierdzisz, że taką instalacją można płynnie sterować?

#88 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 29 grudzień 2011 - 19:45

Hamulce hydrauliczne  Z tego co czytam temat zaczął  się od ciągnika wyposarzonego w totalnie prostą instalacje pneumatyczną bez możliwości dawkowania siły hamowania przyczepy. Można ją jedynie przyśpieszyć lub zwolnić ale i tak dojdzie do siły ustawionej na zaworze przyczepy. Więc skąd się wziął dwuobwodowy system czy autosan? Fajny temat myślałem że coś się dowiem ale na razie nic konkretnego. Głupia przepychanka. 

Mariusz x pomyśl nad jednym. ... niektórzy mają problem utrzymać w należytym stanie prostą inst. pneu. przyczepy. Zgrębiałe węże, niesprawne zawory czy nieszczelne, to samo z siłownikami. Dla niektórych dziadków jest to za skomplikowane żeby się tym zająć. Puki siłownik wychodzi jest ok. Raz, dwa razy złapie potem już brak luftu. Ale zawsze coś chyci. U nas w górzystym terenie zapomnij. Równoznaczne z kraksą. Jak by u nich wygladała w przyczepie hydraulika? W ogóle bu jej nie było tak jak hamulców. Ja osobiście wolał bym hydraulike. Większa precyzja i szybkość reakcji. W górach to sie liczy jak diabli. A cena mało ważna. Raz na ileś tam lat 500 w tą czy tamtą. Detal.


Edytowany przez seweryn20, 29 grudzień 2011 - 19:53.

KPK Kumurun Team

#89 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 29 grudzień 2011 - 19:52

Hamulce hydrauliczne W temacie wszystko jest już powiedziane, czego jeszcze chcesz się dowiedzieć?

#90 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 29 grudzień 2011 - 19:54

Hamulce hydrauliczne He he. Właśnie to czego nie ma i nie wiem.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce hydrauliczne Dzisiaj, 07:14
  •  

#91 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 29 grudzień 2011 - 21:44

Hamulce hydrauliczne

Widzę twardy opór. Napisałem, że instalacja zbudowana na bazie MF 255 nie daje możliwości płynnego sterowania siłą hamowania. Ty stwierdziłeś, że się mylę. Tak więc dalej twierdzisz, że taką instalacją można płynnie sterować?

A pytał właściciel MF6170 i nie koniecznie dawcą musi być 255 :rolleyes:

#92 Share zabek

zabek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 styczeń 2012 - 23:59

Hamulce hydrauliczne

bo chyba nie trzeba dźwigni do hydraulik naciskac co? ;D

mylisz chamulce z chydraulika zewnetrzna. na nic nie musisz czekac wciskasz zlacze i dziala, a w powietrznych trzeba bic powietrze a i tak nie dlugo ucieknie i wkolo to samo.

Pompa jest częścią przyczepy ,znajduje się na końcu węża, gdy zapniemy przyczepę to te pompę mocujemy w specjalnym gnieździe na ciągniku,a nacisk na nią jest przez popychacz od dźwigni hamulca.

nie nie nie nie ma zadnej pompy jest przewod który wklada sie w specjalne złacze do ciagnika. a pompa jest tylko ze w ciagniku gdzies zamontowana.

#93 Share daniel5

daniel5

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 marzec 2012 - 15:01

Hamulce hydrauliczne Wymaganie jakim powinny odpowiadać hamulce ciągnika i przyczepy rolniczej zawaete sa w Dz. U. 32 z 2003r, poz 262 z poźn. zm.
Dla wyjaśnienia § 44 dotyczy ciągnika rolniczego i przyczepy rolniczej.
§ 48. 1. Pojazd silnikowy, o którym mowa w § 44, wyposaŜa się w następujące rodzaje hamulców:
1) hamulec roboczy działający na koła co najmniej jednej osi - przeznaczony do zmniejszania prędkości
pojazdu, zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezaleŜnie od jego prędkości,
obciąŜenia oraz kąta wzniesienia lub spadku jezdni, z moŜliwością:
a) regulowania intensywności hamowania,
B) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy, z moŜliwością trzymania urządzenia kierowniczego
przynajmniej jedną ręką; jeŜeli hamulec roboczy składa się z lewego i prawego hamulca, powinien być tak
urządzony, aby mógł być uruchamiany jednym ruchem; lewy i prawy hamulec powinien mieć samoczynny
system regulacji, przy zachowaniu moŜliwości swobodnej regulacji równomierności działania;
2) hamulec postojowy, o którym mowa w § 14 ust. 1 pkt 3.
2. Przyczepa, o której mowa w § 44, powinna być wyposaŜona w następujące rodzaje hamulców:
1) hamulec roboczy spełniający wymagania określone w ust.1 pkt 1 lit. a, a ponadto:
a) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z
zastrzeŜeniem ust. 3,
B) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z
pojazdem ciągnącym;
2) hamulec postojowy:
a) działający równieŜ, gdy przyczepa jest odłączona od pojazdu ciągnącego,
B) uruchamiany z zewnątrz przez osoby znajdujące się na drodze; przez uruchamianie rozumie się
równieŜ zwalnianie hamulca.
3. W przyczepie, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 5 t, dopuszcza się hamulec roboczy:
1) niezaleŜny od hamulca pojazdu ciągnącego, pod warunkiem Ŝe urządzenie sterowania hamulcem
przyczepy jest umieszczone w pojeździe ciągnącym w taki sposób, aby mogło być łatwo uruchamiane z
miejsca kierowcy, albo
2) typu bezwładnościowego (najazdowy).
4. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do przyczepy będącej środkiem transportu, której dopuszczalna masa
całkowita nie przekracza 1,5 t, oraz przyczepy będącej maszyną przystosowaną do poruszania się po drodze,
której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3 t, pod warunkiem Ŝe przyczepa ta ma dodatkowe
połączenie (łańcuch, lina), które w razie zerwania urządzenia lączącegozapobiega dotykaniu jedzdni przez dyszel i zapewnia niezbędna kierowalność przyczepy.


Z powyższych zapisów jednoznacznie wynika, że w przypadku odczepienia sie przyczepy powinno dojśc do jej zahamowania a tego warunku nie spełniaja przyczepy wyposazone w hydrauliczny układ hamulcowy!

#94 Share zabek

zabek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 kwiecień 2012 - 17:49

Hamulce hydrauliczne mogles tak napisac odrazu a nie tu jakies paragrafy i ustawy wklejac chyba kazdy wie ze jak sie jedzie w trase to trzeba tak robic zeby sie nie odpieła np przyczepa. w nowych ciagnikach sa tak zaczepy zaprojektowane ze zabezpieczenia sa automatyczne. a czy spotkal sie ktos z tym ze przyczepa ma chamulce powietrzne i hydrauliczne i czy to mozliwe jest zeby tak było tak 2 w jednym mozna powiedziec.

#95 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3424 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 17 kwiecień 2012 - 12:52

Hamulce hydrauliczne ktorus uzytkownik w galerii wstawial zdjecia takiej przerobki

Polska B

 


#96 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 17 kwiecień 2012 - 16:43

Hamulce hydrauliczne Nic do tego zabezpieczeniom automatycznym zaczepów, bo warunek dotyczy przyczepy. Nie spotkałem się z fabrycznie zdublowanym układem hamulcowym.

#97 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 22 kwiecień 2012 - 16:20

Hamulce hydrauliczne Witam.
Ja mam założone hamulce hydrauliczne i pneumatyczne w HW 60 11.
http://www.agrofoto....zne-w-hw-60-11/

#98 Share lewy400

lewy400

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów

Napisany 19 luty 2013 - 13:32

Hamulce hydrauliczne witam
mam przyczepe typu sam na osi od naczepy tira do której założe bliżniacze koła z tylenj osi ciągnika siodłowego.
na przyczepę można włożyc około 14t,
rozsądek podpowiada że to troche duzo:)
w MF 3065 mam wyjście na hamulce hydrauliczne i teraz pytanie:
w mojej osi są zamontowane dwa siłowniki pneumatyczne (po każdym na bęben koła)
chciałbym zastąpić te siłowniki pneumatyczne i wstwić tu dwa siłowniki hydrauliczne...
mógłby ktoś podpowiedzieć jakie siłowniki zastosować?
tak żeby było dobrze i żeby wszystko sprawnie hamowało..
bo jeszcze d47 chce przerobić...
pozdrawiam

Edytowany przez lewy400, 19 luty 2013 - 13:33.


#99 Share renault

renault

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 176 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2013 - 14:27

Hamulce hydrauliczne http://allegro.pl/si...2986702362.html

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce hydrauliczne Dzisiaj, 07:14
  •  

#100 Share gemek88

gemek88

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 26 luty 2013 - 18:03

Hamulce hydrauliczne Dość ciekawe rozwiązanie
http://allegro.pl/si...3041844903.html

Podobne tematy