Skocz do zawartości

Zdjęcie

Claas Arion


931 odpowiedzi na ten temat

#101 Share Cais

Cais

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 grudzień 2010 - 19:24

Claas Arion Moim zdaniem to szkoda kasy na takie coś chyba ze kupujesz ciągnik co dużo i szybko ma po drogach jeździć.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Arion Dzisiaj, 13:01
  •  

#102 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7802 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 22 grudzień 2010 - 20:07

Claas Arion No nie wiem czy szkoda kasy na amortyzację przedniej osi.Ja teraz może kupię używanego JD z amortyzacją od kolegi.On ma 3 szt.Dwa bez amortyzacji a jeden z amortyzacją.To już nie chcę wsiadać na te dwa 4 letnie bez amortyzacji.Mówi że ten 10 letni z amortyzacją to na drodze bajka.Warto dopłacić.



#103 Share Piters182

Piters182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 723 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Lublina

Napisany 23 grudzień 2010 - 10:04

Claas Arion A jeszcze tak spytam. Czy można porównać komfort jazdy classem z kabiną amortyzowaną w 4 punktach na osi sztywnej z New holandem na kabinie 2 puntkach amortyzowaną i miękkiej osi??

#104 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 23 grudzień 2010 - 10:08

Claas Arion Wydaje mi się że nie , amortyzacja osi to zawsze prawie połowa masy ciągnika jest amortyzowana i ciągnikiem poprostu nie buja i ciągnik nie ma takiej tendencji do "podskakiwania" :lol: NH bedzię się lepiej jeździć (oczywiście moim zdaniem :D )
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#105 Share 6RoLnIk9

6RoLnIk9

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie

Napisany 23 grudzień 2010 - 14:13

Claas Arion Mam taki dylemat. Mam zamiar kupic ciagnik ok 120KM. Troche szukania i pisania na forum i wiem że będzie to ciagnik z marki claas lub new holland.
Teoretycznie jak sie kupuje ciągnik to się wybiera go już na parenaście lat.
I tu moje pytanie gdy np kupie takiego claasa ariona w wersji cis ze skrzynią hexashift w której zmiana przełożeń odbywa sie tym małym przyciskiem zwanym drivestick na podłokietniku. I gdy po paru nastu latach bezawaryjnej pracy (gdy gwarancja się skończy) ten przycisk poprostu sie popsuje co wtedy??

#106 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 23 grudzień 2010 - 15:36

Claas Arion jak się da to naprawia się a jak nie to wymienia

#107 Share 6RoLnIk9

6RoLnIk9

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie

Napisany 23 grudzień 2010 - 15:54

Claas Arion Może i wymienią ale po gwarancji musisz za części płacić, chyba taki podłokietnik mało nie będzie kosztował

#108 Share Rogeryk

Rogeryk

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 grudzień 2010 - 16:43

Claas Arion to lepiej wybierz Ursusa 1224 tam pospawasz dźwignię i tylko koszt prądu i elektrody:lol:

#109 Share 6RoLnIk9

6RoLnIk9

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie

Napisany 23 grudzień 2010 - 17:09

Claas Arion rogeryk nie wymądrzaj sie tak ;)
Ja tu normalnie pisze a ty mi tu z jakim spawaniem i kupowaniem 1224.

#110 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 23 grudzień 2010 - 17:28

Claas Arion @Rogeryk niestety ma rację, bo kupując taki ciągnik chyba będzie Cie stać na ewentualne naprawy po parunastu latach i kilku tys MTH a jak zakładasz że nie będzie to jest wile marek ciągników które w razie naprawy będą tańsze ale i mniej komfortowe zarazem

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Arion Dzisiaj, 13:01
  •  

#111 Share kapsel1m

kapsel1m

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 206 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Woj. Lubelskie

Napisany 24 grudzień 2010 - 15:25

Claas Arion Czy ktoś wie jaka jest cena Claas ARION 410 ?

#112 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 24 grudzień 2010 - 15:32

Claas Arion ok 200 brutto

#113 Share adamnow31

adamnow31

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 51 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 24 grudzień 2010 - 16:32

Claas Arion U mnie jak był przedstawiciel powiedział mi 182,144 zł(netto) za Ariona 410CIS na wniosek mam wpisane 194,340zł(netto) czyli cena za która się kupi myślę będzie w tych granicach o ile przyznają pomoc na modernizacje oczywiście ;)

#114 Share PAWKUB

PAWKUB

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 62 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Osiek koło oświęcimia
  • Zainteresowania:ROLNICTWO I KOMPUTERY

Napisany 26 grudzień 2010 - 15:06

Claas Arion Widzę, że niektórzy poruszli temat napraw ciągnika po kilku latach użytkowania. Moim zdaniem kupując droższy nowy ciągnik przez co najmniej 5 lat powinniśmy mieć spokój, zależy to oczywiście od areału.
W każdym razie sprawa ma się tak, że jeśli ciągnik jest z dobrej firmy to wytrzymie on określony okres, a jak już zacznie się psuć to cały i z założenia powinno się go wymienić, z tego co wiem to obecnie założeniem jest by ciągnik wytrzymywał 10000h i nadawał się tylko do wymiany. Firmy stosują taką taktykę, ponieważ gdyby zaczęły robić niezniszczalne ciągniki to w końcu by upadły, chyba każdy wie dlaczego.
Co niektórzy piszą tu o starych ursusach i mają trochę racji co do łatwości napraw, ale każdy myślący rolnik powinien pomyśleć: czy lepiej jeździć nowymi claasami itp., wykonywać efektywną pracę w komfortowych i sprzyjających zdrowiu warunkach, czy jeździć prostym ursusem i po 30 latach pracy narzekać na problemy z kręgosłupem itp. Osobom zamierzającym kupić nowy porządny ciągnik, radziłbym więc nie martwić się naprawami, ale tym by w ciągniku był zawsze odpowiedni olej i wymienione filtry(najlepiej poszukać tańszych, a nie wiele gorszych odpowiedników, bo czasem kupienie orginału to płacenie za markę, a nie koniecznie jakość). Trochę się rozpisałem nie koniecznie na temat, ale myślę, że wątek tego wymagał.

Steyr 6140, Zetor 12045 i 10145 oraz Ursus C-360 to moja ekipa do pracy


#115 Share Avendrion

Avendrion

    Red Power

  • Members
  • PipPipPip
  • 1159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 26 grudzień 2010 - 16:45

Claas Arion Czy ty myślisz że ciągnik przez 5 lat nie powinien sie psuć? przecież to czynnik losowy więc nie rozumiem skąd tu takiej rozumowanie...
Druga sprawa, wytrzyma 10 tyś mth i co ? koniec do wymiany ? Następne bzdury jeśli by robili takie ciągniki to by szybciej upadli niż byłyby niezniszczalne bo kto kupi ciągnik który wiadomo że się rozleci?
Za tym co mówię! Zawsze stanę
Za tym co myślę! Zawsze stanę
Za tym w co wierzę! Zawsze stanę

#116 Share PAWKUB

PAWKUB

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 62 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Osiek koło oświęcimia
  • Zainteresowania:ROLNICTWO I KOMPUTERY

Napisany 26 grudzień 2010 - 17:19

Claas Arion Taka jest niestety prawda i każdy kto choć trochę się tym interesuje dobrze o tym wie. Każde auto, ciągnik itp sprzęt ma z góry przewidziane ile przejedzie, może będzie to 10000h może więcej czy mniej i nie miej złudzeń, że teraz robią wieczne sprzęty. Wystarczy popatrzyć na to ze strony producenta, taki gość musi myśleć o tym żebyś ty był zadowolony ze sprzętu, więc zrobi ciągnik który zrobi beawaryjnie określoną ilość godzin, by zadowolić nabywcę tym że sprzęt go nie zawodził i przekonać do marki. Po tym jak ciągnik zrobi te 10tys(+/-) po kolei zaczynają nawalać wszystkie rzeczy, ale że on dotychczas cię nie zawiódł to bierzesz nowy od tego samego producenta i on ma klienta. Tak robią przyszłościowe firmy, bo gdyby robili wieczne ciągniki, to na czym by zarabiali, na pojedyńczych częściach? Podstawą właśnie jest by w pierwszych latach użytkowania ciągnik był niezawodny, wtedy klient przekona się do produktu. Po co mieli by mówić, że się rozleci przecież ty nie musisz o tym wiedzieć, a mógłbyś mieć jakiś niesmak i nie kupić produktu.

Steyr 6140, Zetor 12045 i 10145 oraz Ursus C-360 to moja ekipa do pracy


#117 Share Challenger

Challenger

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 410 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nie daleko konina;)
  • Zainteresowania:Rolnictwo, mechanizacja, prod. roślinna i prod. zwierzęca;)

Napisany 26 grudzień 2010 - 17:28

Claas Arion A moje zdanie jest takie,ze im wiecej elektroniki tym sprzet jest bardziej podatny na awarie!Lecz wiadomo ze technika idzie do przodu i dazy sie do tego,zeby miec jak najleprzy komfort i warunki pracy maszyna!!!

#118 Share PAWKUB

PAWKUB

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 62 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Osiek koło oświęcimia
  • Zainteresowania:ROLNICTWO I KOMPUTERY

Napisany 26 grudzień 2010 - 17:38

Claas Arion Dokładnie, dlatego pomimo tego co wcześniej napisałem nie mam nic do nowych ciągników, bo tak jak w fabrykach, zakładach itp. wymieniają co jakiś czas sprzęt, tak powinno się dziać w rolnictwie, kto ma więcej, szybciej zużyje, ale i powinien mieć pieniądze na wymianę, kto ma mniej będzie jeździł przez długie lata, a praca w dobrych warunkach bardziej cieszy niż siłowanie się z kierownicą w dwunastce i cieszenie się gdy bieg wskoczy bez zgrzytu.

Steyr 6140, Zetor 12045 i 10145 oraz Ursus C-360 to moja ekipa do pracy


#119 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 26 grudzień 2010 - 17:58

Claas Arion mentalność Polaka jest taka, że wszystko musi sam naprawić, a jeśli coś jest bardziej skomplikowane niż URSUS to znaczy że jest tam psująca się elektronika. Problem z elektronika wynika tylko z nieumiejętności zdiagnozowania awarii która w 95% jest tańsza w naprawie niż awaria mechaniczna, wszelkie elektroniczne ( a raczej elektryczne ) udogodnienia zmniejszają ilość awarii mechanicznych,

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Arion Dzisiaj, 13:01
  •  

#120 Share PAWKUB

PAWKUB

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 62 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Osiek koło oświęcimia
  • Zainteresowania:ROLNICTWO I KOMPUTERY

Napisany 26 grudzień 2010 - 18:39

Claas Arion To co napisałeś, to jest jedna prawda, a druga to taka, że ursusy najwięcej chwalą ci którzy nigdy nie jeździli porządnym ciągnikiem i nie wiedzą jakim komfortem jest jazda z użyciem elektryki, o elektronice już nie mówiąc. Swoją drogą może elektryczność kojarzy im się z ogniem, a że ognia się boją, to wiadomo o co chodzi. :lol:

Steyr 6140, Zetor 12045 i 10145 oraz Ursus C-360 to moja ekipa do pracy


Podobne tematy claas arion