przemek99

Claas Arion - opinie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sadek9    186

co do kalibracji skrzyni to nie wystarczy podniesc rewers i wcisnac wlacznik napedu tak jedynie sprawdza sie temperature oleju w skrzyni aby skalibrowac skrzynie nalezy po rozgrzaniu wprowadzic na odpowiednie obroty i wykonac pewna sekwencje przyciskow wtedy skrzynia sama sie wprowadzi w tryb kalibrowania i sie skalibruje. przypomne jeszcze ze rownierz wykonuje sie kalibracje tylnego podnosnika ale to jest opisane w instrukci wiecej informacji moge podac na priv.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maarrek    6

Czy mógłbyś opisać kalibrację tylnego podnośnika? Jak to zrobić?

Nie mogę tego w instrukcji znaleść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    29

Witam, czy ktoś może wie coś na temat jakiś Claasów sprzedawanych na części?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzybu1    34

Hejka, przybliżę Wam nieco informacji o arionie 640 cmatic. posiadam go od prawie roku, ma 500mtg. skrzynia pracuje ok. ostatnio była akcja serwisowa claasa i został wymieniony zawór, który odpowiadał za ciśnienie na ponosniku tylnym. pytacie, czy warto brać amortyzację osi... warto. przy transporcie nie rzuca ciągnikiem i nie skacze jak żaba. przy pedkosci maksymalnej obroty spadają do 1400 jak nie ma dużego obciazenia. można zejść jeszcze niżej na tempomacie obrotow. pytajcie jak macie jakieś pytania ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

Ile dałeś za swojego ariona i na jakim wyposażeniu? Sam mam ariona ale 620 cmatic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    29

I jakie tam masz wyposażenie, jaka jest różnica między skrzyniami w cenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

Oś przednia resorowana, opony tył Michelin, przód trelleborg,radar,tuz,4 pary elektrozaworów,para hydrauliki z przodu,hydrauliczna śruba centralna,automatyczne stabilizatory dolnych cięgien, zewnętrzna obsługa tuza oraz hydrauliki,elektryczne lusterka boczne oraz podgrzewane, podgrzewana tylna szyba, pilot do sterowania hydraulika,kufer śniadaniowy,klimatyzowany schowek, automatyczna klimatyzacja, radio z Bluetooth,układ zimnego rozruchu,2 koguty, dodatkowe światła mijania, dodatkowe światła robocze cebis i skrzynia cmatic. Dopłata to zależy jak chcesz ciągnik dobrze wyposażony to skrzynia ok.18-20 tysięcy dopłaty, jezeli biedna opcja to ok.50-60. Jak decydujesz się na cmatic to z automatu masa rzeczy wchodzi w standard. Nie można mieć cis i dobrać tylko sama skrzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    29

A tak porównywałeś JD w takiej samej opcji i mocy, i jak wychodzi podobnie czy drożej? Widać że masz bardzo bogatą wersje. Ale pierwszy raz się spotkałem żeby mieć 2 firmy opon przy kupnie ciągnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

2 firmy gdyż nie mogłem wziąść Michelin z przodu gdyż nie zgrywałyby się z przodu dlatego poradzono mi bym wybrał coś innego. Co do JD miałem tylko 1 rozmowę i cena zaczynała się na 4..... więc kolejnej rozmowy nie było a też nie chciałem wierzyć że tyle kasy by zaszedł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzybu1    34

Moja wersja to przedni tuz, wom, radar, 4pary hydrauliki z tyłu, 2 pary hydrauliki pod kabiną i jedna z przodu, dodatkowe światła, lepsze siedzisko, 2 koguty, hydrauliczne cieglo, automatyczne stabilizatory podnosnika, sterowanie na blotnikach , isobus, powerbeyond opony Michelin 650 tył i 540 przod. cena to 380 netto. tak jak kolega pisał wyżej John deere zaczynał się od 440 chyba netto w takiej średniej wersji więc wolelismy wyposażonego lepiej claasa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    29

Ale to macie na myśli model JD 6140R? ciekawe jaka tam jest różnica w skrzyniach, co prawda te wajchowanie mi się nie widzi. I czy ta bezstopniowa dużo cene podraża. Co do wyglądu powiem że bardziej mi się podobają JD, ale kiedyś podobały mi się bardziej Claasy jak były te starsze modele, a te nowsze po mojmu się popsuły, takie "grzybki" teraz robią, nie mają takiego groźnego, opływowego wyglądu jak starsze modele. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

Ja rozmawiałem o R6150. Wyglądem nie pracujesz a ja wolę jednak mieć tańszy i wysoki standard niż iść tylko na markę ale w podstawie. Ja przez pół roku zrobiłem już 400mth. Nie chciałbym nic ujmować JD ale cenowo to jest bezsensu płacić 70-80 tysięcy więcej za ciemno zielony kolor a nie groszkowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    29

Zawsze sądziłem ze JD i Claas są w podobnych cenach, czyli Claas ma 2 skrzynie do wyboru są 3 wersje CIS,CEBIS,CMATIC zgadza się?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

Tak zgadza się choć powiem szczerze że cis kompletnie mi się nie podobał i na pewno bym go nigdy nie kupił. W claasie możesz dokupić dodatkowo 3 lata gwarancji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzybu1    34

Mógłbyś powiedzieć coś więcej o przedłużaniu gwarancji ? :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

http://www.claas.pl/service/produkty-serwisowe/maxi-care

 

Usługę można wykupić do pół roku po zakupie maszyny na ciągniki można dokupić 3 lata plus rok oczywiście podstawowy. Ustalanie liczbę mth jaka rocznie planujesz zrobić oraz twój wkład własny 500 lub 2500 zł. Na maxi care idzie osobna umowa podpisana przez ciebie jak i twojego dilera. Cena maxi care jest ustalana od wartości maszyny,mth oraz wkładu własnego. Ja jak pamiętam zapłaciłem coś ok 6800zł za 3 dodatkowe lata 750mth rocznie i 2500wkład własny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr63a    2

witam

tez biorę claasa pod uwagę czy to prawda że przednia oś resorowana wymaga częstego smarowania i jest tych miejsc wiele?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

Powinno się smarować co 50 mth. Jest sporo miejsc do smarowania ale jest też mozliwość założenia centralnego smarowania koszt okolo 3 tysięcy serwis zaklada to w 3-4 godziny. Wtedy smarujesz tylko 4 miejsca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur4    0

Posiadacze wersji 600 są niemile zaskoczeni dużym spalaniem - silniki po 6 cylindrów. W modelach 500 są silniki 4 cylindrowe a ciągnik jest krótszy o ok 40 cm. właśnie z powodu długości silnika. O ile nie masz jakiegoś bardzo długiego agregatu i maszyn szerszych niż 4,5 metra to w zupełności wystarczy wersja 500. Spalanie jest dużo mniejsze a siła i gabaryty porównywalne.  W ciężkich pracach oszczędność jest niewielka ale w lżejszych, np opryskiwacz, transport, maszyny uprawowe bierne to widać sporą różnicę. Największe zjadanie paliwa miałem w pracy z broną aktywną 3 m, gdy prędkość jazdy na ciężkiej ziemi to 2-3 km na godzinę - palił ok. 17 l. na godzinę ale w pracy z talerzówką czy opryskiwaczem spadał poniżej fergusona 100 konnego. Silnik bardzo dobry i bardzo dobre oprogramowanie. Ciągnik na markowych i solidnych częściach. Jeśli zadbany - pracuje bezawaryjnie. Polecam. Akurat mam do sprzedania 530 CIS z małym przebiegiem - z powodu likwidacji produkcji. Zapraszam do kontaktu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lazar7    0

planuje zakup Ariona 440 CIS, zastanawiam się czy ten CIS jest bardzo potrzebny? ciagnik byłby w bogatym wyposażeniu, oś amortyzowana, zwiekszona pompa, szerokie ogumienie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    29

Witam, po gwarancji sami wymieniacie filtry, oleje, czy to robi serwis Claasa? Kupujecie filtry oryginalne czy zamienniki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

Co warto dobrać w wyposażeniu przy zakupię nowego ariona 650?

To zależy jaki masz budżet. Ja mam 620. Wg mnie warto mieć cmatic, elektryczne lusterka oraz podgrzewane, podgrzewana tylna szyba, amortyzowana przednia oś, Hydrauliczna śruba centralna, automatyczne stabilizatory dolnych ciegien, tuz, zewnętrzna obsługa WOM oraz śruby na blotnikach,zimny rozruch,opony Michelin albo trelleborg, radar, dodatkowe świata robocze, klimatyzacja automatyczna,centralne smarowanie osi przedniej ewentualnie jeszcze dywan oraz pokrowiec na siedzenie a do pełni szczęścia klimatyzowany fotel ale to jest ok 10 tysięcy więc tylko jeżeli faktycznie jest na to kasa.

 

Co do posta o filarach to dużo zależy jak długo będziesz trzymać ciągnik jeżeli serwisujesz automatycznie masz większe szanse na lepszą cenę i zainteresowanie. Filtry nawet oryginalne robi donaldson albo Baldwin to samo z olejem Total. Ja robię cały czas serwis ale ja kupuje stopniowo olej i filtry i co miesiąc coś i wtedy po 500h dzwonie tylko by przyjechali a wszystko już u mnie leży przez co nie odczuwam aż tak serwisu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj