Skocz do zawartości

Zdjęcie

Claas Arion


931 odpowiedzi na ten temat

#241 Share Bartek60001

Bartek60001

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Zetor / Claas

Napisany 09 styczeń 2012 - 17:37

Claas Arion artur4 co do Axiona 900 to jak najbardziej, będzie napedzany silnikiem FPT, jednakże Arion 400/500/600 zostaje przy silnikach John Deera, tak samo jak Axion serii 800, i czy będzie to rok 2012/2013 to silniki w tych modelach JD będą. Informacja pewna, ponieważ w Hannoverze była premiera tych nowych ciągników, ale tylko dla dealerów.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Arion Dzisiaj, 19:57
  •  

#242 Share MASZLAND

MASZLAND

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 75 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:technika rolnicza, modelarstwo lotnicze,

Napisany 10 styczeń 2012 - 21:29

Claas Arion Kolego artur4 po czym wnosisz że IVECO to na 99,9% badziew jakieś konkrety itd???? Musisz to powiedzieć kierowcom TIR którzy jeżdżą miliony kilometrów na tych silnikach cóż każdy ma prawo do swojej oceny. Moim zdaniem jeżeli np napis na tym silniku byłby inny to pewnie mowa by była że rewelacja kwestia jak się to opakuje.

#243 Share roter

roter

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów

Napisany 11 styczeń 2012 - 22:56

Claas Arion W moim ciągniku jest silnik IVECO i jestem bardzo zadowolony, nie rozumiem tych dziwnych opinni kolegi. Z tego co obserwuję mam dużo niższe spalanie niż u znajomego w C. z silnikiem John Deera.

#244 Share danield28

danield28

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 645 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 styczeń 2012 - 10:26

Claas Arion W jednym z tematów była dyskusja na temat silników w ciągnikach Claas... Produkowane są one przez DPS (Deere Power System)... Więc ciągniki Claas posiadają tą samą serię silników w sobie co John Deere czyli np. silnik z serii PowerTech Plus... Różnica polega na tym, że są to inne modele silników, dla przykładu: Claas Arion 610-640 Cis/Cebis ma silnik 6068HRT natomiast seria John Deere 6630-6930 premium ma silnik 6068HL... Pozdrawiam

#245 Share Bartek60001

Bartek60001

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Zetor / Claas

Napisany 12 styczeń 2012 - 11:45

Claas Arion Daniel tak są to te same silniki, tylko z innymi wtryskiwaczami, turbinami, innym sterowaniem, innym kątem wtrysku paliwa

#246 Share jacek1296

jacek1296

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 479 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom
  • Zainteresowania:motoryzacja.sport

Napisany 12 styczeń 2012 - 18:54

Claas Arion

W jednym z tematów była dyskusja na temat silników w ciągnikach Claas... Produkowane są one przez DPS (Deere Power System)... Więc ciągniki Claas posiadają tą samą serię silników w sobie co John Deere czyli np. silnik z serii PowerTech Plus... Różnica polega na tym, że są to inne modele silników, dla przykładu: Claas Arion 610-640 Cis/Cebis ma silnik 6068HRT natomiast seria John Deere 6630-6930 premium ma silnik 6068HL... Pozdrawiam

A czym się różni silnik 6068HRT od silnika 6068 HL? Pytam poważnie.

#247 Share danield28

danield28

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 645 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 styczeń 2012 - 20:25

Claas Arion @jacek1296 sam nie wiem czy się różnią gdyż nie ma na ten temat w internecie praktycznie nic... Pozdrawiam

#248 Share piter1281

piter1281

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 13 styczeń 2012 - 20:06

Claas Arion no no mocne są i mają siły dużo

Edytowany przez piter1281, 13 styczeń 2012 - 20:07.


#249 Share artur4

artur4

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2012 - 01:02

Claas Arion

Kolego artur4 po czym wnosisz że IVECO to na 99,9% badziew jakieś konkrety itd???? Musisz to powiedzieć kierowcom TIR którzy jeżdżą miliony kilometrów na tych silnikach cóż każdy ma prawo do swojej oceny. Moim zdaniem jeżeli np napis na tym silniku byłby inny to pewnie mowa by była że rewelacja kwestia jak się to opakuje.


Maszland:
Tu nie chodzi o opakowanie. Opakowanie ma znaczenie w takich kwestiach jak napoje energetyczne: możesz kupić litr red bullla za 10 zł. albo coś ulokowanego na dole sklepowego regału, niewspartego reklamą za 1,99. Skład jest identyczny. Wybór ma charakter z przedziału IQ zakupowe.

W kwestiach takich jak maszyny znaczenie ma technologia, doświadczenie, wiedza itd. Napisałeś o TIRowcach. Ok – jeżdżą oni wiele km ale jak to ująłeś do milionów będzie daleko. Spróbuj wycenić np. Mercedesa Actrosa i Iveco Stralis, różnica będzie duża. Żeby było jeszcze jaśniej. Wyceń auto używane - Iveco jest tym, które na wartości traci bardzo wiele - skądś się to bierze i na pewno nie z przekonania opartego na logo, jakie umieszczono na masce auta. Popytaj użytkowników samochodów dostawczych, spróbuj porównać np. dostawczaka Iveco a np. Mercedesa Sprintera. Ja mam doświadczenia wskazujące na wyższość technologii niemieckiej nad włoską.

I żeby było jasne - nie twierdzę że Włoch to plastikowe tłoki. W Cese’ach, New Hollandach jakoś to działa, ale kiedy do wyboru mam DPS’a, SISU, czy Deutza to stawiam na czołówkę - ot tyle.

A jeśli ktoś pisze, że ma w swym traktorze silnik od Fiata i działa mu dobrze to świetnie. Ja mam przekonanie, że DPS, SISU czy Deutz są bardziej żywotne niż Fiat/Iveco.

#250 Share MASZLAND

MASZLAND

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 75 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:technika rolnicza, modelarstwo lotnicze,

Napisany 18 styczeń 2012 - 09:44

Claas Arion Artur4 zgoda każdy ma swoją opinię i to szanujemy. Jakbym przejechał dostawczakiem minimum 200 tys km IVECO i np MERCEDESEM to wtedy mogę swoją opinię wyrazić. Na przykładzie osobówek a trochę przerzuciłem akurat służbowych to najlepiej wypadła SKODA 1,9D zwykły silnik ale ostatnio jeździłem Oplem Corsa 1,3 CDTI okazuje się silnik FIAT i rewelacyjnie dobra jednostka i oszczędna i bezawaryjna przebieg 230.000 tys.
Co do cen to fakt są marki które spadają cenowo inne trzymają cenę co do ciężarówek nie wypowiadam się szczegółowo bo nie znam tej dziedziny. Gdyby być inżynierem silnikowym i studiować tą dziedzinę plus być mechanikiem z co najmniej 20 letnim doświadczeniem wtedy pewnie udowadniałbym swoje racje. Z moich doświadczeń silniki IVECO akurat w ciągnikach nie są problematyczne ciekawi mnie tylko jak to wygląda w nowym AXIONIE 900 bo silnik to jedno a osprzęt elektronika i skrzynia jako całość drugie pożyjemy zobaczymy.
Nie da się ukryć że silniki DPS mają wyższość nad innymi walorami technicznymi i mocą itd to jest fakt ale jak sam powiedziałeś plastikowych tłoków nikt nie robi, w swojej okolicy obserwuję bacznie dwa starsze NH z serii TM i zobaczymy ile wypracują godzin na razie mają mało między 3-4 tys więc nic o żywotności powiedzieć nie można w stosunku np. do Renault czy FENDT na silniku MWM co mają po 15 tys godzin bez remontu.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Arion Dzisiaj, 19:57
  •  

#251 Share karol0604

karol0604

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Czyżów
  • Zainteresowania:rolnictwo, myślistwo

Napisany 19 styczeń 2012 - 09:39

Claas Arion Uważam że silniki claas marki john deere z pewnością różnią się od silników stosowanych w jelonkach Nie wierzę żeby john deere sprzedał claasowi patent na silniki identyczne jakie stosują w swojej stajni. Silniki zapewne są starsze technologicznie, lub sprzedawane bez najważniejszych "podzespołów" decydujących o wydajności spalaniu itd...

Edytowany przez karol0604, 19 styczeń 2012 - 09:47.


#252 Share elwis2

elwis2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 343 postów
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 19 styczeń 2012 - 11:34

Claas Arion Jest identyczny jak w jd, tylko elektronika jest claasa i całe oprzyrządowanie...

Edytowany przez krzysiek16m, 19 styczeń 2012 - 18:48.
ortografia+ cytowanie poprzedniego posta


#253 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 19 styczeń 2012 - 17:08

Claas Arion @karol, wogóle jak by mogli sprzedawać starsze generacje silników Claasowi, które nie spełniały by norm emisji spalin?

#254 Share MASZLAND

MASZLAND

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 75 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:technika rolnicza, modelarstwo lotnicze,

Napisany 19 styczeń 2012 - 19:49

Claas Arion karol0604 czy mógłbyś to w jakiś sposób udowodnić? Bo na samo "uważam" to można odpowiedzieć że "uważam" że nie masz racji ale mogę się mylić. Piszesz że sprzedawane są bez najważniejszych podzespołów czyli co masz na myśli: tłoki, korbowody, pierścienie czy głowicę bo moim zdaniem są najważniejsze. No sorki że się troszkę droczę ale takie mi myśli przychodzą. Wydaje mi się że czasem sprzedawcy Jelonka budują taki wizerunek silnika w Claasie aby go zdyskretytować w oczach potencjalnych zainteresowanych.
Pozdrawiam

#255 Share Sebo62

Sebo62

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2012 - 21:44

Claas Arion wydaje mi sie ze kolega Maszland ma racje. Sam niedawno stalem przed trudno decyzja wyboru ciagnika...tzn wahalem sie miedzy claasem i jelonkiem. Mialem dwa na testach tej samej mocy...i wybor padl na claasa. Silnik jelonka w clasie spala mniej paliwa o ok 2 litry na godzine w tej samej pracy i warunkach.Dodatkowo wydawal mi sie nawet bardziej żwawy od jelonka. Komfort w kabinie rowniez przemawial za classem.

#256 Share roter

roter

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów

Napisany 19 styczeń 2012 - 23:43

Claas Arion Znam osoby co miały ciągniki 4-5 letnie Claasa ok 120-140 km i teraz zakupiły już innych firm, więc coś o tym świadczy.
Głównie chodzi o spalanie i awaryjność.Z tego co wiem, nie są to najlepsze ich strony.

#257 Share Sebo62

Sebo62

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 styczeń 2012 - 07:31

Claas Arion Roter wiesz takie pisanie znam osoby... miales jakikolwiek ciagnik classa zeby porownac z inna marka? Równie dobrze moge powiedziec ze ja tez znam osoby ktore maja ciagniki john deer'a... przy kupnie drugiego ciagnika juz nie wybraly tej marki, jak np moj sasiad;p widzisz daleko nie trzeba szukac. Opinie na ich temat najlepiej samych uzytkownikow sie podpytac, takie jest moje zdanie

#258 Share Piters182

Piters182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 721 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Lublina

Napisany 20 styczeń 2012 - 23:49

Claas Arion Spalanie jest ważne, ale ja bym nie patrzył na to tak do końca. Ja mam Ariona i powiem, może troszkę więcej spali od innych marek, chociaż jest z tym rożnie. Ale dla mnie najważniejsze jest jakie Classy mają duże gabaryty i ciężar i przy tym duży uciąg. I dlatego niech spali troszkę więcej ale przy dużych maszynach nie zamula. Orałem pod rzepak, taka ciężka rędzina, kit. I moja 620 spaliła 20l na hektar może i dużo ale swoje i zrobił.

#259 Share Gago

Gago

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 624 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 21 styczeń 2012 - 00:47

Claas Arion Piters182@ Claasy mają rozłożenie masy 50 na 50 to też swoje robi jak to w Claasach bywa.Co do wykonania to bym powiedział że wykonanie tych ciagników jest na bardzo wysokim poziomie nawet przy Fendtcie nie ma się co wstydzić już wszystko ladnie dopasowane i rozmieszczone i elementy wykonane z dobrych materiałów.

Edytowany przez Gago, 21 styczeń 2012 - 00:49.

Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Arion Dzisiaj, 19:57
  •  

#260 Share marekgizio

marekgizio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 694 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 styczeń 2012 - 10:58

Claas Arion Garo --> ten rozkład 50-50 to plus w transporcie ciężkich maszyn na tylnym tuz. Ale w polu to kijowy rozkład.
Tak z grubsza licząc jak masz ciągnik o wadze 6000kg przy rozkładzie 50-50 to masz 3000kg na przedniej i 3000kg na tylnej osi. Zaczepiając na przedni tuz lub poprostu obciążnik 1000kg i ciągnąć maszynę po ziemi (pług, agregarty wszelkiej maści, siewniki itp) a nie wioząc czyli 90% prac polowych robi się rozkład 4000kg na przód i 3000kg na tył, a nawet mniej bo część ciężaru z tyłu jest przenoszona na przód. Czyli robi sie rozkład 58% na przód i 42% na tył. Gdzie to korzystne w pracach polowych? Gdzie to tylne koła odpowiadają za największy uciąg. Może w rozsiewaczu czy jakimś tandemie (rozrzutnik, beczka, przyczepa).

W ciągniku o masie 6000kg gdzie rozkład mas to 40-60 na tył i dociążeniu 1000kg na przód robi się 3400kg na przód i 3600na tył czyli jakieś 48-52

Podobne tematy claas arion