Zaloguj się, aby obserwować  
Erdien94

Luz na kierownicy 6245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Erdien94    0

Siema.Od przedwczoraj jestem posiadaczem Zetora 6245 z 91r.I teraz mam takie pytanko.Jak usunac luz na kierownicy bo mnie to deneruje bo chyba jak ciagnik jest zagaszony to nie powinno byc zadnego luzu jak ruszam kierownica. Prosze o pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3047

jak bys 3 dni wczesniej tu zagladnal to bys juz wiedzial ze ten typ tak ma i nie da sie -przynajmniej na dluzej-skasowac luzow. uklad kierowniczy to jeden z nielicznych minusow zetorow. nie raz bedziesz mial z nim problemy.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czarox    56

Najczęściej głowną przyczyną luzów na kierownicy jesli masz serwomechanizm jest takie jajko w siłowniku skrętu i umieszczone jest ono w takich miseczkach tam najczęściej sie to wyrabia mozna temu zaradzić odkręcasz 4 sruby na klucz 17 które mocuja silownik z "widełkami" od kolumny kierowniczej po odkręceniu wyciagasz zabezpieczenie taki drucik i kluczem (chyba imbus) dokręcasz te miski u mnie mam podłozone jeszcze dwie podkładki i jest ok ale z czasem pewnie siłownik bedzie musiał przejsć naprawę tego miejsca pozatym to wszystkie koncówki drążków należy sprawdzić i ta co mocuje siłownik do wspornika osi przedniej gdyż ona najczęściej pada to chyba na tyle o luzach w układzie kierowniczym w zetorze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek1979    13

witaj zgadzam sie z odpowiedzia jaką napisał Czarox ,ale może być luz również na kolumnie kierowniczej i można go skasowac ,trzeba rozkręcic kolumne na połączeniu krzyzakowym która znajduje sie pod deska rozdzielcza odkcasz potem nakrętke i kontre i dokrecasz łożysko do momentu aż luz zniknie i kontrujesz i skrecasz wszystko do kupy i po luzie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czarox    56

miałem jeszcze dopisać o usunieciu luzu na kolumnie ale widze ze kolega piotrek mnie uprzedził i w pełni sie z nim zgadzam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez El_Chapo2812
      Witam, posiadam prase Metal-Fach Z562 i narazie chodzi ona z ursusem C-360, ciągnik radzi sobie całkiem dobrze lecz zamieżam kupić do niej jakis większy ciągnik. Prosze o wasze opinie na ten temat.
    • Przez kamil43
      Witam, Zimą ściągnęliśmy Zetora 6245 z Norwegii. Odremontowaliśmy i cały czas mamy problem ze wspomaganiem. Nie można jeździć.
      Jak to w remontach wymieniliśmy uszczelniacze w tłoczysku wraz z pierścieniami. Zakupiliśmy nowy drążek drgań, bo stary był pęknięty.
      Złożyliśmy zetora wyregulowaliśmy tłoczysko i Ciągnik ciągnął w prawą stronę. Rozebraliśmy tłoczysko włożyliśmy 2 zestaw naprawczy problem nie znikł.
       
      Kolejnym krokiem było nowe tłoczysko, serwomechanizm z Kalisza za 1250zł... niestety problem dalej nie zniknął, zmieniliśmy pompę, na oryginalną Czeską też coś ok 1000zł i nic, próbowaliśmy tego wszystkiego na rożnych olejach.
       
      Można wyregulować siłownik tak aby nie ściągał, ale nie można wtedy kręcić w prawą stronę.
      Jeśli uniesiemy przód do góry można lekko i swobodnie kręcić kierownicą. Niestety nie wiem już w czym problem siedzi.
       
      Nie dzień dzisiejszy nowy serwomechanizm poleciał na gwarancje  bo zaczął ciec i jest wsadzony stary, z którym najwidoczniej jest wszystko OK.
    • Przez Adek0505
      Witam. Tak jak w temacie szukam zetora 6045, 6245 lub 7245. Najlepiej jakby było to w Polsce południowej, co nie znaczy ze z każdej innej części kraju odrzucam propozycję.
       
      Pozdrawiam
    • Przez Adek0505
      Ostatnio stałem się posiadaczem zetora 6245 i zastanawiamy się nad założeniem do niego tura. Nigdy nie miałem styczności z turem w żadnym ciągniku i mam kilka pytań. Ciągnik z turem pracował by głównie przy sianokiszonce, jakiś przerzucenie ziemi, wywóz obornika, ale i czasami będzie trzeba paletę przewieźć. Pytanie numer 1: Czy tur który podnosi około 1500kg będzie okej do takiego ciągnika czy jest za duży? Pytanie numer 2: Czy taki tur który ma podane ze udźwig jego wynosi 800kg, podniesie paletę która waży ponad tonę, nie musiał by jej dźwigać wysoko wystarczy ze by ją podniósł np na ten 1 metr. Bo wyczytałem gdzieś ze jakiś tam tur miał udźwigu około 800kg ale na samej górze a na dole dźwigał mocno ponad tonę. Pytanie numer 3: jakiej firmy polecacie ładowacz, wiadomo im taniej tym lepiej ale musi być też dobry. Myślę ze tak do 10tys jeśli by wystarczył taki z udźwigiem do 1t, a jeśli ten z udźwigiem  ponad tonę nie będzie za duży do tego ciągnika i będzie konieczny żeby poradzić sobie z paletą to cena niestety musi przekroczyć 10tys ale tak w granicach rozsądku.
       
      PS. Szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem, a jeśli coś było to z przed kilkunastu lat a od tej pory firmy produkujące ładowacze jak i większość samych modeli ładowaczy się pozmieniały
    • Przez radekFT675DT
      Witam.
      Czy do odkręcenia misy olejowej trzeba odjechać silnikiem od sprzęgła?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj