Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przekładka silnika, zwiększenie mocy


288 odpowiedzi na ten temat

#121 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 07 kwiecień 2011 - 18:16

Przekładka silnika, zwiększenie mocy Najwyrazniej twoja 40-ka jest po prostu słaba. Znajdz powód dla czego nie ma mocy a pociągnie trójke bez problemu. A jeśli chcesz rasować ten ciągnik to odpuść sobie. Lepiej kupić starszy a mocniejszy i tyle.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przekładka silnika, zwiększenie mocy Dzisiaj, 09:57
  •  

#122 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 07 kwiecień 2011 - 18:54

Przekładka silnika, zwiększenie mocy wbrew temu co piszecie-mówię wam że silnik od 40 lub 55 idzie podrasować w miarę tanim kosztem-bo bierzemy części zetorowskie,każda część od odpowiedniego modelu silnika-fajna sprawa podczas remontu głównego,bo i tak się wymienia-to przecież można wymienić na to żeby mocy więcej było.

wszystko to przecież polega na doprowadzeniu większej ilości powietrza do cylindra,lepszego przewietrzania komory-i wtedy można zwiększyć dawkę paliwa i przyśpieszyć kąt wtrysku.

bez doładowania można osiągnąć ponad 10 KM(przy tej mocy silnika daje to jakieś 20%).już to przerabiałem-polecam,ale dobry mechanik musi nad tym czuwać.

#123 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 07 kwiecień 2011 - 19:16

Przekładka silnika, zwiększenie mocy Jakie przewietrzanie? Zetor ma prawie idento głowice jak 60-ka. Mocniejszy jest bo ma trochę większą pojemność, nowszą technologicznie pompę i większe zużycie paliwa. Nie warto podnosić mocy w tak starym technologicznie i niewygodnym w użytkowaniu ciągniku jak 60-ka.

Jak z silnika wydoisz parę koni więcej to coś na bank zużyje się szybciej, do tego dochodzi mocno przeważnie wyeksploatowana skrzynia i dyfer które są do życi same z siebie i na bank coś tam ucierpi. Wyliczać idiotyzm takiej przeróbki można pół dnia. Mała masa ciągnika, mała siła uciągu, słaby podnośnik, kruchość całej konstrukcji, uciążliwa jazda na dłuższą metę, części coraz gorszej jakości mające biedę przekazać na grunt oryginalną moc silnika. Lepiej zainwestować w mocniejszy ciągnik niż z powodu byle jakich awarii z winy podniesionej mocy stać z robotą i tracić na dziada zdrowie.


KPK Kumurun Team

#124 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 07 kwiecień 2011 - 20:24

Przekładka silnika, zwiększenie mocy niektóre mają właśnie większe zawory(dużo daje).

wałek rozrządu fazę przewietrzenia komory też ma dłuższą-porównaj wałki,ale dokładnie.

jak twierdzisz że zetor ma prawie identycznie to ustaw kąt zapłonu na 25-i poczekaj jak korbowód wyleci(w zetorze taki kąt to norma).

a co ma pompa do mocy,możesz wstawić nawet rotacyjną-mocy to nie zwiększy(co najwyżej inny będzie regulator przestawienia kąta wtrysku).

podstawa to powietrze i dawka paliwa,zwiększając dawkę musisz zwiększyć dostęp powietrza(sama dawka to ropa kominem).

można jeszcze się pobawić w zmianę kształtu komory spalania i kąta rozpylenia(ale to wyższa szkoła jazdy-i to już nie są typowe części).

pojemność w zetorze większa-owszem,ale zauważ że przy tej samej pojemności zetory są w różnych mocach(chyba 4 moce).

co do skrzyni,jeżeli na tip top sprawna i olej w niej dobrej jakości,wymiany na czas(nie po 20 lat ten sam),to ona wytrzyma.

Edytowany przez wiesmag, 07 kwiecień 2011 - 20:31.


#125 Share Buszmen11

Buszmen11

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 297 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ESI
  • Zainteresowania:motoryzacja, wędkarstwo, kobitki:)

Napisany 07 kwiecień 2011 - 20:27

Przekładka silnika, zwiększenie mocy

wbrew temu co piszecie-mówię wam że silnik od 40 lub 55 idzie podrasować w miarę tanim kosztem-bo bierzemy części zetorowskie,każda część od odpowiedniego modelu silnika-fajna sprawa podczas remontu głównego,bo i tak się wymienia-to przecież można wymienić na to żeby mocy więcej było.

wszystko to przecież polega na doprowadzeniu większej ilości powietrza do cylindra,lepszego przewietrzania komory-i wtedy można zwiększyć dawkę paliwa i przyśpieszyć kąt wtrysku.

bez doładowania można osiągnąć ponad 10 KM(przy tej mocy silnika daje to jakieś 20%).już to przerabiałem-polecam,ale dobry mechanik musi nad tym czuwać.


napisz kolego coś więcej na ten temat co z zetora masz tam włożone. mówisz że się da to podaj przykład:)

Jakie przewietrzanie? Zetor ma prawie idento głowice jak 60-ka. Mocniejszy jest bo ma trochę większą pojemność, nowszą technologicznie pompę i większe zużycie paliwa. Nie warto podnosić mocy w tak starym technologicznie i niewygodnym w użytkowaniu ciągniku jak 60-ka.

Jak z silnika wydoisz parę koni więcej to coś na bank zużyje się szybciej, do tego dochodzi mocno przeważnie wyeksploatowana skrzynia i dyfer które są do życi same z siebie i na bank coś tam ucierpi. Wyliczać idiotyzm takiej przeróbki można pół dnia. Mała masa ciągnika, mała siła uciągu, słaby podnośnik, kruchość całej konstrukcji, uciążliwa jazda na dłuższą metę, części coraz gorszej jakości mające biedę przekazać na grunt oryginalną moc silnika. Lepiej zainwestować w mocniejszy ciągnik niż z powodu byle jakich awarii z winy podniesionej mocy stać z robotą i tracić na dziada zdrowie.


głowica z zetora ma większe zawory, reszta idento jak w ursusie. o wytrzymałość bym się nie martwił. dawniej wszystko było liczone z większym zapasem, nie tak jak teraz "na styk".

odnosnie zwiększenia mocy-mając zajechany silnik łatwiej coś ulepszyć przy remoncie jak kupić inny traktor i liczyć na to że nie będzie większym złomem niż posiadany do tej pory

#126 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 kwiecień 2011 - 05:44

Przekładka silnika, zwiększenie mocy Wprowadzenie wszystkich tych zmian do starego silnika to jak wróżenie z fusów. Po prostu mija się to z celem bo reszta ciągnika jest jaka jest. Nie zmieni to nic poza tym że się urobisz i będziesz miał niezbyt pewny ciągnik rasowany dziwnymi metadami dla ledwo 10 koni, palący więcej niż oryginał bez większego uciągu, możliwości, udzwigu, komfortu itd itp. A już na pewno rasowanie starego grata nie jest lepszym rozwiązaniem niż mocniejszy ciągnik choćby do remontu. Dla tego uważam że n pewno łatwiejsze jest kupienie ciągnika jakiegokolwiek niż dziwne próby podnoszenia mocy które nie wiadomo co przyniosą a nawet jeśli to nie wiele. Zawsze tak było i nic tego nie zmieni że oryginał stworzony przez konstruktorów, przeliczony na taką moc, takie paliwo, takie części jest gwarancją długiej i bezproblemowej pracy.

Ja jezdziłem 40-ką 20 lat i nawet gdyby miała ona 70 koni to więcej tym ciągnikiem nie zrobisz bo jego ograniczenia nie wynikają ze słabego silnika który prawdę mówiąc gdy jest w dobrym stanie to na ten ciągnik wcale nie jest taki słaby.


KPK Kumurun Team

#127 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 08 kwiecień 2011 - 12:13

Przekładka silnika, zwiększenie mocy Dobra 40-tka może być lepsza od nie jednej 60-tki.

#128 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 kwiecień 2011 - 12:27

Przekładka silnika, zwiększenie mocy I wszystko!!! Tyle że nie może a jest lepsza. Skrzynia o wiele trwalsza, silnik założyć z 60-ki porządnie wyremontowany co jest lepszym rozwiązaniem, nie trzeba żadnych śmiesznych zabiegów z podnoszeniem mocy w których założę się że jest więcej przechwalania się jak to moc wzrosła niż faktyczny przyrost siły bo nikt tego nigdy nie zmierzył.
KPK Kumurun Team

#129 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 08 kwiecień 2011 - 13:19

Przekładka silnika, zwiększenie mocy Wiesz z lepszego materiału były robione ale w sumie bardziej chodziło mi nawet o porównanie silników lata temu często i gęsto obserwowałem jak np. SKR-owskie ciągniki orały, 40-tki jeszcze z oryginalnymi silnikami i nowe 60-tki, ciągały 3 skibowe pługi+kolczatki najlepsze porównanie jak jeden za drugim jedzie nie było widać żadnej różnicy a nie raz 40-tki nawet sobie lepiej radziły.

#130 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 kwiecień 2011 - 13:37

Przekładka silnika, zwiększenie mocy Na pewno były z lepszego materiału. W swojej do skrzyni nigdy nie zaglądałem przez 20 lat jak nim jezdziłem czego o pózniejszych 60-kach powiedzieć nie można. Ciągnik był kupiony z kółka więc można sobie wyobrazić jak tam był dożynany. Oryginalny silnik złamali, założyli nowszy z 84 już 60ki to mi w nim korbowód pod pompą wyleciał. Łatanie dziury, remont i chodził jak złoto. Podorywka dwuskibowym orłem na czwórce, bronowanie po siewie na czwórce i tysiące kilometrów rocznie po węgiel i do cukrowni z 13 tonami na haku. I nigdy żadnej poważnej awarii przez 20 lat, tylko głupoty. Odkręciła się nakrętka na wale z przodu, poszedł przewód od chłodzenia, urwało się cięgno od sprzęgła. To chyba świadczy na korzyść tego ciągnika i na jego oryginalne wykonanie.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przekładka silnika, zwiększenie mocy Dzisiaj, 09:57
  •  

#131 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 08 kwiecień 2011 - 19:05

Przekładka silnika, zwiększenie mocy jestem-czekaliście?

nie przechwalam się-zrobiłem 355 mocniejszym-z obliczeń o ponad 10 km(profesorek to obliczył-jak mu poddałem pomysł-i co zrobiłem).

nie oto chodzi,do rzeczy:cały rozrząd od 72xx,wraz z kołami(bo te od 60 każde inne-klin robiony na oko),zestaw naprawczy bodajże od 52xx-tyle że 4-i to z dwoma pierścieniami białymi(takie też występowały-ale rzadko),wałek rozrządy od 72xx-czubek krzywki jest bardziej zaokrąglony-faza przewietrzania komory jest dłuższa-60 ma szpic,większe zawory(głowice inne),zapłon na 24(przestawianie na kołach i sprzęgle-wychodzi o pół zęba),większa dawka.

najlepsze było to że silnik mocniejszy znacznie,spalanie mniejsze i 0 dymienia.

sens przeróbki,czy warto-NIE WIEM-miałem taki pomysł,trochę kasy-hobby i tyle-niestety hobby kosztuje.

ciągnika już kilka lat nie mam-poszedł do znajomego-chwali sobie,no i możliwości sąsiadom pokazuje- z czego ja zadowolony nie jestem,wolałbym mieć święty spokój.

#132 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 kwiecień 2011 - 19:21

Przekładka silnika, zwiększenie mocy Nie twierdze że nie da się poprawić fabryki i nie twierdze że nie da się podnieść mocy. Uważam że tak jak napisałeś jest to raczej hobby bo sensowne ani ekonomiczne to to nie jest. Części do zetora niestety drogie. W każdym razie gratuluje zapału i pomysłowości.
KPK Kumurun Team

#133 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 08 kwiecień 2011 - 19:47

Przekładka silnika, zwiększenie mocy gratulację przyjmuję-dla samego uznania warto :)

hobby-lepiej lubię trudne rozwiązania,z 55 jest prosto-bo są katalogi,części na miejscu-można porównać,pomierzyć.z 3p było by trudniej-sprowadzaj jak nie znasz numeru katalogowego.

można jeszcze turbo-tłoki ciut słabe mają denka(długie przebiegi nie wchodzą w grę),i trzeba by było dodatkowe smarowanie na tłoki doprowadzić(to by dało się zrobić-jestem w stanie).

lubię coś przerobić,poprawić-tak sam dla siebie-potem chodzę jak PAW :lol:

#134 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 kwiecień 2011 - 20:01

Przekładka silnika, zwiększenie mocy W sumie to nie jest to smarowanie tylko chłodzenie denka tłoka olejem.. jet oil się to nazywa. Dysze które po prostu tryskają olejem i tyle. Potrzebna do tego jeszcze chłodnica. S-4003 łatwiej zmodernizować bo częściowo pasują części z zetora który był modernizowany w przeciwieństwie do 60-ki i ma na pewno solidniejszą budowę niż silnik z 3-p.
KPK Kumurun Team

#135 Share jaco512

jaco512

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sokołów Podl.
  • Zainteresowania:technika rolnicza,mechanika itp.

Napisany 08 kwiecień 2011 - 20:08

Przekładka silnika, zwiększenie mocy @ wiesmag podaj przybliżony koszt tej modyfikacji.

#136 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 08 kwiecień 2011 - 20:56

Przekładka silnika, zwiększenie mocy A na cholere zakładać jet oil jak silnik nie ma turba? :blink:tylko poto tłoki z turba żeby zwiększyć nieznacznie stopień sprężania? Można od razu założyć turbinę jeżeli @wieśmak się tak rozpędził ale trzeba pół silnika wyrzucić po co pchać się w koszty w wiechciu z lat 60tych????Da się oczywiście, sam kiedyś o tym poważnie myślałem , ale lepiej sprzedać tego polskiego wiechcia i kupić używany traktor produkcji zachodniej z końca lat 80tych, i będzie napewno o epokę lepszy od ursusa
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#137 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 08 kwiecień 2011 - 21:00

Przekładka silnika, zwiększenie mocy parę latek-jeszcze 90 lata,paragonów też nie zbierałem-już mi trudno powiedzieć.

pamiętam że wałek 2,5 raza droższy jak od 60.

nie bój się-wiem że to chłodzenie(silniki turbo też robiłem)tylko dla laików łatwiej ogarnąć do czego ta rurka z oczkiem pod tłokiem.

#138 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 09 kwiecień 2011 - 05:56

Przekładka silnika, zwiększenie mocy Boby nie napisałem że do zwykłego tylko co to jest to pierwsza sprawa. Druga to w silnikach turbodoładowanych są często inne tłoki z inną komorą spalania ale nie po to żeby zwiększyć stopień sprężania tylko zmniejszyć względem takiego samego wolnossącego silnika. Często mają jeszcze metalową wtopke w miejscu osadzenia pierwszego pierścienia. Coś z twoją wiedzą nie za bardzo. Poza tym że rasowanie 60-ki czy 40-ki jest bez sensu to fakt.
KPK Kumurun Team

#139 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 09 kwiecień 2011 - 07:49

Przekładka silnika, zwiększenie mocy sens czy bezsens-niektórzy mają fioła jeszcze większego :lol:

boby-prosiłbym bez tego "ś" w nicku-to jest skrót od imienia,a że wsiowy jestem to inna sprawa.

miałem również wspomaganie-teraz wystarczy na allegro wejść-w początku lat 90 musiałem się nakombinować żeby znaleźć zakład co węże zakuwa-a teraz,nawet w nocy to zrobią. :)

pewnie bym turbo założył-jakbym jeszcze go miał-e tam koszty-efekt-bezcenny :lol:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przekładka silnika, zwiększenie mocy Dzisiaj, 09:57
  •  

#140 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 09 kwiecień 2011 - 14:17

Przekładka silnika, zwiększenie mocy Tę wtopkę z stalowego pierścienia tłoki mają po to aby ograniczyć rozszeżalność cieplną wiem o tym doskonale, a kształt denka tłoka ma z różnych względów inny kształt oprócz nie wymienionych mocniejsze zawirowanie powietrza wpadującego do cylindra i odpowiedniemu zmieszaniu go z paliwem, a tłoki turba są cieńsze aby były lżejsze aby ograniczyć siłę bezwładności w gmp i dmp bo mają metalową wkładkę która też ciut waży. Sorki że źle napisałem nika. Jak chcecie to się bawcie dalej w przeróbki ale tupolew raczej z tego nie wyjdzie...
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Podobne tematy