Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przekładka silnika, zwiększenie mocy


288 odpowiedzi na ten temat

#261 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 21 kwiecień 2014 - 07:47

Przekładka silnika, zwiększenie mocy Zetory serii 2011, 3011 to wielkosciowo odpowiednio 2/4 oraz 3/4 Zetora 4011. Chodzi oczywiscie o silnik. Poniekad nie masz racji bo wszystkie te zetory nie maja takiej samej pojemnosci skokowej tylko taki sam skok i srednice cylindra, czyli pojemnosc na jednym cylindrze. Gary sa takie same we wszystkich.

Edytowany przez Rasoir, 21 kwiecień 2014 - 07:47.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przekładka silnika, zwiększenie mocy Dzisiaj, 05:46
  •  

#262 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 11 maj 2014 - 17:45

Przekładka silnika, zwiększenie mocy Witam !!!

Mam pytanko otóż chcę się zabrać za remont mojego c 355 remont generalny i chciałbym go trochę podrasować. I tu nasuwa się moje pytanie do was czy głowice od zetora np 7245 pasują do c 355 chcę je założyć ponieważ mają większe otwory zaworowe i od razu chciał bym włożyć do niej tłoki i tuleje od zetora, wiem że to można zrobić tylko trzeba rozwiercić blok, bo tuleje od zetora są większe. I tu jest następne pytanie wie ktoś ile takie rozwiercenie kosztuje i gdzie to można zrobić w województwie pomorskim ?? I czy można założyć do c 355 korbowody od jakiegoś zetora, chodzi mi oczywiście żeby korbowody były mocniejsze od tych oryginalnych ursusowskich, ponieważ się na pewno pokuszę, żeby jej wsadzić turbo

i chcę, że by był silnik mocniejszy nie chcę nie wiem jakiego turbo ciśnienie by mi pasowało 0, 3 bar.

Pomoże ktoś?? Plosie !!

Pozdrawiam wszystkich agrofotowiczów !!!

#263 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 11 maj 2014 - 18:02

Przekładka silnika, zwiększenie mocy Nie lepiej założyć silnik 4p, spalanie będzie przyzwoite i moc na poziomie ok.65 km będzie wystarczająca.

#264 Share Robson123

Robson123

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 86 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie

Napisany 11 maj 2014 - 18:04

Przekładka silnika, zwiększenie mocy witam lepiej kup sobie zetora nie będziesz musiał głowic się i miec samych problemów cała robota sporo cie wyniesie a rozwiercony blok będzie osłabiony takie moje zdanie szkowa zachodu już lepiej zrób remont i załuż mu napęd będzie mocniejszy

#265 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 11 maj 2014 - 18:14

Przekładka silnika, zwiększenie mocy ten blok i tak pęka pomiędzy cylindrami. Na moje oko przeróbka nie warta zachodu. Nie w tym ciągniku. Już bym wolał silnik zetora wpakować czy perkinsa czwórkę.
KPK Kumurun Team

#266 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 11 maj 2014 - 19:06

Przekładka silnika, zwiększenie mocy ludzie opanujta się ja zadałem inne pytania!!a ten ciągnik nie będzie zarzynany w polu tylko tak bardziej pokazowo, ale jakieś tam drobne prace będzie robił więc albo piszcie na te pytania co zadałem nie nie wytrzyma itp !!!

#267 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 maj 2014 - 19:22

Przekładka silnika, zwiększenie mocy To strzel sobie chromy audio na podnośniku

#268 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 11 maj 2014 - 20:23

Przekładka silnika, zwiększenie mocy No to przecież ci piszą.... nudzi ci się, nie masz co robić z czasem i pieniędzmi to przerabiaj. Chcesz ciągnik który będzie robił robotę to zrób mu porządny remont jak należy, chcesz mocniejszy to go zmień. Nawiasem mówiąc jak pokazowy? A kto niby te cylindry z zetora zobaczy? Będzie stał rozebrany za drewnianym płotkiem w ogródku przed domem?
KPK Kumurun Team

#269 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 11 maj 2014 - 21:02

Przekładka silnika, zwiększenie mocy tłoków nikt nie zobaczy chodzi mi o turbo ja się pytam czy korbowody pasują od jakiegoś zetora i czy tłoki można inne wsadzić a wy gadacie że nie wytrzyma, że szkoda kasy czasu i pieniędzy kup se zetora i inne pierdoły jak nie macie sensownych odpowiedzi to nie piszcie i nie nabijajcie sobie postów a po za tym co was to że się np rozleci po 3 latach ja się pytam jak to zrobić a nie czy wytrzyma! ludzie ku....a .!!! nie zakładam tematu po to, żeby się denerwować i czytać to co mnie nie interesi więc odpowiadajcie jak wiecie a jak nie wiecie jak to zrobić to się nie wcinajcie !!!

#270 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 11 maj 2014 - 22:16

Przekładka silnika, zwiększenie mocy Jest już temat o turbo.My wszyscy rozumiemy idee zakładania turbo ale w silnikach w których jest to możliwe.Pod względem technicznym jaki i konstrukcyjnym to nie ma do czego zakładać turbo bo to nie zda egzaminu,nie w tym silniku.Zaś pod względem osobistym i osobistej satysfakcji każdy robi jak uważa.
Zakładanie większych zestawów naprawczych przy nie zmienianiu ustawienia pompy wtryskowej nic Ci nie da.Moc się nie zwiększy,jeżeli już coś miało by się zmienić to zmniejszyła by się moc.
Druga sprawa.Dopasowanie korbowodów.Że z zetora to nie znaczy że lepsze i mocniejsze.Zapewne są takie same.
Trzecia sprawa.Głowice.No,coś tam na pewno dadzą ale nie za dużo.
Czwarta sprawa.Dobór turbiny.Nie jest taka prosta sprawa aby to prawidłowo zrobić.Można zrobić byle jak i założyć pierwszą lepszą od samochodu.Zależy jakie będzie miała parametry.Przy turbinie musisz też przerobić układ wydechowy i dolotowy.Znaczy że musisz zrobić tak aby spaliny miały jak najmniejszy opór wpadania na łopatki.A jeszcze większy problem to kolektor ssący.
Jeżeli już zmieniać to wszystko razem z ustawieniem pompy.Może uzyskasz te 10-15KM więcej.No przy dobrym wietrze w porywach do 20KM Ale co ja gadam...
Masz czas,pieniądze baw się.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przekładka silnika, zwiększenie mocy Dzisiaj, 05:46
  •  

#271 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 maj 2014 - 05:25

Przekładka silnika, zwiększenie mocy Nikt ci pierdoł nie opowiada i nie mówi że to nic nie da. Załóż turbo jeśli chcesz jest o tym cały temat a tuleje zetora i rozwiercanie bloku sobie daruj. Włożysz kasę w części, osłabisz już i tak kiepski blok silnika, dołożysz mu oporu przy sprężaniu większej pojemności i ilości powietrza, obciążysz go większą ilością koni. Przecież on się rozleci.
A jeśli już koniecznie chcesz i nie ważne czy się rozpadnie to przecież sam sobie odpowiedziałeś. Pierwsze się dowiedz czy ktoś ci rozwierci blok jeśli tak kup zestawy. I tyle z zetora. Resztę zakładaj tą co była. Z turbiną kombinuj są opisy, zdjęcia, filmy na necie.
Tu jest trochę o tulejach.
http://www.elektroda...pic2207952.html

Edytowany przez seweryn20, 12 maj 2014 - 06:28.

KPK Kumurun Team

#272 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1752 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 12 maj 2014 - 06:50

Przekładka silnika, zwiększenie mocy Ten blok jest za słaby na tuleje z ztetora. Zrób porządny remont na sprawdzonych częściach wraz z rozrządem. Dołóż turbo. Możesz się pokusić o wymianę pompy wtryskowej na rotacyjną. Raczej ogólne po tych przeróbkach przyrost mocy będzie do około 60KM (z 55), ale zyskasz na obniżonym zużycu paliwa. Cudów nie osiągnesz. Aby podnieść moc musiałbyś dorobć nowy wałek rozrządu, przerobić głowice. Dużo zabawy, a efekt może być i tak mizerny.

Edytowany przez jahooo, 12 maj 2014 - 06:50.


#273 Share rolniku360

rolniku360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 550 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 maj 2014 - 09:35

Przekładka silnika, zwiększenie mocy jak już głowicę od zetora i zestawy to wałek rozrządu też od zetora inne krzywki inna charakterystyka do tego pomyśl o pompie olejowej z zetora bo z tego co wiem ona jest wydajniejsza a przy turbie pomyśl też o chłodnicy oleju bo temperatura bedzie ci skakać do ponad 100 stopni i jeszcze kilka małych pierdół których nie wymieniłem

#274 Share rafal4610

rafal4610

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 918 postów

Napisany 12 maj 2014 - 10:33

Przekładka silnika, zwiększenie mocy w okolicy jest dużo C360 z silnikiem przerobionym na Zetora i chodzą miodzio. Jeszcze nikomu blok nie pękł, a po przeróbce robi sie zupełnie inny traktor. Ale tak jak piszą musisz dać głowice i wałek rozrządu z Zetora. Jeździłem kiedyś wujka 60-tką zrobioną na Zetora i to jest baja. Na pompie dawki nie zwiększał, a mocy lekko przybyło, a na pewno zmieniła sie charakterystyka pracy.

#275 Share marobas

marobas

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 69 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 maj 2014 - 10:42

Przekładka silnika, zwiększenie mocy co do bloku, toi zetorowskie chyba nie są większe od tych z 60- a są rozwiercone, w materiale chyba aż tak duzych różnic nie ma-i tu i tu żeliwo szare (no może domieszki jakieś z lekka inne), ale gdybyś chciał go do cięższych robót zaprzęgnąć -no bo skoro moc podniesiesz to chyba bez sensu latać ze sprzętami od 30 (pomimo tego że piszesz "rekreacyjnie"), to można by sie pokósić o dorobienie mu ramy łączącej przednią oś z tylnym mostem, tylko tak ja zrobić, żeby przejmowała obciażenie w płaszczyźnie pionowej -tak żeby był mocniejszy na rozpołowienie -większe sprzety mocniej przodem buja i wtedy większe obciażenie na przód a to wszytsko daje napreżenia, więc takowa ramka nie była by zła -coś na mode, jak mają MTZ

#276 Share Alchemik

Alchemik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 12 maj 2014 - 12:16

Przekładka silnika, zwiększenie mocy Ja z ciekawości się zapytam: Ile z osób wypowiadających się w tym temacie robiło samodzielnie w ogóle jakieś większe modyfikacje w silnikach w celu podniesieniu mocy? -Coś trochę poważniejszego od założenia turbo z bliźniaczej wersji. Nie mówiąc nawet o grzebaniu w przemyślany sposób w silnikach s-4003 i pokrewnych.

#277 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1752 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 12 maj 2014 - 12:56

Przekładka silnika, zwiększenie mocy Bloki od Zetora są inaczej wykonane, mimo zewnętrznego podobieństwa. Więcej jest kanałów wodnych, głowica ma dodatkowy kanał do bloku.
Ja grzebałem w bardzo wielu silnikach, od poczciwego komara zaczynając i wiem na jakiej zasadzie działa silnik spalinowy i co jest w stanie wytrzymać.
Założenie pompy rotacyjnej, najlepiej CAV (jak w Perkinsach), plus głowice od Zetora (większe kanały ssące) oraz wałek rozrządu powinny dac efekt w postaci lepszego spalania mieszanki oraz nieznacznego wzrostu mocy. Do tego pokusił bym sie o założenie turbiny, ale od silnika benzynowego ze zmniejszonym ciśnieniem (0,5-0,6 bara nadciśnienia), wałka od wersji turbo Zetora oraz filtra z wkładem papierowym. Dałoby to razem przyrost mocy o około 5-7% i wzrost momentu obrotowego oraz przesunięcie go "w dół" obrotów. Cudów nie bedzie. Moc około 60KM jest do osiągnięcia w bezpieczny dla silnika sposób.
Dla dalszych modyfikacji konieczne jest wykonanie chłodnicy oleju, intercoolera, natrysku oleju na denka tłoków itp. Jak ktoś lubi i potrafi, da się, tylko po co. Powyżej 60KM słabym elementem stanie się sprzęgło, skrzynia i most tylny. Na jednej osi ten ciągnik ze swoją masą własną większej mocy nie wykorzysta. Trzeba by dorabiać przedni napęd. I tak pchamy się w koszty, które mozna przeznaczyć na zakup większego ciągnika, który juz to wszystko ma.

#278 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 maj 2014 - 14:22

Przekładka silnika, zwiększenie mocy No właśnie. Różnice pomiędzy silnikiem 60-ki a zetora są. Są różnice pomiędzy kolejnymi mocniejszymi modelami zetora.
Co do modyfikacji tego silnika to mądrzejsi tego nie robili. Po prostu zanim wrąbali się w koszty przekalkulowali wszystko za i przeciw. A za przynajmniej na wymianą kompletów na większe nie przemawia nic.
Jedno o co bym mógł się pokusić to założenie turbiny. Prosty i odwracalny zabieg, niedrogi, łatwy do kontrolowania, korzyść taka sama jak wymiana kompletów na większe.
Bo zwiększenie pojemności do prawie 3,6 litra i założenie turbiny to dla tego silnika za dużo.

Edytowany przez seweryn20, 12 maj 2014 - 14:24.

KPK Kumurun Team

#279 Share rafal4610

rafal4610

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 918 postów

Napisany 12 maj 2014 - 16:41

Przekładka silnika, zwiększenie mocy a tu sie zgodze, bo jeśli rozwiercić blok i dać turbo to coś nie wytrzyma w końcu. Ale jak mówie w okolicy jest sporo tych Zetoro-60-tek i ładnie chodzą i pług 3x30 to dla nich nic na naszych borowinach. Każdy wie swoje, 1 w teorii, a inni w praktyce. Ja wiem że taka przeróbka silnika na Zetora nie zaszkodzi blokowi ;) Wujkowa to tyrała jak głupia. Agregat 2.5m, pług 3x35, sieczkarnia do qq itp i nic sie nie działo, a mth po remoncie było ze 2500.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przekładka silnika, zwiększenie mocy Dzisiaj, 05:46
  •  

#280 Share Salisbur

Salisbur

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 108 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 lipiec 2014 - 15:05

Przekładka silnika, zwiększenie mocy Znalazłem na jednym angielskim forum dane innych silników podobnych do Ad3.152. tylko innej mocy, na ile można ocenić na podstawie zdjęć silniki te mają takie samo mocowanie jak silnik 3p w ursusie c 360-3p.
A3.152 - 33.6kw, 45hp, indirect injection 17.4:1 compression
D3.152 - 36.5kw, 49hp, direct injection, 18.5:1 compression
3.1522 - 33.2kw, 44.5hp, direct injection 19.0:1 compression
3.1524 - 38.8kw, 52hp, direct injection 16.5:1 compression
T3.1524 - 44.7kw, 60hp, direct injection turbocharged, 15.5:1 compression. Boost pressure 41kPa (6psi)
Ten ostatni z turbodoładowaniem montowany w MF 260 idealnie nadał by się do c 360 o ile wszystko by pasowało bez większych przeróbek.

Podobne tematy