tomcio748

Przekładka silnika, zwiększenie mocy

Polecane posty

Alchemik    444

Ja z ciekawości się zapytam: Ile z osób wypowiadających się w tym temacie robiło samodzielnie w ogóle jakieś większe modyfikacje w silnikach w celu podniesieniu mocy? -Coś trochę poważniejszego od założenia turbo z bliźniaczej wersji. Nie mówiąc nawet o grzebaniu w przemyślany sposób w silnikach s-4003 i pokrewnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9229

Bloki od Zetora są inaczej wykonane, mimo zewnętrznego podobieństwa. Więcej jest kanałów wodnych, głowica ma dodatkowy kanał do bloku.

Ja grzebałem w bardzo wielu silnikach, od poczciwego komara zaczynając i wiem na jakiej zasadzie działa silnik spalinowy i co jest w stanie wytrzymać.

Założenie pompy rotacyjnej, najlepiej CAV (jak w Perkinsach), plus głowice od Zetora (większe kanały ssące) oraz wałek rozrządu powinny dac efekt w postaci lepszego spalania mieszanki oraz nieznacznego wzrostu mocy. Do tego pokusił bym sie o założenie turbiny, ale od silnika benzynowego ze zmniejszonym ciśnieniem (0,5-0,6 bara nadciśnienia), wałka od wersji turbo Zetora oraz filtra z wkładem papierowym. Dałoby to razem przyrost mocy o około 5-7% i wzrost momentu obrotowego oraz przesunięcie go "w dół" obrotów. Cudów nie bedzie. Moc około 60KM jest do osiągnięcia w bezpieczny dla silnika sposób.

Dla dalszych modyfikacji konieczne jest wykonanie chłodnicy oleju, intercoolera, natrysku oleju na denka tłoków itp. Jak ktoś lubi i potrafi, da się, tylko po co. Powyżej 60KM słabym elementem stanie się sprzęgło, skrzynia i most tylny. Na jednej osi ten ciągnik ze swoją masą własną większej mocy nie wykorzysta. Trzeba by dorabiać przedni napęd. I tak pchamy się w koszty, które mozna przeznaczyć na zakup większego ciągnika, który juz to wszystko ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

No właśnie. Różnice pomiędzy silnikiem 60-ki a zetora są. Są różnice pomiędzy kolejnymi mocniejszymi modelami zetora.

Co do modyfikacji tego silnika to mądrzejsi tego nie robili. Po prostu zanim wrąbali się w koszty przekalkulowali wszystko za i przeciw. A za przynajmniej na wymianą kompletów na większe nie przemawia nic.

Jedno o co bym mógł się pokusić to założenie turbiny. Prosty i odwracalny zabieg, niedrogi, łatwy do kontrolowania, korzyść taka sama jak wymiana kompletów na większe.

Bo zwiększenie pojemności do prawie 3,6 litra i założenie turbiny to dla tego silnika za dużo.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    142

a tu sie zgodze, bo jeśli rozwiercić blok i dać turbo to coś nie wytrzyma w końcu. Ale jak mówie w okolicy jest sporo tych Zetoro-60-tek i ładnie chodzą i pług 3x30 to dla nich nic na naszych borowinach. Każdy wie swoje, 1 w teorii, a inni w praktyce. Ja wiem że taka przeróbka silnika na Zetora nie zaszkodzi blokowi ;) Wujkowa to tyrała jak głupia. Agregat 2.5m, pług 3x35, sieczkarnia do qq itp i nic sie nie działo, a mth po remoncie było ze 2500.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Salisbur    15

Znalazłem na jednym angielskim forum dane innych silników podobnych do Ad3.152. tylko innej mocy, na ile można ocenić na podstawie zdjęć silniki te mają takie samo mocowanie jak silnik 3p w ursusie c 360-3p.

A3.152 - 33.6kw, 45hp, indirect injection 17.4:1 compression

D3.152 - 36.5kw, 49hp, direct injection, 18.5:1 compression

3.1522 - 33.2kw, 44.5hp, direct injection 19.0:1 compression

3.1524 - 38.8kw, 52hp, direct injection 16.5:1 compression

T3.1524 - 44.7kw, 60hp, direct injection turbocharged, 15.5:1 compression. Boost pressure 41kPa (6psi)

Ten ostatni z turbodoładowaniem montowany w MF 260 idealnie nadał by się do c 360 o ile wszystko by pasowało bez większych przeróbek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukaszPrzyby    21

Witam forumowiczów. kupiłem skladak 4011 z 360 i nie mam pojęcia od czego faktycznie jest tam silnik. Interesuje mnie czy jest możliwość rozszyfrowania pochodzenia jednostki napędowej po jakichś szczegółach???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Genius9872    401

polecam każdemu wymianę silnik na zetorowski bez porównywalna moc wzrost elastyki:)

spalanie w ciężkich pracach dla c355 wyraźnie spadło:) tak na silniku zetora mniej spalam paliw !!

na 1ha qq w sieczkarni c355 spalał 40-50L w tym roku kosiliśmy sporo szybciej i wyszło na jednej działce ok 45L na drugiej prawie 50 L ale raz że większa działka a i do domu na obiad było przyjeżdzane 7km w jedną stronę:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
viperwlkp    86

Witam wszystkich posiadam c355 z silnikiem s4001 wiec jest to silnik od 4011 mam pytanie czy mozna cos zmienic w silniku zeby byl mocniejszy bo ten ma tylko 42km a c360 ma chyba 52km. Moze wymiana tlokow i pompy? Czekam na wasza pomoc a moze bie oplaca sie tego robic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzikizetor    97

trzeba zmienić rozrząd koła zebate od c-360 wałek rozrządu od zetora 7211 szklanki popychaczy od c-360 i oddaj pompę wtryskowa do regeneracji ustawia ci ja pod c-360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A tam fanzolisz. Tłoki, wznios krzywek, fazy otwarcia i zamknięcia zaworów idento jak w 60-ce.  Inny typ pompy wtryskowej, regulatora obrotów, wtryskiwacza, mniejsze maksymalne obroty silnika. To jedyne fizyczne rzeczy mające wpływ na moc.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pompę do pompiarza i spytaj czy da się ustawić jak w 60-ce, początek wtrysku paliwa z 20 na 24 stopnie, daj sprawdzić wtryskiwacze czy mają końcówki już z 60-ki. jeśli nie to załóż wzm-y. Wałek sobie daruj. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez sidkoz
      Prosze o kontakt z tym Panem od ursusa C360 4x4
       
      Program do doboru kół zębatych:
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/172422-program-do-doboru-z%C4%99batek-w-przystawkach-nap%C4%99dowych/
    • Przez karolas123
      co sadzice o zało0żeniu turbosprężarki do 3p podobno to daje około 10 koni mocy wiecej jak sadzicie czy taka modyfikacja jest opłacalna???
      c60 3p

      :wacko:
    • Przez URSUS52
      Na samym wstępie chciałbym uprzedzić komentarze typu "kup zetora bądź inny zachodni ciągnik" darujcie sobie... 
      Mianowicie szykuje mi się grubszy remont c360 3p i przy okazji remontu zamierzam poprawić to i owo a z racji tego, że ciągnik będzie pracował z turem przydałby się szybszy wsteczny jak np w Zetorze 7211. Przerabiał już ktoś ten temat w c360? 
    • Przez jedrus2020
      Witam słyszałem kiedyś o przeróbce załączania wałka i pompy hydrauliki polegającej na tym, że na pierwszej pozycji chodziła pompa wraz z wałkiem a na 3 sama pompa. Było to zrobione kosztem obrotów zależnych (przez skrzynie). Jak to zrobić?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj