Skocz do zawartości

Zdjęcie

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania


25 odpowiedzi na ten temat

#1 Share morys

morys

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląsk-małopolska
  • Zainteresowania:Rolnictwo, szeroko pojęta technika,

Napisany 05 wrzesień 2013 - 15:12

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania Na wstępie witam bo to mój pierwszy post na tym forum.

W naszej (mojej i ojca) sześćdziesiątce padły akumulatory. Wytrzymały około 12 lat z czego ostatnie 3 ciągnik był odpalany z prostownikiem rozruchowym własnej roboty. Nastał czas zakupu i tu pojawia się problem. Jak wiadomo dzisiejsze akumulatory nie są tak wytrzymałe jak kiedyś dodatkowo ciągnik jest odpalany sporadycznie i troche szkoda mi wywalać 500-600zł co 4 lata na nowe akumulatory, zważywszy że na chwile obecną w ciągniku jest prądnica. Wpadłem więc na pomysł przerobienia układu zapalania ale nie wiem czy dobrze kombinuje.

1) Nowe akumulatory 2x6 190Ah lub 1x12 np 170 Ah i zrobienie nowej skrzyneczki z przodku lub z boku - troche szkoda mi pieniążków które za 4-5 lat znowu będe musiał wyłożyć

2) Rozrusznik szybkoobrotowy i akumulator np 1x12V 120Ah - ciągnik ma pompę do regeneracji i czasami trzeba długo kręcić a czasami pali prawie na rys ale w zimie pewnie i tak bym go spalił więc to nie jest rozwiązanie dla mnie akurat poza tym aku i tak wieczny nie jest.

3) zakup silnika na portalu aukcyjnym za 350 bodajże OHV czetorosuwowy 6KM i sprzęgnięcie tego zamiast rozrusznika na wieniec albo z przodu w miejsce na korbę. Rozrusznik można by tylko przedłużyć by zasprzęglanie zostało w orginale a spalinówke sprzęgać z rozrusznikiem przez sprzęgło odśrodkowe i odpada wtedy kwestia przełożeń ot 1 pasek klinowy. W przypadku próby montażu z przodu trzeba by zrobić przekładnie poza tym boje się czy nie urwę szajby na wale albo wału nie pokrzywie zapalając niejako na korbę. W przypadku prądnicy w takim układzie akumulator jest wtedy rzeczą zbędną i mamy pewność że odpali i przy -30 bez biegania z wodą gorącą czy opalarkami pod blokiem silnika :) Co do jakości wiem ze to silnik chiński ale chyba pracując przez 5 minut kilkanaście- dziesiąt razy w roku wytrzyma z kilka latek.

4) Zakup silnika jak powyżej i alternator jak największy ok 120A i do tego akumulator jakiś 80Ah. Wymiana akumulatora 80Ah to już wydatek 300zł dodatkowo chyba więcej pożyje w takim układzie i w zimie łatwiej odpalać z źródła o stałej wydajności prądowej niezależnie od czasu kręcenia (alternator).

5) Układ mieszany rozrusznik z silnikiem dwusuwowym od kosy i sprzęgło odśrodkowe. Silnik spalinowy wspomagał by tylko pracę rozrusznika.


Odkąd pamietam z 15 lat będzie :) z odpalaniem były problemy. Zrobiłem prostownik rozruchowy o mocy ok 2KVA ale co jak zgaśnie w polu. Znowu wydawać co kilka lat na akumulatory gdy ciągnik mało pracuje to też troche szkoda wole te pieniązki przeznaczyć na regeneracje pompy i oponki.
Co do realności przedsięwzięcia mam troche wiedzy z elektryki, mechaniki, spawarke mig i elektrodę dostęp do tokarki oraz tiga ale nie wiem czy warto coś kombinować. Ruskie spychacze np. były odpalane dodatkowymi silnikami ale tam od podstaw było to projektowane i silnik był niezawodny a nie chińskie 6KM które ma pewnie z 4KM i jeszcze jest kwadratowy co napewno utrudni montaż. Myślałem też o silniku z MZ 150 ze względu na skrzynie biegów i sprzęgło mechaniczne ale nie mogę upolować egzemplarza na chodzie z okolic. Proszę o wszelakie sugestie pomysły lub konstruktywną krytykę.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania Dzisiaj, 23:52
  •  

#2 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 05 wrzesień 2013 - 15:48

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania Ale ty kombinujesz... Kup normalny akumulator i raz na miesiąc go naładuj i będzie chodził.Albo przekładaj z samochodu jak masz.A najlepiej zrób korbę na koło od wału i będziesz odpalał ręczne....Ale już byś mógł kupić ten aku za 200-300zł...
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#3 Share morys

morys

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląsk-małopolska
  • Zainteresowania:Rolnictwo, szeroko pojęta technika,

Napisany 05 wrzesień 2013 - 17:06

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania Biorę też tą opcje pod uwage ale 200-300zł to chyba przesada lekka, dzisiaj się oriętowałem to Autopart-y 6v-195Ah 280zł,12V-170Ah 510zł. A chodzi mi po głowie czy lepiej dwie szóstkę czy jedną dwunastkę. Jest taki temat na forum ale zamiast merytoryki wyszła przepychanka i tyle. Niby 12V170Ah ma mniejszą pojemność (sześcienną) od 2x6V160Ah ale z drugiej strony 6V160Ah i 6V195Ah mają te same skrzynki a pojemności im się różnią.

Co do odpalania to obecnie pale z nową Centrą 53Ah do tego na kablach Passat 80Ah i silnik po obrotach żeby alternator wspomagał a połączenie 2 kpl. kabli rozruchowych + przewód od spawarki taki z 70mm2 :D i powiem Ci że altek dużo daje bo passek 110KM przygasa bez gazu a oba aku nowe. Chyba mam coś z rozrusznikiem bo nie kręci jakoś wariacko ciągnik na tym zestawie a przypuszczam że Fadrome bym odpalił w tej konfiguracji.

A co do korby to kiedyś dorobiłem ale materiał był za miękki, wyłamałem wąsy i stwierdziłem że nie tędy droga. Poza tym dzisiaj chłop jak dąb a za 10, 20 lat ba może i jutro już nie będe w stanie korbą operować :) A poważnie mówiąc odpalenie 60 na korbę w jedego chłopa to już musi być konkretny gość i troche krzepy mieć. Za dzieciaka odpalałem kilkukrotnie sąsiadowi 15 Andrychowską po wymianie kompletu pasków klinowych i nie wspominam lekko tej czynności :mellow:

#4 Share GrzesiekK4

GrzesiekK4

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WOS

Napisany 05 wrzesień 2013 - 17:40

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania Uruchomić c 360 na korbę raczej ciężko bez odprężnika zwłaszcza gdy jest zimny silnik. Ja miałem do czynienia z c 328 który był na korbę to przy zimnym silniku trzeba było dwie dobrze zgrane osoby. Jedna operowała odprężnikiem a druga korbą i trochę krzepy musiał mieć. Według mnie lepiej kupić akumulator 1* 12V lub 2* 6V i wymienić w rozruszniku szczotki i tulejki. Moja C 355 dwa akumulatory 6 V, 5-6 letnie i w zimę zapał jak na razie a jest na płynie i nie ma żadnej grzałki. A jak chcesz inaczej to chyba można silnikiem elektrycznym przez WOM.

#5 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3420 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 05 wrzesień 2013 - 18:42

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania kolego nawet 12v 88Ah przekreci przy pradzie rozruchu 800A
bez problemu znajdziesz 110 lub 120Ah z rozruchem 900A, oczywiscie miesci sie w skrzynke, cena od 300zl, wiec po co az 170 o takim samym pradzie rozruchu
jesli nie chcesz inwestowac usyp gorke i stawiaj na niej ursusa, zapali za kazdym razem :D

chcesz dobre akku, kup Moll'a, ale cena zaczyna sie od 500zl

Edytowany przez izydor6280, 05 wrzesień 2013 - 18:45.

Polska B

 


#6 Share morys

morys

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląsk-małopolska
  • Zainteresowania:Rolnictwo, szeroko pojęta technika,

Napisany 05 wrzesień 2013 - 19:28

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania

jesli nie chcesz inwestowac usyp gorke i stawiaj na niej ursusa, zapali za kazdym razem :D


Górke mam ale najpierw trzeba go wypchać z garażu a nie mam wylewki i ciężko idzie niemniej w latach 90 nie raz się pchało :)

A jak chcesz inaczej to chyba można silnikiem elektrycznym przez WOM.


Słyszałem o tej metodzie ale WOM się kręci podczas pracy ciągnika wolniej czyli przy rozruchu było by niekorzystne przełożenie wpływające na żużycie zębatek WOM a nie chce ciągnika zarzynać tylko usprawnić. A wogóle myślałem o czymś niezależnym od sieci 230V.


Co do rozrusznika to napewno zrobie remont bo raz że jedynie z rozruchowym prostownikiem kręci przyzwoicie a poza tym wyciąłem jeden zwój na wirniku bo mi kiedyś zrobił zwarcie i teraz ma niejako "małą dziure" podczas pracy.

Im więcej o tym myśle i rozmawiam z ludźmi skończy się chyba za zakupie nowych aku zrobie rozrusznik ew. kupie z przekładnią ( nie mam do nich przekonania, dużo na necie skarg i narzekań na ich prace oraz trwałość) założe altek zamiast prądnicy a oprócz tego z tyłu zamontuje silnik od kosy spalinowej z alternatorem jakimś ~80A. W razie problemów powinien wydatnie wspomóc akumulatory i w terenie prostownik będzie mobilny :).

Izydor6280 masz może jakieś zastrzeżenia do firmy Autopart a raczej do jakości ich akumulatorów? Ja od siebie moge powiedzieć że Centra do du...... Kiedyś to była marka a teraz aku od nich to porażka, do tego często nie uznają gwarancji a cena wcale nie najniższa. W mojej okolicy jak kupowałem ostatnio do 2 osobówek aku to w każdym sklepie słyszałem podobnie albo na zamówienie albo wogóle się wycofali z handlu aku tej firmy bo ciągle reklamacje.

#7 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4012 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 05 wrzesień 2013 - 19:43

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania Ale się uśmiałem jak czytałem ten temat,najlepsze jest rozwiązanie nr 5 "Układ mieszany rozrusznik z silnikiem dwusuwowym od kosy i sprzęgło odśrodkowe". :)
Metoda odpalania silnikiem elektrycznym przez WOM też jest fajna.
A tak na poważnie to akumulatory Centry akurat w ciągnikach się sprawdzają.

Edytowany przez asharot, 05 wrzesień 2013 - 19:47.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#8 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3420 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 05 wrzesień 2013 - 19:47

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania takihc w ostatnim czasie nie testowalismy, ostatnio ZAP, po ok. 4 latach jeden zlom, trzyma kilka godzin, drugi jeszcze daje rade
wczoraj zakupiony jakis akku, szczerze mowiac nawet nie wiem jakiej firmy, jesli kogos interesuje sprawdze, 12v 125Ah 950A i 360 kreci jak szalona, sprzedawca mowil ze nie mial zadnych reklamacji na nie
sam jestem ciekaw ile wytrzyma,
w samochodzie mam MOLL'a od 3 lat, zadnych problemow jak narazie, nawet zima, silnik diesel

Polska B

 


#9 Share morys

morys

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląsk-małopolska
  • Zainteresowania:Rolnictwo, szeroko pojęta technika,

Napisany 05 wrzesień 2013 - 21:00

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania

Ale się uśmiałem jak czytałem ten temat,najlepsze jest rozwiązanie nr 5 "Układ mieszany rozrusznik z silnikiem dwusuwowym od kosy i sprzęgło odśrodkowe". :)
Metoda odpalania silnikiem elektrycznym przez WOM też jest fajna.
A tak na poważnie to akumulatory Centry akurat w ciągnikach się sprawdzają.


No cóż sam mam pewną rezerwe do tych punktów ale sprzęgło odśrodkowe z kosy samo silnika nie ruszy ludzie nie mogli w rowerze tym silnikiem ruszyć dynamiczniej ;)
A co do WOM to niewiem ile by wytrzymał odpalając go tylko za pomocą silnika spalinowego zabudowanego z tyłu na stałe.

takihc w ostatnim czasie nie testowalismy, ostatnio ZAP, po ok. 4 latach jeden zlom, trzyma kilka godzin, drugi jeszcze daje rade


I to jest właśnie postarzanie produktu. 4 Lata i aku do wywalenia a potem co dokupić 1 6V a drugie stary i znowu jeden wydala a drugi się męczy. Do auta bez wachania kupuje aku o ok 30% większe niż zalecane bo użytkuje auto na codzień zima nie zima i nie moge sobie pozwolić że mi nie odpali. A w zimie jak chce odśnieżyć ciągnikiem to też chce odpalić i jechać a nie grzać wode i rozruchowy taskać tyle ze 355 nie ma odprężnika i trzeba naprawde solidne aku by bez ładowania z marszu odpaliła.

A zna ktoś przypadki dziwnych nazwijmy my sposobów na odpalanie ciągnika z ominięciem rozrusznika? Ostatnio widziałem film jak Hindusi odpalili ciężarówke podnosząc koło na podnośniku założyli klucz do kół gość rozpędził koło a 2 wrzucił bieg.Zaskoczył do strzału tylko nie było widać gdzie klucz jak dostał przyśpieszenia.

#10 Share rzezuch

rzezuch

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 06 wrzesień 2013 - 20:35

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania A nie lepiej użyć samostartu itp? W skrajnych warunkach naprawdę pomaga odpalić bez męki dla rozrusznika i nie musisz z wiadrem latać ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania Dzisiaj, 23:52
  •  

#11 Share bezbarwny

bezbarwny

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 wrzesień 2013 - 21:59

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania @morys - ja również przez wiele lat borykałem się z tym problemem :lol:
Moja sześćdziesiątka jest jednym z 4 ciągników w gospodarstwie. Używam jej co dwa tygodnie 2-3 godzinki - usuwanie obornika.
Odpalałem ją zawsze ''na sznurek''. Było to kłopotliwe z tego względu , że potrzebne były do tej czynności dwie osoby.... a co wtedy gdy Żona w pracy , pracownik na przerwie ...no sam nie dam rady.
Kombinowałem na różne sposoby: prostownik , kable ale to również stwarzało wiele zachodu. W końcu przyszedł mi do głowy wspaniały pomysł... no po prostu cudowny....
We wtorek pojechałem do najbliższej Agromy i kupiłem:
2 akumulatory 6V 190 ah - producent Euro cośtam - 290 zł/szt
alternator( była prądnica) z wbudowanym reg. napięcia - producent nie określony - 270 zł
rozrusznik starego typu 460 zł( ten ''nowej generacji'' z tzw reduktorem to na pierwszy rzut oka - badziew za 320zł)
do tego 4 klemy , przewód aku- rozrusznik , wazelina techniczna , żarówka 12v4w , przycick startera i jeszcze kilka drobiazgów- coś około stówki
Po około 3 godzinach dłubania , ciągnik pali na dotyk :rolleyes:
Myślę , że teraz będzie używany częściej niż do tej pory ;)

You Shook Me All Night Long


#12 Share morys

morys

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląsk-małopolska
  • Zainteresowania:Rolnictwo, szeroko pojęta technika,

Napisany 06 styczeń 2014 - 13:46

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania Koniec końców, zakupiłem 2 akumulatory autoparta 6V 195Ah ( Na dzieńdobry odwiozłem 1 na wymianę), alternator Boscha 120A, kable rozruchowe zrobiłem z linki 50mm2 i już kręci jak wściekły. Spadek napięcia ok 1,3V na rozruszniku. Jeszcze na wiosnę musze wymienić wirnik w rozruszniku końcówki sprawdzić, co pewnie skończy się wymianą bo wiem jak wygląda u nas regeneracja takich końcówek a nowe majątku nie kosztują. A kiedyś tam pompa do regeneracji i będzie zrobione jak należy.

Może kiedyś wróce do pomysłu z silnikiem spalinowym ale na chwile obecną są ważniejsze problemy :)

bezbarwny z tym sznurkiem to mnie rozbroiłeś. Ja myślałem ze palenie 60 z korby to szczyt siły.

#13 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 06 styczeń 2014 - 16:07

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania Trzeba było kupić jedną 12V dłużej pochodzi.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#14 Share morys

morys

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląsk-małopolska
  • Zainteresowania:Rolnictwo, szeroko pojęta technika,

Napisany 06 styczeń 2014 - 17:12

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania

Trzeba było kupić jedną 12V dłużej pochodzi.


Hmm... być może ale to nie jest zasada.

Jak sumowałem pojemność jednej 12V i dwóch 6V to niezależnie od pojemności i prądów rozruchowych odpowiedniki 2x6V były większe od 12V o tożsamych parametrach a to chyba dobrze(grubsze płyty większy prąd rozruchowy). Przy tradycyjnym rozruszniku 120Ah to troche mało a 160Ah nie zmieści się pod podłogą i znów przeróbki. Poza tym na autoparty dawali 2 lata gwarancji a odpowiednik z bizona 12V 175Ah czy 160Ah dokładnie nie pamiętam miał tylko rok gwarancji.

#15 Share michal1993

michal1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1677 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj.-pom.)
  • Zainteresowania:KPK Komurun Team

Napisany 06 styczeń 2014 - 17:17

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania A powiedzcie mi czy stary typ rozrusznika R-7 uruchomi silnik z aku 12V ok 90AH? Jaki wtedy musiałby być prąd rozruchu w nim? W zimę ciągnika prawie nie używam.

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.


#16 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 06 styczeń 2014 - 17:30

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania

Hmm... być może ale to nie jest zasada.

Jak sumowałem pojemność jednej 12V i dwóch 6V to niezależnie od pojemności i prądów rozruchowych odpowiedniki 2x6V były większe od 12V o tożsamych parametrach a to chyba dobrze(grubsze płyty większy prąd rozruchowy). Przy tradycyjnym rozruszniku 120Ah to troche mało a 160Ah nie zmieści się pod podłogą i znów przeróbki. Poza tym na autoparty dawali 2 lata gwarancji a odpowiednik z bizona 12V 175Ah czy 160Ah dokładnie nie pamiętam miał tylko rok gwarancji.

Piszesz że jest większy.No teoretycznie jest większy ale na dłuższa metę lepiej wychodzi jedna 12V.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#17 Share morys

morys

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląsk-małopolska
  • Zainteresowania:Rolnictwo, szeroko pojęta technika,

Napisany 06 styczeń 2014 - 18:38

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania

A powiedzcie mi czy stary typ rozrusznika R-7 uruchomi silnik z aku 12V ok 90AH? Jaki wtedy musiałby być prąd rozruchu w nim? W zimę ciągnika prawie nie używam.



Czy uruchomi to zależy czy silnik sprawny :P hehe

A tak poważnie nie wnikając w szczegóły Ah to pojemność akumulatora analogicznie w układzie hydraulicznym pojemność zbiornika, a prąd rozruchowy A to wielkość otworu przez jaki opróżniamy ten zbiornik. Aby rozrusznik kręcił odpowiednio musi dostawać odpowiednią ilość A (prąd rozruchowy) a aby kręcił odpowiednio długo musi być pojemny Ah. W praktyce te parametry są niejako powiązane chociaż dla pojemności np. 195Ah można dostać akumulatory o prądzie rozruchowym 900A i 1100A. Moc rozrusznika wyrażona w KW to iloczyn prądu A i napięcia V. W przypadku prądu stałego i rozpędzonego rozrusznika ta zależnośc jest prawdziwa niemniej w przypadku zatrzymanego rozrusznika podczas załączenia rozrusznik jest obciążeniem strikte rezystancyjnym i pobiera prąd znacznie wyższy. Przykładowo rozrusznik 3KW około 250 A jak kręci a około 500A-1000A jak rusza w zależności od stanu tulejek w rozruszniku, stanu silnika, temperatury otoczenia, grubości kabli rozruchowych, spadku napięcia na akumulatorach spowodowanych ich wiekiem. To tak w skrócie teoria bez rozwodzenia się w zjawiska fizyczne :P

Osobiście myśle że w lecie ci to palić będzie ale w zimie to bida i długo ten akumulator nie powiekuje. Jeśli masz stary to możesz spróbować nowego bym nie kupował tak małego.

A ile KW ma R7 bo nie pamiętam dokładnie, wiem że R11 ma 2,7KW.

Piszesz że jest większy.No teoretycznie jest większy ale na dłuższa metę lepiej wychodzi jedna 12V.



Możliwe, miałem dylemat co wybrać i teraz zobaczymy na przestrzeni czasu ile powiekują. Ale napewno niezaprzeczalny plus jednego akumulatora to mniej miejsc do konserwacji (klemy) i w przypadku innego umiejscowienia akumulatora mniej problemów z połączeniami. W skrzynkach jednak brak przewiewu powoduje częstszą konserwacje zacisków.

#18 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 06 styczeń 2014 - 19:25

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania No jakiś czas pochodzi.Ja rok temu regenerowałem już swoje 6V i inną wsadziłem bo jedna juz nie dawała rady.I paliła,teraz zimno przyszło już nie kręci tak jak powinno ;)
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#19 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3420 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 07 styczeń 2014 - 12:10

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania @michal1993 90 spokojnie przekreci jesli masz dobry rozrusznik
ja chyba w tym roku wrzuce 65 Ah cos kolo 500A rozruchu, chyba ze brat nie kupi nowego do samochodu

Polska B

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania Dzisiaj, 23:52
  •  

#20 Share michal1993

michal1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1677 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj.-pom.)
  • Zainteresowania:KPK Komurun Team

Napisany 07 styczeń 2014 - 13:01

C355 modyfikacja układu rozrusznika / odpalania Rozrusznik jest średni, niby tulejki ok, ale to R-7 i na dodatek ma już prawie zjechany komutator. To co zaoszczędzę na aku planuję przeznaczyć na rozrusznik, zwykły R-11. Ogólnie to planuję taki akumulator 90-120AH, tak aby wszedł w oryginalną skrzynkę.

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.


Podobne tematy